بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

1 درمواقعی که ممکن است قلب شما بیمار شود .2 چه غذاهایی برای قند خون مفید است؟

به گزارش صد آنلاین  حملات قلبی به طور معمول ناشی از انسداد شریان‌های رساننده خون به عضله قلب هستند. اما در افراد دچار نشانگان قلب شکسته آزاد شدن مقدار زیاد هورمون‌های استرس مانند آدرنالین مانع از انقباض درست عضله قلب می‌شود و عارضه‌ای ایجاد می‌شود که در پزشکی به آن «کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو» می‌گویند.

افراد همچنین می‌توانند پس از حوادث عاطفی با بار مثبت مانند یک مهمانی غافلگیرکننده یا بردن در بخت‌آزمایی یا پس از حوادث جسمی مثلا ورزش شدید دچار این عارضه شوند.

همه موارد نشانگان تاکوتسوبو ناشی از نارحتی عاطفی یا جسمی نیستند و در یک سوم موارد هیچ عامل برانگیزاننده‌ای وجود ندارد.

در برخی از افراد ممکن است دقایقی پس از دریافت اخبار بد ممکن است نشانگان قلب شکسته رخ دهد و در دیگران ممکن است مدتی وقت بگیرد تا حادثه تکان‌دهنده را از لحاظ عاطفی پردازش کنند.

ممکن است مشکلات قلبی ساعت‌ها و در برخی موارد یک روز بعد رخ دهد، بعنی مثلا هنگامی که فرد واقعا می‌فهمد فردی که برای او عزیز بوده است، دیگر برنمی‌گردد.

احساس ناراحتی غیرمعمول در قفسه سینه یا تنگی نفس به دنبال یک حادثه تنش‌زا ممکن است نشانه‌ای از نشانگان قلب شکسته باش، اما همیشه این نشانه‌های

هشداردهنده وجود ندارند.

از آنجایی که در نشانگان قلب شکسته شریان‌های مسدودشده وجود ندارد، فقط با دارو شخص را درمان می‌کنند. بنابراین از دیدگاه پزشک مهم است که تشخیص دهد حمله قلبی فرد از چه نوعی است

این عارضه بیش از همه در زنان ۵۰ ساله و بالاتر شایع است: در یک بررس در سال ۲۰۲۱ زنان حدود ۸۸ درصد موارد نشانگان قلب شکسته را تشکیل می‌دادند. یک بررسی در سال ۲۰۲ هم نشان داد اختلالات اضطرابی در بیماران مبتلا به نشانگان قلب شکسته شایع‌تر از افراد سالم است.

حدود یک درصد از افراد دچار نشانگان قلب شکسته در نهایت به علت آن می‌میرند. اما بسیاری از افراد در طول حدود یک ماه بهبود کامل پیدا می‌کنند و به آسیب قلبی درازمدت هم دچار نمی‌شوند.

هنوز روش شناخته‌شده‌ای برای پیشگیری از نشانگان قلب شکسته وجود ندارد، گرچه حفظ آرامش با کشیدن نفس‌های عمیق ممکن است کمک کند.

حفظ سلامت روانی و جسمی حتی در مواجهه با یک مصیبت برای کاهش خطر بیماری قلبی همیشه مهم است. باید تلاش کرد در این موارد رژیم غذایی سالمی داشت و به اندازه کافی خوابید تا استرس را تا حد ممکن

تحت کنترل درآورد و در صورت نیاز حتما کمک خواست.   


| چه غذاهایی برای قند خون مفید است؟

صد آنلاین | چه غذاهایی برای قند خون مفید است؟ در لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون غذاهای دریایی از جمله ماهی و صدف منبع ارزشمند از پروتئین و چربی های سالم ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد در بدن به عنوان قوی ترین پایین آورنده قند خون عمل می کنند. پروتئین برای کنترل قند خون ضروری است و به کند شدن هضم غذا کمک می کند و از افزایش قند خون بعد از غذا جلوگیری می کنند. از طرف دیگر مصرف پروتئین موجب می شود تا بیشتر احساس سیری داشته باشید. از همین رو برای جلوگیری از پرخوری و کاهش چربی اضافه بدن نیز بسیار مؤثر است. مصرف مرتب ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین به بهبود تنظیم قند خون کمک زیادی می کند. مطالعه ای که روی ۶۸ فرد بزرگسال مبتلا به اضافه وزن و چاقی انجام شد، نشان داد که مصرف ۷۵۰ گرم ماهی چرب در هفته می تواند به طور قابل توجهی سطح قند خون این افراد را کاهش دهد.     (   باتشکر از صدآنلاین  )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد