بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

11نکته جالب درباره خواب های شبانه و...

11نکته جالب درباره خواب های شبانه


_ بسیاری از دانشمندان ابتدا اختراع خود را در رویا دیده اند

اگرچه ما حدود ۹۰% خواب هایمان را فراموش می کنیم، اما بسیاری از دانشمندان بنام و مشهور، کشفیات خود را در رویاهایشان دیده و به محض بیدار شدن، آنها را یادداشت کرده اند. از آن جمله می توان به نیوتن، گراهام بل و حتی بسیاری از شاعران معروف که الهامات خود را در رویاهایشان دریافت می کردند، اشاره کرد.

_ فلج موقت هنگام خواب دیدن
شاید بسیاری از ما ندانیم که در هنگام خواب دیدن بدنمان به طور موقت دچار فلج می شود. مطالعات نشان داده که این امر پاسخ طبیعی بدن به حرکات ناگهانی در هنگام رویا و خواب های پرهیجان است که ممکن است باعث افتادن یا آسیب به فرد می شود، بنابراین به طور طبیعی از نظر فیزیکی غیرفعال می شود.

_ خوابها قابل کنترل هستند

همانطور که می دانیم، خواب مراحل مختلفی دارد تا به عمیق ترین سطح خود برسد. در فاز خاصی که به آن "رویای شفاف" می گویند، می توان مراحل خواب را کنترل کرده و حتی نتیجه آن را تغییر داد.

_ خوابها با زبان غیر مستقیم صحبت می کنند
اگرچه تحقیقات زیادی در زمینه تعبیر خواب انجام شده و کتابهای زیادی نیز در این زمینه نوشته شده، اما واقعیت این است که روها به زبان نشانه ها صحبت نمی کند که قابل تفسیر و تعبیر باشند. رویاها در واقع معانی عمیقی دارند که تنها ضمیر ناخودآگاه قادر به فهم آن است.

_ یادآوری رویاها معمولا سخت است
اغلب زمانی که از خواب بیدار می شویم، تنها قسمت های کمی از رویای خود را به یاد می آوریم. بنابراین رویاها تقریبا همیشه فراموش می شوند، مگر اینکه در مراحل خاصی از خواب بیدار شویم.

_ رویای انجام کارهایی که در واقعیت از آنها منع می شویم
واقعیت جالب دیگر درباره رویاها، این است که ما معمولا خواب کارهایی را می بینیم که در بیداری از آنجام آنها منع می شویم، به عنوان مثال شخصی که خوردن شیرینی جات برایش ممنوع است، معمولا خواب خوردن شکلات و شیرینی را می بیند. علاوه بر این، شرایط پزشکی و اختلالات روانی نیز می تواند تاثیر مستقیمی روی رویاها داشته باشد.

_ رویاها و خواب های آشفته، می تواند به بیماری های روانی منجر شود

خواب و رویای عمیق در مرحله ای به نام "آر ای ام" نقش مهمی در سلامتی فرد دارد. مطالعه ای که روی تعدادی دانش آموز انجام شده بود، نشان داد که گروهی از آنها که در شروع مرحله "آر ای ام" بیدار می شوند، حساس تر و عصبی تر می شوند و در صورت ادامه این روند، دچار مشکلات روحی و روانی نیز خواهند شد.

_ افراد نابینا هم خواب می بینند
نکته جالب درباره خواب افراد نابینا این است که افرادی که از نابینایی مادرزادی رنج می برند، رویاهایی می بینند که در عالم واقع آنها را حس می کنند، اما افرادی که پس از تولد و بر اثر حادثه نابینا شده اند، خواب های عادی می بینند.

_ حیوانات نیز خواب می بینند
مطالعات نشان می دهد که حیوانات نیز دقیقا مشابه انسانها، خواب می بینند.

_ کودکان بیشتر از افراد بالغ کابوس می بینند

مطالعات آماری، تعداد کابوس های شبانه کودکان نسبت به بزرگسالان را تائید می کند.

 

تست ایرانی آلزایمر

اگر مفهوم پیام تصویری ذیل را در کمتر از 30 ثانیه حدس زدید احتمال ابتلای شما به آلزایمر کمتر از 100 درصد خواهد بود


 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.نفهمیدی؟
.
.
.
.
..
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
..
جدایی نادر از سیمین!!!

 

جو+ دایی +نادر+ از+ سی +مین



 

اگر زنان هالیوودی سبیل داشتند

 

شکمی تخت می خواهیدهید؟ترفنـدهای خارق العـاده برای کاهـش وزن

شکمی تخت می خواهید؟این کارها را انجام دهید


ترفنـدهای خارق العـاده برای کاهـش وزن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شما که تمایل دارید وزنتان را کاهش دهید و یا حداقل آن را کنترل کنید، آیا از روشهای تکراری و بی فایده کاهش وزن خسته شده اید؟ این هشت استراتژی کم کردن وزن ممکن است عجیب به نظر برسند اما در حقیقت کاملاً علمی می باشد. از این ابزارهای ساده استفاده کنید تا بتوانید تناسب اندام خود را حفظ کنید. اگر از چاقی ناخواسته رنج می برید سعی کنید این رازها را برای کاهش وزن موفق، یاد بگیرید و بکار ببندید.


1. با دستی که معمولاً کار می کنید، غذا نخورید
یک مطالعه جدید جالب روش مقابله ساده ای برای بدون توجه خوردن، که اغلب با تماشای تلویزیون یا فیلم همراه می شود، ارائه می کند: فقط دستی را که با آن غذا می خورید، عوض کنید. حالا کمتر می خورید. پژوهشگران یک بسته پاپ کورن تازه یا پاپ کورن یک هفته مانده سرد، مرطوب و اسفنجی را به صورت رندم در دست علاقه مندان به فیلم و تلویزیون دادند. آنها اغلب گفتند در طی تماشای فیلمها پاپ کورن را چه تازه و چه مانده، تا آخرش خوردند. اما در آزمایشی دیگر، دانشمندان دریافتند که وقتی از افراد خواسته شد برای خوردن از دست دیگرشان استفاده کنند، 30 % کمتر خوردند.

2. به آینه نگاه کنید

در حال خوردن، مقابل یک آیینه بنشینید. یک مطالعه جالب نشان داد که وقتی مردم هنگام خوردن خودشان را تماشا می کنند، مصرف غذاهای پر کالری مثل پنیر خامه ای پر چرب به حدود یک سوم کاهش می یابد. احتمالا به علت اینکه وقتی خود را در حال خوردن می بینند رژیم و اهداف سلامتی را به یاد می آورند.

3. محیط غذاخوری را آبی کنید

از ظرفهای آبی، دستمال سفره آبی، رومیزی آبی، حتی نقاشی های آبی در دیوارهای اتاق غذاخوری یا لامپهای آبی استفاده کنید. طبق مطالعه ای در سال 2006 توسط دکتر وال جونز (Val Jones) شرکت کنندگان جشن در اتاق با لامپ آبی، 33% کمتر خوردند. این احتمالا به این علت است که در ذهن ما، رنگ آبی با غذاهای مسموم و کپک زده همراه شده است، پس کمتر می خوریم. زرد و قرمز تاثیر عکس این را دارند، به همین دلیل است که رستورانهای فست فود از رنگهای اشتها آور و محرک استفاده میکنند.

4. بو بکشید

بو کشیدن موز، سیب یا نعنا کمک می کند که وزن پایین بیاید! از 3000 نفر خواسته شد که این کار را در طول مطالعه در بنیاد تحقیقاتی و درمانی Smell & Taste در شیکاگو امتحان کنند. هر چه بیشتر آنها رایحه ها را بو کردند، وزن بیشتری از دست دادند، از جمله آنهایی که بارها رایحه ها را استنشاق کردند، در طول شش ماه مطالعه به طور متوسط 13.5 کیلوگرم وزن از دست دادند. بعضی از شرکت کنندگان تا 8 کیلوگرم در ماه وزن کم کردند. ظاهراً با بو کشیدن مکرر مغز فریب خورده و این احساس به وجود آمده است که ما واقعاً غذا را خورده ایم.

5. از عکسهای مجله های غذا استفاده کنید

نوشته "سالاد با پنیر آبی" در مجله ممکن است به اندازه نشان دادن یک عکس از سالاد پر شده با پنیر خامه ای موثر نباشد. عکسها را نگه دارید و پیش از اینکه شروع به غذاخوردن کنید، به آنها نگاه کنید، این باعث می شود ولعتان نسبت به غذا از بین برود.

6. در سکوت غذا بخورید

پژوهشی نشان داد که خوردن در محیط پر صدا باعث می شود سریعتر غذا بخوریم به طوری که مغز ما گاهی اوقات نمی داند سیر شده ایم تا جایی که بیش از حد غذا می خوریم. این دلیل خوبی است برای اینکه در طول غذا خوردن حتی تلویزیون را خاموش کنیم. یک مطالعه در سال 2009 مشخص کرد که وقتی حواس مردم با تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر در طول نهار خوردن پرت می شود، در مقایسه با افرادی که در هر وعده غذایی حواسشان به غذایشان است، احتمال اینکه بعداً در طی روز میان وعده بخورند، بیشتر می شود.

7. هنگام شام لباسهای تنگ بپوشید

ما تمایل داریم که وقتی که چند کیلو اضافه وزن داریم لباسهای گشادتر و راحت تر بپوشیم، اما پژوهشگران می گویند اگر هنگام غذا خوردن لباسهای تنگ بپوشیم شانس از دست دادن وزن اضافی بیشتر می شود. در این روش، اگر شروع به پر خوری کنیم لباس به ما یادآوری می کند که بیشتر از این نمی توانیم بخوریم، همچنین می توانید در آشپزخانه تان شلوار جین تنگ آویزان کنید تا انگیزه کاهش وزن برای شما باشد.

8. رژیم خمیر دندان بگیرید

به جای دسر شیرین بعد از غذا، دندانهایتان را با خمیردندان با طعم نعناع مسواک کنید. طعم نعناع علائمی به این مفهوم می فرستد که در این وعده غذایی سیر شده اید و به فرونشاندن هوس خوردن کمک می کنند. به علاوه، طعم نعناع به خوبی با اکثر غذاها آمیخته نمی شود و بنابراین غذا طعم خوب خود را از دست می دهد، احساس تمیزی و تازگی دندانها بسیار لذت بخش است و گاز زدن شکلات یا شیرینی ها دیگر ارزش از دست دادن تمیزی دهان و دندان را نخواهد داشت.




در این مقاله توصیه‌هایی برای داشتن شکمی تخت و مورد دلخواه شما ارائه می‌دهیم. مثل همیشه با ما همراه باشید.

 

شما هم در آرزوی داشتن شکم تخت هستید؟ بله این روزها خیلی ها از چربی های دور شکم به ستوه آمده اند و دلشان می خواهد شکم تختی داشته باشند. شاید در گام اول کار سختی به نظر بیاید اما با اندکی تلاش همه کاری شدنی است.

می دانید راز موفقیت در چیست؟ تغذیه ی متناسب، ورزش، خواب کافی.

1 - ورزش، ورزش، ورزش

لطفاً ورزش کنید. این که تیتر را آن قدر با تاکید نوشته ایم بی دلیل نیست. نتایج پژوهش های متعدد نشان داده است برای داشتن شکمی تخت دنبال کردن رژیم غذایی کافی نیست. برای آب کردن چربی هایی که دور شکم جا خوش کرده اند لازم است که ورزش کنید.

خواهش می کنیم در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. اگر نمی توانید پیاده روی کنید. اگر بهانه می کنید که وقت ندارید سعی کنید بعد از کار چند ایستگاه مانده به منزل از اتوبوس یا تاکسی پیاده شده و مسیر را تا خانه پیاده بروید. پشت میز یا فرمان نشستن شما را از ریخت می اندازد. از ما گفتن بود.

2 - از مصرف چربی های ترانس بپرهیزید

نتایج پژوهشی که روی میمون ها انجام شده است نشان می دهد مصرف چربی های ترانس حتی اگر غذاهای پرکالری نخورید باز هم باعث تجمع چربی ها در ناحیه ی شکم می شود.

چربی های ترانس که از هیدروژنه کردن چربی های گیاهی به وجود می آیند در تمام محصولات صنعتی حاوی روغن های نباتی هیدروژنه وجود دارند. در هنگام خرید مواد غذایی به دقت ترکیبات آن را مطالعه کنید. اگر اسم چربی های ترانس و روغن های هیدروژنه را دیدید از خرید آن منصرف شوید.

3 - مصرف گلوسیدها و چربی های امگا 6 را کاهش و مصرف چربی های اشباع نشده ی مونو و امگا 3 را افزایش دهید

داشتن تغذیه ای که در آن سهم کمتری به چربی های خانواده ی امگا 6 مثل روغن آفتابگردان و روغن ذرت داده شود و در عین حال چربی های اشباع نشده ی مونو مثل روغن زیتون، زیتون و آووکادو و همچنین امگا 3 هایی مثل روغن کلزا و گردو بیشتر مصرف شود رژیمی است که از تجمع چربی ها در ناحیه ی شکم جلوگیری می کند. این ادعا نتیجه ی پژوهشگران اسپانیایی است که معتقدند برای داشتن شکمی تخت باید مصرف امگا 3 ها و چربی های اشباع نشده ی مونو را در الویت برنامه ی غذایی تان قرار دهید.

علاوه بر این در طی پژوهش های دیگری مشاهده کردند تجمع چربی ها در شکم داوطلبانی که تغذیه ای سرشار از چربی های اشباع نشده ی مونو داشته اند کمتر بوده است. برعکس افرادی که رژیمی سرشار از گلوسیدها (نان و مشتقاتش، مواد غذایی شیرین، سیب زمینی) دارند بیشتر از ناحیه ی شکم چاق می شود. به علاوه این داوطلبان از مقاومت انسولین نیز رنج می بردند.

4 - میوه های بدون هسته مثل بلوبری و مورد صحرایی میل کنید

شاید بگویید وقتی بلوبری در ایران وجود ندارد چرا این همه تاکید می کنیم. حق با شماست. اما توجه داشته باشید که ما خواننده هایی داریم که خارج از ایران زندگی می کنند و به این قبیل میوه ها دسترسی دارند. علاوه بر این تاکید ما برای این است که راه واردات یا به نوعی کشت این قبیل محصولات در ایران رواج یابد. بلوبری بسیار مفید است.

نتایج پژوهشی که در سال 2009 روی موش های آزمایشگاهی انجام شد نشان می دهد مصرف زیاد مورد صحرایی چربی های دور شکم را کاهش می دهد. در واقع با وجود این که این موش های آزمایشگاهی غذاهای خیلی چربی نیز می خوردند اما با مصرف زیاد مورد صحرایی تجمع چربی های شکمشان کمتر شده است. به عقیده ی محققان آنتی اکسیدان های موجود در مورد صحرایی سوخت و ساز گلوسیدها (از دلایل به وجود آورنده ی چربی های دور شکم) را بهبود می بخشند.

5 - گیاه شیرین بیان بجوید

بر اساس نتایج یک پژوهش ژاپنی که در سال 2007 انجام شد، فلاوونوئیدهای موجود در گیاه شیرین بیان از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می آورند. توصیه می کنیم به جای آدامس یا آب نبات چوب گیاه شیرین بیان را بجویید.