بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

خواص مفید پوست لیمو - و بدترین نکات تغذیه ای که تابه حال شنیده اید

,خواص مفید پوست لیمو,[categoriy]


آکاایران: بسیاری از ما درباره خواص مفید و ارزش غذایی پوست لیمو اطلاعی نـداریـم، بـنـابراین بهتراست قبل از دور انداختن پوست لیمو کمی به خواص آن فکر کنیم، چرا که

حتی پوست لیمو نیز بسیار مفید است.

به گزارش آکاایران: بهترین روش برای خوردن پوست لیمو
اکنون اجازه دهید بهترین شیوه برای خوردن پوست لیمو را پیشنهاد کنیم. ابتدا باید لیمو را در فریزر نگهدارید تا فریز شود. سپس آنها را خرد یا رنده کنید. حال می توانید این تکه ها را در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری شکر مخلوط کرده و میل بفرمایید.این بهترین شیوه است تا هم از مزه و هم از خواص مفید پوست لیمو بهره مند شوید.

پوست لیمو به بهبودی سلامت استخوان کمک می کند، زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین C است که در حفظ و درد بهبود سلامت استخوان نقش دارد. همچنین از ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان، آرتریت رماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیری می کند.
همچنین در کاهش استرس اکسیداتیو نقش دارند. پوست لیمو حاوی مقدار زیادی بیوفلاونوییدهای مرکبات است که مقالات پزشکی و بهداشتی - بسیار قوی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می باشد.
مردم بندرت آگاهی دارند که از پوست لیمو در جلوگیری و درمان سرطان استفاده می شود. پوست لیمو حاوی سالوسترولQ 40 و لیمونن می باشد که با سلول های سرطانی موجود در بدن مبارزه می کند.
همچنین فلاونوییدهای پلی فنول موجود در پوست لیمو باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود که در بهبود سلامت قلب مفید است.
وجود پتاسیم در پوست لیمو باعث حفظ فشار خون در سطح مناسب می شود. علاوه بر این پوست لیمو از بیماری های قلبی، حمله قلبی و ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.
پوست لیمو همچنین برای بهداشت دهان و دندان مفید است.کمبود ویتامینC مشکلاتی نظیر خونریزی لثه،اسکوروی و التهاب لثه را به وجود می آورد. پوست لیمو سرشار از اسید سیتریک می باشد که می تواند کمبود ویتامینC موجود را تامین کند به علاوه با مشکلات شناخته شده دهان و لثه به مبارزه بپردازد.

در کاهش وزن نیز موثر است. پوست لیمو دارای اجزاء ترکیب کننده ای هست که به عنوان پکتین شناخته شده است و مسئولیت کاهش وزن بدن را به عهده دارد.
علاوه بر این پوست لیمو در جلوگیری از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، آکنه، رنگدانه ها و لکه های تیره نقش دارد. رادیکال های آزاد نقش بسیار مهمی در این فرایند بازی می کنند. همچنین آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که تا حد زیادی در سم زدایی پوست نقش دارند.
از دیگر مزایای مفید پوست لیمو می توان به پاکسازی کبد، تقویت مویرگ ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه ای، جلوگیری از سکته و … اشاره کرد


موضوع: بدترین نکات تغذیه ای که تابه حال شنیده اید


 

 
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به نظر می رسد هر روز ترفندها و نکات تغذیه ای جدیدی ایجاد می شود. هر زمان که سری به دنیای تغذیه بزنید با موارد و ترفندهای جدید تغذیه ای روبرو می شوید که شما را ترغیب می کنند رژیمی سالم داشته باشید. با وجود چنین حجم گسترده ای از اطلاعات، داشتن یک رژیم غذایی سالم ممکن است کمی گیج کننده باشد. خوشبختانه تشخیص بهترین ترفندها و نکات این روزها بسیار آسان تر شده است. در این مقاله قصد داریم بدترین نکات تغذیه ای را که تا به حال شنیده اید را بیان کنیم و از متخصصان این حوزه بخواهیم راهکار های جایگزین را ارائه دهند.

1. بعد از ساعت ۸ شب غذا نخورید:

برای افرادی که شب ها نیز ورزش می کنند، رعایت این نکته غیر ممکن است. دکتر لیزا موسکوویتز معتقد است که اگر تا زمان خواب تنها یک یا دو ساعت فاصله دارید بهتر است تنها ۵۰۰ کالری مصرف نمایید. مصرف هوشمندانه و متعادل در ساعت ۷ و ۸ شب و یا حتی ۹ شب هیچ اشکال تغذیه ای نخواهد داشت. تنها نکته ای که باید رعایت کنید مصرف کالری است. این وعده ی غذایی نباید سرشار از مواد پرچرب باشد. مطمئن شوید که غذای شما متعادل است و حاوی غلات سبوس دار، سبزیجات و کمی پروتئین می باشد.

2. زمانی که گرسنه هستید یک آدامس بجوید و یا اینکه کرفس بخورید:

نادیده گرفتن نشانه های گرسنگی نمی تواند باعث ذخیره شدن کالری و یا کاهش وزن شما شود. این موضوع می تواند عواقب معکوسی داشته باشد. افرادی که در حین گرسنگی چیزی نمی خورند معمولا بعدا غذای بیشتری مصرف خواهند کرد. حتی اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید باید مواد مغذی سرشار از فیبر و پروتئین مصرف نمایید. خوردن مواد کم کالری مانند کرفس کمکی به شما نمی کند. جویدن ادامس زمانی مفید خواهد بود که شما دارای گرسنگی کاذب هستید اما این ترفند در زمان گرسنگی واقعی کارساز نیست. دکتر جیمی شوارتز کوهن

3. برای کاهش وزن، غذا کم بخورید و زیاد ورزش کنید:

یکی از بدترین نکات تغذیه ای، همین مورد است. بیشتر افراد فکر می کنند که کاهش وزن و مبارزه با چاقی بسیار ساده است و خود فرد می تواند آن را مدیریت کند. اگر کاهش وزن چنین راحت بود، بیشتر افراد کره ی زمین اکنون لاغر و اندامی بودند. دکتر یونی فریدهوف

4. به جای نوشابه های معمولی از نوشابه های رژیمی استفاده کنید:

من طرفدار نوشابه نیستم و علاقه ای نیز به آن ندارم اما بیشتر افراد نوشیدن آن را بسیار دوست دارند. نوشابه های رژیمی نیز مورد توجه و علاقه ی من نیست. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نوشابه های رژیمی ممکن است رابطه ی مستقیمی با خطر ابتلا به سندروم متابولیسم و دیابت نوع ۲ داشته باشد. به جای مصرف چنین نوشیدنی هایی، بهتر است از چای سبز و یا آب استفاده کنید. دکتر میتزی دولان نویسنده ی کتاب رژیم غذایی: چگونه لاغر شویم؟

5. خوردن کربوهیدرات ها را متوقف کنید:

این توصیه معمولا مرا عصبانی می کند. ما نمی توانیم به افراد توصیه کنیم که در رژیم غذایی خود موادی را به طور کامل حذف کنند. در عوض، باید نحوه ی صحیح مصرف و مقدار مجاز را یاد بدهیم. افراد می توانند غذاهایی مانند سیب زمینی، پاستا و یا نان را در رژیم غذایی خود داشته باشند اما مقدار مصرف بسیار مهم است. استفاده از مواد سبوس دار، مصرف مقدار صحیح مواد غذایی و انتخاب مواد مغذی سالم، توصیه ای است که من همیشه به افراد می کنم. دکتر کری جانز

6. اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید، بدن خود را پاکسازی کنید:

کبد و کلیه ی شما بدون نیاز به مواد مختلف می توانند سم زدایی را به خوبی انجام دهند. مصرف نکردن مواد غذایی مختلف، روزه گرفتن و نوشیدن مواد خطرناک هیچ کمکی به کاهش وزن نخواهد کرد. بله شما باید وزن خود را کاهش دهید اما این کاهش وزن به خاطر نخوردن نیست. باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. دکتر دانا آنجلو وایت

7. از مصرف شکر و قند چشم پوشی کنید:

بسیاری از افراد شکر و قند را دشمن خود می دانند. مصرف زیاد شکر می تواند باعث افزایش وزن شود و خطر ابتلا به بیماری های مختلف همچون دیابت را افزایش دهد. اما تمامی شکرها در شرایط یکسان ایجاد نشده اند. منابع طبیعی از شکر مانند میوه های تازه و لبنیات کم چرب و بدون طعم می توانند مواد مغذی زیادی برای بدن شما فراهم کنند. شما می توانید در کنار رژیم غذایی سالم و متعادل، مصرف شکر و قند را نیز داشته باشید. البته مقدار مصرف این مواد باید محدود باشد. دکتر الیسا زید

8. در مورد چربی های اشباع نگران نباشید:

بر خلاف موارد موجود، اسیدهای چرب اشباع برای سلامتی انسان مضر است. این چربی ها می توانند سطح کلسترول خون را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را بیشتر نمایند. تنها موادی که دارای اسیدهای چرب اشباع مفیدی هستند و می توانند از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری نمایند، آجیل و دانه های مختلف است. دکتر جوئل فورمن



توصیه های غیردارویی در درمان کودکان بیش فعال


توصیه های غیردارویی در درمان کودکان بیش فعال
متخصص روانپزشکی ضمن توصیه های غیردارویی برای درمان بیش فعالی عنوان کرد: پدر و مادر باید این اختلال را بشناسند و با مطالعه و مشاوره سطح آگاهی خود را نسبت به این بیماری افزایش دهند، عدم شناخت درست از این بیماری توسط والدین باعث می شود که در رفتار با کودک و درمان او دچار مشکل شوند.خانواده باید درک کند که رفتار کودک از روی اختلال است و عمدی در کار نیست، قوانین خانه باید شفاف و خلاصه و کوتاه باشند تا کودک به طور دقیق انتظارات والدین را بداند، در واقع کودک با درمان توانایی موفقیت را بدست خواهد آورد.سفیدچیان، با تأکید بر تمرکز بر روی نقاط مثبت کودک توصیه کرد: شرکت دادن کودک در کارهای هنری و ورزشی، بیشتر از حد توان از فرزند انتظار نداشتن، آرام و شمرده سخن گفتن با کودک، داشتن ارتباط چشمی مناسب، داشتن برنامه منظم برای خواب و غذا از جمله توصیه های موثر در ارتباط با این کودکان است.این کودکان به سختی خود را با تغییرات تطبیق می دهند مثلا اگر محل زندگی کودک تغییر کند باید از قبل این آمادگی برای جابجایی را در او ایجاد کنند و ناگهانی نباشد، همچنین بسیاری از موقعیت های ناراحت کننده مانند نشستن در سخنرانی ها یا کلاس های طولانی‏، خرید در فروشگاه های بزرگ تحریک کننده سیستم عصبی کودک بوده و باعث تشدید علائم بیماری خواهد شد.متخصص روانپزشکی با تأکید بر پرهیز از تنبیه بدنی کودک گفت: برای تربیت این کودکان باید از پاداش و تنبیه رفتاری استفاده کنیم معمولا این کودکان به دلیل نوع رفتارهای ناآرام خود عموما توسط والدین تنبیه می شوند که متأسفانه بسیار تشدید کننده خواهد بود.خانواده ها باید نسبت به این اختلال بسیار صبور و واقع بین باشند که نیازبه درمانی طولانی مدت دارد، لذا نباید انتظار بهبود یک شب را از کودک داشته باشند.