بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

معجونی برای جلوگیری از سکته قلبی

کد خبر: 1364
تاریخ انتشار: 09 تیر 1394 - 17:27
فرادید| به طور متوسط حدود یک و نیم میلیون نفر فقط در ایالات متحده سالانه از حمله قلبی یا سکته رنج می‌برند. روزانه نیز بیش از 2000 نفر به علت بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند که به عبارتی می‌توان گفت یک مرگ از هر سه مرگ!
 
به گزارش فرادید*، اگر می‌خواهید سالم زندگی کنید باید قلب خود را سالم نگه دارید. یکی از دلایل اصلی سکته بسته شدن شریان‌های اصلی قلب‌ها است. هر چه کلسترول بالا برود آثارش را در شریان‌ها خواهیم دید. تنها راه درمان آن نیز جراحی‌های خطرناک یا مصرف داروهایی خاص است که اغلب اثرات جانبی فراوانی هم دارند.
 
برای اینکه نیازی به جراحی و مصرف داروها پیدا نکنید، یک راه خیلی ساده وجود دارد. شما می‌توانید با ترکیب سه ماده غذایی طبیعی که می‌توانید آن را در خانه هم آن را درست کنید، شریان‌های قلبی را باز کنید. توجه داشته باشید که این ترکیب قوی‌ترین درمان طبیعی بر روی کره زمین است.

معجونی جادویی برای جلوگیری از سکته قلبی
دنبال اسامی گیاهان خاص نباشید؛ قرن‌ها است که سیر، لیمو و زنجبیل در درمان اغلب بیماری‌های مزمن به کار گرفته شده است. بنابراین با ترکیب آن‌ها می‌توان به یک معجون فوق‌العاده برای درمان این مشکل دست یافت.
 
تنها به این موارد نیاز دارید:

  • هشت حبه سیر
  • هشت عدد لیمو
  • زنجبیل (به اندازه پنج سانتی‌متر از یک زنجبیل متوسط)
  • سه و هفت دهم لیتر آب
 
طرز تهیه:
لیموها را شسته و به چند قسمت کوچک برش دهید. یادتان باشد که پوست لیمو را نیز حتما جدا کنید. پوست سیر را نیز جدا کنید. تمام لیمو‌ها، سیرها و زنجبیل را داخل مخلوط‌کن ریخته و تا زمانی که یک مخلوط یکدست و نرم حاصل نشده هم بزنید. نباید هیچ قسمتی مخلوط نشده از ظرف بیرون آید. حالا آن مخلوط را داخل ظرفی بزرگ ریخته و آب را به آن اضافه کنید تا کاملا جوش بیاید.
 
زمانی که این محلول کاملا جوشید زیر آن را خاموش کرده و مدتی صبر کنید تا خنک شود. سپس محلول را در بطری‌های درب دار ریخته و آن‌ها را داخل یخچال نگهداری کنید.
 
برای اینکه اثر جادویی این محلول را ببینید، هر روز صبح ناشتا یک لیوان کوچک از آن را بنوشید. این معجون علاوه بر باز کردم شریان‌های اصلی شما می‌تواند سلامت کلی بدن شما را نیز بهبود دهد. بنابراین برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی این نوشیدنی را هر روز صبح نوشیده و در کنار آن نیز کمی ورزش کنید تا خیالتان از بابت بیماری‌های قلبی راحت باشد.
 
منبع: Healthyfoodhouse.com
 

سامسونگ کامیونی ساخته که در هنگام رانندگی جلوی دیدتان را نمی گیرند

سامسونگ کامیونی ساخته که در هنگام رانندگی جلوی دیدتان را نمی گیرند

سامسونگ کامیونی ساخته که در هنگام رانندگی جلوی دیدتان را نمی گیرند


کامیون های سامسونگ جلوی دیدتان را نمی گیرند

سامسونگ، در حال حاضر یکی از بزرگترین کمپانی های دنیا در تولید لوازم خانگی، موبایل، تلویزیون و... است، ولی سامسونگ به این بسنده نمی کند و سعی می کند بیش از اینها خود حوزه فعالیت خود را گسترش دهد. این شرکت کره ای این بار پا در عرصه ساخت خودرو گذاشته، ادامه را دنبال کنید تا کم و کیفیت آن با خبر شوید.

برایتان پیش آمده که پشت یک کامیون گیر کنید و نتوانید جاده جلوی ماشین را ببینید؟ برای جلوگیری از این موقعیت خطرناک، سامسونگ از "کامیون های ایمنی" اش پرده برداری کرده که جاده پیش رو را به شما نشان می دهد.

این کامیون ها به یک دوربین مجهز شده اند که تصویر جلوی کامیون را در پنل هایی در پشت کامیون نشان می دهد. بنابراین رانندگان پشت سر قادر به دیدن جاده هستند و می توانند با ایمنی کامل از کامیون سبقت بگیرند.

این کمپانی در وبلاگی نوشته است که " تا به این جا سامسونگ می تواند تایید کند که این تکنولوژی جواب می دهد و این ایده قطعا جان بسیاری را نجات خواهد داد."

سامسونگ امیدوار است تا این کامیون های جدید بتوانند تعداد بالای تصادفات جاده ای در خیابان های دو لاینه را به ویژه در زمانی که راننده قصد سبقت گرفتن دارد کاهش دهند. در حال حاضر این کمپانی مشغول کار برای گرفتن مجوز ها و تاییدیه های لازم از دولت و NGO های مربوطه است.

بزرگترین مانعی که سامسونگ باید بر آن غلبه کند هزینه است. اگر چه نصب یک دوربین برای بسیاری از شرکت ها ارزان است اما نصب چهار صفحه نمایش برای هر کامیون می تواند هزینه زیادی در پی داشته باشد.


در ۵ مورد از زندگی تان هرگز با دیگران صحبت نکنید "نه" گفتن را اینگونه شروع کنید.این ۱۲ مورد را در زندگی تان تحمل نکنید


در ۵ مورد زیر هرگز با دیگران صحبت نکنید

در ۵ مورد زیر هرگز با دیگران صحبت نکنید 

 

 

۵ مورد مهم در زندگی هر فردی وجود دارد که نباید در مورد آنها با دیگران صحبت کنید.

در دنیایی شگفت انگیز اما دورو و زیرک زندگی می کنیم. گاهی بهتر است زبان خود را بسته نگهدارید و با مردمی که با شما صحبت می کنند فقط یک لبخند بزنید و درمورد موفقیت ها و خوشبختی خود به اندازه کافی زیرکی و زرنگی داشته باشید. 

از طرف دیگر کنجکاوی بشر به سمت و سوی کشف و درک بسیاری ازرازها و حقایق زندگی است همچنین شخصیت های سیاه قلبی هستند که دانش و اطلاعات درمورد سایر افراد را برای نابود کردنشان به افراد دیگر بازگو می کنند. اگر به طور طبیعی آدم پرحرفی باشید بدانید چه چیز را باید بازگو و چه چیز را باید پنهان سازید. چرا که در غیر این صورت میتوان اطمینان داشت که مشکلات زندگی شما به بزرگترین موضوع خطرناک تبدیل خواهد شد. 

مشکلات شما متعلق به شماست و صحبت کردن درباره شکست هایتان ایده بدی است چرا که شما نزد دوستانتان به عنوان یک شخص منفی شناخته می شوید. افراد مثبت هیچگاه اشتیاقی برای انتشار مشکلات ندارند و می توانند مشکل و بیچارگی شما را نزد خودو خانواده اتان به سمت خوبی بچرخانند.

هر کس در زندگی ظرفیتی دارد و اگر کسی قصد دخالت درزندگی شما راداشته باشد سعی کنید چشم پوشی کرده و از مطالب طنز و خنده دار استفاده کنید. با ریشخند و خنده می توان موقعیت ها را کنترل کرد درضمن این که با افراد منفی می توان ادب را حفظ کرد.

دراینجا ۵ مورد که هرگز نباید درباره آنها با دیگران صحبت کرد آورده می شود :

۱ رازهایتان

معنی لغت "راز" چیست؟ رازبخشی از خبر، حقیقت معلوم یا اطلاعات شناخته شده برای تعداد محدودی از افراد است. هر شخص به نوبه خود در دنیا حداقل یک راز دارد. همه می دانیم که حفظ اسرار از موضوعات چالش برانگیز است چرا که هر کسی نمی تواند بر وسوسه مطرح کردن اطلاعات درباره اشخاص و اتقاقات غلبه کند.

تنها باید به عزیزترین و نزدیکترین فرد در زندگی خود رازهای کوچک و عادی را مطرح کرد و مطمئن باشیم که اعضای خانواده هرگز با این مسأله بازی نخواهند کرد. در مورد رازهای بزرگ سعی بر پنهان بودن و ممنوع بودن افشای آن باشد. هرگز زمانی که رازهای بزرگ نزد تعدادزیادی از افراد و دشمنان برملا شده باشد شبهاخواب راحتی نخواهید داشت.

۲ زندگی خصوصی

زندگی خصوصی یک موضوع مقدس و با ارزش است . حتی اگر شخصی خرافاتی نباشیم اما باور داریم که قدرت احساسات اشخاص درزندگی خصوصی بی تأثیر نیست. هیچکس دوستندارد که به واسطه علایق، گفتار و کردارش محکوم شود.

امروزه جوانان بطور ناخودآگاه همدیگر را به بحث وانتقاد درباره زندگی خصوصی اشان تحریک می کنند. اطلاعات شخصی، عکسها و فیلم های خود را در وب سایتها و رسانه های مختلف اجتماعی منتشر می کنند و این فرصت را به میلیون ها نفر می دهند تا جزییات زندگی شخصی یکدیگر را مشاهده کنند.

شبکه های اجتماعی بزرگترین منبع اطلاعات نادرست و دروغ است. دشمنان نیز از این موضوع بیشترین استفاده را خواهند داشت. می توانند از این طریق به شما یا نزدیک ترین افراد به شما تهمت و افترا بزنند و این برای روابط شما بسیار خطرناک است. حذف یا مسدود کردن حساب کاربری نیازی نیست فقط سعی کنید دراین شبکه ها عکس های کمتری که زندگی شخصی شما را برای شخصیت های خوب و بد قابل دسترس می سازد قرار دهید .

۳ درآمدها

آیا دوست دارید دیگران درباره درآمدتان پرس و جو کنند؟ نه. این سؤال بیجا و بی معنی است و معمولا کسانی آن را می پرسند که دوست دارند پول دیگران را بشمارند. اگر می خواهید درآمد ثابت داشته باشید درباره آن کمتر لاف بزنید. مردم اغلب

نمی توانند بر حس حسادت خود در مورد رفاه دیگران غلبه کنند. حسادت ها می توانند تاثیر منفی زیادی در تحقق شانس و بخت شما داشته باشند. اگر در یک سطح مالی خوبی هستید باید یاد بگیرید درمقابل حسادت و غبطه دیگران چگونه ایستادگی و مقاومت کنید. هنر پولدار شدن فقط به توانایی کسب درآمد نیست بلکه مهارت پس از آن و پنهان کردن درآمدتان از افراد بدخواه نیز شامل می شود. در این مواقع باید بطور طبیعی رفتار کنید و کمتر درباره دارایی و ثروت خود صحبت نمایید. این کارهمانند یک پوشش در مقابل انرژی های منفی و افراد حسود می باشد.

۴ قلب شما

قلب بشر موجود بسیار شکننده و آسیب پذیری است. تنها یک واژه یا عمل بی دقت می تواند آسیب جدی به آن وارد کند. پس باید به هنگام سخن گفتن با دیگران کاملا مراقب باشید. میل و آرزوی هر شخصی آن است که روحش از هر آنچه منفی است رهایی یابد و زندگی با روح ومستحکمی داشته باشد اما هرچیزی ولو جزیی و اندک به شما باز می گردد.

دشمنانتان در صدد یافتن نقاط ضعف شما هستند و این مسأله اصلا خوب نیست. شکی در این نیست که رقیبان شما فرصت های مناسبی برای ریختن نمک به زخم هایتان پیدا می کنند و زندگی را برای شما مشکل تر و سخت تر می سازند.

اگر بخواهید دردهای خود را با دیگران در میان بگذارید باید مطمئن باشید که طرف صحبت شما درک بالایی داشته باشد. گشودگی و صدق و خلوص در کارها نیازمند درجه بالایی از دلگرمی و اطمینان است. هنگامی که ناراحتی ها و نگرانی ها مانند یک وزنه بر روی قلب شما سنگینی می کنند روح خود را باخدای خود بدون هیچ مانعی ارتباط دهید . او کسی است که هرگز زندگی ما را نقد و ما را محکوم نخواهد کرد. 

۵ اهداف آینده 

هر کسی دردنیا اهداف و نقشه ها و رؤیاهایی دارد. بسیاری از شخصیت ها ی خیال پرداز درباره نقشه های آینده اشان با افرادی که دانش خوبی ندارند بحث و گفتگو میکنند. چه چیزی در بازگویی رؤیاهایتان به دیگران وجود دارد؟ بهتر است بدون اعلان کردن و اشتراک بادیگران به اهداف خود برسید. 

از نظر علمی ثابت شده است که افراد پرحرف نسبت به کسانی که ایده ها و طرح های آینده اشان را همانند یک راز حفظ می کنند شانس کمتری برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود دارند. اهداف و ایده های شما باید شخصی باشد نه عمومی. وقتی درحال انجام وظایف خود هستید بارعایت این موارد از فرصت های مناسبی برای رسیدن به موفقیت های خود برخوردار خواهید شد.

سرکوب کردن این تمایل برای آن که دیگران را ازنقشه های خود مطلع نکنید کار سختی است. اما این بازی ارزش تلاش دارد. این امر باعث تمرکز شما بر روی افکارتان شده و به اندازه کافی برای اتمام آن تحریک خواهید شد.

ارتباط با مردم خوب است اما مزایا و معایبی دارد. متأسفانه برخی افراد حیله گر هستند که می توانند شما را به عقب و فرصت های اولیه بکشانند. افراد باهوش سعی می کنند که این فرصت ها را به دشمنانشان ندهند و زندگیشان را مانند یک راز حفظ می کنند و از صحبت کردن با افرادی که اعتمادی به آنها ندارند خودداری می کند. باید بدانید زبان شما می تواند دشمن شما شود. امیدواریم این نصیحت ها به شما کمک کند تا در راه پیشرفت و موفقیت ثابت قدم باشید.

 منبع:آفتاب

"نه" گفتن را اینگونه شروع کنید

 

 

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه و چه زمانی باید "نه" بگوییم؟ چگونه باید "نه" گفتن را شروع کنیم؟

شاید به ظاهر، این که همیشه به همه پاسخ مثبت بدهید راحت تر باشد، اما به چه قیمتی؟ تا به حال فکر کرده اید شاید پاسخ منفی در بسیاری از مواقع گزینه بهتر و مفیدتری برای رهایی از استرسهای زیاد است.

احساس میکنید به خاطر تعهدات و وظایف زیادی که به عهده گرفته اید، ظرفیتتان پر شده است؟ تلاش میکنید با عجله کارهای زیادی را در زمان کوتاه انجام دهید؟ اگر چنین است با یادگیری "نه" گفتن به راحتی میتوانید از این استرسها رها شوید.

چرا باید "نه" بگویم؟

اگر به همین شیوه ادامه دهید بعید است که از تعداد درخواستها و تقاضاها از شما کاسته شود و شما نیز نمیتوانید زمان بیشتری به روز خود اضافه کنید. اگر "نه" گفتن را یاد نگیرید مجبور هستید همیشه زیر بار اینهمه مسئولیت قرار بگیرید و زندگی خود را با استرس زیاد همراه کنید.

نه گفتن کار ساده ای نیست اما تنها راه کاهش استرس است. به یاد داشته باشید که سنگینی بار مسئولیت امری فردی است. اگر همکار شما مسئولیتهای زیادی را به عهده میگیرد و به نظر میرسد با آن مشکلی ندارد، به این معنی نیست که این امر در مورد شما نیز صادق است. تنها شما هستید که میدانید چه مقدار مسئولیت برایتان کافی است و نباید بیشتر از آن را قبول کنید. 

برای "نه" گفتن به دلایل زیر توجه کنید:

_ نه گفتن به معنی خودخواهی نیست. وقتی وظیفه جدیدی را نمیپذیرید به این معنی است که مسئولیتهایی که در حال حاضر به عهده دارید برایتان اهمیت دارد و نمیخواهید در انجام آنها کوتاهی رخ دهد.

_ نه گفتن به شما اجازه میدهد کارهای جدیدی را امتحان کنید. این که همیشه کاری را انجام میداده اید دلیل نمیشود برای همیشه انجام آن را به عهده بگیرید. با نه گفتن فرصت پیدا میکنید علایق و کارهای جدیدی را دنبال کنید.

_ همیشه پاسخ مثبت به درخواستها خوب نیست. وقتی بیش از حد مسئولیت به عهده میگیرید تحت استرس شدیدی قرار میگیرید و احتمال احساس خستگی و از پا در آمدنتان بیشتر میشود.

_ بله گفتن باعث میشود دیگران از انجام آن کار ناتوان شوند. به عبارت دیگر وقتی "نه" میگویید راه را به روی فرد باز میگذارید تا خود دست به کار شود. ممکن است نتوانند همانند شما عمل کنند اما اشکالی ندارد، در نهایت راه خود را پیدا میکنند.

چه زمانی نه بگوییم

گاهی اوقات به راحتی نمیتوان تصمیم گرفت چه کارهایی ارزش صرف زمان و توجه شما را دارند. با استفاده از راهبردهای زیر تعهدات، فرصتها و مسئولیتهایی را که برایتان پیش می آیند، ارزیابی کنید:

_ بر اساس اولویت بر کارها تمرکز کنید . اولویتها و وظایف خود را پیش از این که مسئولیت جدیدی را بپذیرید، بررسی کنید. از خود بپرسید آیا این مسئولیت جدید برایتان مهم است. اگر کاری برایتان مهم است، مسلما باید آن را بپذیرید و اگر چنین نیست، آن را قبول نکنید.

_ میزان استرس پاسخ مثبت را بسنجید. آیا کار جدیدی که میخواهید قبول کنید، تعهد بلند مدت است یا کوتاه مدت؟ مثلا کمک مالی به مدرسه نسبت به پذیرفتن مسئولیتی مانند تعمیرات مدرسه، زمان خیلی کمتری نیاز دارد. اگر پذیرفتن کاری برایتان ماهها استرس به همراه می آورد آن را نپذیرید به جای آن از راههای دیگری کمک کنید.

_ به خود اجازه احساس گناه ندهید. تقاضایی را که ترجیح میدهید رد کنید، به خاطر احساس گناه یا دِین قبول نکنید . این کار احتمالا منجر به استرس و ناخشنودی بیشتر میشود.

_ پیش از تصمیم گیری فکر کنید. اگر دوستی از شما دعوت کرده به مهمانی یا مراسمی بروید پیش از این که پاسخی به او بدهید، فرصت بخواهید و مدتی به آن فکر کنید و ببینید آیا پیشنهاد یا درخواست او با برنامه شما سازگاری دارد یا نه. اگر نمیتواند مدت زیادی برای پاسخ شما صبر کند، حداقل مدت کوتاهی به آن فکر کنید و سپس پاسخ دهید.

چگونه "نه" بگوییم؟

نه! به همین سادگی بگویید نه تا وظایفی را که نمیتوانید انجام دهید، قبول نکنید. ممکن گاهی پاسخ منفی به همین سادگی نباشد. در اینجا توصیه هایی ارائه شده که هنگام نه گفتن باید به یاد داشته باشید: 

_ نه بگویید. از استفاده از واژه نه نترسید. مراقب عبارتهای جایگزینی که دربردارند تردید هستند مانند عبارت "مطمئن نیستم"، "فکر نکنم بتونم" و از این قبیل جملات تردیدی باشید چون به این معنی برداشت میشود که ممکن است بعدا پاسختان مثبت باشد. 

_ پاسختان را طولانی نکنید. دلیل خود برای امتناع از پذیرش درخواست را بیان کنید اما آن را زیاد طول ندهید. از توضیح دادن زیاد یا توجیه کردن خودداری کنید. 

_ صادق باشید. برای نپذیرفتن مسئولیت، دلیل نسازید. بیان واقعیت همیشه بهترین راه برای نه گفتن به دوستان، عزیزان یا همکاران است.

_ محترمانه برخورد کنید. معمولا دلایل زیادی برای طرف مقابل وجود دارد که میخواهد شما درخواستی را قبول کنید بنابراین در حالی که محترمانه پاسخ منفی میدهید، با تعریف و تایید تلاش فرد، احترام خود به خواسته او را نشان دهید. 

_ خود را برای تکرار درخواست آماده کنید. ممکن است تقاضای مورد نظر چندین بار از شما درخواست شود و لازم است چندین بار پاسخ منفی خود را اعلام کنید تا دیگران آن را بپذیرند. در این شرایط فقط با ارامش همان پاسخ خود را (با ذکر دلیل اولیه یا بدون آن) تکرار کنید. 

_ اگر عادت دارید همیشه پاسخ مثبت بدهید، برایتان نه گفتن ممکن است دشوار باشد اما یادگیری این مهارت بخش مهمی از مدیریت استرس و تسهیل کردن زندگی است. با تمرین متوجه میشوید نه گفتن برایتان آسان تر میشود.

 منبع:آفتاب


این ۱۲ مورد را در زندگی تان تحمل نکنید

این ۱۲ مورد را در زندگی تان تحمل نکنید 

 

 

مواردی در زندگی هر فردی وجود دارد که نیازی به تحمل آنها وجود ندارد.

تحمل کردن های غیرضروری همه انرژی تان را گرفته و کارایی شما را در زندگی پایین می آورد. اگر همه انرژی تان را صرف تحمل کردن چیزهای مختلف کنید، مطمئناً نمی توانید زندگی شاد و بی دغدغه ای را تجربه نمایید. در زیر به مسائلی اشاره می کنیم که باید دست از تحمل کردن آنها بردارید:

۱ تصمیم به سکون برای متوسط ماندن

همیشه موضوع این نیست که چیزی شکسته است و می خواهید درستش کنید. گاهی اوقات موضوع شروع دوباره و ایجاد چیزهای بهتر است. گاهی اوقات برای اینکه بتوانید دید خوبی پیدا کنید، مجبورید کمی دورتر بایستید. گاهی اوقات رشد کردن به معنی کنار گذاشتن عادت ها، روابط و موقعیت های گذشته و پیدا کردن چیز جدیدی است که شما را به حرکت بیندازد، چیزی که به هیجانتان بیاورد. این معنی زندگی است: یکجا ساکن نمانید.

۲ منفی گرایی خودتان

ذهن شما محیطی مقدس برای شماست. می توانید پنجره های آن را بسته و همه جا را تاریک کنید یا اینکه پنجره ها را باز کرده و بگذارید نور داخل شود. انتخاب با خودتان است. خورشید همیشه به قسمتی از زندگی تان در حال تابیدن است. شما چه فکری درمورد آن می کنید؟ چقدر راه آمده اید یا چقدر دیگر باید بروید؟ نقاط قوت و ضعفتان چیست؟ بهترین و بدترین اتفاقی که می تواند برایتان بیفتد چیست؟ به حرف هایی که در ذهنتان می زنید توجه داشته باشید. چون شاید فقط شاید، تنها چیزی که باید تغییر کند تا بتوانید شادی، عشق یا موفقیت بیشتری را تجربه کنید طرز فکرتان است.

۳ منفی گرایی دیگران

اگر برای خودتان ارزش نگذارید و مراقب خودتان نباشید، یعنی از خودتان سوءاستفاده می کنید. شما هیچ کنترلی بر حرف های دیگران یا کارهای آنها ندارید اما می توانید کنترل کنید که با شما چطور رفتار کنند. شما می توانید به تنهایی جلو کلمات تلخ و گزنده آنها را بگیرید و نگذارید که وارد قلب و ذهنتان شوند. یادتان باشد، اگر به محیط مقدس درون خودتان احترام نگذارید، هیچ کس دیگر هم اینکار را نخواهد کرد.

۴ روابط ناسالم

روابطتان را هوشمندانه انتخاب کنید. تنهایی هیچوقت به اندازه یک رابطه نادرست برایتان تنهایی نمی آورد. با کسانی باشید که ارزش شما را می دانند. لازم نیست برای شاد بودن دوستان زیادی در اطراف خود داشته باشید؛ چند دوست واقعی که قدرتان را بدانند برایتان کافی خواهد بود. خیلی وقت ها گذشتن به معنی ضعف نیست. ما به این دلیل از بعضی افراد نمی گذریم که می خواهیم ارزشمان را درک کنند، بلکه به این دلیل است که ارزش خودمان را فهمیده ایم.

۵ بی صداقتی

اگر شب که سرتان را روی بالش می گذارید، خیالتان راحت باشد که از هیچکس سوءاستفاده نکرده اید، آرامش درونی پیدا خواهید کرد. صادقانه زندگی کردن به شما آرامش فکر می دهد و این آرامش واقعاً ارزشمند است. صادق باشید و با کسانی که صداقت ندارند، رفت وآمد نکنید.

۶ تنفر از محیط کار

اگر از کارتان لذت نمی برید، وقتتان را در آن نگذرانید. بگردید، مطمئن باشید بالاخره کاری که راضی تان کند را پیدا خواهید کرد. اگر سخت کار کرده و از هر لحظه آن لذت می برید، دست از آن نکشید. مطمئن باشید که در مسیر پیشرفت هستید، چون سخت کار کردن، در کاری که به آن علاقه دارید، رمز موفقیت در آن است.

۷ عدم آمادگی و سازماندهی 

۳۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا مجبور نشوید برای انجام کارها در عجله باشید و اینطرف و آنطرف بدوید. این ۳۰ دقیقه کمکتان می کند از سردردهایی که بخاطر دیر رسیدن ها متحمل می شوید خلاص شوید. کمی وسایلتان را سازماندهی کنید و چیزهای غیرلازم را از اطرافتان پاک کنید.

۸ تنبلی :

به دست آوردن علم و دانش به معنی رشد کردن شما نیست؛ رشد زمانی اتفاق می افتد که چیزهایی که می دانید بتواند بر نحوه زندگی شما اثر بگذارد. نمی توانید با نشستن و فکر کردن پیشرفت کنید. اگر مداوم همان کارهای گذشته تان را انجام دهید، چیز جدیدی به دست نخواهید آورد. بهترین زمان برای شروع همین الان است.

۹ کش دادن کارهای ناتمام

هیچ چیز استرس زاتر از کش دادن کارهای ناتمام نیست. دست از وقت تلف کردن بردارید. برای تمام کردن کارهای ناتمام گذشته وارد عمل شوید. کش دادن بیش از حد این کارها انجام آنها را سخت تر می کند.

۱۰ فکر کردن بیش ازحد به اشتباهات گذشته

اگر تصور می کنید که کشتی تان رو به غرق شدن است، شاید وقت خوبی باشد که چیزهایی که باعث سنگین شدن آن می شود را دور بیندازید. دفعه بعد که تصمیم گرفتید کمی زندگی تان را خلوت کنید، با چیزهایی که واقعاً به هیچ دردی نمی خورند شروع کنید، مثل پشیمانی های گذشته، خجالت ها و عصبانیت ها. همه آنها را دور بریزید. نمی توانید فصل بعدی زندگی تان را با خواندن دوباره متن های قبلی شروع کنید. 

۱۱ بدهی های شخصی 

بدهی های مالی موجب استرس و قلب درد است. شما می خواهید یک زندگی راحت داشته باشید اما نه با ولخرجی. چیزهایی که لازم ندارید را نخرید. برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران خرج اضافه نکنید. خودتان را گول نزنید که ثروت آدمها با دارایی های مادی آنها سنجیده می شود. برای پولتان عاقلانه برنامه ریزی کنید. 

۱۲ عدم تمایل به گفتن حرف هایی که لازم است بزنید 

همه آدمها یک نگهبان درون سرشان دارند که همه کارهای آنها را نظاره می کند. او از همان ابتدای تولد درون سر شما بوده و توسط خانواده، دوستان، همکاران و جامعه شما پرورش پیدا کرده است. هدف اصلی او نظارت بر کارهایتان و اطمینان از این است که از خط خارج نشوید. و وقتی به حضور این نگهبان عادت کردید، کم کم متوجه می شوید که نظر او درمورد قابل قبول یا غیرقابل قبول بودن کارها کاملاً درست است.

اما اینطور نیست! نظر او دقیقاً نظر دیگران است! یادتان باشد، این نگهبان فقط یک نگهبان است و فقط نگاه می کند. او هیچ کنترلی روی شما ندارد. اگر بخواهید خلاف نظر او کاری انجام دهید هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. البته نباید مثل دیوانه ها رفتار کنید اما باید هر چیزی که لازم است به زبان بیاورید را بگویید. نباید خودتان را سانسور کنید. همیشه حقیقت را بگویید.

منبع:مردمان

 

هفت عادت کوچک که زندگی را تغییر می دهد

هفت عادت کوچک که زندگی را تغییر می دهد 

 

اگر بعضی از عادت ها را کنار بگذاریم زندگی رنگ بهتری به خود خواهد گرفت. البته در اینجا قصد نداریم کارهای خارق العاده ای را انجام دهیم و تنها پنج دقیقه برای این کارها کافی است.

شاید این عادت ها را در طول سال ها انجام داده باشید، ولی حالا زمان آن رسیده که این عادت ها را ترک کنید. هفت عادت بسیار کوچکی که به شما آرامش می بخشد.

۱. زمانی که از خواب بیدار می شوید، تختخوابتان را مرتب کنید.

باید این کار را درست و مرتب انجام دهید. این کار دو مزیت اصلی برای شما دارد. اول اینکه بلافاصله پس از بیدار شدن یک کار را درست انجام داده اید و در طول روز نیز تاثیر آن کار را خواهید دید. دومین مزیت آن این است که پس از سپری کردن یک روز پرتلاطم و بازگشت به منزل، تختخواب تمیز و مرتب به شما حس خوبی می دهد. ظاهر مرتب آن شما را یاد موفقیت صبح خواهد انداخت.

۲. هر چیز را سر جای خودش بگذارید

مهم نیست در طول روز از چه چیزهایی استفاده می کنید، مهم این است که همه چیز را سر جای خودش بگذارید. آیا واکس زدن کفش هایتان تمام شده است؟ پس همین حالا واکس و فرچه را سر جای خود بگذارید. ظرف های آشپزخانه را در کابینت مخصوص خود قرار دهید. کتاب ها را نیز سر جای خودشان در قفسه یا کتابخانه قرار دهید. شک نکنید به محض اینکه به این کار عادت کنید، تاثیرات آن را در زندگی عادی خود خواهید دید. 

امورات زندگی تان می توانید به راحتی سامان دهی کنید و از طرف دیگر، هر وقت به چیزی احتیاج داشتید دم دست است. 

۳. آشغال ها را قبل از خواب جمع کنید

آیا می دانستید که کیسه پلاستیک زباله در سال ۱۹۵۷ ساخته شد؟ آیا می دانستید باید از آن برای جمع کردن زباله ها استفاده کنید؟! این کار ۵ دقیقه هم طول نمی کشد. اغلب ما شب ها خسته ایم و توان انجام کاری را نداریم. ظرف ها در ظرف شویی ریخته شده و لباس ها نیز در کف زمین افتاده است. احتمالا مجله و روزنامه ای که خوانده اید نیز بر روی میز افتاده است. یکی از اتفاقات رایج زندگی اکثر ما همین صحنه است که اغلب آن را به روز بعد موکول می کنیم.

روز بعد هم می آید. صبح زود به جای اینکه برنامه آتی را مرور کنیم، باید ذهن خود را معطوف به انجام کارهای روز قبل کنیم. شاید به همین دلیل همیشه زمان کم می آوریم! 

۴. برنامه روزانه خود را یادداشت کنید 

برخی افراد فهرست های طولانی از برنامه های آینده خود تهیه می کنند و جوابی هم نمی گیرند. بهتر است فقط برنامه روزانه خود را یادداشت کنید. به یاد داشته باشید که نیازی نیست کارهای جزئی را بر روی آن بنویسید. مسائل مهم تنها بر روی آن نوشته می شوند. حواستان باشد که بیش از سه برنامه را بر روی آن ننویسید، زیرا در این صورت تنها سه کار را باید هر روز انجام دهید.

۵. خوش بین باشید

بسیاری از افراد همیشه اخمی بر روی چهره و چروک هایی بر روی پیشانی خود دارند. آن ها به همه چیز شک دارند، از جمله به شغل جدید، مسئولیت جدید یا چیز جدیدی که همسرشان به آن ها بگوید. 

۶. با غریبه ها هم مانند دوستان خود رفتار کنید 

نیازی نیست برای کسانی را که خیلی نمی شناسید مدام اخم کنید و با آن ها محتاطانه رفتار کنید. اگر با لبخند و بدون غرض یا دیگران صحبت کنید خواهید دید که آن ها جذب شخصیت شما خواهند شد و تصمیم می گیرند که به شما کمک کنند. قرار نیست این کار را با هدف خاصی انجام دهید. چون هم شما و هم دیگران در مسیر سختی به نام زندگی حرکت می کنید و اگر دوستانی را زندگی خود داشته باشید، این مسیر هموارتر خواهد شد.

۷. کمی بهتر لباس بپوشید!

وقتی که می خواهید با دوستانتان به تماشای یک مسابقه بیرون بروید، نیازی نیست شلوار معمولی و تی شرت بپوشید. به عبارت دیگر، از حالت عادی هر چیز، کمی شیک تر لباس بپوشید. این کار باعث می شود خودتان احساس خوبی داشته باشید. 

این هفت کار باعث می شود تا شکل و شمایل کلی زندگی تان به طور کلی تغییر کند، زیرا هر تغییر تاثیر فراوانی بر زندگی خواهد گذاشت.

فرادید

منبع:آفتاب