بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

کبد چرب و 8 راه طبیعی برای درمان آن و با معجزات عسل و دارچین آشنا شوید! معجزات موز راهم بدانید


کبد چرب و 8 راه طبیعی برای درمان آن

21 اردیبهشت

کبد چرب و 8 راه طبیعی برای درمان آن

مصرف بی اندازه غذاهای چرب و گنجاندن انواع فست فودها و غذاهای آماده در برنامه و رژیم اعضای خانواده این روز ها به عنوان یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به بیماری کبد چرب گزارش شده که ابتلا به آن در میان افراد کم تحرک و چاق در مقایسه با دیگر مردم بیشتر است. در این بیماری ذرات درشت و بزرگ چربی در سلول های کبد رسوب می کنند و به این ترتیب موجب بروز اختلال هایی در عملکرد کبد و ابتلا به بیماری های مزمن کبد می شود که از میان آنها می توان به استعداد ابتلا به عفونت ها، خونریزی های دستگاه گوارش و اختلال در سطح هوشیاری اشاره کرد.

از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت ها قرار می گیرد، زیرا این بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول های کبدی را به خود درگیر کرده اند. کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می کند. خوشبختانه در میان شیوه های طبیعی درمان در سراسر جهان، راهکارها و تکنیک هایی وجود دارد که می توان از آنها برای پیشگیری از ابتلا به کبدچرب اقدام کرد. در اینجا برخی از کاربردی ترین و ساده ترین این شیوه ها را با هم مرور می کنیم.

1- پیشگیری از تجمع چربی ها در کبد با چای سبز

نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر زیادی در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی ها در اطراف کبد دارد، ضمن آنکه می تواند به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک کند. افرادی که احتمال و استعداد ابتلا به این بیماری در آنها زیاد است مانند افراد چاق و کم تحرک می توانند با گنجاندن چای سبز در رژیم غذایی روزانه خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند، به شرط آنکه در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند. علاوه بر این، درمانگران چینی بر این باورند که نوشیدن این چای گیاهی به صورت مستمر می تواند از ابتلا به سرطان کبد نیز پیشگیری کند.

2- کاهش جذب چربی با خارمریم

گیاه خارمریم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری های کبدی استفاده می کنند. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلی مارین دارد، می تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول موثر باشد.
به همین دلیل بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله موثرترین گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می شناسند و مصرف دمنوش یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه موثر می دانند. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول های کبدی را افزایش دهد.

3- با زنجبیل متابولیسم بدن را افزایش دهید

یکی دیگر از شیوه های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام های داخلی گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته 2 تا 3 بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند. برای این منظور می توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده های غذایی میل کنید. به اعتقاد برخی از درمانگران شیوه های طبیعی درمان نوشیدن دمنوش زنجبیل نیز در کنترل بیماری های کبد به ویژه کبد چرب موثر است. نوشیدن این دمنوش می تواند به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک کرده و مانع از ابتلای افراد مستعد به این بیماری شود. مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کم چرب حاوی زنجبیل به ویژه در وعده هایی که غذای چرب خورده اید بسیار اهمیت دارد.

4- سویا را با گوشت قرمز عوض کنید

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند از رسوب چربی ها در بافت کبد جلوگیری کند، اصلاح رژیم غذایی است. به گفته محققان جایگزین کردن سویا و پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی به ویژه گوشت قرمز می تواند تاثیر زیادی در کاهش جذب چربی و تری گلیسیرید در بافت کبد داشته باشد. از این رو، درمانگران به افراد مستعد ابتلا به کبد چرب و التهاب کبد توصیه می کنند در طول هفته برای تهیه غذاهای خود از گوشت قرمز و سویا کنار هم استفاده کنند و مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانند.

5- دور این غذاها را خط بکشید

اگر به اضافه وزن مبتلایید، اگر کم تحرک هستید و احتمال ابتلا به کبدچرب را دور نمی بینید به شما پیشنهاد می کنیم از مصرف غذاهایی مانند غذاهای فریز شده و یخ زده، ترشیجات، ماست پرچرب، سس، نمک زیاد، غذاهای فست فود، انواع شیرینی ها، پیتزا، انواع سرخ کردنی ها مانند سیر داغ، پیاز داغ، چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه های گازدارپرهیز کرده و تا می توانید به جای آنها از میوه های تازه، سبزیجات مختلف به ویژه کاهو، خیار، هویج و غذاهای سالم و طبیعی استفاده کنید. رعایت این رژیم در تمامی دوره های سنی به پیشگیری از ابتلا به کبد چرب و دیگر بیماری های کبد کمک می کند.

6- آبلیمو را فراموش نکنید

نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد. از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

7- از زردچوبه غافل نشوید

به تازگی محققان دانشگاه «سنت لوئیس» از تاثیر زردچوبه بر کنترل بیماری کبد چرب در افراد چاقی که به این بیماری مبتلا هستند خبر داده اند. بر اساس این تحقیقات مشخص شده، افرادی که از زردچوبه به عنوان یک چاشنی در برنامه روزانه خود استفاده می کنند کبد مقاوم تری در برابر ابتلا به بیماری کبد چرب دارند و احتمال ذخیره شدن ذرات چربی در کبد آنها کمتر است. از این رو این محققان به مردم توصیه می کنند مصرف زردچوبه را به عنوان یک ادویه موثر و درمانگر در برنامه هفتگی و حتی روزانه خود بگنجانند.

8- عرقیات گیاهی بنوشید

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.

به اعتقاد درمانگران، نوشیدن یک تا 2 لیوان ازیکی از عرقیات شاه تره، کاسنی و خارشتر یا ترکیبی از آنها می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های کبد به ویژه کبد چرب و سیروز کبدی داشته باشد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را به صفر برساند.

چه افرادی استعداد ابتلا به کبد چرب دارند؟

به گفته درمانگران، افراد چاق و دچار اضافه وزن که کمترین میزان تحرک را دارند اصلی ترین گروه ها برای ابتلا به بیماری کبد چرب هستند. اما در کنار این گروه، گروه های دیگری هم وجود دارند که بیشترین آمادگی را برای ابتلا به این بیماری دارند.
از طرفی افراد بی تحرک و علاقه مند به غذاهای آماده و فست فودها نیز در گروه افراد مستعد ابتلا به کبد چرب هستند، بنابراین باید هوشیار باشند و با مشورت پزشک خود آزمایش های لازم در این زمینه را انجام دهند.
به گفته برخی از متخصصان، مصرف بی رویه و بی قاعده ویتامین A نیز می تواند یک عامل محرک برای ابتلا به بیماری کبد چرب باشد که در نهایت فرد را با خطر رسوب چربی در بافت های کبد و اختلال در عملکرد این عضو رو به رو کند.


ا معجزات عسل و دارچین آشنا شوید!

27 خرداد

با معجزات عسل و دارچین آشنا شوید!

عسل می‌تواند بدون هیچ گونه عوارض جانبی برای هر نوع بیماری استفاده شود. علم امروز می‌گوید که حتی اگر عسل شیرین است، اگر در دوز دارو به عنوان درست به‌کار رود برای بیماران دیابتی نیز ضرر ندارد. عسل و دارچین می‌تواند به صورتهای مناسب برای درمان بیماریهای زیر به‌کار رود.

بیماری‌های قلبی

ساخت خمیر عسل و پودر دارچین، روی نان به جای ژله و مربا، و خوردن آن را به طور منظم برای صبحانه که باعث کاهش کلسترول در شریان‌ها و مراقبت بیمار از حمله قلبی شود. همچنین، کسانی که تاکنون دچار حمله شده اند با این درمان به صورت روزانه می‌تونند احتمال حمله دیگر را به فاصله بیشتری به تاخیر اندازند. استفاده منظم باعث رفع نفس تنگی و تقویت ضربان قلب می‌گردد.

آرتروز

بیماران آرتریت ممکن است روزانه، صبح و شب، یک فنجان آب داغ با 2 قاشق عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنند. اگر به طور منظم بکار برده شود حتی آرتریت مزمن قابل درمان است. در پژوهش اخیر انجام شده در دانشگاه کپنهاگ، معلوم شد که وقتی پزشکان بیماران خود را با مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چای خوری پودر دارچین قبل از صبحانه تحت درمان قرار دادند، آنها دریافتند که در عرض یک هفته، از 200 نفر عملا 73 بیمار کاملا از درد برطرف شدند، و طی یک ماه، اکثرا تمام بیمارانی که نمی‌توانستند راه بروند و یا به دلیل ورم مفاصل به اطراف حرکت کنند، راه رفتن بدون درد را شروع کنند.

عفونت مثانه

هنگامی که 2 قاشق غذاخوری پودر دارچین و یک قاشق چای‌خوری عسل در یک لیوان آب ولرم تهیه و نوشیده شود می‌تواند باعث از بین رفتن جرمها و میکروبهای مثانه شود.

دندان درد

برای کاهش درد دندان می‌توان یک قاشق چای خوری پودر دارچین و 5 قاشق چایخوری عسل را روی دندان درد قرار داد. این عمل ممکن است 3 بار در روز تا زمانی که دندان درد متوقف شود استفاده شود.

کلسترول

هنگامی که دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق چایخوری پودر دارچین را در 16 اونس آب جوش مخلوط کرده و به بیمار کلسترولی بدهیم، مشخص شده است که سطح کلسترول در خون در عرض دو ساعت 10 درصد کاهش می‌یابد. همانطور که برای بیماران مبتلا به اماس مفصل ذکر شد، در صورت تکرار 3 بار در روز، هر کلسترول مزمنی درمان می‌شود. بر اساس اطلاعات بیان شده در مجلات، مصرف عسل خالص با غذای روزانه مشکلات کلسترول. را برطرف می‌کند. به هر حال، اگر شما داروی کلسترول مصرف می‌کنید دست نگه دارید ! همه آنها حاوی استاتین هستند که ماهیچه‌های شما را تضعیف می‌کنند از جمله ماهیچه‌های قلب شما و هیچ یک برای جلوگیری از حملات قلبی یا سکته مغزی تایید نشده است!

سرما خوردگی

کسانی که مبتلا به سرماخوردگی معمولی و یا شدید هستند باید 1 قاشق عسل ولرم با 4 / 1 قاشق پودر دارچین را در روز به مدت 3 روز استفاده کنند. این فرآیند اغلب سرفه مزمن و سرماخوردگی را درمان کرده و سینوسها را پاک می‌کند.

ناراحتی معده

عسل با پودر دارچین دردهای معده را درمان کرده و معده را از ریشه از زخم معده تخلیه می‌کند.

گاز معده

مطالعات انجام شده در هند و ژاپن نشان داده است که اگر عسل با پودر دارچین مصرف شود گاز معده برطرف می‌گردد.

سیستم ایمنی بدن

استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را از حملات ویروسی و باکتریایی محافظت می‌کند. دانشمندان دریافتند که عسل دارای ویتامین‌های مختلف و مقادیر زیاد آهن است. استفاده مداوم از عسل باعث تقویت گلبولهای سفید خون در مبارزه با بیماری‌های باکتریایی و ویروسی می‌شود.
سلامت نیوز: با معجزات عسل و دارچین آشنا شوید    


معجزات موز

Banana

معمولا تابستان که می شود موز طرفدار پیدا می کند، دلیلش هم شاید قیمت پایین تر آن نسبت به میوه های گران قیمت تابستانی است، البته در این هوای گرم موزها هم خودتر خراب می شوند. حالا که موز طرفدار بسیار دارد، بد نیست با چند مورد از معجزات موز آشنا شوید:

- محافظ قلب

موز برای سلامت قلب بسیار مفید است. این میوه سرشار از پتاسیم است که این ماده معدنیِ الکترولیت، جریان الکتریسیته را در بدن شما منتقل می‌کند. این جریان الکتریسیته برای ضربان قلب حیاتی است. خوردن منظم موز همچنین از سیستم گردش خون در برابر فشارخون بالا،‌ تصلب شرائین و سکته قلبی جلوگیری می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از موز به عنوان داروی فشارخون و سپر حفاظتی قلب در برابر سکته و حملات قلبی یاد می‌کند.

- داروی افسردگی و افت خُلق‌

در صورتی که احساس افسردگی می‌کنید یا از سندرم پیش از قاعدگی رنج می‌برید داروی شما موز است. زیرا موز می‌تواند با کاهش افسردگی، علایم سندرم پیش از قاعدگی را نیز به حداقل برساند. موز سرشار از «تریپتوفان» است. این ماده در بدن تبدیل به ماده شیمیایی «سروتونین» می‌شود که یک ناقل عصبی و بهبوددهنده خلق و خو در افراد است. علاوه بر این ویتامین B6 موجود در این میوه به داشتن خواب آرام و منیزیم نیز به آرامش عضلات کمک می‌کند.

- بهبود گوارش و کاهش وزن

موز سرشار از فیبر خوراکی است. این ماده به حفظ تعادل وزن کمک می‌کند. خوردن روزانه یک عدد موز می‌تواند 10 درصد از فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند. علاوه بر این ویتامین B6 موجود در موز از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کرده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. در مجموع، موز یک غذای بسیار عالی برای کاهش وزن است زیرا علاوه بر داشتن طعم شیرین، سیرکننده هم هست و در نتیجه اشتها را فرو می‌نشاند. این میوه همچنین به تعادل قندخون در طول مدت ورزش کردن و فعالیت‌های جسمانی کمک می‌کند.

- بینایی

اگرچه خاصیت هویج بیش از سایر خوراکی‌ها برای چشم زبانزد شده اما باید بدانید که موز نیز به همین نسبت برای چشم‌ها خاصیت دارد. موز حاوی مقدار اندک اما مورد نیاز ویتامین «آ» برای بدن است که این میزان برای حفاظت از چشم‌ها، حفظ بینایی و همینطور بهبود بینایی در شب حیاتی است. ویتامین آ محتوی ترکیباتی است که از غشاء اطراف چشم محافظت می‌کند. این ترکیبات همچنین تشکیل‌دهنده پروتئین‌هایی هستند که نور را به قرنیه چشم منتقل می‌کنند. موز نیز مانند سایر میوه‌ها به جلوگیری از تحلیل و ضعف عضلانی کمک می‌کند.

- استحکام استخوان‌ها

موز اگرچه سرشار از کلسیم نیست اما با این حال به دلیل املاحی که در مجموع دارد برای استحکام استخوان‌ها مفید است. موز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک‌های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وامی‌دارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می‌کند.

- ضد سرطان

برخی شواهد نشان می‌دهد مصرف متعادل موز احتمال ابتلا به سرطان کلیه را کاهش می‌دهد. نتایج یک مطالعه که در سال 2005 میلادی در سوئد انجام شد نشان داد زنانی که بیش از 75 وعده میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان کلیه در آنها 40 درصد کاهش می‌یابد. در میان این میوه‌ها موز جزو موثرترین‌ آنها معرفی شده است. زنانی که در هفته چهار تا شش عدد موز می‌خورند خطر ابتلا به سرطان کلیه در آنها به نصف کاهش می‌یابد. موز به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی‌اکسیدان «فنولیک» در پیشگیری از ابتلا به سرطان کلیه بسیار مفید است.



آخرین تست شخصیت شناسی + پاسخ. 5 کار برای اینکه مردم بیشتر دوستمان داشته باشند.

آخرین تست شخصیت شناسی + پاسخ

17 اردیبهشت 1393

test

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درمورد شخصیت خودتان و خصوصیاتی که باعث می‌شوند دیگران شما را بیشتردوست داشته باشند پیدا کنید به تست زیر با کمال صداقت پاسخ دهید. این تست جدیدترین تست روان شناسی در کشور آمریکا است.

1- فرض کنید شما مشخصه صورت کسی هستید، کدام قسمت از صورت او هستید؟

الف : چین وچروک

ب : لکه

ج : خال زیبایی

د : کک و مک

ت :لبخند

2- دوست دارید چه نوع پرنده ای باشید؟

الف : شباهنگ

ب : جغد

ج : عقاب

د : فلامینگو

ت : پنگوئن

3- کدام یک از برنامه های تلویزیونی برای شما جالب تراست؟

الف : اخبار و برنامه های مستند

ب : فیلم های درام و زندگی نامه

ج : هیجانی و پلیسی

د : عشقی و ماجراجویی

ت : کمدی و کارتون

4- کدام یک ازبازی های شهربازی را بیشتر دوست دارید؟

الف : هیچ کدام, من از شهربازی متنفرم

ب : قطار یا قایق

ج : نمایش و اجرای کمدی

د : چرخ و فلک و وسایلی که سریع می چرخند

ت : ترن های هوایی سریع السیر

5- آیا شما به اشتباهات خودتان می‌خندید؟

الف : هرگز

ب : به ندرت

ج : برخی مواقع

د : معمولا

ت : همیشه

6- اگردوست شما سربه سرتان گذاشت چه عکس العملی نشان می دهید؟

الف : عصبانی می‌شوید

ب : ناراحت می‌شوید

ج : برایتان جالب است

د : تلافی می‌کنید

ت : چندین برابرتلافی می‌کنید

7- اولین چیزی که صبح موقع بیدارشدن به فکرتان خطور می‌کند چیست؟

الف : کار و یا تحصیل

ب : مشکلات زندگی

ج : صبحانه

د : روزی که درپیش دارید

ت : کاری که تا شب انجام خواهید داد

8- در زندگی تان چه شعاری دارید؟

الف : وقت طلاست

ب : سحرخیزباش تا کامروا باشی

ج : آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند

د : زندگی کن و به دیگران هم اجازه زندگی کردن بده

ت : بی خیال باش, هرچه بادا باد

9- آیا به همه حیوانات علاقه مندید؟

الف : اصلا

ب : تعداد کمی ازحیوانات

ج : برخی ازحیوانات

د : بیشترحیوانات

ت : تمام حیوانات

10- شما لبخند می‌زنید؟

الف : هرگز

ب : به ندرت

ج : گاهی اوقات

د : اغلب

ت : آنقدر زیاد که برخی فکر می کنند دیوانه هستم

11- نظر دیگران راجع به شما اغلب کدام مورد است؟

الف : بی رحم

ب : سرد و بی احساس

ج : زیبا

د : دوست داشتنی

ت : خوش گذران

12- شما احساس عشق و قدردانی خود را نشان می‌دهید؟

الف : هرگز

ب : به ندرت

ج : گاهی اوقات

د : اغلب

ت : حداکثر تا جایی که امکان دارد

13- شما اعتقاد دارید که برای شاداب بودن باید ساعاتی از روز را منحصرا صرف خودتان کنید؟

الف : اصلا

ب : احتمالا نه

ج : گاهی

د : بله

ت : البته، تا جایی که امکان دارد به خودتان می‌رسید

14- آیا زندگی شما با برنامه ریزی پیش می‌رود؟

الف : من حتی در تعطیلات هم برنامه ریزی می‌کنم

ب : همیشه برنامه ریزی می‌کنم

ج : بستگی به روز هفته دارد

د : در صورت امکان اجازه می‌دهم که خودش پیش آید

ت : همیشه بدون برنامه ریزی روزها را طی می‌کنم

حالا امتیازات کنار گزینه هایی را که انتخاب کرده اید جمع کنید.

گزینه الف ۱ امتیار،

گزینه ب ۲امتیاز،

گزینه ج ۳ امتیاز،

گزینه د ۴ امتیاز،

گزینه ت ۵ امتیاز دارد

سپس امتیازات خودتان از ۱۵ سوال تست را مطابق با متن های زیر مقایسه کنید.

اگر امتیاز شما بین 1 تا 20 باشد:

بدین معنی است که شما سوسن سفید هستید. مردم شما را به خاطر پشتکارتان، از جان و دل مایه گذاشتنتان و موفقیت هایتان تقدیر می کنند. اهداف مشخصی دارید و فکرتان بر کارتان متمرکز است. احتمالا فرزند اول خانواده هستید. احساستان را به سختی ابراز می کنید. یکی از مهم ترین نگرانی های شما این است که چگونه در برابر افراد مختلف ظاهر شوید. اندیشه هایتان کمی متمایل به بدبینی است. اعتماد به نفس دارید ولی در باطن گاهی به خود اعتماد ندارید. قادر هستید که هدفی تعیین کنید و به آن برسید. بعضی مواقع دنیا را با دیدی باریک بین می‌نگرید. احساس می‌کنید که وقت کمی برای رسیدن به آرزوهایتان دارید. مواظب باشید جدی بودنتان شما را از دنیای اطراف دور نکند. خونسرد باشید و از زندگی تان لذت ببرید. کارهایی انجام دهید که از آنها لذت می برید. با انجام این دستورات قوه خلاقیت تان شکوفا می شود. سعی کنید که بیشتر بخندید و با دیگران درتماس باشید.

اگر امتیاز شما بین 21 تا 53 باشد:

بدین معنی است شما یک گل رز هستید. کمی تیغ دارید ولی زیبایی های بسیاری دارید. حس شوخ طبعی دارید ولی از شنیدن جوک لذت می‌برید. احتمالا فرزند وسط خانواده هستید مردم دوست دارند دور و بر شما باشند. خونگرم هستید. دوستان صمیمی بسیاری دارید. زندگی را با دید واقع بینانه می‌نگرید. آگاهید که زندگی از خوبی ها و بدی ها تشکیل شده است. قادرید شانس خودتان را با توجه به سرمایه های که دارید امتحان کنید. سخت کوش هستید و به اهدافتان پایبندید. دوست دارید خودتان باشید و این مساله به شما اعتماد به نفس می‌دهد مشکل ترین مساله در زندگی تان یکنواخت بودن مسایل است. یکنواختی در هر مساله ای شما را آزار می دهد و باعث کسل شدن روحیه شما می‌شود. به شما پیشنهاد می‌گردد که افق دیدتان را وسیع تر کنید. مسایل جدیدی را تجربه و کشف کنید. آنگاه متعجب خواهید شد که چه نتایج زیبایی به دست آورده اید و از همه مهم تر اینکه فراموش نکنید که درهمه چیز دنبال زیبایی بگردید مخصوصا درخودتان.

اگر امتیاز شما بین 54 تا 70 باشد:

بدین معنی است که شما یک گل آفتابگردان هستید در بستری از گل های رز. یک ویژگی بارز در شما وجود دارد که باعث گرمادهی به دیگران و جلوه گری شما می‌شود. ممکن است شما کوچکترین فرزند خانواده و یا تنها فرزند باشید. در وقت لازم جدی هستید ولی دوستانتان شما را به عنوان یک شخص شوج طبع می شناسند. از گفتن جوک لذت می‌برید. گاهی شیطنت می‌کنید. مایلید که با افراد جدید و جالبی در زندگی تان آشنا شوید. با افرادی که هیچ وقت نمی‌خندند راحت نیستید. دید مثبتی به زندگی دارید. درهمه چیز به دنبال خوبی ها هستید . بیدی نیستید که با هربادی بلرزید. گرم, دوست داشتنی، با وفا و اجتماعی هستید و هر کدام از این صفات می‌تواند دلیلی برای خوب بودن شما باشد. انرژی نامحدودی دارید ولی انگیزه تان کم است. برای شما مشکل است که فقط بر روی یک کار متمرکز شوید به شما پیشنهاد می‌گردد که اجازه دهید مردم روی جدی شما راهم ببینند همان که طور چهره شاد شما را می بینند. دراین صورت می‌خواهند که همیشه با شما باشند. به احساسات دیگران احترام بگذارید از این شاخه به آن شاخه نپرید و کاری را که دوست دارید انتخاب کنید و تا پایان آن را انجام دهید.


5 کار برای اینکه مردم بیشتر دوستمان داشته باشند

17 اردیبهشت 1393

5 کار برای اینکه مردم بیشتر دوستمان داشته باشند

در این مقاله می خواهیم 5 راه ساده و رایگان برای شما بگوییم تا مردم بیشتر دوستمان داشته باشند و بیشتر به سمتمان بیایند

1- سلام کردن و احوالپرسی

اصلا منظورم این نیست که با همه صمیمی باشیم ، ولی یکی از مهمترین کارهایی که برای مردم ارزش دارد سلام کردن و احوالپرسی با آنهاست ، زیاد دیده ام مخصوصا آپارتمان نشینان و برج نشینان در شهر بزرگی مثل تهران همسایه ها نه تنها همدیگر را نمی شناسند ، بلکه حتی سلام هم به هم نمی کنند ، سلام کردن هم محبت مردم را جلب می کند و هم روی اعتماد به نفس ما اثر مثبت دارد ، از همین فردا سعی کنید به تعداد افراد بیشتری – مخصوصا دور و بری ها – سلام کنید و اثر مثبت آن روی اعتماد به نفس خود را ببینید.

2- انجام دادن کارهای شخصی

تا جایی که می توانید سعی کنید کمتر از مردم درخواست داشته باشید و کارهای شخصی را خودتان انجام دهید ، حتی از نزدیکان و خانواده خود هم سعی کنید کمتر درخواست داشته باشید ، خواسته های کمتر از مردم انسان را دوست داشتنی تر می کند.

3- امر و نهی نکردن

امر و نهی کردن زیاد – بر خلاف تصور رایج – نه تنها کسی را بالا نمی برد بلکه از عزت نفس فرد نیز می کاهد ، بسیار دیدم شوهران و پدرانی را که مدام دستور می دهند و امر و نهی می کنند و معتقدند با این کار ارزش آنها بالاتر می رود ، در حالی که کاملا برعکس است ، چرا که هر چه تعداد امر و نهی بالاتر برود ، پذیرش آن کمتر می شود ، امر و نهی در شرایط خاصی باید باشد و اگر هر زمان بخواهید از آن استفاده کنید کم کم حرف شما کم اهمیت می شود و ارزش خودتان نیز پایین می آید ، پس از امر و نهی در شرایطی بسیار خاص و به ندرت استفاده کنید.

4- غر نزدن و انتقاد نکردن

این مورد هم بسیار جالب است ، افراد از شرایط کشور و شرایط مالی و … انتقاد می کنند و فکر می کنند با این کار ارزش آنها بالا می رود ، به اصطلاح در جامعه ما هر کس منتقدتر باشد یعنی فرد باسوادتری است ، ولی این دید صحیح نیست ، کسی که مدام غر میزند و انتقاد می کند در واقع ناتوانایی خود را بیان می کند و عدم توانایی مدیریت شرایط ، مردم به کسانی علاقمند هستند که حرف های خوب می زنند و اهل غر زدن نیستند ، چرا که از انتقاد و غر زدن اشباع شده اند ، بنابراین تمایل شان به کسانی که حرف های مثبت و غیر منفی می زنند بیشتر است.

5- بیان خوبی های دیگران

مردم دوست دارند خوبی هایشان بیان شود و فراموش نشود ، از این ویژگی به بهترین نحو استفاده کنید ، اگر کسی خوبی به شما کرده بارها از او تشکر کنید و وقتی او را می بینید یا در جمع خوبی هایی که از او دیده اید را بیان کنید ، بدترین کار ممکن بیان خوبی های خودتان در جمع است ، مردم از آدمهایی که از خودشان تعریف می کنند به تدریج متنفر می شوند ، بهترین کار برای دوست داشته شدن توسط مردم بیان خوبی هایشان است.
امیدوارم شما هم با بکارگیری این راهکارهای رایگان و ساده ، ارتباط بهتری با اطرافیان خود داشته باشید و از این ارتباط لذت ببرید.
البته توصیه می کنم برای اینکه این کارها برایتان آسان تر شود و ارتباط بهتری با اطرافیان داشته باشید مقاله زیر را حتما بخوانید.

خبر




اگر طالب تغییر دنیا هستید،‌ اول از خودتان شروع کنید ..



اگر طالب تغییر دنیا هستید،‌ اول از خودتان شروع کنید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 

نگاهی به اطرافتان بیندازید. هر جا که باشید، هر کاری که می‌کنید، بایستید و کمی اطرافتان را بررسی کنید. هر چیزی که می‌بینید: مبلتان، صندلی‌تان، میز کارتان، یخچالتان، غذایی که می‌خورید، اتوبوسی که برای رسیدن به محل‌کار سوار می‌شوید، … همه اینها یک زمان وجود نداشتند.

اگر کمی به عقب برگردیم، آدمها هم وجود نداشتند. زمین ۴.۵ میلیارد سال است که وجود دارد و آدمهای مدرن حدود ۲۰۰ هزار سال. رشد و پیشرفت شگرف انسان فقط طی ۲۰۰ هزار سال است که اتفاق افتاده است یعنی ۰.۰۰۴ ٪ از وجود زمین.

اینهمه چطور از هیچ ساخته شده است؟ همه اینها مدیون ذهن و قدرت تخیل انسان است. وقتی عقل انسانی روی این سیاره به وجود آمد، همه چیز به سرعت شروع به تغییر کرد و از آن به بعد هر روز رشد کرده و جدیدتر شد.

قدرت ذهن انسان فوق‌العاده است. بااینکه تا به امروز انسان بسیار جلو آمده و چیزهای زیادی یاد گرفته است اما هنوز نتوانسته همه رمز و رموز مغز انسان را دریابد. واقعیت تلخ این است که انسان‌های زیادی به خودشان زحمت نمی‌دهند که به مسائل از این دید نگاه کنند؛ بیشتر آدمها قدرتی که در دست دارند را نمی‌شناسند. قدرت تغییر دادن دنیا.

بااینکه اگر ذهنتان را به آن معطوف کنید، واقعاً می‌توانید دنیا را تغییر دهید اما اول باید از کوچک شروع کنید. اول باید چیزهایی که در اطرافتان است را تغییر دهید. بعد می‌توانید از آن بیرون بیایید. بهترین جایی که می‌توانید از آن شروع کنید، خودتان هستید. اول زندگی که دوست دارید داشته باشید را با همه زیبایی‌اش تجسم کنید.

از پایه شروع کنید: دوست دارید خانه‌تان چه شکلی باشد؟ آیا آن را تمیز، مرتب و منظم تصور می‌کنید؟ یا مثل الان ریخته و پاشیده؟ روزتان را چطور تجسم می‌کنید؟ خوب، در دنیای ایده آلتان ممکن است جایی برای کار نباشد، اما یک برنامه عالی روزانه در محدوده‌ای که الان می‌توانید داشته باشید، برای شما چگونه است؟

آیا زود از خواب بیدار می‌شوید، کمی ورزش می‌کنید و یک شروع پرانرژی برای روزتان دارید؟ یا اینکه شب به موقع نخوابیده‌اید و به همین دلیل در آخرین لحظه با هزار بدبختی از خواب بیدار می‌شوید؟

برنامه روزانه‌ای که با آن مشکل دارید را عوض کنید، عادت‌های بدتان را تغییر دهید، و زندگی‌تان را تغییر دهید. همه آنها با قدرت ذهن شما امکان‌پذیر است. رمز کار تمرکز است. دنیا به طریقی نسبتاً ساده کار می‌کند. به طور کلی چیزی اتفاق می‌افتد و بر رخ دادن چیزی دیگر تاثیر می‌گذارد.

تنها راه پیش رفتن این است که تمرکزتان را روی کاری که در دست دارید معطوف کنید چون به همین ترتیب زندگی که می‌خواهید داشته باشید را خواهید ساخت.

تمام افکارتان باید روی یک جنبه از زندگی‌تان که می‌خواهید تغییر دهید متمرکز باشد. روی نحوه تغییر چیزها تمرکز کنید. اگر می‌خواهید اندامتان را درست کنید، باید تمرکزتان را روی غذاهای سالم، ورزش و زندگی سالم معطوف کنید. تصور کنید اندامی که همیشه دوست داشتید را دارید، بدنی که سلول‌های آن با غذاهای سالم و مغذی تشکیل شده‌اند، بدنی قوی و متناسب.

اگر می‌خواهید موسیقی‌دانی عالی شوید، باید خودتان، ذهنتان و لزوماً زندگی‌تان را در موسیقی غرق کنید. می‌خواهید یک نقاش یا مجسمه‌ساز شوید؟ باید همانطور زندگی کنید. هر چیزی یک نقطه شروع دارد. نیازی نیست همه چیز را کند پیش ببرید یا قدم‌های کوچک بردارید.

اگر تمرکز کنید می‌توانید زندگی یک هنرمند، آرشیتکت، موسیقی‌دان، سرمایه‌دار یا آشپز را داشته باشید. فقط باید آن زندگی را در ذهنتان ایجاد کنید. زندگی که آرزو دارید داشته باشید را با نوع موفق زندگی که دوست دارید داشته باشید اشتباه نگیرید. اینکه بخواهید آن کسی شوید که می‌خواهید ساده است اما اضافه کردن بقیه جزئیات به یک عمر نیاز دارد.

مثلاً یک رقصنده موفق شدن به سال‌ها یا حتی ده‌ها سال تمرین و پشتکار نیاز دارد اما فقط یک رقصنده شدن چیز زیادی طول نمی‌کشد. فقط کافی است که انتخاب کنید یک رقصنده باشید، سبک زندگی یک رقصنده را انتخاب کرده و همه خوبی‌ها و بدی‌های آن زندگی را بپذیرید. بعد باید به بهترین شکل ممکن سعی کنید داخل آن قالب زندگی کنید.

اینکه همیشه و هر لحظه متمرکز زندگی کنید کار سختی است. اما به مرور زمان ساده‌تر می‌شود و پیشرفت را در خودتان خواهید دید. اگر روی بهتر کردن خودتان و موقعیتتان تمرکز کنید، مطمئناً پیشرفت خواهید کرد. اما یادتان باشد: هیچ راه میان‌بری وجود ندارد.

ممکن است ناگهان بخت با شما یار شده و خیلی زود خودتان را در قطار سریع‌السیر پیشرفت ببینید اما ممکن است این اتفاق هم نیفتد. مدتی زمان می‌برد تا احساس کنید که پیشرفت کرده‌اید.

اما هر پیشرفتی که دارید، حتی کوچکترین آنها، باز هم پیشرفت به حساب می‌آید. پس مثبت باشید و تمرکزتان را از دست ندهید. اسیر دامی نشوید که ذهن بسیاری را در مسیر موفقیت، در مسیر زندگی که احساس می‌کنند برای کامل شدن باید داشته باشند، درگیر کرده است.

منفی‌گرایی خیلی بیشتر از کمونیسم آرزو بر باد داده است. برای پیشرفت لازم است که مثبت باشید. اگر مثبت باشید و باور داشته باشید که می‌توانید به هدفتان برسید، مطمئن باشید که این اتفاق خواهد افتاد. اگر به ذهنتان اجازه دهید که با منفی‌گرایی مسموم شود، هر کاری هم که بکنید، ناگزیر از شکست خواهید بود.

دنیا از هیچ ساخته شده است. شما هم می‌توانید دنیای خودتان را از هیچ بسازید. فقط با استفاده از ذهنی که با آن متولد شده‌اید. از غبطه خوردن در افکار منفی که شما را عقب می‌کشند خودداری کنید.

اگر به دنبال پیشرفت هستید، پس نیاز به تغییر دارید. خودتان باید این تغییر را باشید. بقیه چیزهای غیرضروری که زندگی‌تان را با آنها پر کرده‌اید را دور بریزید. همه چیز را ساده کنید. قالبی برای خودتان درست کنید و شروع به پر کردن آن کنید. به خودتان فرصت دهید که روی افکار مثبت تمرکز کنید. روی راهی که دوست دارید اوضاع پیش برود، روی تاثیری که دوست دارید بر جای بگذارید.

این کار را بارها و بارها تکرار کنید و همه افکار منفی را از خودتان دور کنید تا زمانی برسد که به آن افکار مثبت رسیده و آنها را به واقعیت تبدیل کنید. وقتی همه چیز روی غلطک افتاد، نیرویی که با خودتان می‌آورید راه را برایتان آسان‌تر خواهد کرد. شما قدرت تغییر دادن دنیا را دارید؛ هیچ بهانه‌ای ندارید که بگویید نمی‌توانید خودتان را تغییر دهید.


"چه فکر کنید که می‌توانید، چه فکر کنید که نمی‌توانید، در هر دو حالت حق با شماست." هنری فورد