بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

نحوه تمیز کردن صفحات لمسی


نحوه تمیز کردن صفحات لمسی

پاک کردن صفحه های لمسی گوشی های هوشمند و تبلت ها کار سختی نیست. به هیچ کیت یا روش مخصوصی برای تمیز کردن نیاز ندارید. فقط باید بدانید که چه کارهایی را نباید انجام دهید! بعضی از روش ها و وسایل ممکن است به صفحه های لمسی آسیب بزنند. اگر این ها را بدانید، با ساده ترین چیزهایی که دم دستتان است می توانید در طی چند ثانیه، تمامی ناپاکی ها مثل چربی و گرد و غبار را از روی گوشی و یا تبلت تان پاک کنید.

چه کارهایی را نباید انجام داد

بیایید قبل از این که بگوییم چگونه می توان به راحتی صفحه های لمسی را تمیز کرد، بگوییم که چه کارهایی را هرگز نباید انجام دهیم.

 

 

  • هرگز از مواد شوینده ی شیمیایی که پایه ی الکلی دارند و یا حاوی آمونیاک هستند استفاده نکنید! اگر برای تمیزکاری حتماً نیاز به مایع دارید، می توانید از مقدار کمی آب برای این کار استفاده کنید. همچنین می توانید مواد شوینده ی مخصوص این کار را خریداری کنید. به طور مثال می توانید از iKlenz که مورد تأیید شرکت اپل است استفاده کنید؛ امّا باز هم می گویم که هیچ نیازی به خرید چیز به خصوصی ندارید.

 

 

  • هرگز از پارچه های زبر، حوله های کاغذی و یا حتی دستمال کاغذی که باعث وارد شدن آسیب به صفحه ی لمسی می شود استفاده نکنید. در عوض می توانید از پارچه های میکروفیبری (معمولاً برای تمیز کردن شیشه ی عینک نیز مورد استفاده قرار می گیرند) که انحصاراً برای این کار ساخته شده اند استفاده کنید.

 

 

  • هرگز از مقدار زیادی آب برای تمیز کردن استفاده نکنید. اگر به آب نیاز دارید، همان طور که پیش تر گفته شد، می توانید پارچه ی میکروفیبری خود را با مقدار کمی آب خالص و یا مواد شوینده ی مخصوص تَر کنید. در هر حال پیشنهاد می شود اگر از مایع جهت شست و شو استفاده می کنید، حتماً نمایشگر دستگاه یا کلاً خود دستگاه را خاموش کنید.

 

 

  • و پیش و پا افتاده ترین یادآوری این که هرگز برای پاک سازی، فشار غیر متعارف به صفحه وارد نکنید!

 

 

یادآور می شوم که توصیه های ذکر شده در این نوشتار مخصوص صفحاتی ست که با هیچ محافظ صفحه ای محافظت نمی شوند. بدیهی ست اگر از محافظ صفحه استفاده می کنید، می توانید وسواس کمتری به خرج دهید!

یک پارچه ی میکروفیبری تهیه کنید

برای تمیز کردن یک صفحه ی لمسی، تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید، یک پارچه ی میکروفیبری است. اگر صفحه خیلی کثیف است، می توانید از مقدار کمی آب هم استفاده کنید (هرگز از مواد کف ساز مثل صابون استفاده نکنید!).

ممکن است با خواندن “پارچه ی میکروفیبری” فکر کنید چیز خیلی منحصربه فردی ست! امّا اصلاً این طور نیست. این پارچه ها به وفور و به ارزانی یافت می شوند! اگر عینک دارید، حتماً هنگام خرید عینک، یک پارچه ی میکروفیبری نیز هدیه گرفته اید. این پارچه ها برای تمیز کردن انواع شیشه ها ساخته شده اند. چه می خواهد شیشه ی عینک طبی یا آفتابی باشد چه شیشه ی صفحات لمسی تلفن های هوشمند و تبلت ها. در هر صورت اگر پارچه ی میکروفیبری در اختیار ندارید، می توانید از پارچه های کتان هم استفاده کنید. البته انتظار نداشته باشید که همان نتیجه ای را که می توان با پارچه های میکروفیبری گرفت، با تی شرت کتان خود بگیرید!

نحوه تمیز کردن صفحات لمسی

اما چرا پارچه های میکروفیبری؟ همانطور که مشخص است، میکروفیبر یعنی الیافی بسیار ریز که با میکروسکوپ قابل مشاهده هستند و “میکرو” پیشوندی ست برای چیزهای بسیار ریز! این الیاف بسیار ریز به هیچ وجه به سطوح صافی مثل شیشه آسیب نمی زنند؛ امّا اصل مطلب این جاست که این نوع پارچه ها، چربی ها و گرد و غبار را به جای این که روی صفحه به این طرف و آن طرف ببرند، به خود جذب می کنند! چند تکان کوچک پارچه ی میکروفیبری روی گوشی، تنها کاری ست که باید انجام دهید!

چگونه یک صفحه ی لمسی را تمیز کنیم؟

خوب، حالا که وسیله ی مورد نیاز عملیات را در دست داریم، می رویم به سراغ خود عملیات تمیزکاری!

 

  • دستگاه را خاموش کنید! می توان گفت این مرحله اختیاری ست. اگر از آب استفاده می کنید بهتر است این مرحله را انجام دهید. در کل، وسواس زیادی بده! ولی خوب، خاموش کردن دستگاه می تواند در دیدن کثیفی ها کمکتان کند!

 

 

  • بصورت عمودی یا افقی و در یک جهت، پارچه ی میکروفیبری را روی صفحه بکشید. به طور مثال، پارچه را روی قسمت سمت چپ صفحه گذاشته و به آرامی و مستقیماً به سمت راست بکشید. حالا پارچه را از صفحه برداشته، کمی پایین تر برده و دوباره از چپ به راست بکشید. ممکن است بگویید انجام حرکات دایره وار سریع تر و راحت تر است. راست می گویید! ولی این کار باعث می شود کثیفی ها و به خصوص ذرات درشت تر روی صفحه کشیده شوند و باعث وارد آمدن آسیب شوند. روش که گفته شد، امن ترین راه است.

 

 

  • و برای بار چندم، اگر نیاز است، مقدار بسیار بسیار اندکی جهت تَر کردن پارچه استفاده کنید. از صابون و یا هیچ ماده ی افزودنی دیگری به آب بپرهیزید.

 

 

  • اگر از آب استفاده کردید، حتما با گوشه ی دیگری از پارچه که خشک است، صفحه را خشک کنید. در این مرحله هم نیاز به اعمال وسواس بیش از حد نیست! اگر به اندازه ی کافی خشک نشد، بگذارید به طور طبیعی با هوا جریان هوا خشک شود!

 

خلاصه ی قضیه، دستگاه را خاموش کنید، با پارچه تمیزش کنید! خشکش کنید. روشنش کنید!

حالا خود پارچه میکروفیبری را چطور تمیز کنیم؟ اگر پارچه بیش از حد کثیف شده است، می توانید از آب گرم و صابون استفاده کنید. هرگز از مواد شوینده ی شیمیایی حاوی الکل یا آمونیاک برای پاک کردن پارچه استفاده نکنید، چون ممکن است باعث وارد آمدن آسیب به الیاف پارچه شود.

اگر از اقشار مرفهان بی درد جامعه هستید (

 

این نوشتار در عین سادگی و پیش وپا افتادگی، حاوی نکات مهّم و کوچکی بود!

 

فـــواید شگــــفت انگــــیز لبخـــند زدن ! نشانه های یک زندگی عاشقانه...


فـــواید شگــــفت انگــــیز لبخـــند زدن !

 

http://mj3.persianfun.info/img/92/3/Smile/smiling-advantage-image.jpg

لبخند چیزی فراتر از نشان دادن خوشایند بودن چیزی است. تحقیقات روانشناسی ۱۰ فایده لبخند زدن را بیان می‌کنند.

آدمها همیشه لبخند می‌زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می‌کنیم زیرا لبخند می‌تواند پیام‌های مختلفی را به دیگران برساند.

در زیر به ۱۰ روشی که می‌توان از لبخند برای فرستادن پیام درمورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی‌های بسیار دیگر درمورد خودمان استفاده کرد، اشاره می‌کنیم.

۱- تشویق دیگران برای اعتماد به شما

در دنیایی که همه فقط به فکر خودشان هستند، واقعاً به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟ یک نشانه از قابل اعتماد بودن ما، لبخند است. لبخندهای واقعی پیام می‌فرستد که دیگران می‌توانند به ما اعتماد کرده و با ما همکاری کنند. کسانیکه لبخند می‌زنند معمولاً سخاوت و برونگرایی بیشتری دارند.
اقتصاددانان نیز تصور می‌کنند که لبخند ارزش ویژه‌ای دارد. در یک تحقیق که توسط شارلمان و همکاران (Scharlemann et al.) انجام گرفت، احتمال اینکه شرکت‌کننده‌ها به افرادیکه لبخند می‌زدند اعتماد کنند خیلی بیشتر از بقیه بود. این تحقیق مشخص کرد که لبخند تمایل افراد برای اعتماد کردن را تا ۱۰% افزایش می‌دهد.

۲- جلب ملایمت و ارفاق دیگران

وقتی افراد کار بدی انجام می‌دهند و دستگیر می‌شوند معمولاً لبخند می‌زنند. آیا این کار برایشان فایده‌ای دارد؟

براساس تحقیقی که توسط لافرانس (LaFrance) و هِچ (Hecht) در ۱۹۹۵ انجام گرفت، می‌تواند اینطور باشد. ما با کسانیکه قانونشکنی کرده‌اند، اگر بعد از آن لبخند بزنند، با ملایمت و ارفاق بیشتری برخورد می‌کنیم. مهم نیست که لبخندی دروغین باشد، لبخندی از روی بیچارگی باشد یا یک لبخند واقعی، همه آنها باعث می‌شود برای فرد خاطی کمی تحفیف قائل شویم.

به نظر می‌رسد که به این دلیل در این مورد موثر است که تصور می‌کنیم افرادی که بعد از قانون شکنی لبخند می‌زنند، قابل‌اعتمادتر از آنهایی هستند که لبخند نمی‌زنند.

۳- رهایی از خطاهای اجتماعی

فراموش کردید به مناسبت سالگرد ازدواجتان برای همسرتان هدیه بخرید؟ اسم یک مشتری مهم را فراموش کرده‌اید؟ سهواً یک بچه کوچک را لگد زدید؟ اگر چنین مواردی برای شما هم پیش آمده باشد، احتمالاً خجالت‌زده شده‌اید.

عملکرد خجالت این است که شما را از مکان‌های اجتماعی پرفشار بیرون کند. لبخند‌های از روی خجالت با پایین انداختن سر همراه است و خیلی وقت‌ها هم یک خنده کوتاه احمقانه به آن اضافه می‌کنیم. این کار برای این انجام می‌شود که باعث شویم فرد مقابل اشتباه سهوی ما را فراموش کرده و سریعتر ما را ببخشد.
بنابراین لبخند از روی خجالت به ما کمک می‌کند از زندان رها شویم.

۴- چون درغیراینصورت احساس بدی پیدا خواهم کرد

گاهی‌اوقات به این دلیل لبخند می‌زنیم که هم مودبانه است و هم اینکه بعد از آن احساس بدی پیدا نمی‌کنیم. مثل زمانیکه کسی با اشتیاق درمورد اینکه چطور مقداری پول در جیب یکی از لباس‌های قدیمی‌اش پیدا کرده برایمان تعریف می‌کند. شاید خیلی جای لبخند زدن نداشته باشد اما اینکار را می‌کنید چون مودبانه است.

در یک تحقیق از افراد مختلف سوال شد بعد از شنیدن اخبار خوب از یک نفر، صورت خود را خشک و جدی نگه دارند. بعد از آن احساس بدی پیدا کردند و تصور می‌کردند که آن فرد نظر بدی نسبت به آنها پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل است که در اینگونه مواقع سر خود را تکان داده و لبخند می‌زنیم چون می‌دانیم اگر اینکار را نکنیم، بعد احساس پشیمانی خواهیم کرد. این احساس در زنان قوی‌تر از مردان است.

۵- خندیدن از ته قلب

لبخند زدن راهی برای کاهش فشار ناشی از موقعیت‌های ناراحت‌کننده است. روانشناسان به آن فرضیه فیدبک چهره می‌گویند. حتی وقتی به اجبار لبخند می‌زنیم برای اینکه کمی روحیه‌مان را بهتر کند کافی است.

هشدار: لبخند زدن به چیزهای ناراحت‌کننده شاید موثر باشد اما به نظر دیگران جالب نمی‌رسد. وقتی آنسفیلد (Ansfield) در تحقیق خود از شرکت‌کننده‌ها خواست تا ویدئوهایی ناراحت‌کننده تماشا کنند، آنهایی که لبخند زدند بعد احساس بهتری داشتند تا آنها که لبخند نزدند. اما آنهایی که به تصاویر ناراحت‌کننده لبخند می‌زدند در نظر دیگران خوشایند نبودند.

۶- برای درک و بینش بهتر

وقتی عصبی هستیم، توجه ما کمتر می‌شود. متوجه نمی‌شویم که کناردستمان چه می‌گذرد و فقط اتفاقی که درست روبه‌رویمان می‌افتد را می‌بینیم. این هم از نظر لفظی و هم استعاری صدق می‌کند: وقتی مضطرب هستیم یا استرس داریم، متوجه ایده‌هایی که در گوشه‌های ذهنمان است نمی‌شویم. اما برای به دست آوردن درک از یک مشکل، دقیقاً به همین ایده‌های پیرامونی نیاز پیدا می‌کنیم.

لبخند بزنید.

لبخند زدن باعث می‌شود احساس خوبی پیدا کنیم که انعطاف‌پذیری در توجه را بالا برده و توانایی ما برای فکر کردن کلی‌نگر را تقویت می‌کند. وقتی این ایده توسط جانسون و همکاران (Johnson et al.) در سال ۲۰۱۰ بررسی شد، نتایج تحقیق نشان داد که شرکت‌کننده‌هایی که لبخند می‌زدند در کارهایی که نیاز به توجه داشت و فرد باید کل جنگل و نه فقط درختان آن را می‌دید، بهتر عمل می‌کردند.

۷- برای جذابیت

لبخند خانم‌ها تاثیری جادویی بر همسرشان دارد و تاثیر آن حتی از ارتباط چشمی نیز بالاتر است. در یک تحقیق بر روی نحوه برخورد آقایان با خانم‌ها را در یک بار بررسی کرد ]والش و هویت، ۱۹۸۵ (Walsch & Hewitt, 1985) [. وقتی زنی فقط ارتباط چشمی با همسرش برقرار می‌کرد، در ۲۰% از موارد فرد به او نزدیک می‌شد. وقتی همان زن لبخندی را هم اضافه می‌کرد، در ۶۰% از موارد مرد به او نزدیک می‌شد.

اما وقتی مردها به زنان لبخند می‌زنند، تاثیر آن جادوییت کمتری دارد. بااینکه لبخند زدن جذابیت خانم‌ها را برای آقایان بیشتر می‌کند اما برعکس آن چندان صادق نیست. درواقع، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مردان وقتی باغرور و یا حتی خجالت رفتار کنند، نسبت به زمانیکه شاد به نظر می‌رسند، جذابیت بیشتری دارند ]تریسی و بیل، ۲۰۱۱ (Tracy & Beall, 2011)[. کمتر لبخند زدن باعث می‌شود مردان مردانه‌تر به نظر برسند.

۸- پنهان کردن فکر

روانشناسان در گذشته تصور می‌کردند که یک لبخند واقعی هیچوقت دروغ نمی‌گوید. لبخند‌های دروغین و مصنوعی فقط دهان را درگیر می‌کند درحالیکه لبخندهای واقعی به چشم‌ها نیز می‌رسد. اما در تحقیقات اخیر مشخص شده است که ۸۰% از افرادیکه لبخند مصنوعی می‌زنند می‌توانند تاثیر لبخند بر روی چشم‌ها را نیز تقلید کنند.

پس از لبخند می‌توان برای پنهان کردن چیزی که واقعاً به آن فکر می‌کنیم استفاده کنیم اما با این وجود ساختن یک لبخند مصنوعی چندان آسان نیست زیرا زمان‌بندی آن باید درست باشد. رمز ایجاد یک لبخند قابل‌اعتماد این است که شروع کُندی دارد، یعنی نیم‌ثانیه طول می‌کشد تا روی صورت پخش شود. یک تحقیق نشان داده است که در مقایسه با یک لبخند با شروع سریع (یک دهم ثانیه)، لبخندهای با شروع کُندتر قابل‌اطمینان‌تر، واقعی‌تر و جذاب‌تر تلقی می‌شوند.

۹- برای پول درآوردن

در موارد قبل بررسی کردیم که اقتصاددانان نیز ارزش لبخند را دریافته‌اند اما آیا لبخند می‌تواند واقعاً برایمان پول‌ساز باشد؟ واضح است که یک لبخند پهن از یک مستخدم می‌تواند: تید و لوکارد (Tidd and Lockard) در سال ۱۹۷۶ در تحقیق خود دریافتند که مستخدم‌هایی که لبخند می‌زنند انعام بیشتری دریافت می‌کنند.
بطور‌کلی‌تر افرادیکه در صنایع خدماتی هستند، مثل مهمانداران هواپیما یا آنها که در بخش سرگرمی و میهمان‌نوازی هستند، برای لبخند زدن به مشتریان خود پول می‌گیرند. اما مراقب باشید. تضاد مداوم بین آنچه واقعاً احساس می‌شود و آنچه نشان داده می‌شود می‌تواند موجب خستگی فرد و فرسودگی شغلی شود.

۱۰- لبخند بزنید تا دنیا به شما لبخند بزند

یکی از ساده‌ترین لذت‌های زندگی که معمولاً به‌خاطر خودکار بودن آن دیده نمی‌شود زمانی است که به کسی لبخند می‌زنید و او در جواب به شما لبخند می‌زند.
اما همانطور که ممکن است متوجه شده باشید همه آدمها در جواب یک لبخند، لبخند نمی‌زنند. هینز و توم‌هاو (Hinsz and Tomhave) در سال ۱۹۹۱ در تحقیق خود بررسی کردند که چه نسبت از افراد لبخند را با لبخند جواب می‌دهند. نتایج آنها نشان داد که حدود ۵۰% از افراد اینگونه رفتار می‌کنند. درمقایسه معمولاً هیچکس اخم را با اخم جواب نمی‌دهد.

لبخند برای طول‌عمر

اگر هیچکدام از این تحقیقات نتونست لبخندی روی لبان شما بنشاند این را هم در نظر بگیرید: افرادیکه زیاد لبخند می‌زنند معمولاً بیشتر عمر می‌کنند. در یک تحقیق که بر روی تصاویر بازیکنان بیسبال در سال ۱۹۵۲ انجام گرفت مشخص شد که آنها که لبخند زده بودند تا ۷ سال بیشتر از همسانان خود عمر کرده‌اند.

شاید حالا دلیلی برای لبخند زدن پیدا کرده باشید.

 

 


نشانـه های جـذاب یک زنـدگی عاشقانه و رمانتیـک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


1.
برای همدیگر وقت صرف می کنیم.

۲. به همه می گویم که دوستش دارم.

۳. برای قدردانی از محبت هایش، نامهٔ عاشقانه ای برایش می نویسم.

۴. در جمع از او تعریف می کنم.

۵. وقتی غمگین است سعی می کنم ناراحتی اش را بفهمم و او را درک کنم.

۶. همیشه در اتفاقات خوب و مهم زندگی او را سهیم می کنم قبل از این که دیگران چیزی بدانند.

۷. در همه مراحل زندگی باهم برنامه ریزی می کنیم.

۸. همواره مراقبش هستم و به نیازهایش توجه خاصی نشان می دهم.

۹. آرامش را در همه حال حفظ می کنم.

۱۰.
باورهایم را نسبت به او همواره حفظ می کنم.

۱۱. پس از به پایان رسیدن روزهای پرتحرک، شب ها همه چیز را برایش تعریف می کنم.

۱۲. اولین کسی هستم که تولدش را تبریک می گویم.

۱۳. به کارهایی که برایم انجام می دهد توجه می کنم و قدردان محبت های او هستم.

۱۴. ازدواجمان را از موهبت های الهی می دانم.

۱۵. برای سلامتی اش صدقه می دهم.

۱۶. در یک مکان یادداشتی محبت آمیز برایش پنهان می کنم و او را راهنمایی می کنم تا پیدایش کند.

۱۷. در همه لحظات زندگی با گذشت رفتار می کنم.

۱۸. سعی می کنم که همیشه سرزنده و شوخ طبع باشم.

۱۹. کارهایی که نشان دهندهٔ محبتم نسبت به اوست برایش انجام می دهم.

۲۰. هرگاه از او خیلی عصبانی هستم به نکات مثبتش هم فکر می کنم.

۲۱. اگر احساس کنم از وسایل شخصی اش چیزی کم دارد ولی خودش نمی خرد، حتماً برایش تهیه می کنم.

۲۲. همه هدایایی را که به من داده است، از صمیم قلب دوست دارم.

۲۳. همیشه دل آرام یکدیگر هستیم.


نکاتی سودمنـد اما مختـصر در مورد انـگور همراه باعکس.


نکاتی سودمنـد اما مختـصر در مورد انـگور در ایران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


انگور میوه‌ای شیرین و لذیذ و از نوع میوه‌های خوشه‌ای است. انگور میوه ای است بهشتی که شامل ویتامین های A و B و C می باشد همچنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین است. این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است. مواد غذایی موجود در انگور به هضم غذا و جذب آن در معده کمک فراوانی می‌کند و در درمان بیماری‌های سوءهاضمه، سل ریوی، مشکلات کلیوی (سنگ کلیه)‌ و یبوست کمک فراوانی می‌کند. همچنین این میوه را برای درمان بیماری های ناشی از عوارض رماتیسم، کم خونی و حتی پیش گیری از سرطان سودمند می دانند.

انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده. بدینگونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر، خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه های خشک مانند برگه ی هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید زیار دچار دل درد می شوید.

یکی از خواص انگور،‌ صاف کننده و "مولد خون بودن" آن است. انگور قند خون را نیز تنظیم می کند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی که قند خون پایین دارند می توانند از انگور بهره ی زیادی ببرند. بنابر این سعی کنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل کنند.

آب انگور مغذی عضله قلب است. انگور اختلالات قلبی حاصله از ازدیاد فشارخون را از بین می‌برد و دارای اثر تقویت‌کننده قلب است. انگور موجب ازدیاد ترشح صفرا می‌شود و عمل هضم را تحریک و تسریع می‌بخشد و تخمیرهای روده‌ای را کاهش می‌دهد. انگور یکی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است و این به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است.

انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است. این نکته را هم بدانید یبوست که عوارض آن بی اشتهایی، نفخ، سردرد، تشنگی مفرط و بد بویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می شود. هر شخصی باید حتی الامکان در روز مقداری انگور میل کند زیرا میوه ای ضد عفونی کننده است.

افرادی که در دوره ی نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها کم شده است، سعی کنند از انگور، هویج، سیب و هلو، به مقدار زیاد استفاده کنند. البته این میوه ها را با هم در آب میوه گیری ریخته و آب میوه ی حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند. خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند.

تاکستان های ایران انگورهای مختلفی را عرضه می کنند که نامهایی از قبیل: عسگری، بی دانه، شاهانی، کشمشی، صاحبی، فخری، لعل حسینی، مراغه ای، یاقوتی، نباتی، مسکه، خلیلی، گزنه ای، ملائی، مهدی خانی، کندری، مثقالی، روچه، ابی، الفی سیاه، لوغن، شانی، شاماما، یزدانی، گوهر، کمری، شاهرودی، الوان، خلیفه حصار، دم خروسی، رازقی شیرازی را دارند که در ادامه ایمیل تصاویری برخی از نژادهای انگور را می بینید:

یاقوتی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لعل حسینی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بی دانه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مثقالی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


خلیلی

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


مسکه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نباتی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مهدی خانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ملائی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گزنه ای

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کندری

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


عسگری

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


رازقی شیرازی

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


دم خروسی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاهرودی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گوهر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


خلیفه حصار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


غوره (میوه نارس انگور) که دارای طعم ترشی می‌باشد برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست. غوره و آبغوره در آشپزی ایرانی کاربرد فراوان دارد. غوره اگر با سالاد میل شود، برای لاغر کردن سودمند است. سعی کنید غوره را خالی نخورید چون روی معده اثر سوء می گذارد هم چنین خانم های باردار از خوردن غوره ی زیاد خودداری کنند،‌ چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کشمش (میوهٔ رسیده و خشک انگور) دارای خواص بیشماریست. تقویت کننده ی بدن است و اگر آن را مانند چای دم کنید و بنوشید، برای نرم کردن سینه و درد گلو مفید است. مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور می‌کند و موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می‌شود، دهان را خوشبو می‌کند و ماده مناسبی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن است. کشمش برای سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است. همچنین منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می‌باشد. این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ‌های بدن می‌شود ...

کشمش نیز مانند محصول اولیه آن که همان انگور است انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع انگور و همینطور نوع تهیه، نامهای متفاوتی هم دارند. کشمش سبز قلمی، کشمش زرد(دودی)، کشمش تیفی، کشمش آفتابی و کشمش مویز و ... که البته مصرف هر نوع از آنها نیز به نوعی متفاوت است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org