بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

احـد عظیـم زاده مولتـی میلیـاردر ایـرانـی از زنـدگی اش می گویـد




مولتـی میلیـاردر ایـرانـی از زنـدگی اش می گویـد
احـد عظیـم زاده
    گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
اگر نخستین سال های زندگی مشقت بار این تاجر فرش و مولتی میلیاردر ایرانی را در نظر بگیریم و آن را با موقعیت کنونی اش قیاس کنیم، شگفت زده خواهیم شد. کسی که در هفت سالگی و از همان روز اول مدرسه، مجبور می شود پشت دار قالی بنشیند، اکنون با اتکا به خلاقیت و کار طاقت فرسای خودش، یکی از بزرگ ترین تاجران فرش در دنیا است و به قول خودش هربار که برای خرید به بازار تبریز می رود، این بازار را تکان می دهد. آن هم در هنگامه ای که بحران در تار و پود تولید و تجارت فرش دستباف ایران تنیده شده و آمار رسمی دال بر کاهش 33درصدی صادرات این محصول ملی در ماه اول سال جاری است.
من "احد عظیم‌زاده" هستم. در 10 آذر 1336 در ده اسفنجان در شهرستان اسکو متولد شدم. هفت ساله بودم که پدرم را از دست دادم و یتیم شدم. امکانات مالی‌مان اجازه نمی‌داد به مدرسه بروم و فقط پس از رفتن به کلاس اول مجبور شدم پشت دار قالی بنشینم و قالیبافی کنم. تا 13 سالگی روزها قالی می‌بافتم و شب‌ها درس می‌خواندم. چاره‌ای نبود، وسع مالی ما جز این اجازه نمی‌داد.
خاک خوردم و زحمت بسیار کشیدم. در سال 2 بار بیشتر نمی‌توانستیم برنج بخوریم. یک بار روز 21 ماه رمضان و بار دوم شب چهارشنبه‌سوری. آرزو داشتم یا خلبان شوم یا پولدار و برای رسیدن به این آرزوها بسیار زحمت کشیدم.
کارم را با به دوش کشیدن پشتی و قالی‌های کوچک و بردن آن از اسفنجان یا اسکو برای فروش آغاز کردم. در آغاز کار از هرکدام از آنها یک یا دو تومان (نه هزار یا 2هزار تومان) سود می‌کردم. پنج سال اینچنین سخت کار کردم. بسیار دشوار بود. اما پشتکار و اعتقاد به هدف با توکل به خدا تحمل سختی‌ها را آسان می‌کرد. در 18 سالگی توانستم 20 هزار تومان پس‌انداز کنم، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا این‌که مجبور به ترک تحصیل شدم.
غصه یتیمی چون باری سنگین به دوشم بود. (بغض می‌کند) یتیم هیچ‌کس را ندارد. کارمند، کارگر، بانکی، کاسب و هرکس دیگری شب که به خانه‌اش می‌رود دستی به سر و روی بچه‌اش می‌کشد. اما یتیم این محبت بزرگ را ندارد. شب‌ها، شب‌های جمعه پاهایش را در بغل می‌گیرد و به انتظار می‌نشیند. در انتظار آن کس که دستی به سرش بکشد...
در این فکر بودم که سرمایه‌ام را افزایش بدهم تا بتوانم کاری بکنم. می‌خواستم یک کارگاه فرشبافی راه بیندازم. سراغ پسرعموی پدرم رفتم و از او 20 هزار تومان قرض کردم و 60 هزار تومان هم از بانک وام گرفتم. سرمایه‌ام شد 100 هزار تومان یعنی به اندازه یک تراول صد تومانی امروزی.
وقتی این پول دستم آمد تازه به فکر افتادم که چه بکنم. چه ایده جدیدی داشته باشم؟ ماه‌ها فکر کردم. آن روزها چون انقلاب پیروز شده بود تا 2 سال به هیچ ایرانی پاسپورت نمی‌دادند. در این مدت فکر کردم و فکر کردم تا به این نتیجه رسیدم که با صادرات کارم را شروع کنم.
اما هیچ اطلاعاتی نداشتم. شنیده بودم آلمان مرکز تجارت فرش است. ویزا گرفتم و به هامبورگ رفتم و در یک مسافرخانه یا پانسیون مستقر شدم. به سالن‌ها و انبارهای فرش آنجا سرزدم و با سلیقه‌ها آشنا شدم. آنجا به من گفتند ثروتمندان برای خرید فرش به سوئیس می‌روند. ویزای 15 روزه سوئیس گرفتم و به ژنو رفتم.
زبان هم نمی‌دانستم. در یک هتل با تاجری آشنا شدم و او ایده اصلی را به من داد: فرش گرد بباف. در آن دوران در ایران فرش گرد بافته نمی‌شد و کیفیت تولید فرش و رنگ‌بندی‌ها هم مناسب نبود. چای و قهوه‌ام را خوردم و همان روز به ایران برگشتم. به ده خودمان آمدم و ساختمانی اجاره کردم. دستگاه خریدم، با 10 درصد نقد و بقیه اقساط. ابریشم هم قسطی خریدم. انسان باید ریسک‌پذیر باشد و من هم ریسک کردم. با دست خالی و از هیچ.
  1. شروع به بافتن فرش گرد کردم و چند نمونه که بیرون آمد سر و کله تاجران آلمانی پیدا شد و آنان به اسفنجان آمدند. باور می‌کنید یا نه؟ در اولین معامله 6.5 میلیون تومان نقد پرداختند و شش میلیون تومان هم چک دادند! آن شب از شدت هیجان نخوابیدم. احساس آن شب را خوب به خاطر دارم. سرمایه 100 هزار تومانی من که 80 هزار تومانش قرض بود در کارخانه اجاره‌ای اینچنین سودی نصیب من کرده بود، در اولین قدم... کسب و کارم رونق گرفت و صادراتم را به آلمان، ایتالیا، سوئیس، انگلیس، بلژیک و دیگر کشورها آغاز کردم.
  2. بسیار سفر کردم و ایده‌های جدید دادم. از موزه‌های فرش کشورها بازدید می‌کردم و از طرح‌ها اقتباس یا از آنها عکس می‌گرفتم و با الهام از آنها و تلفیق طرح‌ها، ایده‌های نو بیرون می‌دادم. در این مدت سلیقه مشتریان را شناختم. اصول کار خودم را پیدا کردم. من شریک ندارم. هیچ‌گاه نداشته‌ام و نخواهم داشت. اگر شریک خوب بود، خدا برای خودش شریک می‌گذاشت.
  3. اصل دیگر من احترام به مشتری است، هر که می‌خواهد باشد. پیش مشتری مثل سربازی که جلوی تیمسار خبردار می‌ایستد، با احترام می‌ایستم. اتکای خودم اول به خدا و دوم به ایده و تفکر و پشتکار و ریسک‌پذیری خودم است. بسیار ریسک می‌کنم، بسیار.
  4. کمی بعد در بازدید از هتل‌های معروف جهان تصمیم گرفتم وارد کار ساخت بزرگ‌ترین پروژه هتل کشور شوم. تاکنون 180 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌ام. تمام مصالح این پروژه خارجی و بهترین است. سنگ برزیل، شیشه بلژیک، دستگیره در انگلیس و تاسیسات آلمانی است. کابین چهار آسانسور نیز از طلای 18 عیار است.
  5. گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
  6. گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
  7. گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
  8. پروژه قو الماس خاورمیانه در سلمانشهر مازندران
  9. این هتل 340 واحد مسکونی در 25 طبقه، هفت طبقه سالن ورزشی، 34 طبقه هتل، 7 رستوران روی دریاچه، 10 هزار متر شهر آبی، 70 هزار متر زمین آمفی‌تئاتر، 90 هزار متر زمین گلف و 2 باند هلیکوپتر دارد. فقط قرارداد نورپردازی این پروژه با فرانسوی‌ها 9 میلیون دلار است. این پروژه آبروی کشور است و من با افتخار روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ام. من ایران را دوست دارم. بروید بگردید حتی یک دلار و ریال در خارج کشور ندارم و سرمایه‌گذاری یا ذخیره نکرده‌ام ...
  10. گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org
  11. می‌پرسید چه احساسی نسبت به پول دارم؟ پول دیگر مرا ارضا نمی‌کند. هدف من کارآفرینی است. تنها در پروژه آن هتل 600 نفر به طور مستقیم کار می‌کنند. من 2 بار برنده تندیس الماس بزرگ‌ترین بیزینس‌من جهان شدم و بزرگ‌ترین صادرکننده فرش کشور هستم. اما می‌دانید بزرگ‌ترین افتخار من چیست؟ "یتیم‌نوازی".
  12. افتخار می‌کنم 2 سال خیر نمونه کشور شدم. افتخار می‌کنم جزو 100 کارآفرین برتر کشور هستم. دوست دارم اشتغالزایی کنم. دوست دارم سفره مرتضی علی باز کنم، معتقدم خدا من را وسیله قرار داده است. هم‌اکنون 1070 بچه یتیم را زیر پوشش دارم و با خودم پیمان بستم تا عمر دارم هر سال 100 بچه به آنها اضافه کنم. وصیت کرده‌ام وقتی مردم تا 10 سال بعد از عمرم هر سال 100 بچه یتیم اضافه شود و مخارج همه یتیم‌ها را از محل ارثم بپردازند.
  13. بعد از 10 سال هم اگر بازماندگانم لیاقت داشتند، راه من را ادامه می‌دهند. سفره که می‌اندازیم برای یتیم‌ها و می‌آیند و غذا می‌خورند، کیف می‌کنم. گریه می‌کنم و حال می‌کنم.
  14. در یک مراسمی بچه‌ها دورم جمع شده بودند و هر کس چیزی می‌خواست. در این میان دختربچه‌ای به من نزدیک شد و به جای آن که چیزی بخواهد، فقط خواست دستم را ببوسد. مهرش بدجور به دلم نشست. خواستم فردا بیایند دفترم. آن دختر الان دخترخوانده من است. روی پایم نشست و بابایی صدایم کرد. من به هر دخترم 50 میلیون تومان جهاز دادم و مقرر کردم به این یکی 100 میلیون تومان جهاز بدهند. این دست خداست که مهر این دختر را به دل من انداخت. یتیمی سخت است. بهترین ساعات عمر من زمانی است که در خدمت یتیمان هستم. پول را برای چه می‌خواهیم؟ خدا به ما داده و ما هم باید به بقیه بدهیم.
  15. ما وسیله هستیم. باید بخشید و بی‌منت و زیاد بخشید. این توصیه من به همکارانم است. من از زیر صفر شروع کردم. توصیه من به جوانان این است که منطقی فکر کنند. این گونه نبوده که شب بخوابم، صبح پولدار شوم. خاک خوردم و رنج کشیدم و آثار این رنج هنوز در من هست. امیدشان به خدا و فکر و بازوی خودشان باشد. درستکار باشند و تلاش و تلاش و تلاش کنند. این فرمول من است...


از عادات روزمره زندگی با تاثیر منفی بر اندامهای بدن، موجب پیری ز

رخی از عادات روزمره زندگی با تاثیر منفی بر اندامهای بدن، موجب پیری زودرس می شود :

تماشای تلویزیون
در حالیکه اکثر مردم تماشای تلویزیون را تنها موجب تضعیف بینایی خود می دانند، باید گفت که براساس تحقیقات کارشناسان دانشگاه کوئینزلند، به ازای هر ساعت تماشای تلویزیون، ۲۲ دقیقه از طول عمر انسان کم می شود. همچنین بررسی ها نشان می دهد، تماشای تلویزیون خطر ابتلا به الزایمر را بطور محسوسی افزایش می دهد.

نوشیدن مایعات با نی
نوشیدن مایعات با استفاده از نی یا از طریق بطری های آن که معمولا در بازیهای ورزشی و توسط ورزشکاران مشاهده می شود، عملکردی مانند سیگار کشیدن داشته و با جمع کردن دهان موجب پیدایش چین و چروک در این ناحیه می شود که این چروک ها چهره فرد را پیرتر نشان می دهد.

خیلی زیاد یا خیلی کم ورزش کردن

فواید ورزش برای سلامتی و شادابی بدن بر هیچکس پوشیده نیست بطوریکه ورزش کردن موجب ایمنی در برابر ابتلا به آلزایمر، درمان بیماریهای روحی و روانی، افزایش جریان خون و در نتیجه شادابی و جوانی پوست می گردد. اما افراط در ورزش نیز می تواند موجب سختی مفاصل و آسیب های غیرقابل درمان به استخوانها شود.

استفاده از دستگاه های گرمازا
بسیاری از مردم از روشهای مختلف برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند، در حالیکه نمی دانند طرز زندگی آنها موجب پیری زودرس آنان شده، بدون آنکه متوجه آن باشند بخاری ها و وسایل گرمازا با گرمای تولیدی خود موجب از بین رفتن رطوبت محیط و در نتیجه خشکی پوست می شود یکی از آثار منفی نبود رطوبت در محیط زندگی، چروک شدن پوست می باشد. قراردادن یک لیوان آب در محیط یا پوشیدن لباسهای کلفت در خانه برای گرم شدن، برای سلامت پوست مناسب تر است.

مصرف شکر

درست است که همه از مضرات شکر برای سلامتی بدن آگاه هستند، اما اینکه شکر تاثیر قوی تری از نور خورشید و سیگار بر چین و چروک پوست دارند، نکته فراموش شده ای است. هنگامیکه سطح شکر در خون بالا می رود، پروسه ای به نام "گلیکیشن" رخ می دهد که کلاژن پوست را تخریب و موجب چروک و آویزان شدن آن می شوند.

شغل

در حالیکه هریک از انسانها در مشاغلی مشغول به کار هستند که برای سایرین مفید و موثر است، اما بطور غیر مستقیم موجب تضعیف و رکود تدریجی قوای بدن فرد می گردد. براساس تحقیقات دانشمندان کار منبع اصلی استرس و در نتیجه بیماریهای قلبی و تحلیل سلولها می باشد. بعلاوه صرف وقت زیاد در محل کار به معنی کاهش وقت برای فعالیت های مفیدی چون ورزش کردن، تهیه و مصرف غذاهای سالم و خواب کافی می باشد. برای کاهش این آسیب ها باید ساعات کاری خود را کاهش و بخشی از ساعات عصر و تعطیلات آخر هفته را به اینگونه فعالیت های مفید اختصاص داد.

صابون

ممکن است تصور کنید صابون بهترین دوست برای پوست شماست، اما کاملا در اشتباهید. چراکه پوست دارای پوششی اسیدی است که بعنوان حصاری طبیعی عمل می کند و با استفاده از صابون این لایه روغنی محافظ از روی پوست شسته شده و علاوه بر خشکی پوست، آسیب پذیری آن در برابر باکتری ها و آلودگی ها نیز بیشتر می شود. صابونهای با PH طبیعی و فاقد مواد شیمیایی می تواند راه حلی برای این کار باشند.

استفاده از هدفون و هندزفری

کاهش شنوایی، یکی از نشانه های کهولت سن محسوب می شود، اما استفاده از هدفون و هندزفری برای گوش دادن به موزیک، می تواند روند سنگینی گوش را تسریع کند. موسیقی با صدای بلند آثار مخرب آنها را تشدید می کند.

خوابیدن

خوابیدن طولانی روی یک سمت بدن و فشار درازمدت یک طرف صورت روی بالش موجب پیدایش خطوطی در چهره می شود که در صورت تکرار آن، این خطوط برای همیشه روی صورت می مانند. قرار گرفتن صورت روی بالشی همچنین رطوبت پوست را گرفته و خشکی و چین و چروک ایجاد می کند. به پشت خوابیدن و استفاده از ابریشم و ساتن بعنوان روبالشی، تاثیر بسزایی در کاهش این اثرات دارد.

رژیم غذایی کم چرب

برخی از افراد برای جلوگیری از چاقی و بیماریهای قلبی، چربی ها را بطور کامل از برنامه غذایی خود حذف می کنند، در حالیکه نبود چربی های مفیدی مانند امگا ۳ در بدن تاثیرات مخربی بر بدن بخصوص در پوست دارند. روغن زیتون، روغن کنجد و روغن ماهی نه تنها مضر نبوده؛ بلکه سلامتی و جوانی پوست و افزایش قوای جسمی را بدنبال دارد.
 


.:: هشدار بسیار مهم بهداشتی در مورد اندوسکوپی ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگر اخیرا برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کرده باشید، در کمال تعجب متوجه می شوید که در کنار سوالاتی مثل ارتباطات جنسی، سفر به کشورها یا مناطق خاص (مثل تایلند، عراق،...) یا اعمال جراحی و دریافت خون اهدایی، سوال جدیدی به لیست اضافه شده است تحت عنوان: "آیا در چند ماه گذشته آندوسکوپی انجام داده اید؟!"

اما چرا انجام اندوسکوپی اینقدر پروسه پُرریسکی شناخته شده است؟ چرا احتمال می رود که کسی که اندوسکوپی کرده، می تواند ناقل ویروس هایی مثل هپاتیت B و HIV (بیماری ایدز) باشد تا حدی که از پذیرش خون ایشان به عنوان خون سالم خودداری می گردد؟
سعید امیری کارشناس تجهیزات پزشکی در گفت وگو با مردم سالاری دو دلیل اصلی را برای این امر مطرح می کند اول اینکه دستگاه های اندوسکوپی لازم است به طور صحیح و دقیق، شستشو و ضدعفونی گردند که متاسفانه به خاطر مشکلا ت ذیل این امر ندرتا در ایران انجام می شود:
- تراکم بیمار و عدم فرصت کافی برای انجام شستشو و ضدعفونی بین دو بیمار به ویژه در بیمارستان های دولتی- دانشگاهی و بیمارستان های تامین اجتماعی و حتی بیمارستان های نظامی. توضیح اینکه یک سیکل کامل شستشو و ضدعفونی حداقل 15 دقیقه به طول می انجامد.
- ترس پزشکان از خراب شدن دستگاه ها به دلیل شستشو و ضدعفونی مکرر و هزینه های تعمیرات ناشی از آن.
- عجله پزشکان برای انجام سریع تر بیماران و تمام شدن کارشان و مراجعه به مطب یا بیمارستان دیگر.
- دستی بودن اکثر شستشو ضدعفونی ها و عدم استفاده از ماشین های شستشوی اتوماتیک و یا استفاده از محلول های ضدعفونی نامناسب و ضعیف.

علت دوم این است که در حین انجام اندوسکوپی، معمولا از یکسری ابزار برای نمونه برداری، تزریق دارو بداخل بافت معده یا روده، برش پولیپ ها و... استفاده می شود که به دلیل تماس مستقیم با بافت، خون و مخاط بیماران به شدت آلوده بوده و می تواند هر گونه ویروس، آلودگی عفونی و میکروبی را از بیماران قبلی به بعدی ها منتقل کند. ریسک بالای این گونه ابزارها (به دلیل وارد شدن به داخل بافت بیمار) در حدی است که لا زم است به صورت استریل برای بیماران استفاده گردند.

این کارشناس تجهیزات پزشکی افزود: ابزارهای اندوسکوپی دو دسته اند: الف- یکبار مصرف(غیرقابل ضدعفونی و غیرقابل استریل مجدد کردن) که نباید برای 2 بیمار استفاده شوند. ب- چند بار مصرف(قابل اتوکلاو شدن و استریل شدن) ابزارهای یکبار مصرف معمولا دارای طراحی ساده بوده و از مواد اولیه بسیار ارزان تولید می شود به طوری که بیماران بتوانند از عهده پرداخت هزینه های آن برآیند و ابزارهای چند بار مصرف معمولا طراحی پیچیده تری داشته و از جنسی است که قابلیت استریل شدن و تحمل دمای بالای اتوکلاو (وسیله ای که ابزارهای پزشکی را با دما و فشار بالا استریل می کند) را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه طبق دستوالعمل های بهداشتی و کنترل عفونت، کلیه ابزارهایی که با بافت و خون بیماران در تماس هستند، لازم است یا قابل استریل شدن باشند(که متاسفانه در ایران تقریبا برای ابزارهای اندوسکوپی انجام نمی شود) و یا از نوع یکبار مصرف استفاده شوند افزود: متاسفانه در کشور ما این ابزارهای ارزان قیمت بارها و بارها استفاده می شوند و در بهترین حالت فقط به یک ضدعفونی ساده و کوتاه و البته ناکافی و ناقص بسنده می شود. (به دلیل نوع طراحی این گونه ابزارها، خون و مخاط طوری به داخل آنها نفوذ می کند که قابل پاک شدن نیست و لذا ضدعفونی کردن ابزار عملا بی فایده و بی اثر است). و این بی توجهی ها توسط افرادی (پزشکان و پرستاران) انجام می پذیرد که به خوبی از نتیجه کار خود و فاجعه بعد آن خبر داشته ولی به راحتی این کار را انجام می دهند. وظیفه همه ما اطلاع رسانی به همه هموطنان است تا خودشان مراقب سلامتیشان باشند تا افراد سودجو یا اهمال کار در هر لباسی نتوانند از بی اطلاعی مردم سو»استفاده کرده و سلامتی ایشان را به خطر بیندازند.

این کارشناس تجهیزات پزشکی در پایان 2 پیشنهاد را به بیماران مطرح کرد و گفت: اگر برای اندوسکوپی معده (یا کولونوسکوپی روده و یا برونکوسکوپی ریه) به پزشک یا بیمارستانی مراجعه نمودید؛ اولا : مطمئن شوید که دستگاه به خوبی شستشو و ضدعفونی شده باشد (چگونه!!؟). حتما لازم است دستگاه بین 10 تا 20 دقیقه (بسته به نوع محلول) در محلول به طور کامل غوطه ور باشد. لذا اگر در آن بیمارستان (یا مطب) یک دستگاه باشد، مریض ها نمی توانند با فاصله 6 - 5 دقیقه از هم اندوسکوپی شوند! اگر شک داشتید می توانید از پرستار بخواهید که دستگاه غوطه ور شده در محلول را به شما نشان دهد تا خیالتان راحت شود. ثانیا: مطمئن شوید که ابزاری که برای شما استفاده می شود (اعم از پنس نمونه برداری، سوزن تزریق و...) استریل باشند. اگر از انواع یکبار مصرف استفاده می شود، لازم است از بسته بندی های استریل نو باز شوند که مطمئن ترین حالت است. اگر از نوع چند بار مصرف استفاده می شوند، یا توسط دستگاه استریل شده اند (مطمئن تر از استریل با محلول) که باز هم لازم است داخل بسته بندی های مخصوص باشند و هنگام مصرف باز شوند و یا توسط محلول ضدعفونی شده است که لازم است مدت طولانی (بین 1 تا 10 ساعت) داخل محلول بوده باشند.

این حق شماست که نسبت به سلامتی خود حساس و نگران باشید و از پرستار بخش اندوسکوپی و یا پزشک بخواهید که دستگاه ضدعفونی شده، ابزار و بسته بندی آن را به شما نشان دهد و اطمینان خاطر شما را جلب نماید. پرستارها تقصیر را گردن دکترها می اندازند که وقت لازم را برای ضدعفونی کردن دستگاه در اختیار قرار نمی دهند و یا به خاطر کم کردن هزینه ها و افزایش درآمد از شستشو و ضدعفونی صحیح دستگاه ها و استریل کردن ابزارها و یا دور انداختن ابزار یکبار مصرف مصرف شده جلوگیری می کنند. دکترها هم تقصیر را گردن وضعیت اقتصادی بیمارستان، بضاعت کم بیماران (کم کردن هزینه بیمار)، اهمال کاری پرستاران، تراکم زیاد بیمار و حتی پایین بودن تعرفه های پزشکی! می اندازند.
به گزارش مردم سالاری، امیری ضمن هشدار به مراکز درمانی; شستشو و ضدعفونی نکردن صحیح دستگاه های اندوسکوپی، استفاده مکرر از ابزارهای یکبار مصرف برای تعداد زیادی بیمار، استریل نکردن ابزارهای چند بار مصرف با دستگاه های ویژه (دستگاه های استریل) و استفاده از محلول های ضدعفونی قوی در زمان طولانی (بستگی به محلول مورد استفاده بین 1 تا 10 ساعت) جنایت در حق بیماران دانست و افزود: مسوولیت این کار با پزشک، پرستار، مسوولین، کنترل عفونت بیمارستان، مسوولین بیمارستان، مسوولین وزارت بهداشت است، چه خود را به بی خبری بزنند و چه نزنند.
 


.:: خوراکی های تابستانه برای کاهش وزن ::.

برخی از مواد غذایی مصرفی در فصل‌ بهار و تابستان باعث کاهش وزن می شوند که در زیر با بعضی از این مواد غذایی آشنا می شوید:

توت‌ فرنگی
فیبر موجود در توت‌ فرنگی انتخاب خوبی برای کاهش وزن است. در مطالعات اخیر روشن شده است افرادی که روزانه ۸ گرم فیبر استفاده می‌کنند با کاهش بیش از ۹۰۰ گرم وزن در ماه روبه‌رو می‌شوند. یک فنجان توت‌فرنگی ۳ گرم فیبر دارد و به علت داشتن ویتامین ث و آنتی‌اکسیدان‌ها ضمن رسیدن به تناسب اندام به فرد کمک می‌کند تا سلامت پوست خود را حفظ کند.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ حاوی منبع خوبی از پروتئین است. افرادی که اقدام به خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه می‌کنند دو برابر افرادی که از نان و شیرینی استفاده می‌کنند، وزن از دست می‌دهند.

سالاد

سرشار شدن وعده غذایی با فیبر و غذاهای غنی از آب مصرف کالری را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. به جز سالاد و سوپ سبزیجات نیز انتخاب مؤثری در وعده ناهار برای کاهش ۲۰ درصد کالری در روز است.

قارچ

قارچ به علت طعم دلپذیرش مورد توجه خیلی از افراد قرار دارد. این ماده غذایی خوش طعم کالری کمی داشته و می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت باشد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


.:: هشدارهایی که ناخن ها به ما می دهند ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

آیا می دانستید ناخن ها می توانند گویای سلامت و یا عدم سلامتی بدن ما باشند؟ علایم وجود مشکلاتی در قلب، ریه و کبد می توانند خود را بصورت سفیدی، کبودی و یا ناهمواری در ناخن آشکار سازند. هر چند که مشاهده یک عامل جدید ممکن است اجباراً نشانه ای از بروز یک بیماری خاص نباشد، اما بد نیست با علائمی که در شکل و رنگ ناخن ها پدیدار می شوند، آشنا شوید. با مطالعه این مطلب می توانید به رازهایی که ناخن ها آشکار می کنند، پی ببرید.

ناخن رنگ پریده : گاهی اوقات داشتن ناخن های رنگ پریده می تواند نشانه ای از وجود برخی بیماری های جدی مانند کم خونی، نارسایی قلبی، بیماری های کبدی و سوء تغذیه باشد.

ناخن سفید رنگ :
ناخن سفید با لبه ی تیره رنگ می تواند از علایم مشکلات کبدی مانند هپاتیت باشد.

ناخن زرد رنگ :
یکی از شایع ترین دلایل زرد بودن ناخن، عفونت های قارچی است. در موارد شدید بستر ناخن عقب رفته و ناخن ضخیم و ترک خورده می شود. در موارد کمیاب، زردی ناخن می تواند نشان دهنده مشکلات جدی تیروئید، ریه، دیابت و یا بیماری پوستی پپسوریازیس باشد.

ناخن های کبود :
ناخن کبود بدان معناست که بدن نمی تواند اکسیژن کافی دریافت کند. این مشکل به صورت بالقوه نشان دهنده بروز یک نوع عفونت ریه ای مانند ذات الریه و یا برخی مشکلات قلبی است.

ناخن های مواج و ناهموار :
اگر سطح ناخن مواج و دارای فرورفتگی و برآمدگی باشد و پوست زیر ناخن به قهوه ای مایل به قرمز تغییر رنگ داده باشد، می تواند از نشانه های اولیه ی بیماری پوستی پسوریازیس و یا التهاب مفاصل باشد.

ناخن پوسته پوسته شده و ترک خورده :
ناخن های خشک و شکننده که دائما ترک خورده و ترک ها به بستر ناخن پیش می روند، به مشکلات تیروئید مربوط می شود. اما اگر ترک های ایجاد شده به رنگ زرد متمایل باشند، احتمال عفونت های قارچی بیشتر است.

پف کردگی بستر ناخن :
پوست اطراف ناخن، اگر پف کرده و به رنگ قرمز متمایل باشد می تواند به عنوان التهاب ناخن شناخته شود. لوپوس و بیماری های بافت همبند از این دسته به شمار می آیند. همچنین وجود عفونت در بدن نیز می تواند باعث قرمزی و التهاب پوست شود.

خطوط تیره زیر ناخن :
خطوط تیره زیر ناخن را نباید نادیده گرفت و در اولین فرصت باید به پزشک مراجعه شود. اغلب دلیل نمایان شدن این خطوط، وجود تومور های سیاه رنگ قشر عمیق پوست ملانوما است که از خطرناک ترین نوع سرطان پوست به شمار می آید.

جویدن ناخن :
جویدن ناخن ممکن است چیزی بیشتر از یک عادت قدیمی نباشد، اما در برخی موارد می تواند از علائم استرس مزمن باشد که نیاز به درمان دارد. همچنین جویدن و کندن ناخن می تواند نشانه وسواس جبری باشد که در این صورت باید با پزشک معالج مشورت شود.

گرچه برخی شرایط و ناهنجاری ها در بدن موجب تغییر رنگ و شکل ناخن ها می شوند، اما این تغییرات در موارد نادر نشان دهنده بیماری است، به گونه ای که تمام افرادی که ناخن های سفید رنگ دارند، حتما به هپاتیت مبتلا نیستند. با این وجود اگر ناخن هایی سالم دارید احتمالاً بدن شما نیز از شر مشکلات فوق در امان است. اما چنانچه نگران تغییرات ظاهری ناخن های خود هستید، به طور حتم مراجعه به یک متخصص پوست بی ضرر خواهد بود.
 

جملات پربار و زیبا از بزرگان

جملات پربار و زیبا از بزرگان



 

آنکه شادی را پاک می کند ، روان آدمیان را به بند کشیده است . حکیم ارد بزرگ

 

 

عشق همانند مغناطیسی است که ما را به مبدا خود جذب می کند . باربارا دی آنجلیس

 

 

اگر همه آرزوها برآورده می شد ، هیچ آرزوئی برآورده نمی شد. یونسکو

 

 

از دیگران نخواهیم رخدادهای اندوهناک گذشته خویش را برایمان بازگویند . حکیم ارد بزرگ

 

 

مقام عالی انسانی در برابر شماست. آن را بدست آورید. شیللر

 

 

به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد. شیلون

 

 

کسی ، رستاخیز و دگرگونی بزرگی را فراهم می آورد که پیشتر بارها و بارها با تصمیم گیری های بسیار ، خود ساخته شده باشد . حکیم ارد بزرگ

 

 

اگرآنچه انجام می دهید،ناحق باشد،موفقیتی کسب نخواهید کرد. توماس کارلایل. فیلسوف اسکاتلندی

 

 

وقتی که رویا می بینم ، احساس جوانی می کنم. الیزابت کوتورث

 

 

اگر برای رسیدن به آرزوهای خویش زور گویی پیشه کنیم ، پس از چندی کسانی را در برابرمان خواهیم دید که دیگر زورمان به آنها نمی رسد . حکیم ارد بزرگ

 

 

لازمه موفقیت ،در توانائی تمرکز انرژی ذهنی و جسمی وبدون وقفه بروی یک مسئله است بی آنکه احساس خستگی کنید. توماس ادیسون

 

 

آموزش توانسته است جمعیت فراوانی را باسواد کند، امانتوانسته است، به آنها بگوید چه بخوانند. جی.تراولیان

 

 

آنکه نمی تواند از خواب خویش برای فراگیری دانش و آگاهی کم کند ارزش برتری و بزرگی ندارد . حکیم ارد بزرگ

 

 

لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید. آستین فلپز

 

 

هرگز هیچ هدفی را رها مکنید، مگر اینکه ابتدا قدم مثبتی درجهت تحقق آن برداشته باشید . آنتونی رابینز

 

 

آنان که مدام دل نگران ناتوانان هستند هیچ گاه نمی توانند ناتوانی را نجات بخشند ! با اشک ریختن ما ، آنها توانا نمی شوند باید توانا شد و آنگاه آستین همت بالا زد . حکیم ارد بزرگ

 

 

کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی. کریستوفرمورلی

 

 

اگر می خواهی دوستیت پا برجا بماند هیچ گاه با دوستت شریک مشو . حکیم ارد بزرگ

 

 

سعادت عادت است آنرا پرورش دهید. آلبرت هوبار

 

 

دانشگاه تمام استعدادهای افراد،ازجمله بی استعدادی آنهاراآشکارمیکند. چخوف

 

 

دوستی با کسی که باورهایت را نمی پذیرد به جایی نخواهد رسید . حکیم ارد بزرگ

 

 

معاشرت بر دانائی می افزاید ولی تنهائی مکتب نبوغ است. گیبون

 

 

صرفه جوئی خود یکی از منابع مهم درآمد است. الکساندردوما

 

 

گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است . حکیم ارد بزرگ

 

 

همه ما نیاز داریم که دائماٌ احساس رشد عاطفی و معنوی کنیم . این غذایی است که روح ما به آن محتاج است . آنتونی رابینز

 

 

اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند . حکیم ارد بزرگ

 

 

حوادث چون روزها سپری می شوند. مثل افریقائی

 

 

بهترین چاره غضب ، به تاخیر انداختن آن است. سلیکا

 

 

بزرگترین گمشده های ما در زندگی ، نزدیکترین ها به ما هستند ! . حکیم ارد بزرگ

 

 

دانه خدمت نیکو بیفشان.یادگارهای شیرین از آن بیرون خواهد آمد . مادام دوستاهل

 

 

بهترین زمان برای رفع عواطف منفی هنگام بروز و احساس آنهاست. هنگامی که این عواطف قدرت گرفتند، رفع آنها بسیار مشکلتر است. آنتونی رابینز

 

 

تاریکی در زندگی ماندگار و ابدی نیست ، برسان روشنایی . حکیم ارد بزرگ

 

 

آن گاه هر کاری که از شما سر بزند سرشار از عشق و شور زندگی خواهد بود . باربارا دی آنجلیس

 

 

گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند. ضرب المثل روسی

 

 

هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد. توماس کارلایل

 

 

غذا را سبک کن تا ازمرض ایمن شوی . جالینوس

 

 

ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است . حکیم ارد بزرگ

 

 

اگر زندگی با تو سرناسازگاری دارد تو با او سازش کن. اسپارت

 

 

کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند. کن بلانچارد

 

 

آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند . حکیم ارد بزرگ

 

 

از زندگی خود لذت ببرید، بدون آنکه آنرا با زندگی دیگران مقایسه کنید. کندورسه

 

 

تصمیم بگیرید که چه می خواهید و مشخص کنید که چه عاملی مانع رسیدن به آن خواسته است. آنتونی رابینز

 

 

سرایش یک بیت درست از زندگی ، نیاز به سفری ، هفتاد ساله دارد . حکیم ارد بزرگ

 

 

هر چه بیشتر عشق بورزید ، عشق و شور زندگی بیشتری به شما روی خواهد آورد . باربارا دی آنجلیس

 

 

اگر همسر شما در اثر فشار کار ، سخنان دلسرد کننده ای می گوید معنی اش آن نیست که به آخر خط رسیده اید . معنی اش آن است که همسر مورد علاقه شما به محبت و حمایت بیشتری نیاز دارد. آنتونی رابینز

 

 

آدمی با کینه ، زندگی را بر دوستان نیز تنگ می کند . حکیم ارد بزرگ

 

 

یکی از ناشناخته ترین لذتها در زندگی حرف زدن با خویشتن است. فرانسیس رواتر