بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

زنانی که روزی ایرانی بودند وبازیگران زن ایران که همسرانشان هم با

زنانی که روزی ایرانی بودند


زیست شناسی

پردیس ثابتی

پردیس ثابتی (زاده ۱۳۵۴ در تهران) اکنون زیست شناس برجسته ایرانی-آمریکایی اهل فلوریدا و ساکن ماساچوست در ایالات متحده آمریکا و استاد دانشگاه هاروارد است.



ثابتی سومین زنی در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل (به لاتین: Summa Cum Laude) از مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شدهاست.
وی بعنوان یکی از سرشناس ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر ۲ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده است
پردیس ثابتی اخیرا نیز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوی گروه بین المللی Creators Synectics معرفی شدهاست.
شبکه خبری سیانان نیز در سال ۲۰۰۷، ثابتی را به عنوان «یکی از ۸ نوابغی که دنیای ما را متحول خواهند ساخت» عنوان کرده است.
تحقیقات وی در خصوص تکامل انسانی در طیف وسیعی از نشریات معتبر علمی و تحقیقاتی جهان نظیر نیچر و ساینس منتشر شدهاست. دکتر ثابتی که تاکنون بالغ بر ۲۰ اثر علمی و تحقیقاتی را به رشته تالیف درآورده است.

وی همچنین عضو هیئت ناظرین متخصص در گردهمایی سال ۲۰۰۸ مجمع جهانی اقتصاد بود.


فضا نوردی

انوشه انصاری


او متولد شهر مشهد درایران است . انوشه همیشه عاشق فضا و فضانوردی و درپی راه یافتن به فضابوده ‌است . وی در سال۱۳۶۳ (۱۹۸۴) به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد.

وی اولین فضانوردایرانی الاصل دنیاست و اولین زن کیهان‌گرد و چهارمین نفری است که هزینهٔ سفر فضایی خود را پرداخت کرده‌است. او همچنین پس ازعبدالاحد مومند فضانوردافغان دومین فضانورد فارسی ‌زبان است. انصاری ترجیح می‌دهد درمورد خود از عنوان «فضانورد همراه» به ‏‏جای واژهٔ «گردشگر فضایی» استفاده کند.


ژنتیک

رکسانا مصلحی

رکسانا مصلحی یک متخصص ژنتیک است که اکثر تحقیقات و پژوهش های وی در رابطه با سرطان و راه های درمان آن معطوف بوده است .



او در ایران متولد شد و در کانادا رشد کرد و هم اکنون استادیار بخش ژنتیک دانشگاه نیویورک است .وی در دانشگاه کلمبیا تحصیلات خود را سپری کرد و جوایزی همچون را در زمینه تدریس و شیوه ی خوب علم آموزی وی همچون Award for Excellence in Teaching (UBC و Biovision Fellowship را در یافت کرده است .


ریاضیات

مریم میرزاخانی

 


دکتر مریم میرزاخانی استاد جوان ایرانی، یکی از10 مغز برتر آمریکا

دکتر مریم میرزاخانی، استادیار جوان دانشگاه«پرینستون»، به عنوان یکی از 10 مغز برتر آمریکای شمالی معرفی شد و به او لقب سد شکن دادند. مریم میرزاخانی در سال های ۷۳ و ۷۴ ( سال سوم و چهارم دبیرستان) از مدرسه‌ی فرزانگان تهران موفق به کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری شد و بعد از آن در سال ۱۹۹۴ در المپیاد جهانی ریاضی هنگ کنگ با ۴۱ امتیاز از ۴۲ امتیاز مدال طلای جهانی گرفت . سال بعد یعنی ۱۹۹۵ در المپیاد جهانی ریاضی کانادا با ۴۲ امتیاز از ۴۲، رتبه ی ۱ طلای جهانی را به دست آورد

میرزاخانی از جمله بازماندگان سانحه غم‌بار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه سال 76 است.


ادبیات

دکتر آذر نفیسی

 


نویسنده و استاد دانشگاهی ایرانی در دانشگاه جانز هاپکینز است که هم اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.
معروف‌ترین اثر وی کتاب پرفروش لولیتاخوانی در تهران است.که توجه زیادی را به خود جلب کرد و به ۳۲ زبان ترجمه شده‌است. کتاب دوم او با نام آنچه درباره‌اش سکوت کرده‌ام، به یک زندگینامه نزدیک‌تر است. رمانی که زندگی خاندان نفیسی از کودکی نویسنده تا زمان از دست‌دادن پدر و مادرش را روایت می‌کند.وی در حال حاضر استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه جانز هاپکینز و سخنران میهمان در موسسه سیاست خارجی آن دانشگاه در دانشکدهٔ مطالعات پیشرفتهٔ بین‌المللی (سایس) واقع در واشینگتن آمریکاست.

او دختر احمد نفیسی شهردار سابق تهران، و نزهت نفیسی (از نخستین زنانی که به مجلس شورای ملی راه یافت). آذر نفیسی با بیژن نادری ازدواج کرده، صاحب دو فرزند به نام‌های نگار و دارا می‌باشد. برخلاف آنچه در کتاب ایشان مطرح شده‌است آذر نفیسی به هیچ وجه برادرزادهٔ استاد سعید نفیسی نبوده‌است. در مورد نسبت ایشان با سعید نفیسی استاد ادبیات معاصر ایران ذکر این نکته کافی است پدر بزرگ پدری این بانو پسر عموی نا تنی پدربزرگ سعید نفیسی بوده‌است.


خبرنگاری

کریستین امانپور



کریستین امان‌پور فرزند محمد امان‌پور مدیر هواپیمایی ایرانی و همسر بریتانیایی او پاتریشیا است. کریستین تحصیلات خود را تا سن یازده سالگی در ایران و پس از آن تا پایان دوره دبیرستان در بریتانیا انجام داد. سپس به دانشگاه رودآیلند در آمریکا رفت و تحصیل خود را در رشته روزنامه‌نگاری در در سال ۱۹۸۳ به پایان رساند.

کریستیان امانپور مجری برنامه «این هفته» در شبکه ای‌بی‌سی است. او پیش‌تر گزارشگر ارشد بخش اخبار بین‌المللی شبکه خبری سی‌ان‌ان بود. او یکی از خبرنگاران نامدار ایالات متحده آمریکا است.

او از خبرنگاران جنگی متبحر جهان به شمار می‌رود. گزارش‌های امان‌پور از بالکان باعث شد که در سال ۱۹۹۴ جایزه امی دو جایزه جورج فاستر پیبادی، دو جایزه جورج پولک و جایزه شجاعت در گزارشگری دریافت کند.

او همچنین مصاحبه‌های بسیاری انجام داده‌است که از آن جمله می‌توان به مصاحبه با ژاک شیراک ۲۰۰۳ (قبل از جنگ عراق)، محمود عباس ۲۰۰۳، ملک عبدالله ۱۹۹۹، پرویز مشرف ۲۰۰۱، یاسر عرفات ۲۰۰۰ و محمد خاتمی ۱۹۹۷ اشاره کرد.

او به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و فارسی مسلط است.


موسیقی

گلنوش خالقی

 



روح الله خالقی به همراه دخترش گلنوش


گلنوش خالقی فارغ التحصیل مدرسه ملی موسیقی تهران می باشد, استادان وی جواد معروفی و حسین صبا بودند..او یکی از معروفترین رهبران ارکستر است وهم اکنون ساکن واشنگتن است و به همراه شوهرش  استفان کرک و دو فرزندش زندگی می کند...


زهره جویا



زهره جویا در مشهد به دنیا آمد. او از پدری افغان ( اهل هرات) و مادری ایرانی زاده شده است. در هنر آوازخوانی خانم جویا ، نه تنها تاثیر این دو فرهنگ ، بلکه رد پای موسیقی اروپایی نیز بسیار برجسته می‌باشد.
زهره جویا مدرسه را در ایران به پایان رسانده وبرای آموختن موسیقی به اروپا رفت وتحصیلات عالی اش را دراین رشته در آمستردام و بعداً در دانشسرای هنرهای زیبای وین – اتریش – به پایان رسانده‌است و در رشته «اپرا» فوق لیسانس گرفته‌است.

جویا با اجرای کنسرت‌هایش، نه تنها درعرصه‌های موسیقی ایرانی و افغانی هنرنمایی کرده‌است، بلکه دراجرای اپراها درکشورهای غربی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار گشته‌است.

زهره جویا، پیوسته با هنرش به موسسات خیریه و نهادهایی که برای تامین حقوق زنان تلاش می‌ورزند مددکاری نموده‌است. وی با فعالیت‌های هنریش، با گروه‌های نیکوکاری به ویژه سازمان‌های خارج از کشور که برای حقوق زن در افغانستان فعالیت دارند، کمک و همکاری دارد.


لیلی افشار



لیلی افشار، متولد ۱۳۳۸ در تهران، از ده سالگی فراگیری گیتار را آغاز کرد . وی با درجه لیسانس و فوق لیسانس موسیقی در رشته نوازندگی گیتار از "کنسرواتوآر بوستون" و "کنسرواتوآر موسیقی نیوانگلند" فارغ‌التحصیل شد و نخستین زنی در جهان بوده که موفق به اخذ درجه دکترا در نوازندگی گیتار شده است.

خانم افشار مدتی نیز در "مرکز هنرهای تجسمی بنف" و "فستیوال موسیقی اسپن" تحصیل کرده و دیپلم افتخاری "آکادمی موسیقی کیجانا درسی ینا" ایتالیا نیز به وی اعطاء شده است

او مدارک دیگری نیز در نوازندگی گیتار از کنسرواتوار موسیقی بوستون، نیوانگلند، دانشگاه ایالتی فلوریدا دارد. وی در مرکز آموزش هنرهای زیبای بناف (Bnaff) تحصیل کرده‌است. دارای مدارک افتخاری از آکادمی موسیقی کیجیانا واقع در شهر سینای ایتالیا است.

لیلی افشار کرسی پروفسوری خود را برای "دانشگاه ممفیس" در سال ۱۹۸۹ بدست آورد و هجده سال است برنامه لیسانس و فوق لیسانس و دکترای نوازندگی گیتار در دانشگاه ممفیس را اداره می‌کند، که در آنجا نیز جایزه استاد برجسته دانشگاه در سال ۲۰۰۰ به وی تعلق گرفته است .


دختر شایسته


آمونا امیری


دختر شایسته ی کانادا در سال 2007


نازنین افشین جم


دختر شایسته ی جهان در سال 2003


شرمین شاریور


برنده ی جایزه ی دختر شایسته ی آلمان و اروپا در سال 2004 و 2005

تنیس

ارغوان رضایی


بازیکن ایرانی - فرانسوی در سطح برتر تنیس دنیا


مدلینگ_هنرپیشگی


کلودیا ( شقایق ) لنکس


مدل مشهور جهانی


کاترین بل

 

بازیگر انگلیسی-آمریکایی ایرانی-تبار سریال‌های تلویزیونی (JAG) آمریکا است.
کاترین در ۱۴ اوت ۱۹۶۸ در لندن بدنیا آمد. او از پدری اسکاتلندی و مادری ایرانی زاده شده. والدینش بعداً از همدیگر جدا شدند.
کاترین سپس در ۳ سالگی به همراه مادرش مینا به لس آنجلس رفت. او در زمان کودکی در تبلیغ‌های تلویزیونی زیادی ظاهر گردید، و قصد داشت که پزشک یا مهندس بیومدیکال بشود سر از حرفه مدل تمام وقت در آورد.

او به زبان‌های انگلیسی و فارسی تسلط دارد.


بازیگران زن ایران که همسرانشان هم بازیگرند


امین حیایی و نیلوفر خوش خلق


هومن سیدی و آزاده صمدی


مهدی هاشمی و گلاب آدینه


مهدی پاکدل و بهنوش طباطبائی


پیمان قاسم خانی و بهاره رهنما


مسعود رایگان و رویا تیموریان


امیر جعفری و ریما رامین فر


نیما فلاح و سحر ولدبیگی


رامبد شکرآبی و حدیث فولاوند


علی مصفا و لیلا حاتمی

 

نکتـه هایی برای خریـد موفـق طـلا و جواهـرات ...

نکتـه هایی برای خریـد موفـق طـلا و جواهـرات ...

راهنمای خواندنی و جدید برای خرید جواهرات

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اصولا ۳ دسته آدم ها (به خصوص خانم ها) درهای گالری های جواهر فروشی را باز می کنند و وارد دنیای زرین و لوکس زیورآلات می شوند. دسته اول آن هایی هستند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به حساب می آید. دسته دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند و سومین دسته هم تلفیقی از ۲گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این ۳ گروه هستید که خواندن این ایمیل را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با این صنعت انتخاب کرده اید. اگر دوست دارید همیشه در یک جمع بدرخشید، یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید و از همه مهم تر سرمایه تان هر روز بیشتر شود نکات مندرج در این ایمیل بهترین راهنما برای یک انتخاب مناسب خواهد بود.

● طلایی که طلایی نیست

درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و... ) می تواند باشد. برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

● پرطرفدارترین ها

صابون مد به تن صنعت طلا و جواهر هم خورده و همواره شاهد طراحی های جدید از طراحان این صنعت هستیم. بر خلاف سال های گذشته که طلای سفید خیلی مورد توجه بود، امسال طراحان صنعت طلا و جواهر به دلیل رونق بخشیدن به این صنعت و ایجاد تنوع بیشتر از رنگ زرد و رز گلد در طراحی های خود استفاده کرده اند و برای خانم هایی که پیرو مد روز هستند خرید این رنگ ها بیشتر از طلای سفید توصیه می شود. استفاده از طلا روی چرم و استفاده از سنگ های مصنوعی هم یکی از راه هایی است که علاوه بر ایجاد سبک، به علاقه مندان طلا این امکان را می دهد با بودجه ای که در اختیار دارند یک طلای به روز و مناسب برای خودشان یا برای هدیه دادن تهیه کنند.

● عیار طلا

عیار واحد اندازه گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران بهاست. عیار طلا معمولا از واحد کامل ۲۴ بیان می شود برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹/۹۹ درصد طلا و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده است. طلای خالص به دلیل نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین دلیل بیشتر طلایی که در جواهرات به کار می رود طلای خالص نیست. در ایران از عیار ۱۸ استفاده می شود اما در کشورهای عربی عیار طلا بین ۲۰تا ۲۴ متغیر است و در کشورهای اروپایی یا ایالات متحده معمولا از عیار ۱۴ استفاده می شود.

● طلاهای خارجی

برندهایی مثل بولگاری یا تیفانی جزو برترین برندهای طلا و جواهر در دنیا هستند اما قیمت بالا و تولید محدود بازارشان محدود به قشر خاصی از جامعه است. در ایران به دلیل حمایت از تولید کنندگان داخلی هیچ کدام از این برندها به طور رسمی نمایندگی ندارند. در حال حاضر صنعت طلا و جواهر در کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و تایلند به دلیل حمایت دولت این کشورها از این صنعت و طراحانش تنوع زیادی پیدا کرده است. هرچند ایتالیا یکی از مطرح ترین کشورهای در حال ساخت طلا و جواهر است ولی در حال حاضر از نظر تنوع طراحی، تیراژ تولید، کیفیت کار و در مجموع همه این موارد کشور هنگ کنگ حرف اول را در دنیا می زند.

● بهترین راه برای خرید جواهرات

به طور کلی ۴نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) داریم و تعداد زیادی سنگ های نیمه قیمتی مانند آمیتیس، سیترین، توپاژ و... که پیاده شدن این سنگ ها روی طلا آن را به جواهر تبدیل می کند. این که هنگام خرید جواهر چه سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بسیاری از خریداران جواهر است؛ به طور کلی سنگ جواهر به ۳ دلیل ارزش پیدا می کند. زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس است از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر هستند و کیفیت بالای آن ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن ها می شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج است. برای مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به دلیل تراش بد و داشتن ناخالصی و... نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است. برای جلوگیری از این مشکل تنها راهی که می ماند این است که از جواهر فروشی هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند. جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند درصورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.

● مزد ساخت

مبنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می شود. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند مزد ساخت پایین تر و آن هایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت هستند بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها روی بالا بردن هزینه اجرت تاثیر می گذارد. معمولا افرادی که به طلا تنها به عنوان خرید سرمایه نگاه نمی کنند و جنبه تک بودن و زیبایی آن برای شان حائز اهمیت است، برای داشتن یک طرح منحصر به فرد، حاضرند برای ساخت آن هر هزینه ای را بپردازند!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


● بورس خرید طلا و جواهر

در مرکز خرید طلای میلاد نور با توجه به واقع بودن بورس طلا در طبقه سوم، جریان خرید مشتریان دور از دید افراد مشکوک است و همچنین تجهیز پاساژ به دوربین های مداربسته و نگهبان های آموزش دیده، فضای آرام و امنی را برای اطمینان خاطر مشتریان ایجاد کرده است.

-
اقدسیه

در منطقه اقدسیه ۳ پاساژ صدف، مجتمع تجاری اقدسیه و صاحبقرانیه شناخته شده هستند که در این بین، پاساژ صدف با قدمت ۲۰ ساله ای که دارد، برای هر علاقه مند به طلا آشناست. این ۳ پاساژ با حضور بیش از ۴۰گالری برجسته پذیرای تمام مشتریان و بازدیدکنندگان هستند. محصولات گالری های این منطقه هم از جدید ترین و لوکس ترین محصولات موجود در تهران است که طبق آخرین ژورنال های روز دنیا ساخته و در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.

-
پاساژ قائم

مرکز خرید قائم یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مراکز طلا و جواهر در تهران است که با بیش از ۱۰۰گالری طلا و جواهر در مرکزیت تجریش به عنوان یکی از قطب های طلا و جواهر شناخته شده است که دلیل این شناخت مردم ۱۵سال سابقه تاسیس و فعالیت آن است.

از مزیت های مرکز خرید قائم، نزدیکی مکان اتحادیه طلا و جواهر شمیران به پاساژ است و اتحادیه، مستقیم از نظر کیفیت محصولات و قیمت گذاری، تمام واحدها را تحت پوشش قرار می دهند و مشتریان برای اطمینان بیشتر یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلا یا کسبه پاساژ می توانند به دفتر اتحادیه شمیران، جنب پاساژ قائم مراجعه کنند. محصولات گالری های پاساژ قائم بسیار متنوع بوده و مطابق با سبک کارهای روز ایتالیا و ترکیه بوده و باب طبع تمامی علاقه مندان به طلاست.

-
میرداماد

بازار طلای میرداماد فقط به یک پاساژ ختم نمی شود؛ حوالی میدان مادر و خیابان شاه نظری بیش از ۵۰ واحد صنفی طلا مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آن ها در پاساژهای بزرگی مانند پاساژ گنجینه محسنی، پاساژ مادر، میرداماد، مریم و چند پاساژ دیگر و تعدادی هم خارج از پاساژ پذیرای علاقه مندان به طلا هستند.

-
گاندی

خیابان گاندی زمانی مرکز فروش جدید ترین و لوکس ترین جواهرات در تهران بود و همیشه مملو از جمع علاقه مندان به خرید طلا بود اما امروزه به دلیل شکل گیری بورس پارچه در آن احداث شده، هر روز از تعداد مشتریان و بازدید کنندگان مرکز گاندی کم می شود. به همین دلیل گاندی دیگر یک بورس تخصصی برای علاقه مندان به طلا و جواهر نیست و قانون پارک ممنوع خیابان گاندی و ازدیاد ترافیک هم مزید بر علت شده تا خیلی از گالری ها هم از خیابان گاندی نقل مکان کنند.

-
کریمخان

منطقه کریمخان هم به غیر از پاساژ نگین خیلی از فعالان و گالری دارهای طلا را در خارج از پاساژها دارد اما مجتمع نگین هم با قدمت ۲۵ ساله در قلب کریمخان با بیش از ۱۰۰ گالری حرف اول را می زند.

منطقه کریمخان نزدیک به ۳۰۰ فعال صنف طلا را در قسمت های فروش طلاوجواهر و سکه، ساخت طلا و مخراج کاری در خود جای داده است و از نظر قدمت و وسعت در صنف طلا یکی از قطب های ایران است. از مزیت های کریمخان می توان به متنوع بودن محصولات با سطح کیفی بالا اشاره کرد اما ایراداتی که به این منطقه وارد است تنها به بحث ترافیک و مشکل پارکینگ مختص نمی شود بلکه طرح ترافیک شهر تهران نیز دسترسی به این منطقه را برای علاقه مندان به خرید طلا سخت تر کرده است ولی این مشکلات هنوز مردم ساکن تهران را مجاب نکرده که بازار طلای کریمخان را فراموش کنند.

-
منطقه بازار

منطقه بازار در تهران از قدیم، مرکز صنف طلاوجواهر بوده است و از نظر وسعت هم شکی نیست که بزرگ ترین بازار طلای ایران است. از مزیت های این منطقه می توان به حضور بیشتر طلاسازها و طلا فروشی های با سابقه و صاحب سبک در این صنف اشاره کرد. به جز افراد مرتبط و همکاران صنف طلا مثل بنکداران و توزیع کنندگان و ریخته گران طلا، واحد هایی که در قسمت ساخت و فروش طلاوجواهر هستند هم کم نیست. از دیگر مزیت های این منطقه، فروش و ساخت طلاوجواهر با اجرت کمتر نسبت به جاهای دیگر در تهران است اما منطقه بازار هم مشکلاتی مختص خود دارد.

جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند در صورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.


به نقل از : مجله تپش

خوردنی هایی که استرس شما را از بین می برند !!

خوردنی هایی که استرس شما را از بین می برند !!


یک کارشناس در سایت تغذیه هول فود کاتولوگ فهرستی از مواد غذایی ارائه ‌کرده‌ است که این خوردنی‌ها تاثیر بسزایی در دور کردن استرس از انسان دارند و یا به عبارتی آرامش بخش هستند. استرس ممکن است همه جا با شما باشد، مثل محیط کار، در هنگام رانندگی، در جشن‌ها و مراسم و یا حتی در منزل و زمانی که اخبار ناخوشایندی ممکن است از طریق رادیو و تلویزیون به گوشتان برسد، اما در دنیای پرتنش امروز، چه کسانی ممکن است از استرس در امان باشند؟

یک رژیم غذایی تحریک کننده و نامنظم و آشفته در واقع پیش فاکتوری برای بروز استرس است که معمولا شامل مصرف چای و میان وعده‌ها به طور مکرر و نامنظم است، اما با دنبال کردن یک رژیم غذایی منظم و همچنین انتخاب خوردنی‌هایی مناسب می‌توان تا حد امکان استرس روزانه را از خود دور نگهداشت

1 - ماست
اولین خوردنی استرس زدا در این فهرست، « ماست » است. ماست به ویژه‌ برای فصل تابستان مفید است، چون سبک بوده و هضم آن هم آسان است. دکتر شیفا شارما، متخصص تناسب اندام در هند در این باره می‌گوید: ماست یا هر محصول لبنی دیگر غنی از ماده‌ای به نام تیروسین است که میزان سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد. به بیانی دیگر پروتئین‌ها در محصولات لبنی مقدار سروتونین را که نوروهورمونی در مغز است، افزایش می‌دهند و در نتیجه استرس اعصاب را کاهش داده و شما را آرام می سازد

2 - شکلات تلخ
خوردنی بعدی برای از بین بردن استرس، « شکلات تلخ » است. پزشکان می گویند: مصرف شکلات تلخ از مقدار هورمون استرس می‌کاهد و سایر آشفتگی‌های بیوشیمیایی مرتبط با استرس را متعادل می‌سازد

3 - مرکبات
میوه‌ها حاوی قند طبیعی هستند که ذهن را از استرس خالی می‌سازند و مرکبات و میوه‌های تابستانی تاثیر بیشتری در این زمینه دارند

4 - بادام درختی
بادام سرشار از ویتامین « B2 » و ویتامین « E »، منیزیم و روی است. ویتامین‌های B و منیزیم تاثیر بسزایی در تولید سروتونین دارند که خلق انسان را تنظیم می‌کنند و استرس را تسکین می‌دهند. روی هم می‌تواند با برخی از اثرات منفی استرس مقابله کند و ویتامین E هم به عنوان یک آنتی اکسیدان مولکول‌های رادیکال آزاد را که با استرس و بیماری قلبی مرتبط هستند، نابود می‌سازد

5 - چای سیاه
چای گیاهی یا چای سیاه ضمن کنترل کالری‌ها، خلق و خوی شما را نیز بهبود می‌بخشد.چای بابونه، چای یاسمن و سایر چای‌های گیاهی تاثیر شگفت انگیزی روی بدن شما دارند و می‌توانند مثل یک داروی مسکن عمل کنند

6 - ماهی
ماهی هم جزو خوراکی‌های ضد استرس و آرامش بخش است. « ماهی » منبع غنی از چربی‌های امگا 3 است که حاوی ویتامین‌های گروه B به ویژه‌ B6 و B12 مفید برای مقابله با استرس هستند. در واقع ویتامین B12 یکی از مهمترین مکمل‌ها برای ساخت سروتونین به عنوان هورمون شادی در مغز است و کمبود ویتامین B12 می‌تواند سبب افسردگی شود

7 - کلم بروکلی
یکی دیگر از خوردنی‌های مفید برای مقابله با استرس است که وقتی به پاستا، برنج و یا سالاد افزوده می‌شود، تاثیر معجزه آسایی در ایجاد شادی در شما اعمال می‌کند. کلم بروکلی هم سرشار از ویتامین‌های گروه B شامل اسید فولیک است که به کاهش ترس، اضطراب و نگرانی استرس و حتی افسردگی کمک می‌کنند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده ترکیب پذیر مفید است که این سندرم در واقع حاصل استرس بلند مدت است

8 - سیر
آخرین ماده معجزه آسا در کاهش استرس « سیر » است.
سیر برای آرام کردن تنش و استرس و نیز کاهش گلوکز خون مفید است. سیر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و این مواد در مقابله با استرس بسیار مفید است

برای رسیدن به آرامش مداد شوید !!


 
1 - می توانی کارهای بزرگ کنی ، اما نباید هرگز فراموش کنی دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند
اسم این دست خداست ، او باید تو را همیشه در مسیر اراده اش حرکت دهد.

2 - گاهی باید از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی
این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما اخر کار نوکش تیزتر می شود. پس بدان که باید رنجهایی را تحمل کنی چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی.

3 - مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه از پاک کن استفاده کنیم
بدان که تصحیح یک کار خطا ، کار بدی نیست و در واقع برای اینکه خودت را در مسیر نگه داری مهم است.

4 - چوب یا شکل خارجی مداد خیلی مهم نیست. ذغالی که داخل چوب است اهمیت بیشتری دارد
پس همیشه مراقب باش درونت چه خبر است؟

۵ - و سرانجام مداد همیشه اثری از خود به جا می گذارد
بدان هر کاری در زندگی می کنی ردی به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کاری که می کنی ، هوشیار باشی و بدانی چه می کنی.