بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

همه چیز در مورد زندگی در فضا + برنامه کاری... حقوق 50 میلیونی برای سه ماه.


همه چیز در مورد زندگی در فضا + برنامه کاری

20 آبان
چاپ

12space

هفته‌ی پیش در پی اتفاقی تلخ راکت فضایی آنتارس ثانیه‌هایی پس از برخواستن از سکوی پرتاب منفجر شد. هرچند خوشبختانه این راکت بدون سرنشین بود، اما ماموریت داشت تا آذوقه و مواد و وسایل مورد نیاز فضانوردان و دانشمندان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی را به فضا حمل کند.

البته حالا خیال نکنید که خدمه‌ی ایستگاه مجبورند غذایشان را جیره‌بندی کنند و یا گرسنگی بکشند! چون به میزان کافی غذا دارند که تا ماه مارس 2015 و حتی بیشتر از آن برایشان کافی باشد، چرا که طبق برنامه‌ی زمان‌بندی چند تن از افراد حاضر در ایستگاه در این ماه میلادی به زمین برخواهند گشت. فضانوردان ایستگاه فضایی برای تامین نیازهای خود به خدمه‌ی زمینی وابسته هستند. که در هر نوبت پرواز پشتیبانی، مواد و ابزارهای لازم را به فضا منتقل می‌کنند. مانند ابزارهای لازم برای آزمایش‌ها، بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی. البته این مواد بهداشتی متفاوت از چیزی است که ما روزانه استفاده می‌کنیم. برای مثال شامپو و صابون شستشوی فضانوردان کف ایجاد نمی‌کند و برخی غذاهای‌شان هم به شکل پودر خشک شده است.

دوست دارید بیشتر راجع به زندگی در جاذبه ی صفر بدانید؟ ما هم همینطور. پس سرکی می‌کشیم به زندگی فضانوردان و کیهان‌شناسان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی تا دریابیم که کارهای روزانه‌ی خود را چگونه انجام می‌دهند، از فعالیت‌های کاری گرفته تا نحوه‌ی غذا خوردن و …

ایستگاه فضایی بین‌المللی چیست و انسان از چه زمانی در آن ساکن است؟

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در واقع یک ماهواره‌ی قابل سکونت است که در مداری به ارتفاع تقریبی 354 کیلومتر در حال گردش به دور زمین است. این خانه‌ی فضایی در هر 90 دقیقه، یک دور کامل پیرامون زمین می‌چرخد. و اعضای ساکن در آن می‌توانند روزانه 16 بار طلوع و غروب خورشید را نظاره کنند.

این پروژه به قدری کلان و عظیم است که یک کشور به تنهایی توانایی انجام آن را ندارد. سازمان فضایی آمریکا (NASA)، روسیه (Rosocosmos)، ژاپن(JAXA)، کانادا(CSA) و سازمانی مربوط به چندین کشور اروپایی(ESA) همگی در آن همکاری می‌کنند. این سازمان‌های فضایی به شکل دائم فضانوردهایی را برای انجام ماموریت‌ها و سکونت به مدت 6 ماه ، به ایستگاه فضایی می‌فرستند. اولین مورد از این ماموریت‌ها در 31 اکتبر سال 2000 انجام شد. در یک زمان حداکثر 10 نفر می‌توانند در ایستگاه فضایی ساکن شوند و کمترین تعداد آن هم 2 یا 3 نفر است.

فضانوردان آمریکایی چگونه به ایستگاه فضایی منتقل می‌شوند و باز می‌گردند؟

شاید برای شما سوال باشد، حال که هیچ فضاپیمای شاتلی در ناوگان فضایی آمریکا وجود ندارد، فضانوردان آمریکایی چگونه به سمت ایستگاه فضایی پرواز می‌کنند. پاسخ ساده است: با کرایه کردن فضاپیمای روسی سایوز آن هم به مبلغ 71 میلیون دلار برای هر نفر! رون گاران فضانورد آمریکایی گفته است کپسول‌های سایوز واقعا تنگ و کوچکند به طوریکه در طول پرواز تمام تکان‌های فضاپیما را حس می‌کنید.

این فضانورد شرایط بازگشت به زمین را حتی از این هم بدتر توصیف کرده است:” سقوط از آبشار نیاگارا سوار بر یک بشکه‌ی غرق در آتش و یک تصادف شدید در پایان کار”!. اما جنبه‌ی مثبت داستان این است که فضانوردان در هر سفر رفت و برگشت فقط 6 ساعت را در چنین شرایطی می‌گذرانند. اگر فکر می‌کنید 6 ساعت زیاد است بدانید که سال‌های قبل این مقدار 2 روز بود!

هنوز مشخص نیست که بحران اخیر مابین ناسا و سازمان فضایی روسیه چه تاثیری بر ماموریت‌های آینده‌ی ایستگاه فضایی خواهد داشت. هرچند ناسا پیش از این همکاری با شرکت‌های خصوصی را آغاز کرده و طبق برنامه‌ریزی قصد دارد فضاپیمایی سرنشین‌دار را توسعه دهد که تا سال 2017 و از درون خاک آمریکا عملیاتی شود. البته اعضای ایستگاه فضایی اجازه نمی‌دهند که مسائل سیاسی رابطه ی میان آنها را دچار مشکل کند. کیدی کولمن فضانورد عضو سازمان ناسا در صحبت‌هایش می‌گوید که آن ها بر مسائل غیرسیاسی تمرکز می‌کنند و تنها به موضوعاتی اهمیت می‌دهند که در آن اشتراکاتی میان‌شان وجود دارد.

فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟

از کولمن (همان کسی که به طور مستقیم از فضا! به ساندرا بولاک برای ایفای بهتر نقشش در فیلم جاذبه، در رابطه با چگونگی زندگی در فضا مشاوره داد.) خواستیم تا ما را با یک روز عادی که در ایستگاه می‌گذراند آشنا کند، و او این برنامه ی روزانه را به ما نشان داد

• 7 صبح – – بیدار باش
• 7:10 – – گفتگو
• 8 – 7:30 – – صبحانه و مهیا شدن برای کار
• 12 – 8 – – انجام آزمایشات طبق برنامه
• 12:30 – 12 – – صرف ناهار
• 18 – 12:30 – – انجام بیشتر آزمایشات
• 18:30 – 18 – – جلسه با اعضای دیگر برای بررسی کارهای آن روز و برنامه‌ی روز بعد
• 19:30 — 18:30 – – خوردن شام و تماشای اخباری که خدمه‌ی زمینی روز قبل برایشان ضبط کرده‌اند و با امواج ماهواره به ایستگاه فرستاده‌اند.
• 19:30 – – نظافت و مطالعه‌ی دستور کار روز بعد، ارتباط با خانواده و البته معلق ماندن و خیره شدن به چشم‌اندازهای نفسگیر بیرون از پنجره‌های ایستگاه فضایی.
• انجام تمرینات بدنی به مدت 2 ساعت در 5 یا 6 روز از هفته ( 30 دقیقه کار با تردمیل و 70 دقیقه تمرینات استقامتی و قدرتی)
• روزهای جمعه فضانوردان بر روی پروژه‌های شخصی خود کار می‌کنند و یا به همراه یکدیگر فیلم تماشا می‌کنند.

هنگامی که یک یا دو تن از اعضا در حال کار نباشند و آزمایش یا فعالیتی در برنامه‌ی خود نداشته باشند، به تعمیرات داخلی می‌پردازند و یا شرایط را برای فعالیت‌های خارج از ایستگاه که ما با نام پیاده‌روی فضایی می‌شناسیم، مهیا می‌کنند.

فضانوردان چه آزمایش‌ها و عملیات تعمیر و نگهداری را انجام می‌دهند؟

ایستگاه فضایی بین‌المللی از سال 2000 میزبان تعداد زیادی از آزمایش‌های علمی سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و موسسه‌های آموزشی بوده است. این آزمایشات حوزه‌های متنوعی از دانش را در بر می‌گیرند. از علوم طبیعی همچون پرورش کدو سبز و مطالعه‌ی کولونی مورچه‌ها گرفته تا آزمایش‌های اخیر مربوط به چاپ سه بعدی در جاذبه‌ی صفر و تست کارایی روبونات‌ها (روبوت‌های به شکل انسان) در کمک به انجام وظایف انسانی.

علاوه بر ماموریت‌های انجام آزمایش، فضانوردان وظیفه دارند تا ایستگاه فضایی را در بهترین وضعیت نگهداری کنند، چرا که به هر حال اگر اشتباهی رخ دهد این زندگی آنهاست که در خطر می‌افتد. حتی بعضی مواقع مجبور می‌شوند تا قطعاتی در خارج از ایستگاه را تعمیر کنند و یا زباله‌های فضایی که ممکن است به ایستگاه آسیب برسانند را از گوشه و کنار آن پاک‌سازی کنند. در مواقع این چنینی دو تن از خدمه‌ی ایستگاه لباس های فضایی بر تن می‌کنند و از ایستگاه خارج می‌شوند. یکی از قابل ملاحظه‌ترین راه‌پیمایی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر مربوط به سونیتا ویلیامز است که با استفاده از یک مسواک سیستم انرژی خورشیدی ایستگاه فضایی را تعمیر کرد.

از آن جایی که این پیاده‌روی‌های فضایی معمولا زمان‌بر هستند، سازمان فضایی کانادا روباتی با دو بازو به نام دکستر را به سیستم کانادآرم2 اضافه کرده است. کانادآرم 2 همانطور که از نامش می توان حدس زد یک بازوی روباتیک است که سفینه‌های بدون سرنشین مانند کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس را با دقت به طرف ایستگاه فضایی هدایت می‌کند. بازوی دکستر که توسط خدمه ی مستقر در زمین کنترل می‌شود، در تعمیرات جزئی جایگزین خدمه‌ی انسانی می‌شود به طوریکه حتی امسال برای تعمیر کانادآرم 2 مورد استفاده قرار گرفت.

فضانوردان اصلا خواب دارند؟

با تمامی این آزمایشات، تعمیر و نگه‌داری‌ها و تمرینات بدنی که فضانوردان باید انجام دهند، شاید گمان کنید که اصلا وقتی برای خواب باقی نمی‌ماند. ولی آن ها می‌خوابند و حتی بهتر از آن، می توانند معلق باشند و بخواند. البته قسمت های مجزا هم برای رعایت خلوت افراد وجود دارد. هرچند فقط فضایی کمد مانند است که کیسه خواب شما هنگام خروپفتان در حالت عمود! در آن قرار می‌گیرد.

خدمه می‌توانند در هر 24 ساعت به مدت هشت ساعت و نیم بخوابند، هرچند اکثرشان پس از شش ساعت خواب آماده به کار می‌شوند. چرا که در جاذبه‌ی نزدیک به صفر، بدنشان دچار خستگی نمی‌شود.   


حقوق 50 میلیونی برای سه ماه


10tm01

زمانی که «اندرو ایوانیکی» شغلش را از دست داد باورش نمی شد که بتواند یک کار خوب و راحت دیگر پیدا کند اما یک روز بیشتر طول نکشید تا با دعوت نامه ناسا برای یک شغل خوب روبرو شد و نتوانست آن را رد کند. این مرد حالا بخشی از یک آزمایش است که برای بهبود وضعیت فضانوردان انجام می شود. او باید به مدت سه ماه تمام روز خود را به صورت درازکش سپری کند. در نهایت با تمام شدن این مدت او حقوق 18 هزار دلاری که معادل 54 میلیون تومان است را دریافت می کند.

این آزمایش برای بدست آوردن وضعیت جسمانی بدن و همچنین تغییرات استخوان ها و ماهیچه ها پس از این مدت است. این آزمایش تا به حال بر روی 54 نفر انجام شده است و اندرو آخرین شرکت کننده در این آزمایشات است. اندرو می گوید:

یک سال پیش برای این شغل ثبت نام کردم اما باورم نمی شد که روزی آن ها من را از میان همه 25 هزارنفر شرکت کننده انتخاب کنند. با از دست دادن کار قبلی دیگر بهترین پیشنهاد همین آزمایش بود که چشم بسته قبول کردم.


13 عادت روزمره که باعث پیری زودرس می شود. 5 بیماری با اثرات عجیب بر بدن


13 عادت روزمره که باعث پیری می شود



OLD

آیا پیر شدن ظاهری تان سریع تر از پیر شدن سنی تان است؟ اگر از تصویری که در آینه میبینید راضی نیستید، شاید زمان آن رسیده که بعضی عادت های روزمره تان را بررسی کنید. غذاهایی که می خورید و حتی نحوه خوابیدن تان می تواند پیرتر تان کرده و طول عمرتان را هم کم کند. با خواندنی همراه شوید تا 13 عادت روزمره که باعث پیری می شود را با شما در میان بگذاریم.

چند کار را همزمان انجام می دهید

اگر لیست کارهای روزانه تان به نظر هیچوقت کوتاه نخواهد شد، ممکن است استرس زندگی پرمشغله تان برای بدنتان مسموم باشد. خیلی ها فکر می کنند انجام همزمان کارهای مختلف خیلی خوب است اما با این روش نه تنها کاری پیش نمی برند بلکه استرس بیشتری هم برای خود تولید میکنند. تحقیقات مختلفی نشان می دهد که استرس مزمن تولید رادیکال های آزاد که مولکول هایی بی ثبات هستند و به سلول ها آسیب رسانده و متهم اصلی در پیری هستند، را در بدن تحریک میکند. به جای اینکه سعی کنید همه کارها را یکجا انجام دهید، سعی کنید در هر لحظه فقط روی یک کار تمرکز کنید و بعد از اتمام آن سراغ کار بعدی بروید.

بی اندازه شیرینی جات می خورید

به جز اینکه با خوردن شیرینی جات وزن تان را بالا می برید، صورت تان را هم پیرتر می کنید .مولکول های قند در درون بدن خود را به فیبرهای پروتئینی در هر سلول می چسبانند. این فرایند مخرب که گلیکاسیون نامیده می شود موجب از دست رفتن شفافیت پوست، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، پف کردگی، افزایش چین و چروک های صورت و بزرگتر شدن روزنه های روی پوست می شود. اگر می خواهید شادابی و جوانی خود را حفظ کنید، شیرینی جات را برای بقیه بگذارید.

شبها کمتر از ۵ ساعت می خوابید

کم خوابی نه تنها باعث ایجاد پف سیاه زیر چشمهای تان می شود، بلکه طول عمرتان را هم پایین می آورد. خواب مطلوب بین محدوده هفت ساعت است. اگر علائم کم خوابی مثل نداشتن انرژی در طول روز، کند شدن ذهن، مشکل در توجه و تمرکز یا افزایش وزن را در خود مشاهده کردید، حتماً زودتر بخوابید.

زیاد تلویزیون تماشا می کنید

اینکه چند روز پشت سر هم بنشینید سریال محبوب تان را تماشا کنید یک چیز است، اینکه مدام پای تلویزیون نشسته باشید چیزی دیگر. در یک مجله پزشکی ورزشی بریتانیایی تحقیقی منتشر شده بود که بر روی ۱۱۰۰۰ استرالیایی ۲۵ سال به بالا انجام گرفته بود، مشخص شد که به ازای هر یک ساعت تماشای تلویزیون، ۲۲ دقیقه از سن متوسط افراد بزرگسال کاسته میشود. علاوه بر این، افرادیکه به طور متوسط شش ساعت در روز تلویزیون تماشا میکردند، ۵ سال کمتر از آنهایی که تماشا نمی کرده اند زندگی کردند. این تاثیر بیشتر بخاطر نشستن و غیرفعال بودن است. وقتی بیشتر از ۳۰ دقیقه پشت سر هم می نشینید، بدنتان شروع به اندوختن چربی در سلولهای تان می کند که احتمال چاق شدنتان را بالا می برد. چه برای تماشای تلویزیون نشسته باشید و چه پشت میز کارتان، هر ۳۰ دقیقه یکبار بلند شده و کمی در اطراف قدم بزنید.

بیشتر زمان روز را می نشینید

خطرات سبک زندگی نشسته کاملاً مشخص است: آنهایی که بیشتر روز خود را روی صندلی می نشینند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و چاقی مفرط هستند. به طور طبیعی ورزش منظم به پیشگیری از این مشکلات سلامتی کمک کرده و باعث میشود طولانی تر زندگی کنید. در یک تحقیق مشخص شد آنهایی که ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر از هفته خود را ورزش میکردند، ۱۰ تا ۱۳ سال بیشتر از افراد کم فعالیت زندگی کردند.

از کرمهای چشم استفاده نمی کنید

یکی از مهمترین محصولات آرایشی که باید استفاده کنید، یک کرم زیر چشم خوب برای به تاخیر انداختن چین و چروک هاست. پوست زیر چشمها نازکتر از پوست قسمتهای دیگر صورتتان است و خیلی سریعتر پیر شدنتان را نشان می دهد. مرطوب نگه داشتن این ناحیه سالها از عمر ظاهری تان کم می کند. موثرترین کرم های زیر چشم حاوی رتین A، نوعی ویتامین A، میباشد. سایر عوامل مهم آن عبارتند از نرم کننده ها و مرطوب کننده هایی که رطوبت، آنتیاکسیدان، اسید هیالورونیک و ویتامین C را در این ناحیه نگه می دارد. اینها ساخت کلاژن و الاستین را برای سفت کردن پوست و کاهش خطوط دور چشمها تقویت میکند.

از کرم ضدآفتاب استفاده می کنید اما فقط در مسافرت ها

رانندگی، باغبانی و رفتن حتی تا سر کوچه بدون ضدآفتاب بسیار بیشتر از تخریبی که یک روز گذراندن کنار دریا دارد به شما آسیب میزند. علت اصلی تقریباً هر نوع پیری زودرس روی صورت قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش است. این اشعه حتی در زمانهایی که هوا ابری یا بارانی است هم وجود دارد. با استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بین ۳۰ تا ۵۰ در زمانهایی که از خانه بیرون میروید از پوستتان محافظت کنید.

زیاد آرایش می کنید

سایه چشم آبی به کنار، آرایش زیادی هم شما را پیرتر نشان میدهد. استفاده از لوازم آرایشی، مخصوصاً محصولات آرایشی چرب، منافذ پوستتان را میبندد. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از محصولات پوستی عطردار، موادشیمیایی و عوامل الکلی با از بین بردن روغنهای طبیعی پوست، پوستتان را خشک میکند و باعث ایجاد چین و چروک زودرس روی پوست میشود. برای راهنمایی بیشتر با متخصص پوستتان صحبت کنید.

دمر می خوابید و صورتتان را در بالشت فرو می برید

دمر یا یکطرفه خوابیدن طوری که صورت تان را در بالشت فرو ببرید می تواند روی پوستتان ایجاد چروک کرده و موجب پیری زودرس شود. بافت های پیوندی و کلاژن موجود در پوست صورت با بالا رفتن سن ضعیف تر میشود. به همین دلیل وقتی شبهای پیاپی به یک سمت صورتتان میخوابید، صورتتان دیگر به سرعت زمانی که جوان بودید برنگشته و صاف نمیشود. این چینهای ایجاد شده بخاطر بالشتتان دائمی خواهد شد. بنابراین بهتر است به پشت خوابیده و از روکشهای بالشت ساتن استفاده کنید که پوستتان صاف بماند.

خانه تان را خیلی گرم نگه می دارید

وقتی بیرون از خانه سرد است، ممکن است وسوسه شوید که داخل خانه را حسابی گرم کنید. چه شومینه و چه شوفاژها را روشن کنید، هر دو رطوبت هوای خانه را میگیرند. این موجب خشک و ملتهب شدن پوستتان میشود که به مرور زمان منجر به پیری خواهد شد. استفاده از یک مرطوب کننده هوا با خشکی هوا مقابله کرده و از خارش و پوسته پوسته شدن پوستتان جلوگیری میکند. گذاشتن یک حوله مرطوب روی شوفاژ یا یک کاسه آب سرد در اتاق، مقداری از رطوبت از دست رفته را برمیگرداند.

با نی نوشیدنی می نوشید

نوشیدن نوشیدنی های تیره رنگ با نی می تواند از ایجاد لکه بر روی دندانهایتان جلوگیری میکند اما همانطور که جمع کردن چشمها باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشمهایتان میشود، جمع کرند لبهایتان هم موجب ایجاد چروک زودرس دور دهانتان میشود. این اتفاق با کشیدن سیگار هم روی میدهد. از اینرو بهتر است نوشیدنیهایتان را از بطری داخل لیوان ریخته تا موقع نوشیدن از جمع کردن لبها خودداری کنید.

کل چربی ها را از برنامه غذایی تان حذف می کنید

برای حفظ حس جوانی و ظاهر شاداب کمی چربی لازم است. اسیدهای چرب امگا۳ که در ماهیهای چرب (مثل سالمون) و بعضی آجیلها (مثل گردو و بذر کتان) یافت میشود پوست را نرم نگه داشته و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ میکند و درنتیجه از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و برای سلامت قلب و مغز نیز مفید است. آکادمی تغذیه و رژیم درمانی توصیه میکند که حداقل دو بار در هفته از ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

قوز می کنید

ساعت ها پشت سر هم پشت کامپیوتر نشستن به مرور زمان باعث ایجاد فرمی زشت و قوز مانند در ستون فقرات تان می شود. ستون فقرات به طور طبیعی شکلی S مانند متوازن دارد تا بتواند بدن را ثابت نگه داشته و از بدن محافظت کند. بد نشستن و ایستادن و قوز کردن ستون فقرات را از این حالت طبیعی خود دور کرده و درنتیجه عضلات، دیسک کمر و استخوانها دچار فشار میشوند. درنتیجه آن معمولاً دچار درد و خستگی میشوید و ستون فقرات دچار پیری و بدشکلی دائمی میشود. با چک کردن و توجه به فرم بدنتان در طول روز (گوشها، شانه ها و لگن در حالت نشسته باید در یک خط صاف قرار گیرند) سعی کنید بدنتان را همیشه در وضعیت مطلوب نگه دارید.


بیماری با اثرات عجیب بر بدن

20 آبان
چاپ

8des

بیمار شدن می تواند انسان را از کار بیاندازد و عواقب وخیمی به همراه داشته باشد که در نهایت همه آن ها مرگ است. بیماری از راه های مختلف وارد بدن می شود و کم کم آن را از بین می برد. در علم پزشکی ثابت شده است که همه بیماری ها عواقب بدی ندارند و گاهی می توان موارد نادری هم یافت که اثرات مثبت در برخی قسمت های بدن می گذارند.

هایپر تمیسیا

هایپر تمیسیا یکی از بیماری های بسیار نادر که افراد کمی را تا به حال در طول تاریخ مبتلا کرده است. این بیماری باعث می شود تا بخش هایی از مغز که به حافظه و به خاطر سپردن مربوط هستند بیش از گذشته کار کرده و دیگر هیچ چیز فراموش نشوند. این بیماری باعث می شود تا حتی بی ارزش ترین اتفاقات که از جلوی چشم های شما عبور کرده اند نیز برای همیشه در یادتان بماند. البته به خاطر سپردن هر چیزی هم خوب نیست چرا که این بیماری باعث می شود کنترل حافظه از دست شما گرفته شده و دیگر اختیار آن را نداشته باشید.

سندروم دانشمند

این بیماری بسیار نادر است و ممکن است در افرادی که مشکلات مغزی دارند به وجود آید. این بیماری کل مغز را ارتقا می دهد و باعث می شود یک بیمار مغزی به نابغه ای جهانی تبدیل شود. دانشمندان که هنوز علت به وجود آمدن این بیماری را نمی دانند حدس می زنند یک بخش مغز کاملا خوابیده و بخش دیگر دو برابر کار می کند. جمعیت افرادی که با این بیماری روی زمین زندگی می کنند، به عدد 5 نمی رسد. این بیماری شاید فرد را تبدیل به یک نابغه کند اما در هر حال او یک بیمار با مشکلات مغزی و عقب ماندگی های جسمی است.

بیماری اورباچ-ویث

این بیماری که بیشتر به عنوان یک مشکل پوستی بسیار نادر شناخته می شود غیر از بلاهایی که بر سر پوست می آورد می تواند انسان ها را نترس کند. این بیماری برای اولین بار در سال 1929 توسط دکترهایی به نام های اورباچ و ویث کشف شد. افرادی که به این بیماری دچار می شوند پوستشان بسیار نازک شده و در شرایط مرگ قرار می گیرند ولی می توانند با داروهای مخصوص زنده بمانند. نکته جالب در مورد این بیماری اثراتی است که بر روی مغز می گذارد. بیماران بیشتر نترس می شوند به طوری که از هیچ چیز ترس ندارند، همین مورد باعث شده است تا بسیاری از بیماران جانشان را از روی نترسی از دست بدهند.

بیماری هانتینگتون

این بیماری ، مشکلی ژنتیکی است که از بدو تولد در افراد ایجاد می شود. این بیماری ژنتیکی باعث می شود تا سلول های مغزی دچار آسیب های شدید شوند و ممکن است برخی معلولیت ها برای افراد ایجاد شود. نکته مهم در مورد این بیماری این است که مبتلایان به بیماری “هانتینگتون” هیچگاه در زندگی به سرطان دچار نمی شوند اما خود بیماری بسیار کشنده است بسیاری از مبتلایان به آن در سنین 15 تا 20 سالگی جانشان را از دست می دهند.

بیماری مویستین

یکی از بیماری هایی که افراد تپل و نه چندان خوش هیکل دوست دارند به آن مبتلا باشند “مویستین” نام دارد!! این بیماری باعث می شود تا بدن میزان بیشتری از چربی ها را خرج کرده و همه آن ها را به ماهیچه تبدیل می کند. این بیماری معمولا از شکم مادر اغاز می شود و از همانجا بچه ها ماهیچه ای به دنیا می آیند. در سنین پایین رشد بسیار زیاد و بدنی سالم را برای کودکان به همراه دارد و سپس باعث می شود تا بدن آن ها همیشه عضلانی و قوی باشد. در یک نمونه بسیار عجیب یک کودک 5 ماهه امریکایی که به این بیماری دچار شده بود می توانست حرکات حرفه ای ترین ژیمناستیک کارها را انجام دهد.

درباره بازیگرمعروف آمریکائی لئوناردودی کاپریو و شرح فعالیت های هنری او بدانید.وبدانیدستاره های پولدار چه خودروهایی دارند؟





چهل سالگی لئوناردو دی‌کاپریو و شرحی بر فعالیت های هنری او


لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر آمریکایی و سینمای هالیوود است که به خاطر بازی در فیلم‌های مشهور و موفق هالیوود شهرت بسیاری کسب کرده‌ است. او در تمام سال‌های فعالیتش نشان داده که شهرتش را تنها مدیون چهره‌ای جذاب نیست، بلکه بیش‌تر به خاطر هنر تحسین‌شده بازیگری‌اش است که منتقدان و هواداران به تماشای وی بر پرده سینما می‌نشینند.

لئوناردو دی کاپریو خیلی زود دریافت که به بازی در برابر دوربین فیلمبرداری علاقه دارد. او در همان کودکی در چند تبلیغ تلویزیونی ظاهر شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



در سال ۱۹۹۳ بازی درخشان دی‌کاپریوی نوجوان در نقش پسری با معلولیت ذهنی به نام "آرنی" در فیلم "چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟" توجه منتقدان را به خود جلب کرد. هنرنمایی دی‌کاپریو در این فیلم برایش نخستین نامزدی اسکار در شاخه بهترین هنرپیشه مرد نقش مکمل را به همراه آورد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



یک سال بعد از آن بود که لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم "رومئو و ژولیت" به کارگردانی باز لورمان بر پرده سینما ظاهر شد. بازی در این فیلم خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را از آن وی کرد. از آن پس نام لئوناردو دی‌کاپریو نه تنها به عنوان هنرپیشه‌ای توانا بلکه به عنوان هنرپیشه‌ای محبوب دختران جوان نیز بر سر زبان‌ها افتاد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



سال ۱۹۹۷ لئوناردو دی‌کاپریو با فیلم "تایتانیک" یک شبه به هنرپیشه‌ای تبدیل شد که در هر گوشه از کره زمین او را می‌شناختند. دی‌کاپریوی ۲۳ ساله برای بازی‌ در این فیلم پرفروش برای دومین بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در شاخه بهترین هنرپیشه مرد شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



لئوناردو دی‌کاپریو در "مردی در نقاب آهنی" (محصول ۱۹۹۸) نشان داد که از پس ایفای همزمان دو نقش متفاوت نیز به خوبی بر می‌آید. او در این فیلم که بر اساس یکی از داستان‌های سه تنفگدار، نوشته الکساندر دوما ساخته شده، نقش لویی چهاردهم و فیلیپ، برادر دو قلویش را بازی کرد. جرمی آیرونز و جان مالکوویچ از جمله همبازیان دی‌کاپریو در "مردی در نقاب آهنی" بودند.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org



صحنه‌ای از فیلم "ساحل" محصول سال ۲۰۰۰ به کارگردانی دنی بویل. دی‌کاپریو در این فیلم نقش توریستی را بازی می‌کند که برای خوشگذرانی خودش در ساحل، حتی حاضر است زندگی دیگران را به خطر بیندازد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



در سال ۲۰۰۲ مارتین اسکورسیزی، کارگردان نامی هالیوود، لئوناردو دی‌کاپریو را برای بازی در فیلم "دار و دسته‌های نیویورکی" به خدمت گرفت. این فیلم سرآغازی بر همکاری درازمدت این دو با یکدیگر شد. مارتین اسکورسیزی یکی از انگیزه‌هایش برای فیلمسازی را حضور هنرپیشه‌ای به نام لئوناردو دی‌کاپریو در سینما اعلام کرده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



استیون اسپیلبرگ کارگردان نامدار دیگری است که لئوناردو دی‌کاپریو را برای بازی به خدمت گرفته است. در فیلم دیدنی "اگر می‌توانی من را بگیر" به کارگردانی اسپیلبرگ، که بر اساس داستان زندگی یک جاعل حرفه‌ای به نام فرانک ابیگیل ساخته شده، دی‌کاپریو در کنار تام هنکس هنرنمایی می‌کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



در سال ۲۰۰۴ لئوناردو دی‌کاپریو بار دیگر در برابر دوربین مارتین اسکورسیزی قرار گرفت. "هوانورد" دومین نامزدی اسکار برای دی‌کاپریو را به همراه داشت؛ این بار در شاخه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



فیلم مهیج "الماس خونین" محصول سال ۲۰۰۶ که داستان تجارت غیرقانونی "الماس‌های خونین" در جنگ داخلی سیرالئون را روایت می‌کند، لئوناردو دی‌کاپریو را برای سومین بار نامزد دریافت اسکار کرد. اما در نهایت وی این بار نیز همانند دفعات قبل، دست خالی مراسم اسکار را ترک کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



"جاده انقلابی" دومین تجربه بازیگری لئوناردو دی‌کاپرو و کیت وینسلت در کنار یکدیگر، پس از فیلم "تایتانیک" بود. این فیلم تأثیرگذار داستان زندگی زوجی پر از امید و آرزو در دهه ۱۹۵۰ میلادی را روایت می‌کند. این زوج که به دنبال یافتن راهی برای تغییر در زندگی‌شان هستند، در نهایت به سرنوشتی تلخ دچار می‌شوند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



کلینت ایستوود، هنرپیشه و کارگردان مطرح هالیوود، در سال ۲۰۱۲ لئوناردو دی‌کاپریو را در فیلم "جی. ادگار" به بازی گرفت. این فیلم روایتگر داستان زندگی کاری جی ادگار هوور، اولین رئیس سازمان اف بی آی (FBI) است. در این فیلم دی‌کاپریو با کمک گریم و البته هنرنمایی درخشانش، بر پرده سینما بیش از ۵۰ سال پیرتر می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



لئوناردو دی‌کاپریو در سال‌های گذشته با اغلب کارگردانان مطرح هالیوود همکاری‌‌ داشته است. "جانگوی آزاد شده" محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی کوئنتین تارانتینو یکی دیگر از این همکاری‌های موفق به شمار می‌رود؛ فیلمی که هم نظر مثبت مخاطبان و هم منتقدان را به خود جلب کرد.


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org



"گتسبی بزرگ" به کارگردانی باز لورمان، علیرغم بازی درخشان لئوناردو دی‌کاپریو نتوانست انتظارها را آنگونه که باید برآورده کند. این فیلم بر اساس رمانی از اسکات فیتزجرالد ساخته شده که تاکنون برداشت‌های سینمایی متعددی از روی آن انجام شده است، از جمله فیلمی محصول سال ۱۹۷۴ با بازی رابرت ردفورد در نقش گتسبی بزرگ.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



زمانی که "گرگ وال استریت" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و بازی لئوناردو دی‌کاپریو به روی پرده سینماها آمد، همه بر این باور بودند که اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد این بار از آن دی‌کاپریوست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اهدای جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه مرد به لئوناردو دی‌کاپریو هرچند در شاخه فیلم‌های کمدی یا موزیکال، موجب شد تا امید اهدای اسکار به وی بیشتر شود. بدشانسی محض دی‌کاپریو در اسکار ۲۰۱۴ داشتن رقیبی به نام متیو مک‌کاناهی بود که او نیز بازی درخشانی از خود در فیلم "مشتریان کلوب دالاس" ارائه داده بود؛ رقیبی که باعث شد این بار هم دی‌کاپریو از اسکار به دور بماند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



طبق نوشته مجله "فوربس" لئوناردو دی‌کاپریو از سال ۲۰۰۷ تا کنون جزو پردرآمدترین هنرپیشه‌های هالیوود به شمار می‌رود. دستمزد وی در فاصله زمانی ژوئن ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸ بالغ بر ۴۵ میلیون دلار بوده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



لئوناردو دی‌کاپریو اخیرا به عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شد و در آخرین نشست عمومی این سازمان در نیویورک نیز سخنرانی کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



لئوناردو دی‌کاپریو همانند بسیاری از ستارگان طراز اول هالیوود چندان علاقه‌ای به افشای جزئیات زندگی‌ خصوصی‌اش ندارد. او البته پنهان نمی‌کند که علاقه‌ زیادی به دنیای مد دارد، زیرا اکثر زنانی که وی به عنوان دوست دختر برای خود برگزیده مدل بوده‌اند. ژیزل بوندشن، سوپر مدل برزیلی، یکی از دوست دخترهای پیشین دی‌کاپریو بوده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



دی‌کاپریو اکنون با تونی گارن، مدل آلمانی، رابطه عاشقانه دارد، هرچند هیچ‌کدام از این دو رسما این موضوع را تأیید نکرده و در مصاحبه‌هایشان به آن اشاره نکرده‌اند. با این همه تصاویری از این دو در کنار یکدیگر به ویژه در تعطیلات، منتشر شده‌اند. لئوناردو دی‌کاپریو اغلب مادرش را همراه با خود روی فرش قرمز اسکار می‌برد‌. همین امر موجب شده تا مجلات عامه‌پسند اغلب با لقب "پسر مامان" از او یاد کنند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



طرفداران دی‌کاپریو می‌توانند هنرپیشه محبوبشان را در سال ۲۰۱۵ در فیلم وسترنی به کارگردانی آلخاندرو گونزالز اینیاریتو مشاهده کنند. او در این فیلم که The Revenant نام دارد، در نقش یک شکارچی در طبیعت وحشی قرن ۱۹ آمریکا ظاهر شده است. لئوناردو دی‌کاپریو ۱۱ نوامبر به باشگاه ۴۰ ساله‌‌های هالیوود پیوست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


ستاره ها برای خرید خودروهای خاص حسابی پول خرج می کنند. برای آشنایی با آنها و خودروهایشان، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 برترین ها: در سال 2008 میلادی، پاریس هیلتون یک دستگاه «بنتلی کونتیننتال GT» خریداری کرد و آن را از بالا تا پایین صورتی کرد. این ماشین 200 هزار دلاری همانند اسباب بازی در دست این ستاره، تغییر رنگ داد. دلیلش هم این بود که از بچگی دوست داشته است یک ماشین صورتی و کاملا دخترانه داشته باشد. رنگ کردن ظاهر خودرو هم او را راضی نکرد و همه اتاق داخلی ماشین نیز صورتی شدند.  اما پاریس هیلتون تنها هنرمندی نیست که از این کارها با ماشین خود کرده است.
ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند

ستاره های پولدار دیگری هم هستند که چنین تجربیات مشابه داشته اند. آنهایی که برای خرید خودروهای خاص حسابی پول خرج می کنند. برای آشنایی با آنها و خودروهایشان، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

C.J. Wilson

ویلسون، بازیکن بیس‌بال تیم لس‌آنجلس است. خودروی او «مک‌لارن P1 سوپرکار» است. یکی از خودروهایی که به تعداد محدود تولید می شود و فقط 375 نفر در کل دنیا می توانند سوار آن شوند.  این مک‌لارن حدود 1.2 میلیون دلار قیمت دارد. ویلسون این خودروی بسیار گران قیمت را  به دلخواه خودش رنگ و به بوم نقاشی تبدیل کرده است.

ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند

Justin Bieber

جاستین بیبر هم از آن دسته ستاره هایی است که پول زیاد دارد و نمی داند با آن چه کند. او یک Fisker Karma تماما نقره ای دارد که در سال 2012 میلادی یکصدهزار دلار خریداری کرده است.

ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند

Arnold Schwarzenegger

آرنولد شواتزنگر  در سال 2012 میلادی یک مرسدس بنز Unimog  خرید و در سال 2014 با قیمت 275 هزار دلار آن را برای فروش گذاشت.

ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند

Gold Ferrari

در آگوست 2014 میلادی دیلی‌میل خبری منتشر کرد که محله ثروتمندنشین لندن، یک فراری طلایی پارک شده که احتمالا برای شیخ نشین های عربستان یا امارات است. اما این فراری، مدل 458 Spider است و به Riyadh Al-Azzawi، قهرمان بوکس در سال 2008 تعلق دارد.

ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند

Tyrese Gibson

خواننده و موزیسین، تایریس گیبسون نیز مرسدس  بنزی به نام Ghost Sprinter دارد که در می 2014 میلادی آن را شخصی سازی کرده است. صندلی های آن بژ و صورتی شده اند و یک تلویزیون 42 اینچ در اتاق آن کار شده است.

ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند

Michael Jordan

مایکل جردن در سال 2007 میلادی مرسدس مک‌لارن SLR 722 خرید و اکنون پس از طی 962 مایل آن را برای فروش گذاشته است. او قیمت این ماشین را 430 هزار دلار تعیین کرده است. این خودرو، در عرض 3.6 ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب می گیرد. بیشینه سرعت آن نیز 209 مایل در هر ساعت است.

ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند

Dan Bilzerian

خودروی این ستاره هم مرسدس بنز G63 است. این خودرو 634 هزار دلار آمریکا قیمت دارد.

ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند

Nicki Minaj

خواننده رپ، نیکی میناج نیز یک لامبورگینی 400 هزار دلاری دارد که به رنگ صورتی آن را نقاشی کرده است.

ستاره های پولدار چه خودروهایی دارند