بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

محبوبترین ستاره هاکه پیر پیرشده اند.


حتی محبوبترین ستاره ها نیز پیر میشوند


پیری یا سالخوردگی بیولوژیکی، فرآیند زوال و کاهش نیروی جسمی انسان در گذر زمان است. آنچه به ظاهر گذشت عمر و سالمندی را نشان می‌دهد شکل ظاهری انسان است، بدن انسان که به مرور پوست سر و صورت و دستها خشک می‌گردد و چین و چروک‌هایی در آن پیدا می‌شود و رفته رفته رو به تزاید می‌گذارد. طراوت معمولی پوست که به علت وجود یک طبقه چربی زیر پوستی است از میان می‌رود و پوست شفافیت خود را از دست می‌دهد و در اثر ضعف جریان خون رنگ پریدگی پیدا می‌شود. موهای سر و صورت رنگ معمولی خود را از دست می‌دهد و سفید می‌شود. در اثر اختلال جذب مواد معدنی و به خصوص کلسیم، استخوان‌ها رو به تحلیل می‌روند و قد خمیده و کوتاه‌تر می‌گردد. اختلال جریان خون و کاهش ترشح برخی غده‌های مترشح داخلی و کاهش آنزیم‌های مختلف که در هضم و جذب و سوخت و ساز بدن نقش مهمی دارند پیش می‌آید و روند تباهی رو به پیشرفت و گسترش می‌گذارد ... و اینها تمام آثاریست که فرآیند پیری برای هر انسانی به ارمغان می آورد. در ادامه تصاویری از جوانی و پیری ستارگانی را می بینید که چهره یا نامشان برایتان آشناست.



لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
اگر تصاویر برای شما قابل نمایش نیست بر روی لینک موجود در ابتدای ایمیل کلیک کنید

آلن دلون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آن مارگارت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آدری هپبورن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بریژیت باردو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


بروک شیلدز

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


کلودیا کاردینال

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کلینت استوود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


الیزابت تیلور

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جینا لولوبریجیدا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گلدی هاون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ژاکلین بیست

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جین فوندا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


جان کولینس

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


جودی لاو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مارلون براندو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پل نیومن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پل نیومن با جان وودوارد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


راکوئل ولش

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


روبرت ردفورد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


راک هادسون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شون کانری

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


سوفیالورن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اورسولا آندرس

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با نخستین ربات‌های گوینده خبر آشنا شوید. ر موزه‌ی مسکو؛ از بستنی فضانوردان تست کنید و در نور زیاد ناپدید شوید!


با نخستین ربات‌های گوینده خبر آشنا شوید

در ناکجاآباد آینده، ظهور اربابان رباتیک ممکن است بسیار مخفیانه‌تر از تصورات کنونی باشد چرا که این رباتها با چهره‌های انسان‌نمای خود می‌توانند آیندگان را در شناسایی آنها از یک انسان واقعی دچار مشکل کنند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شاید این تصورات در آینده دور محقق شوند اما مجموعه جدیدی از ربات‌های گوینده خبر با ظاهر واقعی در موزه توکیو به نمایش توسعه پژوهشها در این زمینه پرداخته‌اند.

رباتهای «کودوموروید» و «اوتوناروید» با چهره‌های انسان‌نما بقدری راحت صحبت می‌کنند که انگار زنده هستند.

به گفته هیروشی ایشیگورو، کارشناس رباتیک ژاپنی و استاد دانشگاه اوساکا، این رباتها برای پژوهش در مورد چگونگی تعامل انسان با ربات مفید خواهند بود.

وی اظهار کرد: ساخت اندرویدها برای بررسی حس انسان بودن و پاسخ به این سوالات است که احساسات، آگاهی و تفکر چیست؟

این رباتهای انسان‌نمای کنترل از راه دور در نمایشی، لبهای خود را بطور همزمان با یک دستگاه صدای خارج از تصویر حرکت داده،‌ پلک زده، ابروهای خود را حرکت داده و سر خود را به اطراف تکان می‌دادند.

کودوموروید و اوتوناروید که نیروی آنها با هوای فشرده و سرووموتور تامین می‌شود، در حالت نشسته قرار دارند اما می‌توانند دستانشان را تکان دهند.

در این نمایش، کودوموروید یک بار اخبار را بدون لغزش خوانده و لغات سخت و پیچیده را با زیبایی ادا کرد.

این رباتها که از ظاهری دخترانه برخوردارند، می‌توانند در هر زمان صداهای مختلف را مانند صدای بم مردانه یا صدای تیز دخترانه داشته باشند.

همچنین می‌توان گفتار را بوسیله متن در رباتها وارد کرد تا بیانی شمرده و عالی ارائه کنند.

اگرچه اشکالاتی نیز وجود داشت مانند این که لبهای رباتها در زمان سخن گفتنشان تکان نمی‌خورد یا ربات اوتوناروید با وجودی که دوبار خواسته شد خود را معرفی کند، ساکت ماند.

اما به گفته محققان، چنین اشکالاتی در میان رباتها رایج است زیرا آنها دستگاههای ظریفی هستند که به محیط اطرافشان حساسند.

کودوموروید و ربات زن اوتوناروید در کنار نیم‌تنه «تلنوید» با دستان نوک‌تیز در این موزه به نمایش درآمدند که به عنوان یک همدم دوست‌داشتنی عمل می‌کند.

در نمایشی شبیه پینوکیو، کودوموروید از پروفسور ایشیگورو پرسید که چرا آن را خلق کرده است. ایشیگورو به این سوال چنین پاسخ داد که می‌خواسته یک گوینده خبر کودک را تولید کند.

این رباتها از پوست سیلیکونی و عضلات مصنوعی برخوردارند و در موزه میریکان در توکیو به نمایش درآمده‌اند.

ایشیگورو همچنین یک ربات انسان‌نما با ظاهر خودش ساخته که آنرا به خارج کشور برای سخنرانی می‌فرستد.  



در موزه‌ی مسکو؛ از بستنی فضانوردان تست کنید و در نور زیاد ناپدید شوید!

قدس آنلاین – رها واعظی: در موزه‌ی آزمایشی مسکو می‌توانید روی صندلی میخی بنشینید، بستنی فضانوردان را امتحان کنید و یا به صورت برعکس سرسره بازی کنید.

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، تجربه ی ماجراهای علمی در دنیای واقعی می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد.

اولین موزه ی علوم سرگرم کننده ی دنیا در مسکو، با هدف نمایش قدرت علم و سرگرمی های علمی به کودکان و بزرگسالان به وسیله ی 200 موضوع علمی راه اندازی شده است.

در این موزه می توان در تاریکی قادر به دیدن اطراف شد، در نور زیاد نادیدنی و پشت آینه های شفاف پنهان شد.

این موزه که براساس تجربه ی شگفتی های علم در واقعیت راه اندازی شده است، قوانین فیزیکی و شیمیایی را به طور ملموس به نمایش می گذارد.

در بخش آناتومی این موزه می توان با دندان ها صدا را شنید و وزن مردمک چشم را مشاهده کرد.

در اتاق حباب های صابون این موزه می توان حبابی در اندازه ی قد انسان دید و داخل آن قرار گرفت.

در این موزه اسباب بازی های غیرعادی نیز وجود دارد و در یکی از اتاق های آن هر کودکی می تواند هم قد والدین خود شود و عکس سه بعدی بدن خود را در آنجا به یادگار گذارد.

این سبزی، (خرفه) دوست صفرا و کبد شماست. عادات بد غذایی از نگاه امام رضا علیه السلام.


طب الرضا(ع)

این سبزی، دوست صفرا و کبد شماست

قدس آنلاین –حسینعلی پورافضلی: خُرفه، نام گیاهى است و آن را به پارسى ، پَرپَهَن گویند و معرَّب آن ، فَرفَخ است . در احادیث و روایات از این گیاه به نیکی یاد شده و برای آن خواص فراوانی نقل شده است.

اکسیر جهانیمتاسفانه به سبزی خرفه کم لطفی می‌شود. این گیاه؛ گیاه خوبی است و خیلی هم فواید دارد، به خصوص در فصل تابستان که واقعاً اثرات مثبت می‌گذارد.
این گیاه دارویی که معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می‌روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف‌های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است. این گیاه از سوی این سازمان متداول‌ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان ذکر شده است. معمولاً قسمت‌های هوایی این گیاه که شامل برگ، ساقه و دانه‌های آن است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روایتی از پیامبر (ص) آمده است: عَلَیکُم بِالفَرفَخِ ؛ فَهِیَ المِکیَسَةُ ، فَإِنَّهُ إن کانَ شَیءٌ یَزیدُ فِی العَقلِ فَهِیَ . بر شما باد خُرفه ؛ چرا که زیرکى مى دهد و اگر تنها یک چیز باشد که عقل را افزون مى کند ، همان است .(1)

 

گیاهی برای کاهش کلسترولتحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است که در خرفه ماده شیمیایی بسیار جالب به نام اسید چرب اومگا- 3 وجود دارد. این همان چربی معروف است که در روغن ماهی یافت می شود و عامل موثری برای کاهش کلسترول و فشار خون است و از این نظر که این گیاه را در ردیف گیاهان ارزشمند ضد سرطان و ضد فشار خون قرار می دهد و بعلاوه دارای مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین C می باشد که آن هم از ضد اکسید کننده هاست و ضد عوامل سرطان زا می باشد.
در آموزه های پزشکی امام رضا (ع) به استفاده از این گیاه در ماههای گرم سال سفارش شده است. در این ماه ها مصرف غذاهای گرم و خشک باید محدود شود، بنابراین امام رضا (ع) خوردن سبزی‌های خنک را پیشنهاد می‌دهند؛ سبزی کاسنی و خرفه از جمله سبزی‌هایی هستند که توصیه شده در این ماه مصرف شود.
و در روایتی آمده است که پیامبر صلى الله علیه و آله حرارتى یافت . بر خُرفه اى دندان فشرد و از آن احساس راحتى کرد . سپس گفت : «خداوندا ! در آن برکت بنِه . در آن ، شفاى نود و نُه درد است . [ اى خُرفه ! ]در هر جا مى خواهى ، بروى» .(2)

 

گیاهی پربرکتمطابق یافته های کارشناسان خُرفه، قبض‌کننده، مدر، مسکن صفرا، حرارت خون، کبد و معده، تب‎های گرم و صفراوی و تسکین‎بخش عطش و کنترل کننده ترشح ادرار است.
خُرفه، معالج دیابت و خردکننده سنگ مثانه است.خُرفه، قبض‌کننده، مدر، مسکن صفرا، حرارت خون، کبد و معده، تب‎های گرم و صفراوی و تسکین‎بخش عطش و کنترل کننده ترشح ادرار است. این سبزی خوراکی همچنین معالج دیابت، رفع سردردهای گرم، ضد خونریزی، خردکننده سنگ مثانه، ازدیاد ترشح بول، ضد سرفه، سوزش مجاری ادراری و روده‎ها و بواسیر، تسکین حرارت رحم و سوزش و درد آن است. در روایت آمده است که پیامبر(ص) برای این گیاه دعا کرده اند. نقل شده که پیامبر خدا بر زمین سوخته اى پا نهاد و آن زمین ، پایش را سوزاند . پس ، پاى خویش را بر خُرفه نهاد و در نتیجه ، سوزش حاصل از زمین سوخته ، فرو نشست . از آن پس ، پیامبر صلى الله علیه و آله خُرفه را دوست داشت ، براى آن دعا مى کرد و مى گفت : «چه گیاه پُر برکتى است.(3)  




طب الرضا(ع)

عادات بد غذایی از نگاه امام رضا علیه السلام

قدس آنلاین – حسینعلی پورافضلی: بسیاری از ما بدو توجه به عواقب عادات بد غذایی، خود را در معرض بیماریهای مختلف قرار می دهیم. با مصرف غذای سالم، پرهیز از پرخوری و دقت در امر تغذیه و توجه به گوارش و معده می توانیم از ابتلا به بسیاری از بیماریها پیشگیری کنیم.

توجه به امر تغذیه و پیروی از یک الگوی مطلوب غذایی و داشتن برنامه در طریقه مصرف مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی در حفظ سلامت بدن و طول عمر برخوردار است. از این رو برای سالم ماندن و خوب زندگى کردن باید برخی عادات غذایی نامطلوب را در غذارسانی به بدن کنار بگذاریم تا بدنی سالم و طول عمر بیشتری داشته باشیم. امام رضا علیه السلام در این زمینه می فرماید : فالجسد بهذه المنزلة و بالتدبیر فی الا غذیة و الا شربة یصلح و یصح و تزکو العافیة فیه؛ پس بدن به منزلت یک قطعه زمین است و با تدبیر عاقلانه ای که در خوراک و نوشاب بکار می رود صحیح و سالم می ماند و نیروی سلامتی در آن زیاد می گردد. (1)

 

هر چیزی را نخورید!
یکی از عادات بد غذایی عدم توجه به نوع غذا و زمان و مکان آن است. امروز ه می دانیم که بسیاری از حساسیت های غذایی بخاطر عدم سازگاری با سیستم دفاعی بدن بروز می کند و به صورت عطسه، خارش، استفراغ، تهوع، سردرد، انقباض عضلات، آسم، اسهال‌ ، درد شکمی‌، بثورات‌ پوستی‌، نفخ‌ و باد شکم‌، کهیر، تورم‌ صورت‌ (به‌ خصوص‌ لب‌ها)، سرفه‌، غش‌ یا حالت‌ نزدیک‌ به‌ غش‌ و ... ظاهر می‌شود. امام رضا علیه السلام درباره دقت در تغذیه می فرماید: دقت کن ببین چه چیز با تو و معده ات سازگار است و بدنت تحمل آن را دارد و چه غذاها و آشامیدنی هایی را می گوارد، همان را برای خودت برگزین و غذایت قرار ده . بدان که هر یک از این طبایع چیزهایی را دوست دارد که با آن سنخیت و سازگاری داشته باشد، پس چیزی را انتخاب کن که با بدنت سازگار است . هر کس بیش از اندازه غذا بخورد سودش نرسانده و هر کس نه کم و نه زیاد بلکه به اندازه بخورد، آن غذا به او سود می رساند.(2)

 

پرخوری ممنوع!
در روایات اسلامی ضمن هشدار به پرخوری آمده است که عادت به پرخوری انواع دردها را به همراه دارد و بهترین رمز سلامتی آن است که انسان با وجود اشتها به غذا از آن دست بکشد. حقیقت آن است که زیاده روی در رسـانـدن غـذا بـه بـدن ضرر و مفسده زیادی در بر دارد. امام رضا(ع )پرخوری را باعث تبدیل بدن به باتلاقی می داند که انواع بیماریها و ناراحتی ها در پی دارد.
امام رضا (ع) همچنین در باره ترک عادت زیاده خوری می فرماید: هر کس غذای افزون از اندازه بخورد ،این غذا او را سودی نمی رساند ،و هر کس به اندازه بردارد ،این غذا او را تغذیه می کند و سود می رساند . روش پسندیده برای تو ،آن است که از هر یک از انواع غذا ،در فصل ویژه آن ،بهره بگیری.در حالی که هنوز مقداری میل داری ،از غذا دست بکش ،چرا که این کار ،به خواست خداوند ،برای بدن سلامت آورتر ،برای عقل ذکاوت بخش تر ،و برای خود انسان مایه سبکی افزون تر است.(3)

 

در خوردن آب دقت کنید
در برخی روایات آمده است که هر وقت خواستی غذا بخوری معده ات را سه قسمت کن یک سوم برای غذا و یک سوم برای آب و یک سوم هم برای هوا. یکی از عادتهای غذایی نا مناسب نوشیدن آب یا مایعات دیگر در بین غذا است.
کارشناسان تغذیه معتقدند که نوشیدن آب در هنگام غذا خوردن باعث رقیق شدن آنزیم‌های گوارشی و اختلال در عمل هضم و جذب موادغذایی می شود. به گفته کارشناسان تغذیه آب نوشیدن بین غذا سبب رقیق شدن شیره معده شده و در نتیجه کند شدن و‌ اختلال در هضم و جذب مواد غذایی، ایجاد نفخ و سنگینی در دستگاه گوارش و در نهایت سوء هاضمه و التهاب معده خواهد شد. از این رو امام رضا (ع) برای جذب مواد غذایی به بدن و بهره حداکثری بدن از غذاها نوشیدن آب در بین غذا را نهی کرده می فرماید: هر کس بخواهد که معده اش ناراحت نشود، در بین غذا آب نیاشامد تا وقتى که خوردن غذا پایان پذیرد. هر کس در هنگام خوردن طعام آب بخورد، بدنش مرطوب و معده اش ضعیف گردد و رگ ها جوهر و قوت غذا را نمى گیرند.(4)
اینکار ضررهای دیگر ه مدارد. امام رضا (ع این کار را موجب تخریب دندانها هم دانسته و از نوشیدن آب سرد پس از غذاى گرم ما را برحذر داشته اند. آن حضرت می فرماید: نوشیدن آب سرد پس از غذاى داغ و شیرینى ، باعث از بین رفتن و فساد دندان ها مى گردد.(5)

 

برنامه ریزی برای وعده های غذایی
یکی از عادات بد غذایی عدم برنامه ریزی در تغذیه و گاها ترک وعده های غذایی است. کارشناسان هیچگاه ترک یک وعده غذایی را توصیه نمی کنند بلکه کنترل و رعایت رژیم غذایی را تجویز می کنند. امام رضا(ع) می فرماید: « غذا خوردن در آغاز شب باعث آرامش و خواب خوش می شود.» و در حدیثی دیگر امام رضا علیه السلام از نخوردن شام نهی کرده اند. آن حضرت می فرماید: شب حتما غذا بخورید، اگر چه مقدار کمى نان باشد، چون باعث قوت جسم مى شود. و در جای دیگر می فرماید: «شامگاه حتماً چیزی بخورید اگر چه یک لقمه نان و یک جرعه آب باشد.»(6)
امام رضا(ع) همچنین در مورد اهمیت وعده غذای شب می فرمایند: « اگر می خواهی همیشه با نشاط و سر دماغ باشی تا می توانی از شام شب بکاه و سبک به رختخواب برو! » و درجایی دیگر می فرمایند: «در بدن آدمی رگی است به نام " عشا" . وقتی انسان شام نمی خورد این رگ تا صبح وی را نفرین می کند و می گوید : خدا تورا گرسنه و تشنه نگه دارد همانگونه که مرا گرسنه و تشنه نگه داشتی.... پس هیچکس شام را ترک نکند گرچه یک لقمه غذا یا آبی باشد.»

 

پس از غذا ساعتی بیدار باشید
رعایت الگوی خاص در تغذیه و ترک عادات بد می تواند به شادابی و سلامت بدن کمک نماید. امام رضا علیه السلام درباره پرهیز به موقع و ترک عادات بد می فرماید: اِثْنانِ عَلیلانِ اَبَدا: صَحیحٌ مُحْتَمٍ وَ عَلیلٌ مُخَلِّطٌ؛ امام رضا سلام الله علیه فرمود: دو گروه همیشه مریضند: سالمى که پرهیز مى ‏کند و مریضى که پرهیز نمى ‏کند.(7)
از این رو کسانی که برای تغذیه خود برنامه ای ندارند معمولا دچار مشکلات خاصی می شوند. بدن انسان سعی دارد کار خود را با برنامه غذایی همگام کند اما اگر شما حواستان به این برنامه نباشد بدن هم دچار اختلال می شود و اندام ها به درستی کار نمی کنند. لذا در روایات از خوابیدن بلافاصله پس از غذا نهی شده و امام رضا (ع) در این زمینه می فرماید: « عادت کنید که شب بعد از غذا 2 ساعت بیداری داشته باشید»و همچنین فرمودند: هر گاه چیزی خوردی بر پشت بخواب و پای راست را بر روی پای چپ بگذار.(8)
پانوشتها:
1. طب الرضا-طب و بهداشت از امام رضا علیه السلام 100
2. طب و بهداشت از امام رضا (ع) ، ص 21
3. طب الامام الرضا ،صفحه 14
4. فقه الرضا(ع) ، ص 346
5. بحارالانوار، ج 4
6. طب الائمه ، ص 65
7. فقه الرضا، ص 340
8. حلیه المتقین ص68