بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

مساحت ایران خوشگل ما برابر با ۱۷ تا کشور اروپاست میدانید؟ عکس

مساحت ایران برابر است با ۱۷ کشور اروپایی / خود تحقیری فرهنگی در موضوع سرما و گاز نکنیم + عکس

صد آنلاین | مساحت ایران خوشگل ما برابر با ۱۷ تا کشور اروپاست.. بعضیا شروع کردن خودتحقیری که چی شد زمستان_سخت.. چرا باید گاز کم بشه و.. اینا نمیدونن این کشور بزرگ، چقدر بزرگه اینا هنوز نمیدونن کجای دنیا زندگی میکنن.. کجای تاریخ.. کجای زمان.

این نوع راه رفتن بعد از 40 سالگی نشانه پیری زودرس است!یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندانا

این نوع راه رفتن بعد از 40 سالگی نشانه پیری زودرس است!

کدخبر: ۵۴۸۶۸۰
​ سرعت راه رفتن می‌تواند یک اندازه‌گیری مؤثر از پیری بیولوژیکی برای افراد در دهه ۴۰ زندگی خود باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، سرعت پیاده‌روی یا همان سرعتی که فرد با آن قدم برمی‌دارد، مدت‌هاست که به طور مؤثر به عنوان نشانگری برای تشخیص سلامت روانی و فیزیولوژیکی افراد مسن مورد استفاده قرار می‌گیرد.


اکنون یک مطالعه جدید و جالب برای اولین بار نشان داده است که سرعت راه رفتن می‌تواند یک اندازه‌گیری مؤثر از پیری بیولوژیکی برای افراد در دهه ۴۰ زندگی خود باشد.

“تری موفیت” نویسنده ارشد این مطالعه توضیح داد: پزشکان می‌دانند که افراد هفتاد و هشتاد ساله که قادر به راه رفتن عادی نیستند و کند قدم برمی‌دارند نسبت به افراد مسنی که سریع‌تر قدم می‌زنند، بیشتر به مرگ نزدیک هستند، اما مطالعه ما دوره پیش دبستانی تا میانسالی را تحت نظر گرفته است و دریافتیم که پیاده‌روی آهسته علامتی است که چند ۱۰ سال قبل از سالخوردگی بروز می‌کند.

داده‌های به کار رفته در این تحقیق از یک مطالعه طولانی مدت گرفته شده است. این مطالعه ۹۰۴ نفر را در اوایل دهه ۱۹۷۰ از همان بدو تولد زیر نظر گرفته است. تمام ۹۰۴ نفر در حال حاضر ۴۵ ساله هستند و در تمام مدت سرعت راه رفتن‌شان اندازه گیری شده است.

 

تاثیر سرعت راه رفتن بر پیری زودرس

محققان دو فرضیه را در این تحقیق آزمایش کردند که آیا سرعت راه رفتن در میانسالی می‌تواند نشانه پیری بیولوژیکی زودرس را منعکس کند یا خیر و اینکه آیا کند راه رفتن در میانسالی می‌تواند با عملکرد ضعیف روانی و عصبی در دوران کودکی مرتبط باشد یا خیر.

این مطالعه ارتباط مستقیم بین کندتر راه رفتن و شاخص‌های جسمی و بیولوژیکی پیری زودرس را نشان داد.

در کندترین داوطلبان، تغییرات ساختاری مغز مانند حجم کلی پایین مغز و ضخامت پایین‌تر قشر مغز مشاهده شد. این نشان می‌دهد سرعت راه رفتن نه تنها یک علامت منفی برای سالمندان است، بلکه در افراد میانسال نیز می‌تواند نشان دهنده پیری بیولوژیکی زودرس باشد.

این مطالعه همچنین از ارتباط بین آزمایش عصبی شناختی در سن سه سالگی و سرعت راه رفتن در سن ۴۵ سالگی پرده برداشت. این ارتباط به اندازه کافی قوی بود که بتواند از نمرات تست شناختی در دوران کودکی استفاده کند تا بتواند سرعت قدم برداشتن ۴۰ سال بعدِ فرد را دقیق پیش‌بینی کند.

البته داده‌های این مطالعه بدون محدودیت نیست. متاسفانه این مطالعه دارای تصویربرداری از مغز و یا داده‌های سرعت راه رفتن افراد در سنین جوانی نیست. این بدان معناست که خبری از ردیابی داده‌ها در طول گذار از جوانی به میانسالی نیست. همچنین مشخص نیست که چه مکانیزمی می‌تواند عملکرد عصبی شناختی کودکان و سرعت راه رفتن در میانسالی را پیوند دهد.

به گزارش ایسنا، این تحقیقات از دیدگاه بالینی نشان می‌دهد که سرعت راه رفتن ممکن است یک شاخص مفید از مشکلات سلامتی در میانسالان باشد و این تنها مطالعه‌ای نیست که از سرعت راه رفتن به عنوان یک ابزار جدید تشخیصی استفاده می‌کند.

تحقیقات اخیر نشان داد که تحلیل راه رفتن می‌تواند انواع مختلفی از زوال عقل را در مراحل اولیه کاهش عملکرد شناختی شناسایی کند و حتی قبل از بروز علائم وخیم بینایی، گلوکوم(آب سیاه) را تشخیص دهد. نفر

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

بر اساس مطالعات اخیر افراد مسنی که دچار کم‌شنوایی شدیدتری هستند، بیشتر به زوال عقل مبتلا می‌شوند، اما احتمال ابتلا به زوال عقل در کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند کمتر است.

الهه جعفرزاده: مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۴۷۲۳۲

کد خبر 1720682

فناوری عجیب برای زنده کردن مردگان+عکس صورت مرد ۹ هزار ساله چشم صدفی بازسازی شد+عکس

فناوری عجیب برای زنده کردن مردگان+عکس
فناوری هوش مصنوعی ایری (EERIE) به خانواده‌های داغدار اجازه می‌دهد تا دوباره با عزیزان مرده خود در چت‌های ویدیویی مجازی صحبت کنند. هوش مصنوعی ایری می تواند چیزهایی مانند صدا و حالات چهره را به لطف هوش مصنوعی که همیشه در حال بهبود است، بازسازی کند.

به گزارش ثریا فناوری هوش مصنوعی ایری (EERIE) به خانواده‌های داغدار اجازه می‌دهد تا دوباره با عزیزان مرده خود در چت‌های ویدیویی مجازی صحبت کنند. هوش مصنوعی ایری می تواند چیزهایی مانند صدا و حالات چهره را به لطف هوش مصنوعی که همیشه در حال بهبود است، بازسازی کند.

کارشناسان می خواهند از آن برای ایجاد نسخه های مجازی از بستگان گمشده نیز استفاده کنند. با این حال، شخص مورد نظر باید قبل از مرگ به تنظیم آن کمک کند تا به درستی کار کند. آنها باید هفت ساعت را جلوی دوربین بگذرانند تا هوش مصنوعی بتواند نحوه صدا و حرکت را یاد بگیرد. به همین دلیل، برای کسانی که دارای یک بیماری لاعلاج هستند که می‌خواهند در سلامت کامل به یاد آورده شوند، می‌تواند ایده‌آل باشد.

آنها باید خاطرات و چیزهای زیادی در مورد زندگی خود بنویسند تا فناوری هوش مصنوعی بتواند در مورد رویدادهای واقعی زندگی که برای آنها اتفاق افتاده صحبت کند.

در حالی که برخی ممکن است این ایده را آزاردهنده بدانند، توسعه دهندگان پروژه Re;memory معتقدند که دیگران آن را دوست خواهند داشت.

جوزف مورفی، از شرکت کره‌ای DeepBrain AI گفت: «ما قبلاً متوجه شده‌ایم که واقعاً نظرات متفاوت است. بعضی از مردم این فرصت را دوست دارند که برای همیشه به این شکل زندگی کنند، اما بسیاری از مردم آن را غیرواقعی می دانند. مردم دوست دارند پس از رفتن، خاطرات خود را به اشتراک بگذارند و از خانواده‌شان می‌خواهند که آنها را در سلامت کامل به یاد آورند.»

او درباره ماکت مجازی گفت: «هرچه بیشتر خاطرات خود را بنویسند، تجربه واقعی تر خواهد بود.»

انتظار می رود که راه اندازی نسخه مجازی بین ۱۲,۰۰۰ تا ۲۴,۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد و هر بار که کسی بخواهد با آن چت کند، باید ۱,۲۰۰ دلار بپردازد.

این سرویس که به آسیا و ایالات متحده رسیده است، قرار است به زودی در بریتانیا نیز عرضه شود.

وب سایت DeepBrain AI نشان می دهد که چگونه مردی پس از از دست دادن مادرش در سنین پایین تصمیم گرفت از Re;memory برای دخترش استفاده کند. مرد توضیح می دهد: «نمی خواستم دخترم همین احساس را داشته باشد. من این را برای او می خواستم، بنابراین هر وقت دلش برای من تنگ شد، همیشه می تواند به دیدن من بیاید.»

منبع: فرارو

صورت مرد ۹ هزار ساله چشم صدفی بازسازی شد+عکس
دانشمندان به تازگی موفق شدند چهره جمجمه معروف ۹ هزار ساله را بازسازی کنند. این جمجمه در نزدیکی شهر باستانی جریکو کشف شده بود.

به گزارش ثریا دانشمندان به تازگی موفق شدند چهره جمجمه معروف ۹ هزار ساله را بازسازی کنند. این جمجمه در نزدیکی شهر باستانی جریکو کشف شده بود.

به نقل از روزنامه سان، محققان اخیرا با استفاده از تکنولوژی دیجیتالی، چهره جمجمه‌ای ۹ هزار ساله را بازسازی کردند که در نزدیکی شهر باستانی جریکو، با صدف‌هایی فرو رفته در جای چشم‌هایش پیدا شد.

در سال ۱۹۵۳، این جمجمه انسانی با صدف‌های وهم‌آوری در چشمخانه‌اش کشف شد و در حال حاضر در موزه بریتانیا قرار دارد. برای چندین دهه، محققان می‌خواستند بدانند که این جمجمه مرموز انسان متعلق به چه کسی است. اکنون به لطف یک تیم چند ملیتی از محققان، یک بازسازی دیجیتالی، چهره پشت جمجمه را نشان داده است.

سیسرو مورائس، متخصص گرافیک برزیلی و سرپرست این پروژه، گفت که این اولین بازسازی صورت در جهان بود.

این کار چگونه انجام شد؟

در  سال ۲۰۱۶ موزه بریتانیا اندازه‌گیری جمجمه را با استفاده از میکروسی تی اسکن  انجام داد. این اندازه‌گیری‌ها برای ایجاد یک مدل سه بعدی جمجمه مجازی استفاده شد که محققان می‌توانستند صورت را روی آن تصویر کنند. 

این روش، بازسازی دقیقی از صورت در اختیار محققان قرار نداد، بنابراین تکنیک متفاوتی به کار گرفته شد. این روش جدید که بازسازی صورت پزشکی قانونی (RFF) یا تقریب صورت پزشکی قانونی (AFF) نامیده می‌شود، یک تکنیک تشخیص کمکی برای زمانی است که اطلاعات کمی برای شناسایی و تشخیص هویت فرد وجود دارد.

بر اساس محاسبات آنها، جمجمه متعلق به مردی با موهای تیره است. علاوه بر این، آن طور که ضایعه بهبودیافته در جمجمه‌اش نشان می‌دهد، او احتمالا در دهه ۳۰ یا ۴۰ زندگی خود بوده است.

محققان با استفاده از داده‌های آماری، نواحی از دست رفته جمجمه را پر کردند و مشخصات و ساختار صورت را تخمین زدند. آنها همچنین توانستند با استفاده از تغییر شکل و انطباق آناتومیک، حجم صورت را هم بازسازی کنند.