بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

چرا باید سحرخیز باشیم؟

چرا باید سحرخیز باشیم؟

چرا باید سحرخیز باشیم؟

بر اساس تحقیقات تازه ی شرکت تحلیل ژنتیک 23andMe، مشخص شده است سحرخیز بودن یا شب زنده دار بودن افراد می تواند ریشه در DNA آنها داشته باشد. نتایج این پژوهش تازه که اخیراً در نیچر کامیونیکیشنز منتشر شده است، به ۱۵ نقطه ی متفاوت از مولکول DNA اشاره دارند که گفته می شود با این موضوع ارتباط دارند.

محققان این پژوهش، داده های خود را از نمونه ی بسیار بزرگی مشتمل بر بیش از ۸۹۰۰۰ مشتری این شرکت در سرتاسر جهان دستچین کردند که موافقت خود را با مشارکت در این تحقیق اعلام کرده بودند. همه ی این هشتاد و نه هزار نفر، در ازای گزارشی آنلاین در مورد DNA خود، نمونه ی بزاق شان را با استفاده از کیت های نمونه برداری خانگی در اختیار 23andMe قرار دادند. مشارکت کنندگان سحرخیز بودن یا نبودن خود را نیز به شرکت مذکور اطلاع می دادند. آنگونه که مشخص شده است، اغلب مشارکت کنندگان در این تحقیق به هیچ وجه سحرخیز نبوده اند و ۵۶ درصد از افراد مورد بررسی گفته اند کاملاً شبانه به امور زندگی خود می پردازند.

اما محتمل ترین کاندیدا های DNA های سحرخیز را زنان و افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می داده اند. احتمال گزارش افسردگی، بیخوابی، و یا نیاز به بیش از ۸ ساعت خواب نیز در میان سحرخیز ها پایین تر بوده است.

شب زنده دار بودن بهتر است یا سحرخیزی؟

با توجه به نتایج پژوهش بالا و احتمال ارتباط بین عادات خواب و ژنتیک افراد، به نظر می رسد سحرخیزی باز هم گزینه ی بهتری محسوب می شود. سحرخیز ها حدود ساعت ۹ صبح به اوج فعالیت مغزی خود می رسند. این در حالی است که زمان اوج فعالیت شب زنده دار ها ۹ شب است و این ارتباط آنها با دنیای اطرافشان را دچار مشکل می کند.

از طرف دیگر تحقیقات نشان داده اند ماده ی سفید مغز شب زنده دار ها ارتباط پذیری کمتری دارد. نکته ی مهم اینجاست که این ویژگی فیزیولوژیک یکی از نشانه های مرتبط با افسردگی نیز محسوب می شود. با این تفاسیر به نظر می رسد معایب شب زنده داری از مزایایش بیشتر باشد.

اما به یاد داشته باشید می توانید با کمی استمرار و پشتکار، هر عادت مضری را از بین ببرید؛ هر چند که ریشه در پیشینه ی ژنتیکی شما داشته باشد. توصیه های زیر می توانند شما را در این مسیر یاری دهند:

  • برنامه ی خود را به صورت مستمر برای روز تنظیم کنید

داشتن برنامه ی منظمی برای به خواب رفتن و بیدار شدن به بدن شما کمک می کند عادت شب زنده داری را تغییر و آن را با شرایط جدید وفق دهد.

  • از ساعت های زنگدار با دکمه ی اسنوز استفاده نکنید

دکمه ی اسنوز برای این طراحی شده است که بتوانید بدون اینکه به چرخه ی خواب عمیق وارد شوید چند دقیقه بیشتر بخوابید. اما این می تواند تحول عادات خواب و تبدیل شدن شما به یک فرد سحرخیز را با مشکل مواجه کند.

  • روز ها خود را در معرض نور قرار دهید

نور به مغز شما پیام می دهد ترشح ملاتونین را متوقف کند و به این ترتیب نقش مؤثری در بالا رفتن هشیاری شما بازی می کند؛ حتی نور مصنوعی.

  • کمی ورزش کنید

ورزش کردن در ساعات آغازین صبح به بیدار شدن بدن شما کمک می کند. ورزش صبحگاهی فشار خون شما را پایین می آورد، استرس و تنش هایتان را کاهش می دهد و کمک می کند شب ها بهتر بخوابید.

  • غذای پر پروتئین مصرف کنید

پروتئین بر خلاف کربوهیدرات ها به بالا رفتن هشیاری بدن شما کمک می کند و سطح دوپامین را در بدن شما بالا می برد.

  • تسلیم وسوسه ی چرت زدن نشوید

شما با چرت زدن در طول روز، محرک طبیعی خود برای خواب شبانه را از بین خواهید برد. بنابراین بهتر است در طول روز از چرت زدن پرهیز کنید تا زود خوابیدن به هنگام شب برایتان آسانتر باشد.

منبع: entrepreneur

کلیدپیشگیری ازآلزایمر بعداز میانسالی .

احترام گذاشتن به سالمندان احتمال ابتلا به بیماری های شناختی راکاهش میدهد. مطابق باتحقیقات انجام گرفته تفکرمثبتی که بخش بیشترآن توسط اطرافیان  به سالمندان القا می شودیکی ازعوامل مهم درکاهش خطر ابتلا به مشگلات شناختی وزوال عقل است .

پژوهش گران معتقدندآنچه سلامت مغز افرادرا پس از گزراندن دوره میانسالی حفظ  می کند .بهره مندی ازدیدگاه تفکرمثبت است .

مطالعات پیشین نشان داده افرادیکه تفکر مثبت دارند به طور متوسط 7 سال وشش ماه بیشترازسایرین عمرمی کنند و برسی های نوین اثبات کرده است احترام گذاشتن به سالمندان وتلقین تفکرمثبت به آنهابه اندازه رژیم غذایی حیاتی وتاثیرگذار است.

متخصصان امریکایی فعال درانجام این پژوهش میگویند. کافی است به سالمندان احترام بگذاریم . این شیوه بسیار آسان تر از مجبورکردن آنها به انجام ورزش های منظم یاپیروی ازرژیم های غذایی خاص یا تجویز دارو است .چرا که ترس از پیرشدن وابتلا به بیماری که نتیجه تفکرمنفی وفراموش شدن است یکی ازریسک فاکتورهای مهم درابتلا به مشکلات شناختی به حساب می آ ید.


دکتربکالوی محقق دانشگاه ییل وسرپرست این تیم پژوهشی میگوید باورهای منفی ونا امیدی راباید درسالمندان کاهش داد.

این تحقیق که بر 74 زنومرداز دوران میانسالی تا لحظه مرگ در دوره زمانی مشخص انجام گرفت. نشان داد چگونه نوع باورها وشیوه

رفتار کردن اطرافیان باافراد میانسال برابتلا به بیماری های شناختی تاثیر میگذارد.


این محقق ادامه میدهد . مغز تمام افراد درطول زمان کوچک میشود .  مطالعات نشان داده هیپوکامپ افراد منفی نگر یلسالمندانی که

تحت تاثیرنگرش های منفی اطرافیان وبی احترامی آنهاقرار می گیرندسه برابر سریع تراز افراد دیگر کوچکشده واحتمال به آلزایمر یا دمانس درآنها بیشتر است.







1-اشتباهات رایج انسان در اوج جوانی 2-۲۰ کاری که پولدارها هر روز انجام می‌دهند

اشتباهات رایج انسان در اوج جوانی


خوشبختانه دهه ۲۰ زندگی دوره ای است که می توان اشتباهات گذشته را جبران کرد، اما برخی انتخاب ها هستند که شاید نتوان براحتی از پس جبران آن برآمد. ما در اینجا اشتباهات رایجی را که جوانان در دهه ۲۰ زندگی مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم تا از آنها درس بگیرید.

روزنه آنلاین

کارهایی که باید تا ۳۰ سالگی انجام دهید تا به خاک سیاه ننشینید  

۳۰ سالگی سنی است که انسان کم کم جا می‌افتد. بی‌خیالی‌های ۲۰ سالگی‌تان دیگر در شما نهادینه شده‌اند و اگر دیر بجنبید به هیچ وجه نمی‌توانید از شرشان خلاص شوید. کافی است چند ثانیه در سایت Quora جستجو کنید تا متوجه شوید سؤالات رایج هم سن  سال‌های‌تان در زندگی چیست : " بزرگترین اشتباهی که افراد در ۳۰ سالگی انجام می‌دهند چیست و چه عبرتی می‌توان از آن‌ها گرفت؟ " یا " چه کاری را در ۳۰ سالگی‌تان انجام ندادید که بعداً باعث حسرت‌تان شد؟ ".

دغدغه‌های ۳۰سالگی متفاوت از ۲۰ سالگی و ۴۰ سالگی است. در ۳۰ سالگی هدف اکثر مردم این است که مستقل شده باشند و از فرصت‌های شغلی خود به بهترین نحو استفاده کنند تا بعداً پشیمان نشوند. ما نیز که کم و بیش هم سن و سال شما هستیم و خودمان احساس خطر کرده‌ایم، بر آن شدیم تا حسرت‌ افراد مسن‌تر را در قالب توصیه‌های مفید برای افراد ۳۰ ساله جمع آوری کرده و خدمت‌تان ارائه کنیم:

۱- ۳۰ سالگی زمان وقت تلف کردن نیست، دوستان بهتری پیدا کنید

گروه سرگرمی ROZANEH

افرادی که در زندگی شما وجود دارند، تاثیر زیادی هم بر شکست و هم بر موفقیت تان خواهند داشت. آنها می توانند بر تمام جنبه های زندگی تان، از شیوه لباس پوشیدن گرفته تا ورزشی که می کنید و پولی که به دست می آورید، تاثیر بگذارند. بنابراین اگر می خواهید اطراف خود را از دوستانتان پر کنید، در انتخاب آنها نهایت دقت را به خرج دهید.

آیا فکر می کنید که دوست دوران دانشگاه تان برای همیشه با شما خواهد ماند؟ شما باید بدانید که کدامیک از آنها برای شما اهمیت و بیشترین تاثیر را در زندگی دارند سپس برای ادامه رابطه با آنها تصمیم بگیرید.

از بین ۶۰۰ پاسخ خوانندگان Quora که دهه ۳۰ سالگی را رد کرده بودند، یکی از رایج‌ترین پاسخ‌هایی که ارسال شده بود این بود که : دیگر از سر و کله زدن با دغل دوستان و آدم‌های بی‌خود دست بکشید و به جای آن با کسانی وقت بگذرانید که واقعاً به فکرتان هستند و شما هم دوست‌شان دارید. به عبارت دیگر اگر تا این اواخر مگس گرد شیرینی جمع کرده بودید حالا دیگر آخرین فرصت برای استفاده از مگس کُش است و گرنه تا آخر عمر صدای ویز ویز آن‌ها در گوش‌تان طنین‌انداز خواهد شد.

مایکل دوریان باخ که یکی از طراحان محصولات مایکروسافت است در سایت Quora می‌نویسد: " بیش از حد به کار نچسبید. کمی هم برای خودتان خاطره بسازید. هر چه پیرتر شوید پیدا کردن یک دوست درست و حسابی برای‌تان سخت‌تر می‌شود."

جیمز آلتوچر، کارآفرین و بلاگ نویس، نوشته که شما نباید این نکته را فراموش کنید که موازی با بالا رفتن سن شما، پدر و مادرتان نیز پیرتر می‎شوند. او می‌افزاید: " وقتی من ۳۴ سالم بود، هر بار که پشت تلفن با پدرم بحثم می‎شد گوشی را روی او قطع می‌کردم و دیگر هر چه زنگ می‌زد رد تماس می‌دادم تا خسته شود. شش ماه بعد پدرم سکته کرد و از دنیا رفت. یک هفته قبل از مرگش به من ایمیل زده بود تا حالم را بپرسد اما من جواب ایمیلش را نداده بودم" شرمنده بابا...

زمان در ۳۰ سالگی شاید با ارزش تر از زمان در دوران ۲۰ سالگی و بالای ۴۰ سالگی باشد. چرا که شما در این زمان در اوج قدرت و شکوفایی خود هستید. پس از اتلاف وقت بیش از اندازه در شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های اعتیاد آور بپرهیزید.


۲- اهداف بالاتر را بزنید

گروه سرگرمی روزنه

شاید تمام کردن یک رابطه عاطفی یا اخراج شدن از کار برایتان سخت باشد اما به جای فرار از آنها یا پیدا کردن کارهایی ساده تر، باید از شکست خود درس بگیرید و از آن به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت خود استفاده کنید.

اگر چه استعداد ذاتی، توانایی بالا و فارغ التحصیل شدن از معتبرترین دانشگاههای جهان خوب است اما برای موفقیت کافی نیست و شغل آینده شما را تضمین نمی کند. "من دهه بیست زندگی ام را در محیط های کاری زیادی گذراندم و به این نتیجه رسیدم که پشتکار، ثبات قدم، تلاش و انرژی وافر شغل من را تعریف می کنند و موفقیت بدون این ها امکان پذیر نیست."
افراد بیست و چند ساله معمولاً دنبال اشغال بلند پروازانه هستند و کارهایی که دوست نداشته باشند را به سادگی رد می‌کنند. طرف را جان به جانش کنی دوست ندارد در آژانس گردشگری عمویش کار کند و می‌خواهد دوچرخه تعمیر کند چون در میان دوچرخه‌ها احساس امنیت بیشتری می‌کند تا در محیط اداری و شلوغ آژانس. پیش خودش می‌گوید بگذار چند سال این کار را بکنم بعد می‌روم سراغ یک کار بهتر. اما سر بچرخاند چند سال گذشته و این‌ کاری که قرار بود موقتی باشد حالا به منبع درآمد اصلی‌اش تبدیل شده است.

اگر کار در آژانس را با دستمال کشیدن کف کاسه توالت شروع کرده بود تا الان هیچی نشده بود مدیر تورهای داخلی شده بود و زیر دستش چند تا کارمند ترگل ورگل برایش رکوع و سجود می‌رفتند " اما هم اکنون باید در مغازه‌ی اجاره‌ای خودش صبح تا شب چمباتمه بزند تا بلکه یکی از این لحاف‌دوزها دوچرخه‌اش پنچر بشود و بخواهد وصله به آن بیندازد، تا او تیوپش را در آورد و نیم ساعت تلمبه بزند و داخل تشت آب بیندازد تا ببیند باد از کجا در می‌رود"

www.ROZANEHONLINE.com

فردی گمنام در Quora نوشته که بزرگترین اشتباه سن ۳۰ سالگی این است که " معتاد پولی شوید که سر ماه بدست می‌آورید." مشخص است که این آدم زمانی که هم سن و سال ما بوده به جای این‌که بلند پرواز بوده باشد، شغلی را انتخاب کرده که در آن احساس امنیت شغلی می‌کرده.
از ما به خودمان نصیحت، اگر ۲۵ سال‌مان باشد تغییرات را راحت‌تر هضم می‎کنیم تا ۱۰ سال بعد. کار نشد ندارد اما در ۳۵ سالگی شغل عوض کردن سخت‌تر است. سعی کنید هدف‌تان را بالا بگیرید تا پس از ۳۰ سالگی به این نتیجه نرسید که استعداد‌تان پای کارهای بی‌خود هدر رفته است.


۳- خیلی حرص آینده را نخورید

http://www.rozanehonline.com

پیش بینی اینکه در آینده شما چه خواهید شد یا چه مسیری را انتخاب خواهید کرد ساده نیست بنابراین نگران ۵ سال دیگر خود نباشید و سعی کنید روی اهداف کوتاه مدت خود تمرکز کنید.

بهتر است به جای نگرانی درباره آینده، تمرکز خود را بر حال بگذارید. من در دهه ۲۰ زندگی خود تصور می کردم که باید هر چه سریع تر به تمام اهداف زندگی ام برسم و تنشی که این طرز فکر به من منتقل می کرد، در تمام کارها نتیجه ای برعکس می داد. پس عجول نباشید و با آرامش قدم هایتان را بردارید.
یکی از درس‌هایی که سنین بیست سالگی به آدم می‌دهد این است که آن لحظه‌ی جادویی که همیشه انتظار داشتید فرا برسد تا احساس کنید که به یک فرد بالغ و کامل تبدیل شده‌اید، هیچ‌وقت فرا نخواهد رسید. بیشتر کسانی که در این وب‌سایت نظرات خود را اعلام کرده بودند نیز این نکته را خاطر نشان کرده بودند.
مگر این‌که شب کریسمس امسال ماجرایی مثل مرحوم اسکروج برای‌تان اتفاق افتاده باشد، در غیر این‌صورت فکر کردن به ۵ سال آینده هیچ فایده‌ای ندارد. آینده همیشه در حال تغییر است و هیچ‌وقت آن‌چیزی نمی‌شود که ما انتظارش را داشتیم. بنابراین بهترین کاری که می‌شود در قبال آن کرد این است که از فکر کردن بیش از حد به آن خودداری کنیم.

گروه سرگرمی ROZANEH
می‎خواهید برای سال‌های خیلی دور برنامه ریزی کنید؟ بی‌خیال! هر چقدر بیشتر در آینده غرق شوید بیشتر همین زمان حال که در آن زندگی می‎کنید را از دست می‎دهید.
هر آدم سالم دیگری هم برای خود و خانواده‌اش اهدافی را دنبال می‎کند اما اگر این هدفمندی منجر به وارد کردن استرس به خود شود، از سم سیانور نیز مهلک‌تر است. با زمان پیش بروید و زندگی‌تان را زهرمار نکنید.


۴- تکلیف خودتان را مشخص کنید! بچه می‌خواهید یا نه؟

گروه سرگرمی ROZANEH

بعضی‌ها بعد از دیدن فیلم کله پاک کن دیوید لینچ کلاً قید بچه را زدند اما اکثریت کاربران این وب‌سایت Quora نوشته بودند که اگر می‌خواهید بچه دار شوید این کار را در سن سی سالگی انجام بدهید. اگر بخواهید بنشینید ببینید که چه زمانی همه چیز جور می‌شود به اصطلاح بچه‌ محل‌های ما " باخ رفته‌اید." اگر دل‌تان بچه می‎خواهد قبل از این‌که همه روزنه‌ها بسته شود این کار را به سرانجام برسانید.

فردی به نام کوین در Quora نوشته است: " وقتش را ندارید. پولش را ندارید. اول می‌خواهید شغل خوبی پیدا کنید بعد بچه دار شوید. فکر می‌کنید که بچه‌ها زندگی‌تان را نابود می‎کنند" خفه شید بابا" بچه‌ها شیرینی زندگی‌ان. بچه‌ها باعث می‎شوند در هر زمینه‌ای بهتر از قبل شوید. بچه آوردن باعث می‌شه آدم تلاش بیشتری بکنه. دیدن‌شون باعث خوشحالی آدم می‎شه. واسه بچه آوردن بهونه در نیارید. "


۵- ورزشکاران را دوست داشته باشید وغذای مقوی بخورید

www.ROZANEHONLINE.com

هر چه سن شما بالاتر می رود، بیشتر به این نتیجه می رسید که دوران نوجوانی و جوانی هیچگاه باز نمی گردند و شما انرژی سابق را در هیچ دوره دیگری از زندگی پیدا نخواهید کرد. به عنوان مثال در سن ۲۸ سالگی بیرون ماندن از خانه تا نیمه های شب و خوشگذرانی با دوستان چون گذشته برایتان لذت بخش نخواهد بود یا می فهمید که عاداتی مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی ناسالم چقدر به سلامتی بدنتان آسیب می رساند. بنابراین در این دوران نه تنها به سلامت فیزیکی بلکه به سلامت روحی خود نیز باید توجه کامل داشته باشید.

هر چقدر هم که سر خودتان را با کار شلوغ کنید نباید قید این یکی را بزنید. چه بسا که سلامتی باید در اولویت قرار بگیرد. هر چقدر که الان هواس‌تان به خودتان باشد و ورزش کنید و مواد غذایی سالم مصرف کنید و دندان‌تان را مسواک بزنید، در اصل برای آینده‌تان سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

مایکل دوریان باخ که خدمت‌تان عرض کردیم از بیل گیتس حقوق می‎گیرد در Quora نوشته: " برای سلامت‌ خودتان اهمیت قائل شوید. سلامتی باید اولویت اصلی شما باشد. نکند به سی سالگی برسید و همیشه خسته و کوفته باشید. از ما گفتن. "

یک بنده خدای دیگری به نام آدام دِنِر نوشته : " در سن ۴۱ سالگی هستم و لیست بلندبالایی از مشکلات فیزیکی بر سرم نازل شده است. اگر زمان به عقب برمی‌گشت طوری زندگی می‌کردم که الان به این وضع نیفتم."


۶- کلنگ اقتصادی را از جیب‌تان در بیاورید

گروه سرگرمی روزنه

تحقیقی نشان داده ۶۹% افرادی که در سن ۱۸ تا ۲۹ سالگی به سر می برند، تا کنون هیچ پس اندازی برای دوران بازنشستگی خود نداشته اند. شاید دوران بازنشستگی به نظرتان دور آید اما اگر به اهمیت پس انداز در این دوران پی نبرید، ضررهای زیادی در آینده به خود خواهید رساند.

این‌طور در نظر می‌گیریم که در سنین ۲۰ سالگی هر چه کار کرده بودید را برای پول اجاره خانه دانشجویی و ماه پیشونی و چشم عسلی خرج کرده‌اید و با وجودیکه گول تبلیغات تلویزیونی افتتاح حساب قرض الحسنه‌ی بانک‌های دولتی را هم نخوردید اما الان که ۳۰ سال‌تان شده اندوخته‌تان در حد خرید یک موتور گازی هم نیست. ناامید نشوید چون دیر نشده، اما از طرف دیگر این آخرین فرصت شما برای تضمین آسایش در زمان کهولت است.

آلتوچر نوشته که چطور در طی ۳۰ سالگی‌اش چند ‌بار تمام پولش را بدون فکر و اندیشه مناسب روی بیزینس‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه خود را به باد داده است. اکنون وضع او خوب است اما حتی الان هم گذشته که یادش می‏افتد اعصابش خراب می‎شود.

http://www.rozanehonline.com

خیلی ولخرجی نکنید. پس از این‌که خیال‌تان راحت شد مهریه زن‌تان را جمع کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های بیمه، خودتان را با پرداخت مبلغی ماهانه بیمه عمر کنید تا ۲۰-۳۰ سال بعد مجبور نباشید پا به پای جوانان آن زمان مسافرکشی کنید. اگر می‌توانید پول بیشتری جمع کنید زمین بخرید و آن‌را به عنوان سرمایه زمان پیری نگه دارید تا هر وقت لنگ پول شدید بفروشید و به زخمی بزنید.

اگر تا همین امروز هم دست روی دست گذاشته بودید از حالا شروع کنید و برای تأمین آینده‌تان دست بجنبانید.


۷- تفریح کردن را به خودتان حرام نکنید

www.ROZANEHONLINE.com

اگر چه پول شادی می آورد اما برای موفقیت کافی نیست. اگر تمام عمر خود را به جای آرزو و علاقمندی هایتان به دنبال پول باشید، در آینده ای نه چندان دور پشیمانی به سراغ تان می آید.

نکته آخر این‎که افرادی که ۳۰ سالگی موفقی را پشت سر می‌گذرانند خوشگذرانی را تعطیل نمی‎کنند. این که چون ۲۰ سالگی تمام شده دلیل نمی‌شود که یک فرد بخواهد ادامه‌ی عمرش را مثل راهبان بودایی زندگی کند. مایکل دوریان باخ نوشته که بیشتر عمرش در ۳۰ سالگی برای پول درآوردن گذشت و هر چه بیشتر پول در می‌آورد ناراحت‌تر بود.

گروه سرگرمی روزنه

کاربر دیگری به نام جف میلر در Quora نوشته که بهترین لحظات ۳۰ سالگی‌اش بیرون رفتن با همسرش و بازی کردن با بچه‎هایش بوده. چیزی که از کلیت قضیه استنباط می‌شود این است که اکثر کاربران با نگاه به گذشته خود، اعتقاد دارند کار کردن و پول در آوردن بدون لذت بردن از زندگی مفت نمی‌ارزد .


نمونه هایی دیگر از اشتباهات دهه 20 تا 30 سالگی

 

به دیگران اجازه می دهید تا برای شما تصمیم بگیرند 

زمانی که در دوراهی قرار می گیرید و قدرت تصمیم گیری ندارید، به دیگران اجازه می دهید تا راه شما را انتخاب کنند اما این را بدانید که شما بیش از هر شخص دیگری به صلاح زندگی خود آگاهید پس برای مسیر زندگی تان خود تصمیم بگیرید.

سعی دارید تمام اطرافیان را خشنود کنید

زمانی که برای اولین بار در جمعی حضور می یابید، به عنوان مثال در شرکتی استخدام می شوید، طبیعی است که برای به دست آوردن دل دیگران مانند رئیس، همکاران و غیره تلاش کنید و علارغم این که می دانید برخی از آنها با شما میانه خوبی ندارد، به راهتان ادامه می دهید اما این را بدانید که با این روش به زودی پشیمانی به سراغ تان می آید و روزی می رسد که آرزو می کردید ای کاش از همان روزهای اول برای خشنودی دیگران تلاش نمی کردید.

نقل مکان حلال تمام مشکلات است 

سفر و نقل مکان به خصوص در دهه ۲۰ زندگی، شاید چیزهای خوب بسیاری برای شما به همراه داشته باشد اما فکر این را که با تغییر موقعیت خود ناگهان راه و مسیر زندگی تان نیز تغییر می کند، از خود دور کنید.

همه چیز را سیاه و سفید می بینند 

اگر زاویه دید شما تک بعدی است و فکر می کنید آنچه به شما سود می رساند، موجب ضرر به دیگران می شود، بهتر است آن را هر چه زودتر تغییر دهید.

به دنبال شریک زندگی خود می گردید 

برخی افراد در دهه ۲۰ زندگی شان دوست دارند مجرد باشند و برخی دیگر به دنبال شریکی برای زندگی خود می گردند. گروه دوم خیال می کنند که پیدا کردن فردی ایده آل ساده است اما در زندگی واقعی رابطه های بلند مدت احتیاج به تلاش، پذیرفتن کمبودها، گذشت، انعطاف پذیری و غیره دارد که ساده به دست نمی آید.


۲۰ کاری که پولدارها هر روز انجام می‌دهند

گروه سرگرمی روزنه

تام کارلی، نویسنده آمریکایی برای مدت ۵ سال عادات روزانه ۲۳۳ پولدار و ۱۲۸ فرد با وضع خراب مالی را دنبال کرد و کتاب پرفروش Rich Habits را نوشت. او در این کتاب ۲۰۰ رفتار مشترک میان پولدارها را شناسایی کرده و توضیح می‌دهد که عادات روزانه پولدارها و غیرپولدارها به شدت متفاوت است و با توجه به عادات روزانه یک شخص می‌توان وضعیت مالی‌اش را پیش‌بینی کرد.
او در مورد این طبقه پولدار که درباره‌شان تحقیق کرده نوشته: "جالب اینجاست ۸۵ تا ۸۸ درصد میلیونرهای آمریکایی پولدارهایی خودساخته و نسل اولی هستند."
امروز با ۲۰ عادتی آشنا شوید که پولدارها دارند و افراد بی‌پول ندارند:

۱
۷۰ درصد پولدارها روزانه کمتر از ۳۰۰ کالری هله‌هوله (junk food) مصرف می‌کنند.

۹۷ درصد بی‌پول‌ها روزانه بیشتر از ۳۰۰ کالری هله‌هوله می‌خورند.

 

۲
۸۰ پولدارها روی "یک" هدف مشخص تمرکز کرده‌اند.

فقط ۱۲ درصد بی‌پول‌ها چنین کاری می‌کنند.

 

۳
۷۶ درصد پولدارها چهار روز در هفته ورزش می‌کنند.

۲۳ درصد بی‌پول‌ها اهل ورزش مرتب هستند.

 

۴
۶۳ درصد پولدارها موقع رفتن سر کار به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند

.فقط ۵ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.

 

۵
۸۱ درصد پول‌دارها کارهایی را که باید انجام بدهند لیست می‌کنند (to-do list دارند).

۱۹ درصد بی‌پول‌ها to-do list دارند.

 

۶
۶۳ درصد والدین پولدار بچه‌هایشان را مجبور می‌کنند که ماهی دو جلد یا بیشتر کتاب غیرداستانی بخوانند.

۳ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.

 

۷
۲۳ درصد پولدارها اهل قمار هستند.

۵۲ درصد بی‌پول‌ها قمار می‌کنند.

 

۸
۸۰ درصد پولدارها به دیگران زنگ می‌زنند تا تولدشان را تبریک بگویند.

۱۱ درصد بی‌پول‌ها چنین کاری می‌کنند.

 

۹
۶۷ درصد پولدارها اهداف‌شان را روزی کاغذ می‌آورند.

۱۷ درصد بی‌پول‌ها از این کارها می‌کنند.

 

۱۰
۸۸ درصد پولدارها روزی نیم ساعت یا بیشتر را به مطالعه با هدف کاری یا آموزشی می‌‌گذرانند.

فقط ۲ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.

 

۱۱
۶ درصد پول‌دارها ممکن است بگویند چه در سرشان می‌گذرد.

۶۹ درصد بی‌پول‌ها خیلی سریع به شما می‌گویند چه در سر دارند.

 

۱۲
۷۹ درصد پول‌دارها هر ماه ۵ ساعت یا بیشتر را در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند.

۱۶ درصد فقرا چنین کاری می‌کنند.

 

۱۳
۶۷ درصد پولدارها کمتر از روزی یک‌ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند.

۲۳ درصد بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.

 

۱۴
فقط ۶ درصد پولدارها reality TV تماشا می‌کنند.

۷۸ درصد بی‌پول‌ها دنبال چنین برنامه‌هایی هستند.

 

۱۵
۴۴ درصد پولدارها ۳ ساعت قبل از ساعت کاری شرکت‌شان بیدار می‌شوند.

۳ درصد فقرا چنین عادتی دارند.

 

۱۶
۷۶ درصد پولدارها عادات روزانه‌شان را - که عامل موفقیت خود می‌دانند - به فرزندان خود آموزش می‌دهند.

۱ درصد فقرا چنین کاری می‌کنند.

 

۱۷
۸۴ درصد پولدارها معتقدند عادات روزانه‌شان باعث زیاد شدن فرصت‌ها و شانس می‌شود.

۴ درصد بی‌پول‌ها چنین اعتقادی دارند.

 

۱۸
۷۶ درصد پولدارها می‌گویند عادات بد روزانه باعث بدشدن وضعیت مالی‌شان می‌شود.

فقط ۹ درصد بی‌پول‌ها به این مسئله اعتقاد دارند.

 

۱۹
۸۶ درصد پولدارها معقتدند باید تا آخر عمر برای خودبهسازی (self-improvement) آموزش ببینند.

۵ درصد بی‌پول‌ها چنین اعتقادی دارند.

 

۲۰
۸۶ درصد پولدارها عاشق مطالعه‌اند.

۲۶ درصد بی‌پول‌ها عاشق مطالعه‌اند.