بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

6 دلیل خوب برای خواب بعد از ظهر!

دلیل خوب برای خواب بعد از ظهر!


اما در واقع، خصوصیات واقعی خواب بعد از ظهر چیست؟

1- خواب بعد از ظهر برای قلب مفید است
خواب های منظم بعد از ظهر (حداقل 3 بار در هفته)، خطر حمله های قلبی و بیماری های قلبی عروقی را حدود 30% کاهش می‌دهد.
این اثر چه طور توضیح داده می‌شود؟ خواب بعد از ظهر استرس را کم می‌کند. و این در حالی است که استرس یکی از عوامل مهم در ایجاد بیماری های قلبی عروقی است.

2- خواب بعد از ظهر اثر تحریک کنندگی دارد

باید دانست که در پایان خواب بعد از ظهر، بدن دو هورمون، آدرنالین و نورآدرنالین آزاد می‌کند. این هورمون ها در هوشیاری سهیم هستند زیرا آنها ریتم قلبی را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند خون بهتر به مغز برسد.
به بیان دیگر، پایان خواب بعد از ظهر، تأثیر تحریک کنندگی دارد. همچنین بعد از برخاستن از رختخواب، احساس می‌کنیم که انرژی بیشتری برای نیمۀ دیگر روز داریم.

این پدیده بعد از خواب شبانه هم مشاهده می‌شود، به همین خاطر است که ده دقیقه بعد از بیدار شدن، احساس بسیار خوبی داریم و کاملاً سرحال هستیم.

3- خواب بعد از ظهر خلاقیت را تحریک می‌کند
بهترین ایده ها پس از خواب بعد از ظهر، به سراغ مان می‌آیند.
طی مدت خواب بعد از ظهر، فعالیت مغزی ما کمتر است اما صفر نیست. ناخودآگاه ما کار می‌کند: ما بهترین عبارات برای بیان منظورمان را داریم و تصاویر ذخیره شده در بیداری، در خواب به خاطرمان می‌آیند.
این پدیده بیشتر در خواب بعد از ظهر دیده می‌شود تا خواب شبانه زیرا خواب بعد از ظهر ما را در یک مرحله خواب سبک تر نگه می‌دارد که این مرحله برای دریافت الهامات درونی مناسب تر است.

4- خواب بعد از ظهر توصیه شده است

طی این خواب سیک، راحت تر می‌توانیم توسط مغزمان برای نادانی ها و بی خبری های مان، راه حل های ناخودآگاهی به خاطر بیاوریم. ضمناً چند دقیقه بعد از بیداری می‌توانیم استراتژی هایی برای حل مشکلات مان به یاد بیاوریم (این فرآیند در خواب شبانه غیرممکن است زیرا این خواب به واسطۀ یک مرحلۀ رویا به پایان می‌رسد).
این وضعیت ناخودآگاهی ، گسستگی لازم برای روبه‌رو شدن با شرایط درد سر آمیزتر را فراهم می‌آورد.

5- خواب بعد از ظهر مانع از بروز آثار منفی کم خوابی می‌شود
ما کمتر و کمتر می‌خوابیم و به میزان روز افزونی به کمبود خواب دچار می‌شویم.
این در حالی است که کم خوابی، خستگی، استرس، کاهش تمرکز و توجه را با خود به همراه دارد و مانع از یادگیری کودکان و بزرگسالان می‌شود، علاوه بر این بازدهی را به شدت کاهش می‌دهد، خطر دیابت، افزایش وزن و... را نیز بالا می‌برد.

6- خواب بعد از ظهر در عمل

لازم نیست که زمان زیادی به خواب بعد از ظهر اختصاص داده شود (10 تا 30 دقیقه کافی است). برای کسانی که زمان کمتری دارند، خواب های بسیار کوتاه (فقط چند دقیقه) را پیشنهاد می‌کنیم، می‌توان این خواب کوتاه را در محل کار یا حتی در وسایل حمل و نقل عمومی هم داشت.

خواب بعد از ظهر مانع از خواب شبانه نمی‌شود

به شرطی که در ابتدای بعد از ظهر بخوابید نه در وسط آن. علاوه براین، بر خلاف آنچه که تصور می‌شود، خواب بعد از ظهر استرس را کاهش و بازدهی را افزایش می‌دهد، و این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا خواب شبانۀ خوبی را برای شما فراهم آورند.

قرص های جوشان، سریع تر دردها را تسکین می‌دهند...

درد: چرا قرص های جوشان سریع تر اثر می‌گذارند؟
داروهایی که به شکل جوشان هستند را می‌توانیم به راحتی تشخیص دهیم.
این داروها که به سرعت در آب متلاشی می‌شوند، همراه با صدای رها شدن حباب های هوا هستند. دقیقاً در این مرحله است که قرص های جوشان سرعت عمل شان را ارائه می‌کنند. گازی که در تماس با آب آزاد شده- گاز CO2- قرص را متلاشی می‌کند.

در نتیجه، ماده اصلی فعال بلافاصله آزاد می‌شود. به محض خوردن آن، تنها حدود یک دقیقه زمان برای جذب شدنش لازم است.
زمانی که قرص یا کپسول می‌خوریم، به شکل جامد به معده مان می‌رسند. سپس باید متلاشی شوند، مرحله ای که ممکن است 15 دقیقه طول بکشد، و فقط پس از گذراندن این مرحله است که می‌تواند وارد خون شود... در موارد دردِ سر، باید یک ربع دیگر را نیز به این زمان اضافه کرد!

باید تصریح کرد که به محض هضم شدن دارو و وارد شدن مادۀ اصلی در خون، باید زمانی برای تأثیر بخشی دارو در نظر گرفته شود. اما این تأخیر بستگی به مادۀ اصلی دارد و نه به شیوۀ خوردن دارو.

قرص های جوشان: همزمان جامد و مایع
اثربخشی بسیار سریع در برخی اشکال دیگر دارو مانند شربت ها هم دیده می‌شود.
اما آنها عوارض خودشان را دارند:
نگه داری از آنها چندان راحت نیست (غالباً باید آنها را دور از نور و در جای خنک نگه داری کرد).
و میزان دارو خیلی دقیق نیست، زیرا مقدار آن باید توسط خود بیمار تعیین شود.
قرص های جوشان هم به راحتی قابل استفاده هستند و هم مانند داروهایی که مایع اند، اثر بخشی سریع دارند، بنابراین همزمان مزیت جامد بودن و مایع بودن را در خود ترکیب کرده اند.

مضرات داروهای جوشان چیست؟
نباید به دام بیافتیم، هیچ دارویی کامل نیست...
بنابراین قرص های جوشان هم مثل بقیۀ داروها، مضراتی دارند.
عدم امکان اثربخشی در طولانی مدت
در برخی موارد، اثر گذاری مادۀ اصلی دارو در بدن به طور ارادی آرام تر خواهد بود. این امر باعث می‌شود که دارو در طولانی مدت هم مفید باشد یا آثار جانبی خیلی شدید نداشته باشد.
گاهی اوقات طعم ناخوشایندی دارد.
کپسول یا قرص هایی که به شکل جامد مصرف می‌شوند، این حُسن را دارند که پرزهای چشایی مان را تحریک نمی‌کنند. در حالی که در صورت مصرف قرص جوشان، باید یک لیوان کامل از آن را بچشیم...
وجود جاذب در داروها.
یک دارو، فقط یک مادۀ اصلی محض نیست. همیشه همراه با ترکیبات دیگری است که جاذب نامیده می‌شود. در قرص های جوشان، این جاذب ها اغلب به شکل سدیم یا قند هستند که ممکن است برای برخی بیماران ممنوع باشند.
برای مصرف قرص های جوشان، حتماً با پزشک تان یا داروساز مشورت کنید.

برای قلب دوم تان پوشش مناسب بخرید!!

حتما شما هم این جمله معروف را که پا، قلب دوم انسان است شنیده‌اید.
برای این‌که بخوبی متوجه این نکته بشوید فقط کافی است ساعتی را با یک کفش نامناسب بگذرانید تا سختی ایجاد شده شما را به این فکر بیندازد که برای عضوی به این مهمی ‌باید بیشتر وقت بگذارید و دقت به خرج دهید. به تناسب فصل‌ها همیشه انواع متنوعی از کفش‌ها در بازار موجود است که گاهی این مدل‌های زیاد شما را در خرید سردر گم می‌کنند. برای این که به چنین وضعی دچار نشوید نکات زیر به شما کمک خواهد کرد.

کفش کودکان
اگر کودک نوپایی دارید که می‌خواهید برای اولین‌بار برایش کفش تهیه کنید باید نکات مختلفی مانند رنگ، جنس و راحتی آن را مورد توجه قرار دهید. برای کودکانی که برای اولین‌بار کفش به پا می‌کنند بهتر است از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید تا به پوشیدن کفش ترغیب شوند. این کودکان معمولا ساعات کمی‌ راه می‌روند، بنابراین استفاده از رنگ‌های روشن که زود کثیف می‌شود مشکل‌ساز نخواهد بود.

کفش‌های پارچه‌ای که قیمت ارزان‌ تری هم دارد می‌تواند گزینه خوبی برای این دسته از کودکان باشد. چرا که پای آنها بسرعت رشد می‌کند و کفش‌ها خیلی زود بلا استفاده می‌شود.

اگر کودکتان بزرگ‌تر و پر جنب‌ و جوش‌تر است می‌توانید از کفش‌های چرمی ‌استفاده کنید. این کفش‌ها نرم و انعطاف‌پذیر است و برای تمیز کردنشان هم با مشکل کمتری روبه‌رو خواهید بود. دقت داشته باشید برای کودکان از کفش‌های تخت و بدون پاشنه استفاده کنید، چراکه این‌گونه کفش‌ها به پای آنها آسیب وارد نمی‌کند.

کفش ورزشی
تصور رایجی که بین افراد وجود دارد این است که تمام کفش‌های کتانی، کفش ورزشی هستند. در حالی که کفش‌های ورزشی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند.
هنگام خرید کفش ورزشی از فروشنده بخواهید کفش‌های طبی که گودی پا را پر می‌کند و مناسب پیاده‌ روی است به شما معرفی کند. داخل این کفش‌ها باید نرم و امکان گردش هوا در آنها وجود داشته باشد. از آنجا که هنگام ورزش فشار زیادی به پاشنه پا وارد می‌شود باید این قسمت به کمی‌ لژ انعطاف‌پذیر مجهز باشد.

بیماران دیابتی
این بیماران اغلب با مشکل ورم پا رو به‌ رو هستند به همین دلیل باید کفش‌هایی با یک یا 2 سایز بزرگ‌تر خریداری کنند. کفش این افراد باید جلو بسته باشد تا پای آنها زخم نشود. دلیل این کار این است که زخم پا در بیماران دیابتی به سختی درمان می‌شود.

نکاتی که هنگام خرید کفش باید رعایت کنیم

1 - هنگام خرید کفش حتما جوراب به پا داشته باشید تا سایز مناسبی را انتخاب کنید.

2 - برای خرید صندل مدل‌هایی را انتخاب کنید که کف آنها لیز نباشد. همچنین سطح تماس پا با صندل هم نباید طوری باشد که صندل از پا در بیاید.

3 - برای آن‌که مطمئن شوید کفش شما اندازه است پای خود را به جلوی کفش بچسبانید و انگشت خود را در انتهای کفش قرار دهید. فاصله‌ای به اندازه یک بند انگشت مناسب خواهد بود.

4 - توجه داشته باشید که کفش باید از همان ابتدا در پای شما راحت باشد. نه این‌که منتظر بمانید تا کم‌کم جا باز کند.

5 - کفش‌های پلاستیکی نه برای کودکان و نه برای بزرگسالان چندان مناسب نیست . چراکه پا در این کفش‌ها عرق می‌کند و ممکن است دچار عفونت‌های قارچی شود. اگر از این کفش‌ها استفاده می‌کنید، جوراب را فراموش نکنید.

6 - بهترین زمان خرید کفش هنگام غروب است، چرا که در ساعات اولیه روز پاها اندازه کوچک‌تری دارند.
 

با 12 راه با چین و چروک صورت تان خداحافظی کنید!


دکتر رابین اشینوف Robin Ashinoff ، متخصص پوست می‌گوید، " خیلی از خانم‌ها و آقایان تصور می‌‌کنند که پیر شدن پوست مسئله‌ ای غیرقابل اجتناب است اما با اطلاعات و تکنولوژی که امروز در دست داریم، می‌توانید در میانسالی نیز احساس جوانی و شادابی را تجربه کنید."

1 - از نور خورشید دوری کنید
این اولین علت ایجاد چین‌وچروک روی پوست است و مطالعات و تحقیقات بسیاری آن را تایید می‌کنند. در یک تحقیق که بر روی دوقلوهای همسان انجام گرفت مشخص شد که قرار گیری در معرض نور خورشید خیلی بیشتر از ژنتیک اهمیت دارد. دو قلوهایی که زمان قرار گیری خود در معرض آفتاب را کاهش دادند، بسیار کمتر از همتایان خود دچار چین‌ و چروک شده و پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشتند.

2 - از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید
اگر لازم است که در روزهای آفتابی بیرون بروید، حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب از شما دربرابر سرطان پوست محافظت کرده و در عین حال از ایجاد چین‌ و چروک نیز جلوگیری می‌کند.

3 - سیگار نکشید
تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که کشیدن سیگار پیر شدن پوست را تسریع می‌کند — که بیشتر آن به خاطر تولید آنزیمی است که که کلاژن و الاستین که ترکیبات مهم پوست هستند را از بین می‌برد. در یک تحقیق که بر روی دو قلوها انجام گرفت مشخص شد که برادر و خواهرهایی که سیگار می‌کشیدند پوست‌ های چروک‌تری نسبت به آنها که سیگار نمی‌کشیدند داشتند.

4 - خواب کافی داشته باشید

وقتی به‌اندازه کافی نخوابید، بدن کورتیزول اضافی ترشح می‌کند. کورتیزول هورمونی است که سلول‌های پوستی را تجزیه می‌کند. پس به اندازه کافی استراحت کنید تا هورمون رشد بیشتری تولید کنید که کمک می‌کند پوستتان ضخامت و قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته و کمتر دچار چین‌ و چروک شود.

5 - به پشت بخوابید
آکادمی پوست در امریکا هشدار می‌دهد که خوابیدن در حالت و وضعیت‌های خاص، خطوط خواب روی سطح پوست ایجاد می‌کند که وقتی بیدار می‌شوید هم از بین نمی‌روند. خوابیدن به پهلو، ایجاد چین‌ و چروک روی گونه و چانه را افزایش می‌دهد، درحالی که خوابیدن روی شکم چین‌های پیشانی را. برای کاهش ایجاد چین‌ و چروک روی صورت، بهتر است به پشت بخوابید.

6 - چشمهایتان را جمع نکنید، عینک آفتابی بزنید
حرکات تکرارشونده صورت مثل جمع کردن چشم‌ها، از عضلات صورت استفاده بیش از حد می‌کند و این مسئله شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌کند. این شیارها در آخر به چین‌ و چروک تبدیل می‌شوند. همچنین بهتر است از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی از پوست دور چشم شما محافظت می‌کند تا آفتاب به آن آسیب نزند.

7 - ماهی بخورید
ماهی نه تنها منبع بسیار خوبی از پروتئین، بلکه یکی از عناصر سازنده پوست خوب است. ماهی منبعی عالی از یک اسید چرب بسیار مهم به نام امگا 3 به شمار می‌رود. اسیدهای چرب لازم پوست را تغذیه می‌کند و آن را شاداب و جوان نگه می‌دارند و به کاهش چین‌ و چروک نیز کمک می‌کند.

8 - سویای بیشتری بخورید
تحقیقات نشان می‌دهد که برخی خواص سویا به حفاظت یا ترمیم برخی از آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند. در یک تحقیق، محققان گزارش دادند که یک مکمل حاوی سویا ( که سایر ترکیبات آن پروتئین ماهی و عصاره‌های چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی و همچنین برخی ویتامین‌ها بود ) ساختار و سفتی پوست را بعد از شش ماه استفاده تقویت می‌کند.

9 - شکلات بخورید
در یک تحقیق مشخص شد که شکلات حاوی مقدار زیادی از دو فلاونول ( اپیکاتچین و کاتچین ) است، از پوست دربرابر آسیب‌های آفتاب محافظت کرده، گردش خون در سلول‌های پوست را تقویت کرده، بر آبرسانی پوست تاثیر گذاشته و باعث نرم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.

10 - از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید
مهمترین ترکیبات آنتی‌ اکسیدان ها هستند. این ترکیبات با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های بی‌ثباتی که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند ) مقابله کرده که در مقابل باعث می‌شوند پوست جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

11 - از مرطوب‌ کننده‌ها استفاده کنید

خانم‌ها معمولاً بیشتر درگیر محصولات ضدپیری هستند اما خیلی اوقات اهمیت یک مرطوب‌کننده سالم را نادیده می‌گیرند. پوستی که رطوبت خوبی داشته باشد معمولاً بهتر به نظر می‌رسد و درنتیجه خط و خطوط روی آن کمتر دیده می‌شود.

12 - از شستن بیش از حد صورت خودداری کنید

آب شهری روغن‌های طبیعی پوست و رطوبت آن که در برابر چین‌ و چروک‌ها محاظفت می‌کند را از بین می‌برد. اگر بیش از اندازه صورتتان را بشویید، این محافظت طبیعی نیز کاهش می‌یابد. علاوه‌ بر این، اگر صابونتان حاوی مرطوب‌کننده نیست، باید به جای آن از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید.

ماسکی برای شفافیت بیشتر پوست


 مواد لازم :
دو قاشق غذاخوری برگ اسفناج
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه :
برگ های اسفناج را به خوبی بشویید و آن را در کاسه ای ریخته و با گوشت کوب به خوبی له کنید. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا یکنواخت شود.

این ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید. ماسک اسفناج باعث درخشش پوست خواهد شد.
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد