بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

روشهایی سـاده برای مبـارزه با سرماخـوردگی .وخاصیت لیمو شیرین ...چطـــوری جـــوون بمونیــم ؟!


   
روشهایی سـاده برای مبـارزه با سرماخـوردگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اولین سوز سرما که می آید میکروب ها مجال پیدا کرده و عرض اندام می کنند! برای همین هم لازم است با مصرف مواد مغذی لازم کمکی به سیستم ایمنی بدنتان برسانید. سیستم ایمنی خط مقدم بدن در برابر ویروس ها، میکروب ها، سلول های غیرنرمال و مواد شیمیایی است. باکتری ها، ویروس ها و قارچ های بیماری زا دشمنان خارجی بدن محسوب می شوند و سلول های غیر نرمال یا همان سلول های سرطانی دشمنان داخلی آن. سیستم ایمنی بدن همچنین حواسش به احیای بافت های آسیب دیده از یک زخم یا بیماری نیز می باشد.

گاهی پیش می آید که دستگاه ایمنی بدن یک ماده ی بیگانه ی غیر مهاجم را نیز دشمن تلقی کرده و عکس العمل آلرژیک نشان می دهد مثل مواردی مانند تب یونجه یا آسم و غیره. در برخی موارد نادر نیز پیش می آید که سیستم ایمنی بدن یک سیگنال داخلی را بد برداشت می کند و به بافت های بدن آسیب می رساند که باعث بیماری های خود ایمنی می شود مانند دیابت نوع ۱، آرتریت روماتوئید و غیره.

ویژگی اصلی و مورد توجه سیستم ایمنی بدن این است که می تواند ماهیت ترکیبات یا میکروارگانیسم های بیگانه را به خاطر بسپارد. زمانی که یک میکروارگانیسم مانند ویروس وارد بدن می شود این سیستم پادزهر تولید می کند تا ویروس را شناسایی کرده و اولین مقاومت ها را از خود نشان دهد. نگاه های ارزشمندتان را از ادامه مطالب این ایمیل دریغ نکنید تا ادامه دهیم.

اگر بدن چنین مسلح است پس چرا مریض می شویم؟

شاید بپرسید زمانی که بدن مجهز به چنین سیستم ایمنی می باشد پس چرا وقت و بی وقت مریضی به سراغ ما می آید؟ در جواب باید بگوییم بین زمانی که یک میکروارگانیسمِ دشمن وارد بدن می شود تا وقتی که سیستم ایمنی وارد عمل شده و آن را دفع کند وقفه ای وجود دارد. این میکروارگانیسم ها هم از این وقفه استفاده کرده و به سلول ها غلبه می کنند و یا آن ها را از بین می برد.

در واقع شدت بیماری به قدرت سیستم ایمنی بدن بستگی دارد. عفونت ها، سرطان و دیگر بیماری ها زمانی رشد بیشتری می کند که ویروس ها یا میکروارگانیسم ها سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده باشند، یا تغذیه نامناسب باشد و یا اینکه فردی پیر شده باشد. خوشبختانه آنتی بیوتیک ها بیشتر مشکلات و بیماری های ناشی از باکتری ها را ناکار می کنند. همچنین پزشکان می توانند با ضعیف کردن عمدی سیستم ایمنی یک بیمار برخی از بیماری های خود ایمنی را درمان کنند.

چه باید کرد؟

داشتن یک رژیم غذایی سالم که حاوی مواد مغذی متنوعی است می تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن معجزه کند. زمانی که به خوبی غذا می خورید نیازی نیست که به سراغ مکمل بروید. زمانی مکمل ها موثر واقع می شوند که بدنتان نیاز داشته باشد و البته پزشک تجویز کند. برای اینکه سیستم ایمنی تان را بدون نیاز به مکمل تقویت کنید و پاییز و زمستان امسال را بدون سرماخوردگی پشت سر بگذارید مطالعه ی این مطلب را از دست ندهید.

پروتئین بیشتری میل کنید

پروتئین ها برای عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن لازم اند. اسیدآمینه های موجود در آن ها برای تولید پادتن ها و دیگر ترکیبات محافظت کننده بدن در برابر مهاجم ها لازم هستند و می توانند از بروز عفونت و بیماری ها جلوگیری کنند. مواد غذایی مصرفی ما اغلب به اندازه ی کافی پروتئین دارد. گوشت، تخم مرغ، ماهی، حبوبات و غیره حاوی پروتئین می باشند.

اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند

اسیدهای چرب امگا ۳ برای مقابله با التهاب ها و اثرات مضر آرتریت روماتوئید و دیگر بیماری های خود ایمنی موثر عمل می کنند. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش التهاب های حاصل از عکس العمل سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. این اسیدهای چرب، عناصر دستگاه ایمنی بدن را تحریک می کنند. عناصری که وظیفه ی مقابله با سلول های مهاجم و نابودی آن ها را بر عهده دارند. ماهی، گردو، روغن ماهی، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و غیره این اسیدهای چرب را به بدنتان می رسانند.

ویتامین E را دریابید

ویتامین E در روغن های گیاهی، بادام، آجیل ها، غلات کامل و آووکادو به میزان کافی وجود دارد و به تولید پادتن ها کمک زیادی می کند.

ویتامین C: (ویتامین تقویت کننده)

این ویتامین به تولید و محافظت مخاط ها و کلاژن کمک کرده و جداره ی رگ های خونی را تقویت می کند. همچنین وظیفه ی تحریک سلول های ایمنی را بر عهده دارد. مکمل های ویتامین C برای کوتاه کردن دوره ی سرماخوردگی موثرند. فلفل دلمه ای قرمز، مرکبات، کیوی و توت فرنگی منابع فوق العاده ویتامین C محسوب می شوند.

ویتامین A: (نقش کلیدی دارد)

این ویتامین در جگر، ماهی، شیر پرچرب، کره، پنیر و تخم مرغ به میزان قابل توجهی وجود دارد. ویتامین A با حفظ سلامت مخاط، تحریک ترشح پادتن ها و افزایش تعداد گلبول های قرمز شدت بیماری های عفونی را کاهش می دهد. باید بدانید که بتاکاروتن ها پیش ساز ویتامین A می باشند که در میوه و سبزیجات به ویژه نارنجی و زردرنگ وجود دارند.

زینک (روی) برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

کمبود زینک باعث کند شدن سرعت التیام زخم ها و بهبود بیماری می شود. بهترین منابع غذایی زینک عبارت اند از غذاهای دریایی، گوشت قرمز، گوشت پرندگان و جگر. البته باید بدانید که در تخم مرغ، شیر، لوبیاها و میوه های خشک و غلات کامل نیز زینک وجود دارد. توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه و زیاد مکمل زینک(روی) کاملا برعکس عمل کرده و به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند.

سلنیوم هم ضروری است

بهترین منابع غذایی سلنیوم گردوی برزیلی، غذاهای دریایی، گوشت، ماهی، نان سبوس دار، سبوس گندم، جوانه ی گندم، جو دو سر و برنج قهوه ای می باشد.

آهن همیشه و همه جا

آهن باعث تولید لنفوسیت های B و T می شود و همچنین وظیفه ی اکسیژن رسانی به سلول ها و بهبود عملکرد آن ها در برابر بیماری ها را بر عهده دارد. اگر می خواهید به اندازه ی کافی آهن جذب کنید گوشت قرمز، جگر، تخم مرغ، غلات کامل و حبوبات را دریابید. پس تا می توانید اجازه ندهید بدنتان دچار کمبود آهن شود که به دردسر می افتید.

آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را ناکار می کنند

محققان به این نتیجه رسیده اند که لیکوپن های موجود در گوجه فرنگی، بتاکاروتن های موجود در مواد غذایی گیاهی نارنجی، قرمز، زرد و همچنین سبزیجات برگ سبز تیره می توانند سلول های ایمنی را در برابر رادیکال های آزاد (همان مولکول های مضر) تقویت کنند. این مولکول های آزاد همان هایی هستند که به DNA آسیب می رسانند.

پیاز و سیر: از ما گفتن!

سیر و پیاز حاوی ترکیبات گوگردی بسیار قوی هستند که ماکروفاژها و لنفوسیت های T را تقویت کرده و می توانند از عرض اندام آنزیم های آسیب رسان به بافت های سالم جلوگیری کنند. پس تا می توانید غذاهایتان را با سیر و پیاز غنی سازی کنید.

انگور و میوه های ریز

انگور، تمشک، اگر گیرتان آمد بلوبری و غیره سرشار از آنتی اکسیدان های قوی می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و بیماری ها را تا حد ممکن از شما دور می کنند.

چه می کند چای سبز!

EGCG، نام آنتی اکسیدان های مخصوص موجود در چای سبز است که می تواند با رشد سلول های سرطانی مقابله و خطر رادیکال های آزاد را خنثی کنید. خواهش می کنیم خودتان را از خواص بی نظیر چای سبز محروم نکنید. این چای علاوه بر مصون نگه داشتن بدنتان از بیماری ها افسردگی و چاقی را هم از شما دور می کند.

ماست و کفیر

پروبیوتیک ها باکتری های پرخاصیتی هستند که در برخی از محصولات لبنی مانند ماست و کفیر وجود دارند و می توانند سیستم ایمنی را در برابر ویروس ها مجهز کنند.

همه چیز که غذا نیست، ورزش را فراموش نکنید

بر اساس نتایج پژوهش های متعدد، ورزش (منظورمان ورزش های سنگین و حرفه ای نیست) عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. به ویژه افرادی که در مرحله ی رسیدن به سالمندی هستند باید بیشتر به فکر تحرک بدنی باشند. پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری را در برنامه ی روزانه تان قرار دهید و سالم باشید.

هیچ رژیم معجزه گری وجود ندارد

گفتیم که تغذیه ی خوب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند اما مراقب باشید. هیچ ماده ی غذایی، هیچ ویتامین و هیچ ماده ی معدنیِ معجزه گری وجود ندارد که بتواند یک تنه و بدون شکست با ویروس ها مقابله کند. احتمالاً شما هم تبلیغات برخی از رژیم های معجزه گر را شنیده اید که بدنتان را تمیز می کنند و با ویتامین ها و مواد معدنی و اسیدهای آمینه ی بی نظیرشان سیستم ایمنی شما را تضمین می کنند. اما گوشتان به این حرف ها بدهکار نباشد. هیچ متد معجزه گری در برابر بیماری ها وجود ندارد. شما فقط می توانید بدنتان را تقویت کنید، استرس و فشارهای روحی را از خود دور کنید و در نهایت به

خدا توکل داشته باشید تا همیشه سالم و تندرست بمانید.


۰ خاصیت لیمو شیرین

۸ دی ۱۳۹۲

10 خاصیت لیمو شیرین

لیمو شیرین از بروز بیماری قلبی عروقی پیشگیری کند و همچنین بین آب و الکترولیت های بدن تعادل برقرار نماید.

مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

ارزش غذایی ‪ ۱۰۰‬گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ است حاوی ‪ ۲۹/۸‬کالری، ‪ ۰/۷۴‬گرم پروتئین ‪ ۱۰/۵‬گرم قند ‪ ۰/۱۴‬گرم چربی ‪ ۲/۸‬گرم فیبر ‪ ۱۰‬میکروگرم اسید فولیک ‪ ۱۵۰‬میلیگرم پتاسیم و ‪ ۵۳‬میلیگرم ویتامین ‪ C‬است.

۱۰ خاصیت لیمو شیرین

۱- پتاسیم به مقدار قابل توجهی در لیمو شیرین یافت می شود، این عنصر از جمله ترکیباتی است که می تواند از بروز بیماری قلبی عروقی پیشگیری کند و همچنین بین آب و الکترولیت های بدن تعادل برقرار نماید.

۲-اسید فولیک موجود در لیمو شیرین نسبت به میوه های دیگر بیشتر است و نقش موثری در پیشگیری از کم خونی ایفا می کند. افرادی که مبتلا به کم خونی به خصوص کم خونی از نوع اسید فولیک هستند باید این میوه را مصرف کنند.

۳-این میوه از میوه های پر کلسیم محسوب می شود و در جلوگیری از پوکی استخوان به خصوص در زنان نقش موثری را ایفا می کند.

۴-از دیگر خواص لیمو شیرین اثر مفید روی معده، هضم دستگاه گوارش، خنثی شدن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده است به همین دلیل پزشکان مصرف روزانه یک لیمو شیرین را به تمامی مبتلایان به ناراحتی معده توصیه می کنند.

۵-حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد. ضمناً آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود.

۶-لیمو شیرین به علت داشتن مواد آنتی اکسیدان فراوان سبب رفع تصلب شرائین و بیماری های قلبی عروقی می شود.

۷-لیمو شیرین حاوی اسید سیتریک و ویتامین ث زیادی است. چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملاً ویتامین ث مورد نیاز روزانه بدنش تامین شده است. نکته جالب این که در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین ث به بدن می رسد. در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی گرم ویتامین ث است.

۸-ویتامین ب و انواع ریزمغذی های مفید مانند عنصر سلنیوم در لیمو شیرین موجب به حداقل رسیدن جمعیت رادیکال آزاد موجود در ناحیه آسیب دیده معده می شود.

۹-ویتامین ث موجود در لیمو شیرین باعث بهبود جذب آهن در بدن می شود و به همین علت می تواند از بروز کمبود آهن در بدن جلوگیری کند.

۱۰- مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ث فراوان است در کاهش بروز حساسیت موثر هستند.






  
با این دستـورات غـذایی هیچـوقت مریـض نشویـد

۱۷ دستور غذایی برای تقویت ایمنی بدن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های عفونی و ویروسی، داشتن یک سیستم ایمنی قوی است که بتواند سد محکمی در برابر عوامل بیماری زا باشد. در تغذیه هم از افزایش مصرف لبنیات تا کاهش مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده باید مدنظر قرار گیرد.

رعایت برخی از نکته های تغذیه ای و داشتن رژیم های غذایی سالم و مناسب، می تواند کمک چشمگیری به ارتقای سطح ایمنی بدن بکند. این در حالی است که برخی از عوامل هم می توانند باعث کاهش قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری های مختلف بشوند. به همین دلیل در این ایمیل سعی کرده ایم شما را با چند خوراکی، ریزمغذی و عادت های غذایی خوب و بد برای حفظ و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن آشنا کنیم.


1. لبنیات:
مصرف شیر و ماست و پنیر به تقویت ایمنی بدن کمک می کند. محتویات ماست، مخصوصا باکتری های مفید موجود در ماست های پروبیوتیک، می توانند روده و دستگاه گوارش را از شر عوامل میکروبی بیماری زا در امان نگه دارند. محققان اتریشی می گویند که مصرف روزانه حدود ۲۵۰ گرم ماست پروبیوتیک می تواند تا حد چشمگیری باعث افزایش قدرت ایمنی بدن بشود.

۲. جوی دوسر:
محققان نروژی اعلام کرده اند که جوی دوسر حاوی فیبری به نام "بتا گلوکان" است که این نوع فیبر می تواند با پیشگیری از ابتلا به بیماری های میکروبی، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن هم بشود. افرادی که مصرف نان جو، سوپ جو یا غلات صبحانه، حاوی جوی دوسر را به صورت مرتب و روزانه در برنامه غذایی خود دارند، کمتر از سایرین به بیماری هایی مانند آنفلوآنزا، تبخال و حتی سیاه زخم مبتلا می شوند. جوی دوسر با تقویت سیستم دفاعی بدن و کمک به کارکرد بهتر آنتی بیوتیک ها، نقش برجسته ای در بهبود سریع تر بیماری های عفونی در بدن بازی می کند. از این رو، توصیه می شود که حداقل هفته ای دو یا سه مرتبه غلات کامل حاوی جوی دوسر را در برنامه غذایی تان داشته باشید.

۳. سیر:
پژوهشگران انگلیسی می گویند که "آلیسین"، ماده موثر موجود در سیر و پیاز است که می تواند با عوامل عفونی و باکتریایی در بدن مبارزه کند و در نهایت، منجر به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن بشود. افرادی که عادت به مصرف بیش از ۶ حبه سیر خام در طول هفته دارند، ۳۰ درصد کمتر از سایرین به سرطان کلورکتال و ۵۰ درصد هم کمتر به سرطان معده مبتلا می شوند. به همین خاطر، توصیه می شود که حداقل روزی ۲ حبه سیر خام بخورید و این ماده غذایی را به تمام غذاهایتان هم اضافه بکنید.

۴. چای:
چای سبز و سیاه، حاوی ترکیبی به نام "ال سنین" هستند که همین ترکیب می تواند کمک فراوانی به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن بکند. برای دریافت به اندازه این ترکیب، لازم است حداقل روزی ۳ و حداکثر هم ۵ فنجان چای سبز یا سیاه معمولی (نه چای کیسه ای) بنوشید.

۵. ماهی:
سلنیوم و اسیدهای چرب امگا۳ که به وفور در ماهی و انواع منابع غذایی دریایی پیدا می شوند هم یکی دیگر از ترکیب های مفید و موثر برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هستند. این ترکیب ها، کمک زیادی به سیستم دفاعی بدن برای دفع بیماری های عفونی می کنند. از این رو، توصیه می شود که حداقل هفته ای ۲ بار و هربار حدود ۳۰۰ گرم ماهی یا سایر غذاهای دریایی را در برنامه خود داشته باشید.

۶. قارچ:
تحقیقات جدید ثابت کرده اند که مصرف متعادل و مستمر قارچ می تواند باعث افزایش تولید و فعالیت گلبول های سفید در بدن بشود. این مساله کمک زیادی به دفع بیماری های عفونی و ارتقای سطح سلامت سیستم دفاعی بدن می کند. به همین دلیل، محققان دانشگاه واشنگتن به تمام افراد توصیه می کنند که هفته ای ۴ ۳ مرتبه و هر بار به اندازه یک مشت پر، قارچ مصرف بکنند.

۷. منابع انواع آنتی اکسیدانی:
تمام میوه ها و سبزی های تازه، گوشت های کم چرب سفید.

۸. منابع ویتامین های C و E:
فلفل دلمه ای، میوه ها و سبزی های رنگی خام، گوجه فرنگی، مرکبات، چغندر، توت فرنگی، کیوی، نخود، هویج، تخمه آفتابگردان، سیب، بادمجان و پیاز قرمز.

۹. منابع بتاکاروتن و سایر کاروتنوییدها:
زردآلو، مارچوبه، چغندر، بروکلی، طالبی، هویج، ذرت، فلفل سبز، کلم پیچ، انبه، شلغم، هلو، گریپ فروت صورتی، کدو حلوایی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، هندوانه و نارنگی.

۱۰. منابع روی:
گوشت قرمز، گوشت ماکیان، مغزها، حبوبات، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار و لبنیات.

۱۱. منابع سلنیوم:
مغزها، ماهی تن، گوشت ماکیان، ماهی، میگو و حبوبات.

۱۲. منابع اسیدهای چرب امگا۳:
ماهی های قزل آلا، سالمون، خال مخالی، ساردین و کیلکا، میگو، گردو، روغن کانولا، روغن زیتون، روغن هسته انگور و دانه کتان.

۱۳. عادت های غذایی سالم:
به طور کلی، افرادی که عادت دارند روزی 8 الی 10 لیوان آب ساده بنوشند، روزی 6 تا 9 وعده میوه و سبزی خام مصرف بکنند، روزی 3 تا 5 وعده شیر و لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی خود داشته باشند، تندتند غذا نخورند، غذا را پیش از بلعیدن به خوبی بجوند و بیشتر غذاهای خود را به صورت بخارپز مصرف کنند، سیستم ایمنی به مراتب قوی تری نسبت به سایر افراد خواهند داشت و کمتر هم در معرض ابتلا به انواع بیماری های عفونی، باکتریایی، میکروبی یا انگلی قرار می گیرند.

۱۴. درمان اضافه وزن:
چاقی و اضافه وزن می توانند زمینه ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و حتی انواع سرطان را در فرد افزایش بدهند. تمام این بیماری ها، تاثیر مستقیمی بر کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن خواهند داشت.

۱۵. تغذیه سالم:
مصرف بیش از اندازه خوراکی های حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده مانند گوشت های فرآوری شده و غذاهای کنسروی و آماده هم خطر کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن را در پی دارد.

۱۶. پرهیز از مشروبات الکلی:
مشروبات الکلی هم به شدت بر قدرت سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارند و باعث تضعیف آن می شوند.

۱۷. محدودیت در مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده:
مصرف بیش از اندازه چربی ها، خوراکی های چرب و غذاهای سرخ کردنی هم بر میزان تولید و عملکرد گلبول های سفید خون در بدن، تاثیر منفی دارد. به همین دلیل افرادی که عادت به مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده دارند، سیستم ایمنی بدنشان قدرت چندانی در مقابله با عوامل عفونی و ویروسی ندارد و بنابراین، بیشتر از سایرین بیمار می شوند.


ترجمه: ندا احمدلو در روزنامه سلامت




چطـــوری جـــوون بمونیــم  ؟!



 

1-اعداد و ارقام غیر ضروری رو دوربنداز!
این اعداد شامل سن، قد و وزن میشه
بگذار دکترها راجع به این عددها نگران باشن
خوب واسه همینه که بهشون ویزیت می دی.
 
 
 
 
2 دوستهای شاد و خوش و خرم و سر حالت رو برای خودت نگه دار!
آدمهای بی حس و حال تو رو هم بی حال می کنن
( اگه خودت جزو این دسته ای حواست باشه!)

 


 

 

3- دائم در حال یادگیری باش!
سعی کن بیشتر راجع به کامپوتر، کارهای دستی،باغبانی و خلاصه هرچی که فکر می کنی یاد بگیری
هیچوقت نگذار مغزت بی کار بمونه
"مغز بیکار پاتوق شیطانه"
این شیطان هم اسمش آلزایمر ِ

 

4- از چیزهای ساده، لـــذت ببر

 


 

5- اغلب بخنـــــد، قهقهه های بلند و طولانی
اونقدر بخند که نفست بند بیاد
اگه دوستی داری که خیلی باهاش می خندی، پس خیلی باهاش وقت بگذرون

 

6- گاهی اوقات یه کم اشک بریز
سختی کشیدن هست، غمگین بودن هست اما ادامه بده
تنها کسی که تمام طول زندگیمون کنار ماست، خود ما هستیم
پس تا وقتی که زنده ایی زندگی کن

 

7- دور و اطرافت رو با آدمهاو چیزهایی پر کن که دوستشون داری
با د وستها و فامیل، با یادگاری هات، حیووون خونگی، موسیقی ، گل و گیاه و خلاصه هرچیزی
خوب حالا خونه ات پناهگاه و محل آرامشت شد؟
بگو ببینم، رابطه ات با خدا چطوره؟

 


 

8- سلامتیت رو جشن بگیر و بهش اهمیت بده!
اگه سالمی، سعی کن این وضعیت رو حفظ کنی
اگه وضعت متغیره، سعی کن متعادلش کنی و حالت رو بهتر کنی
اگر هم فکر می کنی تنهایی از پسش بر نمی آیی،از یک نفر کمک بگیر

 


 

9- به سمت ناراحتی ها ت سفر نکن!
برو به یک مرکز خرید، برو به یه محله ی دیگه، حتی برو یه کشور دیگه
اما هیچ وقت جایی نرو که باعث سرافکندگی و احساس گناهت بشه

 


 

10- از هر فرصتی که داری استفاده کن و به همه کسانی که دوستشون داری، عشقت رو نشون بده