بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

غلامرضا تختی فرزند بابک تختی و نوه جهان پهلوان تختی .

یادگار تختی


غلامرضا تختی فرزند بابک تختی و نوه جهان پهلوان تختی = یادگار تختی.



 غلا‌مرضا تختی اکنون چندین سال است در آمریکا زندگی میکند.
در سایت اینترنتی اش کریسمس و سال نو میلا‌دی را با عکس‌هایی از کاج‌های تزئین‌شده جشن میگیرد.
غلا‌مرضا تختی در آمریکا آرام‌آرام بزرگ میشود و به فرهنگ آمریکا آرام‌آرام خو میکند.
او که باید بیش از هرکسی شبیه پدربزرگش باشد و احتمالا‌ هم هست،
هزاران کیلومتر از ایران دور شده.
او که اکنون 16 ساله است و به سختی تلا‌ش میکند در غربت همچنان غلا‌مرضا تختی بماند، چندین سال پیش در سن 14 سالگیش در چنین روزهایی از یاد پدربزگ نوشته بود.


این یادداشت کوتاه، سرشار از غم و شوق و لبخند و اشک است:


"دیروز سالگرد پدربزرگم بود و ما نبودیم.
آن سال‌هایی که بودیم مامانم و بابام شیر و موز می آوردن مدرسه.
بعد از مدرسه هم، من و مامانم میرفتیم خانه مادربزرگم و صبر میکردیم تا شب که بابام بیاد از ابن‌بابویه و حسینیه ارشاد...

من اینجا که آمدم به مادرم گفتم هیچ‌کس مرا نمیشناسد و من چطور بروم مدرسه؟
تو ایران همه میدانستند من کی هستم اما اینجا چه کسی میفهمد؟
مادرم گفت چه بهتر، خودت باید کاری کنی که همه تو را بشناسند.
این بود که درس خواندم خیلی.
تو زبان انگلیسی اول شدم،
بین دانش‌آموزان آمریکایی توی سه کلا‌س ریاضی اول شدم و توی چهار کلا‌س علوم اول شدم و خیلی جایزه گرفتم؛
تازه به‌خاطر اینکه به یک بچه چینی کمک کردم کارت مخصوص به من دادند
و تازه آن‌وقت بود که فهمیدم من هم کمی خوب هستم.
بعد یکی از معلم‌ها به من گفت در باره شب یلدا کار کنم، تحقیق کنم.
کردم. دیدم چقدر قشنگ است شب یلدا.
همان‌وقت دلم میخواست بیایم ایران
اما مادرم همین‌جا شب یلدا گرفت
و خلا‌صه بعد از این تحقیق معلمم جلوی همه به من گفت
تو با آن قهرمان ایرانی که توی اینترنت اسمش پر است چه نسبتی داری...؟
گفتم نوه او هستم.
همه برگشتن به من نگاه کردند
و از آن روز کارم سه برابر شده.
یکی برای خودم درس میخوانم
یکی هم برای اینکه نگویند نوه جهان‌پهلوان چیزی سرش   نمیشه.


یک روایت از شام آخر آدولف هیتلر


محمود طلوعی در کتاب «صد سال صد چهره» در گزارشی پیرامون وقایع ساعات پایانی عمر «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی می‌نویسد:

بیست و هشت آوریل، آدولف هیتلر تصمیم نهایی خود را گرفت و از همه‌ی کسانی که در این روزهای سخت در کنار او مانده بودند خواست که همان شب برای استماع آخرین سخنان او در سالن کنفرانس حضور یابند.
 


میز کنفرانس برای جشن و مهمانی تزیین شده بود. سرویس نقره مخصوص مهمانی روی میز چیده شده و دسته‌های گل و بطری‌های شامپاینی در روی میز دیده می‌شد. در صدر میز اوا براون، مارتین بورگان، گوبلز و همسرش ماگدا نشسته بودند. هیتلر با یونیفرم نظامی و چهره‌ی گشاده در جای معمولی خود در سالن کنفرانس در برابر نقشه قرار گرفت و سخنان خود را با این مقدمه آغاز کرد که جنگی که با شکست آلمان در شرف پایان است خواست او نبوده و سیاستمدارانی که در خدمت منافع یهودیان بوده‌اند برای عقیم گذاشتن تلاش او در راه قطع این ریشه‌ی فساد این جنگ را به را انداخته‌اند.

هیتلر پس از معرفی جانشینان خود چند ثانیه سکوت اختیار کرد و سپس گفت «من تصمیم داشتم تا زمانی که مسئولیت سنگین رهبری ملت آلمان را به عهده دارم ازدواج نکنم، ولی اکنون که ماموریت من در روی زمین به پایان رسیده، پیش از آنکه به جهان باقی بشتابم می‌خواهم رسما با اوا براون، دختر وفادار و فداکاری که سالیان دراز با من به سر برده و در این روزهای سخت هم داوطلبانه و به میل و اراده‌ی خویش سرنوشت خود را به من پیوند داده است ازدواج کنم و او همچنانکه در زندگی نزدیک‌ترین یار و شریک لحظات شیرین عمر من بود پس از مرگ هم با من و در کنار من خواهد بود...»


حاضران با خوشحالی از جا برخاسته و کف زدند. مدارک ازدواج فورا آماده و امضا شد و تنها مشکلی که پیش آمد بزرگ بودن حلقه‌های عروس و داماد بود، زیرا این حلقه‌ها که قبلا آماده شده بود برای انگشتان هیتلر و اوا، که هر دو در هفته‌های گذشته چند کیلو وزن کم کرده بودند بزرگ شده بود. مدارک ازدواج به تاریخ بیست و هشتم آوریل ماشین شده بود، ولی چون انجام مراسم تا ساعت یک بعد از نیمه شب به طول انجامید، تاریخ آن را با دست به بیست و نهم آوریل تبدیل کردند.

خبر، وارونه به دار آویخته شدن اجساد موسولینی و همسرش در میلان، عصر همان روز به گوش هیتلر رسید و موجب تسریع اجرای تصمیم قبلی او برای خودکشی شد. هیتلر وصیتنامه‌ی خود را در سه نسخه ماشین شده و آماده بود امضا کرد و گوبلز و بورمان هم هر سه نسخه‌ی آن را به عنوان شهود امضا کردند. هیتلر سپس خطاب به هر دو آن‌ها گفت که در بیست و چهار ساعت آینده به حیات خود خاتمه خواهد داد، زیرا نمی‌خواهد زنده یا مرده به دست روس‌ها بیفتد. هیتلر بارها تاکید کرد که جسد او و همسرش را طوری بسوزانند که اثری از آن بر جای نماند، زیرا اگر چیزی باقی بماند روس‌ها آن را در موزه‌های خود مورد استفاده خواهند داد.

ساعت سه بعداز ظهر هیتلر با یونیفرم نظامی و اوا با آرایش کامل و لباس سیاهی که زیبایی او را دوچندان جلوه‌گر می‌ساخت از اطاق خود بیرون آمدند و به عنوان خداحافظی با همه دست دادند.

هیتلر برای اوا براون مرگ آسان‌تری را انتخاب کرد. او با خوردن یک کپسول حاوی زهر در ساعت سه و نیم بعداز ظهر روز سی‌ام آوریل در برابر هیتلر جان داد و لحظه‌ای بعد هیتلر با گلوله‌ای که با اسلحه‌ی کمری «والتر» به مغز خود شلیک کرد و در دم جان سپرد. با شنیدن صدای گلوله گوبلز و بورمان، هیتلر و اوا را در کنار هم نقش بر زمین یافتند.

جنازه هیتلر و اوا براون را طبق وصیت او در وسط باغ سوزاندند و سپس خاکستر اجساد و استخوان‌های سوخته را در کرباسی پیچیدند و در نقطه‌ی دوری در نزدیکی خروجی کاخ در داخل گودالی که بر اثر اصابت بمب ایجاد شده بود دفن کردهد و روی آن را با خاک پوشاندند.

بیست و چهار ساعت بعد سربازان ارتش سرخ به صحنه‌ی این وقایع رسیدند و کسانی را که در زیرزمین کاخ باقیمانده بودند دستگیر کردند. از هیتلر و گوبلز و بورمان اثری به دست نیامد و بازداشت شدگان هم از سرنوشت آن‌ها اظهار بی‌اطلاعی کردند.



6 دلیل خوب برای خواب بعد از ظهر!

دلیل خوب برای خواب بعد از ظهر!


اما در واقع، خصوصیات واقعی خواب بعد از ظهر چیست؟

1- خواب بعد از ظهر برای قلب مفید است
خواب های منظم بعد از ظهر (حداقل 3 بار در هفته)، خطر حمله های قلبی و بیماری های قلبی عروقی را حدود 30% کاهش می‌دهد.
این اثر چه طور توضیح داده می‌شود؟ خواب بعد از ظهر استرس را کم می‌کند. و این در حالی است که استرس یکی از عوامل مهم در ایجاد بیماری های قلبی عروقی است.

2- خواب بعد از ظهر اثر تحریک کنندگی دارد

باید دانست که در پایان خواب بعد از ظهر، بدن دو هورمون، آدرنالین و نورآدرنالین آزاد می‌کند. این هورمون ها در هوشیاری سهیم هستند زیرا آنها ریتم قلبی را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند خون بهتر به مغز برسد.
به بیان دیگر، پایان خواب بعد از ظهر، تأثیر تحریک کنندگی دارد. همچنین بعد از برخاستن از رختخواب، احساس می‌کنیم که انرژی بیشتری برای نیمۀ دیگر روز داریم.

این پدیده بعد از خواب شبانه هم مشاهده می‌شود، به همین خاطر است که ده دقیقه بعد از بیدار شدن، احساس بسیار خوبی داریم و کاملاً سرحال هستیم.

3- خواب بعد از ظهر خلاقیت را تحریک می‌کند
بهترین ایده ها پس از خواب بعد از ظهر، به سراغ مان می‌آیند.
طی مدت خواب بعد از ظهر، فعالیت مغزی ما کمتر است اما صفر نیست. ناخودآگاه ما کار می‌کند: ما بهترین عبارات برای بیان منظورمان را داریم و تصاویر ذخیره شده در بیداری، در خواب به خاطرمان می‌آیند.
این پدیده بیشتر در خواب بعد از ظهر دیده می‌شود تا خواب شبانه زیرا خواب بعد از ظهر ما را در یک مرحله خواب سبک تر نگه می‌دارد که این مرحله برای دریافت الهامات درونی مناسب تر است.

4- خواب بعد از ظهر توصیه شده است

طی این خواب سیک، راحت تر می‌توانیم توسط مغزمان برای نادانی ها و بی خبری های مان، راه حل های ناخودآگاهی به خاطر بیاوریم. ضمناً چند دقیقه بعد از بیداری می‌توانیم استراتژی هایی برای حل مشکلات مان به یاد بیاوریم (این فرآیند در خواب شبانه غیرممکن است زیرا این خواب به واسطۀ یک مرحلۀ رویا به پایان می‌رسد).
این وضعیت ناخودآگاهی ، گسستگی لازم برای روبه‌رو شدن با شرایط درد سر آمیزتر را فراهم می‌آورد.

5- خواب بعد از ظهر مانع از بروز آثار منفی کم خوابی می‌شود
ما کمتر و کمتر می‌خوابیم و به میزان روز افزونی به کمبود خواب دچار می‌شویم.
این در حالی است که کم خوابی، خستگی، استرس، کاهش تمرکز و توجه را با خود به همراه دارد و مانع از یادگیری کودکان و بزرگسالان می‌شود، علاوه بر این بازدهی را به شدت کاهش می‌دهد، خطر دیابت، افزایش وزن و... را نیز بالا می‌برد.

6- خواب بعد از ظهر در عمل

لازم نیست که زمان زیادی به خواب بعد از ظهر اختصاص داده شود (10 تا 30 دقیقه کافی است). برای کسانی که زمان کمتری دارند، خواب های بسیار کوتاه (فقط چند دقیقه) را پیشنهاد می‌کنیم، می‌توان این خواب کوتاه را در محل کار یا حتی در وسایل حمل و نقل عمومی هم داشت.

خواب بعد از ظهر مانع از خواب شبانه نمی‌شود

به شرطی که در ابتدای بعد از ظهر بخوابید نه در وسط آن. علاوه براین، بر خلاف آنچه که تصور می‌شود، خواب بعد از ظهر استرس را کاهش و بازدهی را افزایش می‌دهد، و این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا خواب شبانۀ خوبی را برای شما فراهم آورند.

قرص های جوشان، سریع تر دردها را تسکین می‌دهند...

درد: چرا قرص های جوشان سریع تر اثر می‌گذارند؟
داروهایی که به شکل جوشان هستند را می‌توانیم به راحتی تشخیص دهیم.
این داروها که به سرعت در آب متلاشی می‌شوند، همراه با صدای رها شدن حباب های هوا هستند. دقیقاً در این مرحله است که قرص های جوشان سرعت عمل شان را ارائه می‌کنند. گازی که در تماس با آب آزاد شده- گاز CO2- قرص را متلاشی می‌کند.

در نتیجه، ماده اصلی فعال بلافاصله آزاد می‌شود. به محض خوردن آن، تنها حدود یک دقیقه زمان برای جذب شدنش لازم است.
زمانی که قرص یا کپسول می‌خوریم، به شکل جامد به معده مان می‌رسند. سپس باید متلاشی شوند، مرحله ای که ممکن است 15 دقیقه طول بکشد، و فقط پس از گذراندن این مرحله است که می‌تواند وارد خون شود... در موارد دردِ سر، باید یک ربع دیگر را نیز به این زمان اضافه کرد!

باید تصریح کرد که به محض هضم شدن دارو و وارد شدن مادۀ اصلی در خون، باید زمانی برای تأثیر بخشی دارو در نظر گرفته شود. اما این تأخیر بستگی به مادۀ اصلی دارد و نه به شیوۀ خوردن دارو.

قرص های جوشان: همزمان جامد و مایع
اثربخشی بسیار سریع در برخی اشکال دیگر دارو مانند شربت ها هم دیده می‌شود.
اما آنها عوارض خودشان را دارند:
نگه داری از آنها چندان راحت نیست (غالباً باید آنها را دور از نور و در جای خنک نگه داری کرد).
و میزان دارو خیلی دقیق نیست، زیرا مقدار آن باید توسط خود بیمار تعیین شود.
قرص های جوشان هم به راحتی قابل استفاده هستند و هم مانند داروهایی که مایع اند، اثر بخشی سریع دارند، بنابراین همزمان مزیت جامد بودن و مایع بودن را در خود ترکیب کرده اند.

مضرات داروهای جوشان چیست؟
نباید به دام بیافتیم، هیچ دارویی کامل نیست...
بنابراین قرص های جوشان هم مثل بقیۀ داروها، مضراتی دارند.
عدم امکان اثربخشی در طولانی مدت
در برخی موارد، اثر گذاری مادۀ اصلی دارو در بدن به طور ارادی آرام تر خواهد بود. این امر باعث می‌شود که دارو در طولانی مدت هم مفید باشد یا آثار جانبی خیلی شدید نداشته باشد.
گاهی اوقات طعم ناخوشایندی دارد.
کپسول یا قرص هایی که به شکل جامد مصرف می‌شوند، این حُسن را دارند که پرزهای چشایی مان را تحریک نمی‌کنند. در حالی که در صورت مصرف قرص جوشان، باید یک لیوان کامل از آن را بچشیم...
وجود جاذب در داروها.
یک دارو، فقط یک مادۀ اصلی محض نیست. همیشه همراه با ترکیبات دیگری است که جاذب نامیده می‌شود. در قرص های جوشان، این جاذب ها اغلب به شکل سدیم یا قند هستند که ممکن است برای برخی بیماران ممنوع باشند.
برای مصرف قرص های جوشان، حتماً با پزشک تان یا داروساز مشورت کنید.

برای قلب دوم تان پوشش مناسب بخرید!!

حتما شما هم این جمله معروف را که پا، قلب دوم انسان است شنیده‌اید.
برای این‌که بخوبی متوجه این نکته بشوید فقط کافی است ساعتی را با یک کفش نامناسب بگذرانید تا سختی ایجاد شده شما را به این فکر بیندازد که برای عضوی به این مهمی ‌باید بیشتر وقت بگذارید و دقت به خرج دهید. به تناسب فصل‌ها همیشه انواع متنوعی از کفش‌ها در بازار موجود است که گاهی این مدل‌های زیاد شما را در خرید سردر گم می‌کنند. برای این که به چنین وضعی دچار نشوید نکات زیر به شما کمک خواهد کرد.

کفش کودکان
اگر کودک نوپایی دارید که می‌خواهید برای اولین‌بار برایش کفش تهیه کنید باید نکات مختلفی مانند رنگ، جنس و راحتی آن را مورد توجه قرار دهید. برای کودکانی که برای اولین‌بار کفش به پا می‌کنند بهتر است از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید تا به پوشیدن کفش ترغیب شوند. این کودکان معمولا ساعات کمی‌ راه می‌روند، بنابراین استفاده از رنگ‌های روشن که زود کثیف می‌شود مشکل‌ساز نخواهد بود.

کفش‌های پارچه‌ای که قیمت ارزان‌ تری هم دارد می‌تواند گزینه خوبی برای این دسته از کودکان باشد. چرا که پای آنها بسرعت رشد می‌کند و کفش‌ها خیلی زود بلا استفاده می‌شود.

اگر کودکتان بزرگ‌تر و پر جنب‌ و جوش‌تر است می‌توانید از کفش‌های چرمی ‌استفاده کنید. این کفش‌ها نرم و انعطاف‌پذیر است و برای تمیز کردنشان هم با مشکل کمتری روبه‌رو خواهید بود. دقت داشته باشید برای کودکان از کفش‌های تخت و بدون پاشنه استفاده کنید، چراکه این‌گونه کفش‌ها به پای آنها آسیب وارد نمی‌کند.

کفش ورزشی
تصور رایجی که بین افراد وجود دارد این است که تمام کفش‌های کتانی، کفش ورزشی هستند. در حالی که کفش‌های ورزشی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند.
هنگام خرید کفش ورزشی از فروشنده بخواهید کفش‌های طبی که گودی پا را پر می‌کند و مناسب پیاده‌ روی است به شما معرفی کند. داخل این کفش‌ها باید نرم و امکان گردش هوا در آنها وجود داشته باشد. از آنجا که هنگام ورزش فشار زیادی به پاشنه پا وارد می‌شود باید این قسمت به کمی‌ لژ انعطاف‌پذیر مجهز باشد.

بیماران دیابتی
این بیماران اغلب با مشکل ورم پا رو به‌ رو هستند به همین دلیل باید کفش‌هایی با یک یا 2 سایز بزرگ‌تر خریداری کنند. کفش این افراد باید جلو بسته باشد تا پای آنها زخم نشود. دلیل این کار این است که زخم پا در بیماران دیابتی به سختی درمان می‌شود.

نکاتی که هنگام خرید کفش باید رعایت کنیم

1 - هنگام خرید کفش حتما جوراب به پا داشته باشید تا سایز مناسبی را انتخاب کنید.

2 - برای خرید صندل مدل‌هایی را انتخاب کنید که کف آنها لیز نباشد. همچنین سطح تماس پا با صندل هم نباید طوری باشد که صندل از پا در بیاید.

3 - برای آن‌که مطمئن شوید کفش شما اندازه است پای خود را به جلوی کفش بچسبانید و انگشت خود را در انتهای کفش قرار دهید. فاصله‌ای به اندازه یک بند انگشت مناسب خواهد بود.

4 - توجه داشته باشید که کفش باید از همان ابتدا در پای شما راحت باشد. نه این‌که منتظر بمانید تا کم‌کم جا باز کند.

5 - کفش‌های پلاستیکی نه برای کودکان و نه برای بزرگسالان چندان مناسب نیست . چراکه پا در این کفش‌ها عرق می‌کند و ممکن است دچار عفونت‌های قارچی شود. اگر از این کفش‌ها استفاده می‌کنید، جوراب را فراموش نکنید.

6 - بهترین زمان خرید کفش هنگام غروب است، چرا که در ساعات اولیه روز پاها اندازه کوچک‌تری دارند.
 

با 12 راه با چین و چروک صورت تان خداحافظی کنید!


دکتر رابین اشینوف Robin Ashinoff ، متخصص پوست می‌گوید، " خیلی از خانم‌ها و آقایان تصور می‌‌کنند که پیر شدن پوست مسئله‌ ای غیرقابل اجتناب است اما با اطلاعات و تکنولوژی که امروز در دست داریم، می‌توانید در میانسالی نیز احساس جوانی و شادابی را تجربه کنید."

1 - از نور خورشید دوری کنید
این اولین علت ایجاد چین‌وچروک روی پوست است و مطالعات و تحقیقات بسیاری آن را تایید می‌کنند. در یک تحقیق که بر روی دوقلوهای همسان انجام گرفت مشخص شد که قرار گیری در معرض نور خورشید خیلی بیشتر از ژنتیک اهمیت دارد. دو قلوهایی که زمان قرار گیری خود در معرض آفتاب را کاهش دادند، بسیار کمتر از همتایان خود دچار چین‌ و چروک شده و پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشتند.

2 - از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید
اگر لازم است که در روزهای آفتابی بیرون بروید، حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب از شما دربرابر سرطان پوست محافظت کرده و در عین حال از ایجاد چین‌ و چروک نیز جلوگیری می‌کند.

3 - سیگار نکشید
تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که کشیدن سیگار پیر شدن پوست را تسریع می‌کند — که بیشتر آن به خاطر تولید آنزیمی است که که کلاژن و الاستین که ترکیبات مهم پوست هستند را از بین می‌برد. در یک تحقیق که بر روی دو قلوها انجام گرفت مشخص شد که برادر و خواهرهایی که سیگار می‌کشیدند پوست‌ های چروک‌تری نسبت به آنها که سیگار نمی‌کشیدند داشتند.

4 - خواب کافی داشته باشید

وقتی به‌اندازه کافی نخوابید، بدن کورتیزول اضافی ترشح می‌کند. کورتیزول هورمونی است که سلول‌های پوستی را تجزیه می‌کند. پس به اندازه کافی استراحت کنید تا هورمون رشد بیشتری تولید کنید که کمک می‌کند پوستتان ضخامت و قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته و کمتر دچار چین‌ و چروک شود.

5 - به پشت بخوابید
آکادمی پوست در امریکا هشدار می‌دهد که خوابیدن در حالت و وضعیت‌های خاص، خطوط خواب روی سطح پوست ایجاد می‌کند که وقتی بیدار می‌شوید هم از بین نمی‌روند. خوابیدن به پهلو، ایجاد چین‌ و چروک روی گونه و چانه را افزایش می‌دهد، درحالی که خوابیدن روی شکم چین‌های پیشانی را. برای کاهش ایجاد چین‌ و چروک روی صورت، بهتر است به پشت بخوابید.

6 - چشمهایتان را جمع نکنید، عینک آفتابی بزنید
حرکات تکرارشونده صورت مثل جمع کردن چشم‌ها، از عضلات صورت استفاده بیش از حد می‌کند و این مسئله شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌کند. این شیارها در آخر به چین‌ و چروک تبدیل می‌شوند. همچنین بهتر است از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی از پوست دور چشم شما محافظت می‌کند تا آفتاب به آن آسیب نزند.

7 - ماهی بخورید
ماهی نه تنها منبع بسیار خوبی از پروتئین، بلکه یکی از عناصر سازنده پوست خوب است. ماهی منبعی عالی از یک اسید چرب بسیار مهم به نام امگا 3 به شمار می‌رود. اسیدهای چرب لازم پوست را تغذیه می‌کند و آن را شاداب و جوان نگه می‌دارند و به کاهش چین‌ و چروک نیز کمک می‌کند.

8 - سویای بیشتری بخورید
تحقیقات نشان می‌دهد که برخی خواص سویا به حفاظت یا ترمیم برخی از آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند. در یک تحقیق، محققان گزارش دادند که یک مکمل حاوی سویا ( که سایر ترکیبات آن پروتئین ماهی و عصاره‌های چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی و همچنین برخی ویتامین‌ها بود ) ساختار و سفتی پوست را بعد از شش ماه استفاده تقویت می‌کند.

9 - شکلات بخورید
در یک تحقیق مشخص شد که شکلات حاوی مقدار زیادی از دو فلاونول ( اپیکاتچین و کاتچین ) است، از پوست دربرابر آسیب‌های آفتاب محافظت کرده، گردش خون در سلول‌های پوست را تقویت کرده، بر آبرسانی پوست تاثیر گذاشته و باعث نرم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.

10 - از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید
مهمترین ترکیبات آنتی‌ اکسیدان ها هستند. این ترکیبات با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های بی‌ثباتی که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند ) مقابله کرده که در مقابل باعث می‌شوند پوست جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

11 - از مرطوب‌ کننده‌ها استفاده کنید

خانم‌ها معمولاً بیشتر درگیر محصولات ضدپیری هستند اما خیلی اوقات اهمیت یک مرطوب‌کننده سالم را نادیده می‌گیرند. پوستی که رطوبت خوبی داشته باشد معمولاً بهتر به نظر می‌رسد و درنتیجه خط و خطوط روی آن کمتر دیده می‌شود.

12 - از شستن بیش از حد صورت خودداری کنید

آب شهری روغن‌های طبیعی پوست و رطوبت آن که در برابر چین‌ و چروک‌ها محاظفت می‌کند را از بین می‌برد. اگر بیش از اندازه صورتتان را بشویید، این محافظت طبیعی نیز کاهش می‌یابد. علاوه‌ بر این، اگر صابونتان حاوی مرطوب‌کننده نیست، باید به جای آن از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید.

ماسکی برای شفافیت بیشتر پوست


 مواد لازم :
دو قاشق غذاخوری برگ اسفناج
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه :
برگ های اسفناج را به خوبی بشویید و آن را در کاسه ای ریخته و با گوشت کوب به خوبی له کنید. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا یکنواخت شود.

این ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید. ماسک اسفناج باعث درخشش پوست خواهد شد.
 

 

15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر :


 15 روش برای سرعت بخشیدن به کندترین بخش کامپیوتر :


( یعنی خود ما ! )
 


این مقاله 15 ترفند افزایش سرعت کاربری را به شما آموزش می‌دهد. ترفند‌هایی که احتمالا بعضی از آنها را اصلا نمی‌دانید. ممکن است بگویید "یکی دو ثانیه دیر یا زود فرقی نمی کند" اما توجه داشته باشید که اولا اکثر کارهای ما با PC تکرار مکررات است و همین یکی دو ثانیه‌ها در یک دوره کاربری دو ساعته ممکن است به نیم ساعت برسند. دوما راحت‌تر و سریع‌تر شدن استفاده از سیستم، تجربه‌ای بهتر از کار با کامپیوتر را به ما می‌دهد و خستگی کمتری را برایمان به همراه دارد. پس بیش از این زمان را تلف نکنیم و به سراغ این 15 ترفند برویم که وقت طلاست!

شاید هیچ چیز عذاب‌آور‌تر از نشستن پشت کامپیوتر و تماشای لوگوی ویندوز 7 و انتظار برای بوت شدن ویندوز نباشد. اما اگر منصف باشیم لپ‌تاپ بیچاره شما زمان خیلی بیشتری را در انتظار شما می‌ماند تا کاری را انجام دهید.

خوشبختانه با چند ترفند ساده که قدرت پردازش شما را دو برابر می‌کند، می‌توانید تاخیرات خود را هنگام استفاده از کامپیوتر، کاهش دهید. من برای آن که مزایای اوورکلاک کردن خودتان را نشان دهم، کرونومتر را جلوی خودم قرار داده‌ام و زمانی که با هر کدام از ترفندها ذخیره می‌کنید را ثبت می‌کنم.

پس شما هم با ما همراه شوید و ترفندهای صرفه‌جویی در زمان که در زیر آمده‌اند را دنبال کنید.
 

1. برای نرم‌افزارهای پر‌استفاده و محبوبتان کلید‌های میانبر ایجاد کنید

ههر‌بار که اشاره گر ماوس‌تان را روی نمایشگر حرکت می‌دهید، میلی ثانیه‌هایی از زندگی‌تان را هدر می‌دهید که دیگر هیچ وقت به دست نخواهید آورد. تصور کنید اشاره گر موس در گوشه راست بالا قرار دارد و شما باید آن را روی دکمه Start بیاورید، روی آن کلیک کنید تا منو باز شود و در آن به جستجو در میان برنامه‌ها بپردازید و در نهایت مثلا برنامه PowerPoint را اجرا کنید. همینکار طبق آزمایش ما 5.46 ثانیه زمان می‌برد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اما اگر شما یک کلید میانبر برای این برنامه تعیین کنید می‌توانید همین کار را در کمتر از نیم‌ثانیه انجام دهید، چرا که فقط باید مثلا کلید ترکیبی CTRL+ALT+C را بفشارید.

برای اختصاص یک Hotkey (کلید میانبر) به یک نرم‌افزار خاص، کافی است روی آیکون Shortcut آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. وارد برگه Shortcut شوید و سپس یک کلید ترکیبی به صورت زیر را در باکس کلید میانبر درج کنید.

CTRL+ALT+(یک حرف یا عدد)

برای آن که بتوانید آنها را راحت‌تر به خاطر بیاورید پیشنهاد می‌کنم از حرف اول نرم‌افزار استفاده کنید. برای مثال CTRL+ALT+W را برای Microsoft Word انتخاب نمایید.

زمان صرفه جویی: 5 ثانیه به ازای اجرای هر برنامه


2. از ماکرو‌ها برای تایپ متون تکراری استفاده کنید

اگر عبارت خاصی وجود دارد که مکررا مجبور به تایپ آن هستید، می‌توانید به جای اتلاف وقت برای تایپ آن، تنها با یک کلیک این کار را انجام دهید. حتی اگر این متن آدرس ایمیلتان باشد حداقل سه ثانیه در زمان صرفه جویی کرده‌اید.

برخی برنامه‌ها وجود دارند که به شما امکان اختصاص کلید میانبر برای برخی متون را می‌دهند. یکی از آنها Quick Paste نام دارد که کاملا رایگان بوده و کار با آن راحت است. پس از دانلود کردن Quick Paste مطمئن شوید که از منوی Options گزینه Start with Windows و Minimize to tray if Close را انتخاب کنید تا همیشه در پس زمینه اجرا شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 

برای استفاده از این برنامه تنها کافی است متن مورد نظر خود را در قسمت Text و کلید ترکیبی مورد نظرتان را در قسمت پایین وارد کنید تا هربار با فشردن این کلید ترکیبی، متن تکراری شما، در جای مناسب خود قرار گیرد.

زمان صرفه جویی: حدودا 17 ثانیه


3. از یک برنامه مدیریت رمز عبور برای لاگین کردن استفاده کنید

یکی از مشکلات اساسی، به خاطر سپردن نام کاربری‌ها و رمزهای‌ عبور است. اگر هر‌بار قرار باشد پسورد‌های خود را هنگام ورود به صفحه ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های خرید آنلاین و یا اینترنت بانک وارد کنید، زمان بسیاری را از دست می‌دهید. از طرفی چون مجبورید در جاهای مختلف از آنها استفاده کنید، ریسک امنیتی اطلاعات و اعتبارات‌تان را افزایش می‌دهید.

سریع‌ترین و امن‌ترین راه برای تایپ نام کاربری، در بخش ورود به سایت‌ها استفاده از برنامه‌های مدیریت رمز‌عبور مانند نرم‌افزار محبوب و کاملا رایگان KeePass یا افزونه LastPass می‌باشد.

با استفاده از KeePass می‌توانید کلیه اعتبارات خصوصی‌تان را در یک فایل رمز‌گذاری شده نگهداری کنید و برنامه را طوری تنظیم کنید که آن را در حالت آنلاین یا آفلاین با یک کلید میانبر مثل CTRL+ALT+A در فرم مربوطه‌شان تایپ کند. برخی پلاگین‌های این نرم‌افزار نیز امکان همگامسازی رمزهای‌عبور بین چند کامپیوتر و یکپارچگی با مرورگر شما برای لاگین‌های سریع تر را فراهم می‌کنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سروس دیگری که قصد داریم به شما معرفی کنیم افزونه LastPass است که در هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس موجود می‌باشد.

زمان صرفه جویی: بسته به حافظه بلند‌مدتتان ممکن است در هر بار لاگین از 4 ثانیه تا 5 دقیقه طول بکشد.


4. Notification‌های ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را بدون بازکردن حتی یک صفحه وب، دریافت کنید

اگر مثل من باشید حتما تمایل دارید به محض آن که کسی در شبکه‌های اجتماعی به شما اشاره‌ای کرد و یا ایمیلی دریافت کردید، از آن مطلع شوید. در این صورت اگر هر بار از مرورگر برای دیدن اتفاقات جدید استفاده می‌کنید، لحظات ارزشمندی را از دست می‌دهید.

من پیشنهاد می‌کنم چند افزونه روی مرورگرتان نصب کنید که به محض دریافت هر پیامی هشدار می‌دهند. مرورگر کروم این آیکون‌های هشدار‌دهنده را در برجسته‌ترین جا یعنی کنار نوار آدرس قرار می‌دهد. البته برای IE و Firfox هم افزونه‌های هشدار وجود دارند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

برای کروم افزونه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنم:

زمان صرفه جویی: هر پنج تا ده دقیقه 30 ثانیه صرفه‌جویی داریم.


5. از چند مانیتور و یا روش قراردادن پنجره‌ها در کنار هم برای مشاهده چند پنجره به طور همزمان استفاده کنید

بیشتر ما برای انجام کارمان نیاز به آن داریم که چند پنجره را به طور همزمان باز نگه داریم. مثلا اگر در حال نوشتن یک گزارش هستید و می‌خواهید نگاهی اجمالی به برنامه کاری که رئیس‌تان برایتان ایمیل کرده بیاندازید، نتایج یک محاسبه را در اکسل چک کنید و اطلاعات دیگری را از یک وب سایت بگیرید، حداقل چهار پنجره دارید که باید جلوی چشمتان باشند. اگر بخواهید در یک زمان فقط یکی از این پنجره‌ها را روی کل صفحه نمایشگر نشان دهید، عمری را در پرش میان پنجره‌ها هدر داده اید. چرخاندن چشمانتان از یک سوی مانیتور به سمت دیگر مسلما زمان بسیار کمتری نسبت به حرکت موس از سویی به سوی دیگر و زدن کلید‌ها هدر می‌کند.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

برای صرفه جویی در زمان می‌توانید از پنجره‌های بیشتری در کنار یکدیگر استفاده کنید. روی یکی از پنجره‌ها کلیدهای ترکیبی Window Key+Right و روی دیگری از Window Key+Left استفاده کنید تا دو برنامه را در کنار یکدیگر بچسبانید. می‌توانید از یک نمایشگر دیگر برای دسکتاپ‌تان استفاده کنید تا فضای بیشتری برای ویندوز داشته باشید. مانیتور قابل حمل AOC e1649fwu می‌تواند یک نمایشگر دوم بسیار مناسب برای کاربران لپ‌تاپ‌ باشد، چرا که کمتر از 1.3 کیلوگرم وزن دارد و با USB تغذیه می‌شود.

زمان صرفه جویی: به ازای هر پرش میان پنجره‌ها 1.5 تا 2 ثانیه که در یک ساعت به چند دقیقه می‌رسد.


6. تاچ لمسی را برای تایپ سریع تر فرا بگیرید

اگر نمی‌توانید بدون نگاه کردن به صفحه کلید و استفاده از هر 10 انگشتتان تایپ کنید باید تاچ تایپ (تایپ لمسی) را فرا بگیرید. هر بار که پشت سیستم می‌نشینید و دکمه‌ها را می‌فشارید کامپیوترتان به ریش شما می‌خندد.

خوشبختانه بسیاری از برنامه‌های آنلاین می‌توانند شما را در یاد گیری تاچ تایپ و بهبود آن تا جایی که نیاز است (یعنی 80 کلمه در دقیقه) کمک کنند. TypingWeb چندین درس خوب و رایگان برای فراگیرید تایپ 10 انگشتی ارائه می‌دهد اما اگر 26$ دلار خرج کنید می‌توانید از سرویس آموزش کامل تایپ 10 انگشتی استفاده کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

زمان صرفه جویی: متون را با سرعتی 300 درصد بیشتر تایپ می‌کنید.


7. برای جستجو در وب مستقیما از نوار آدرس مرورگرتان استفاده کنید

اگر باید جستجویی را در وب انجام دهید دلیلی وجود ندارد که وارد سایت اصلی Google.com یا Bing.com شوید و سپس در باکس جستجو تایپ کنید. همه مرورگر‌های مدرن این امکان را دارند که اگر در نوار آدرس به جای آدرس وب سایت، متن یا کلمه ای را تایپ کنید به طور خودکار آن را جستجو کنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در یک آزمایش متوجه شدیم که رفتن به صفحه Google.com و انتظار برای بارگذاری آن، تایپ کلمه "Laptops" و فشردن دکمه Enter و انتظار برای نمایش نتیجه 9 ثانیه طول می‌کشد، در حالی که به سادگی این کلمه را در نوار آدرس کروم تایپ کردیم، Enter را فشردیم و منتظر نتیجه شدیم که کل آن 4 ثانیه طول کشید.

زمان صرفه جویی: 5 ثانیه به ازای هر جستجو


8. با استفاده از باکس جستجو در منوی Start ویندوز، ابزار مورد نیازتان را سریع‌تر بیابید

(در ویندوز 7) وقتی باید فایل یا برنامه‌ای را پیدا کنید، نیازی به آن نیست که در میان آن همه پوشه، خود را درگیر کنید. حتی نیازی نیست که پنجره مجزایی برای آن باز کنید. کافی است دکمه ویندوز یا CTRL+Esc را بفشارید تا منوی Start باز شود و شروع به تایپ کردن نام برنامه یا محتوای مورد نظر در باکس Search for Programs or files نمایید.

ممکن است فقط با تایپ چند حرف اول نام فایل یا برنامه، آن را در لیست پیشنهاد شده‌های ویندوز بیابید. این ویژگی جستجوی سریع زمانی کارآمد است که دقیقا می‌دانید به دنبال چه‌چیزی هستید. برای مثال وقتی می‌خواستم سندی را که درباره SSD‌ها نوشته بودم را بیابم، کلمه SSD را تایپ کردم و در 3 ثانیه به نتیجه رسیدم. وقتی در پوشه Documents به دنبال آن گشتم، 6 ثانیه به طول انجامید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

زمان صرفه جویی: 3 ثانیه


9. تنظیمات سیستم خود را طوری تغییر دهید تا هر فایل، با برنامه مورد نظرتان باز شود

اگر کامپیوترتان را همین دیروز خریداری نکرده باشید احتمالا دست کم پنج برنامه متفاوت برای نمایش تصاویر JPEG، چهار برنامه که می‌توانند MP3 را اجرا کنند، دو برنامه که PDF‌ها را نشان می‌دهند و شش برنامه برای ویرایش فایل‌های TXT دارید. متاس