بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

چگونه قهوه‌ اصل و با کیفیت را تشخیص دهیم؟ (راهنمای خرید قهوه) چگونه قهوه دم کنیم؟ خاصیت فوق العاده قهوه با شیر برای بدن.

چگونه قهوه‌ اصل و با کیفیت را تشخیص دهیم؟ (راهنمای خرید قهوه)

نویسنده: بهار خرم
دوشنبه، ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ ۵ دقیقه مطالعه

چگونه قهوه با کیفیت را تشخیص دهیم؟ در این مقاله از هاو کن یو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک قهوه اصل و یا کیفیت از هر نوع را تشخیص دهید، با ما همراه باشید تا نکات مهمی را که به هنگام خرید و انتخاب قهوه خوب و با کیفیت باید مد نظر داشته باشید را مرور کنیم.

اگر علاقه به خوردن قهوه داشته باشید پس بدون شک تا به حال به نوشیدن این نوشیدنی گرم معتاد شده اید. اما سوالاتی که معمولا دوست داران و علاقه مندان به این نوشیدنی برایشان پیش می آید به دو قسمت تبدیل می شود اول اینکه چگونه یک قهوه خوب، با کیفیت و اصل را تشخیص دهیم و حال که این قهوه را خریداری و تهیه کردیم چگونه صحیح آن را دم کنیم. در این مقاله به مورد اول خواهیم پرداخت و در رابطه با روش صحیح دم کردن قهوه هم می توانید مقاله زیر از هاو کن یو را مطالعه کنید.

چگونه می توانید قهوه را به درستی دم کنید؟

  زمانی که یک فنجان اسپرسو درست می‌کنید، کیفت آن بسیار وابسته به مواد خامی است که برای تهیه آن استفاده کرده‌اید. خیلی از مردم تصور می‌کنند که دانه‌های قهوه برای تیه اسپرسو حتما باید به رنگ تیره باشند، و یا کافیین بالایی داشته باشند و حتما بر روی کیسه قهوه‌‌ای که خریداری می‌کنند کلمه”مخصوص اسپرسو”  نوشته شده باشد. اما کلیه این موارد تصوراتی اشتباه هستند. در حقیقت قهوه اسپرسو می‌تواند از هر نوعی از دانه‌های قهوه تهیه شود و کلمه اسپرسو بیانگر نوعی خاص از دانه‌های قهوه نمی‌باشد، بلکه در اصل  بیانگر روشی برای دم‌کردن این دانه‌ها است، اما لازم است تا بدانید که طعم این مدل قهوه، بسیار وابسته به حرفه‌ای بودن شما در دم‌کردن آن می‌باشد. در زیر می‌توانید برخی نکات مفید را که شما را در خرید بهترین قهوه‌ و در نهایت درست‌ کردن بهترین اسپرسو راهنمایی می‌کند، مطالعه نمایید.

همیشه قهوه را به صورت دانه‌های درسته بخرید

قطعا هر‌چه قدر هم که بر این مساله تاکید شود که، برای درست کردن یک قهوه با کیفیت، مهمترین نکته خریدن آن به صورت دانه‌های قهوه‌ است، کافی نمی‌باشد. برای داشتن بهترین حالت عصاره‌کشی از دانه‌های قهوه، باید بلد باشید تا  خودتان دانه‌های قهوه را به بهترین نحو تبدیل به ذرات ریز و آسیاب شده بکنید. اگر قهوه را به صورت از قبل آسیاب شده تهیه کنید، ( و آسیاب قهوه به بهترین نحو انجام نشده باشد.) قطعا روند عصاره‌کشی دانه‌ها، با بیشترین کیفیت ممکن اتفاق نخواهد افتاد.

 طعم خود دانه‌های قهوه، نسبت به  طعم پودر آن، بسیار با کیفیت‌تر و تازه‌تر هست و اگر آن‌ها را دقیقا در همان روزی که آسیاب شده‌اند دم بکنید، می‌توانید به یک فنجان قهوه بسیار خوش ‌بو و خوش‌طعم برسید. معمولا قهوه آسیاب شده، خیلی زود بو و خاصیتش را از دست می‌دهد و بعد از مدتی ماندن در مغازه و گذشتن از زمان آسیاب آن، کهنه می‌شود.

قهوه‌ اصل تهیه کنید که در بسته‌بندی و یا کیسه‌های هواگیری شده، فروخته شود. (قهوه بسته‌بندی شده تهیه کنید)


اگر چه شما می‌توانید تا قهوه اصل را  به صورت باز و خارج از بسته‌بندی هم  پیدا کنید، اما همیشه سعی کنید تا قهوه بسته‌بندی شده تهیه کنید، زیرا این دسته از قهوه‌ها از طعم و بوی بهتری برخوردارند و با گذشتن زمان، در اثر مجاورت با  هوا اکسیده نشده و خشک نمی‌شوند. اگر خودتان دستگاه قهوه‌ سرخ کن دارید و  قهوه‌تان را خودتان تفت می‌دهید و دستگاهتان مجهز به سیستم بسته‌بندی کردن بدون هوا نیست، سعی کنید تا حداقل قهوه ای که تهیه‌ می‌کنید در دو هفته اخیر تفت داده شده باشد. توجه داشته باشید که، هر چه این زمان کمتر باشد، قطعا کیفیت قهوه‌تان نیز بهتر می‌شود.

بر روی بسته‌بندی قهوه، به دنبال نوشته زمان تفت داده‌ شدن آن باشید

این زمان حداکثر باید ۲ تا ۳ هفته قبل از تاریخ روز باشد. هنگامی که می‌خواهید قهوه اصل تهیه کنید، اگر بر روی بسته‌ بندی آن زمان تفت داده شدن آن ذکر نشده بود، خودتان زمان آن را از باریستا (فروشنده قهوه) سوال کرده و اگر او زمان تفت‌ دادن این قهوه‌ را نمی‌دانست و یا اصلا برایش مهم نبود، بهتر است تا قهوه‌ اصل را از جایی دیگر تهیه نمایید، زیرا هر فروشنده حرفه‌ای قهوه، این را می‌داند که زمان تفت قهوه تاثیر به ‌سزایی در طعم و عطر مطلوب آن دارد.

نباید بر روی دانه‌های قهوه اصل اثری از روغن ببینید

اگر بر روی دانه‌های قهوه‌تان مقدار قابل ملاحظه‌ای روغن دیدید، این اتفاق ناشی از تفت داده شدن بیش از حد دانه‌های قهوه است. زمانی که این دانه‌ها تفت داده می‌شوتد، بر اثر گرما گاز کربن‌دی اکسید تولید شده واین گاز باعث می‌شود تا روغن دانه‌های قهوه‌، با فشاری بالا از منافذ موجود در سلول‌های دانه‌های قهوه بیرون بیاید. اگر این دانه‌ها با دمای بسیار بالا و در مدت خیلی طولانی تفت داده شوند، دیواره سلول‌های دانه‌های قهوه خراب شده و از هم باز می‌شوند و در نتیجه غلظت و چسبندگی روغن موجود در داخل دانه‌ها، کم شده و روغن بیشتری از دانه‌ها به بیرون تراوش کرده و روی سطح دانه‌ها می‌ریزد.

اما اگر این دانه‌ها در دمای کمتری سرخ شوند، دیواره سلول‌ها به راحتی سالم مانده و روغن به حدی چسبناک می‌شود که دیگر نمی‌تواند از داخل دانه‌ها خارج شده و بر روی آن‌ها بریزد. قهوه‌ای که بیش از حد تفت داده شود، حالت سوخته گرفته و خاصیت خود را از دست می‌دهد، در حالی که اگر قهوه به درستی تفت داده شده باشد، روغن دانه‌های آن در داخل دانه‌ها مانده و این امر منجر به ساخته شدن یک اسپرسوی خوب و خوش طعم می‌شود.

در اصل شما با تفت دادن نادرست دانه‌های قهوه اصل باعث می‌شوید، تا پودر حاصل از آسیاب دانه‌های قهوه، حالت چسبناک و لزجی به خود بگیرد. پس به خاطر داشته باشید که می‌توان حتی بدون بیش از حد تفت دادن دانه‌ها، به قهوه‌ای کاملا تیره و در عین حال سرخ شده برسید. پس اگر به دنبال قهوه تیره رنگ و برشته هستید، از دانه‌های قهوه‌ای استفاده کنید که حسابی توسط دستگاه سرخ کن، تفت داده شده‌اند.

اگر  همیشه قهوه‌‌های بسته بندی شده تهیه می‌کنید و در یک دستگاه سرخ کن مرغوب آن‌ها را تفت می‌دهید، مسلما دانه‌های قهوه‌ اصل هیچ وقت روغنی نخواهند شد.

درباره پیشینه قهوه‌تان و این که آن قهوه محصول کدام کشور است، سوال کنید.


حتی هنگامی که به کافی‌شاپ و یا قهوه ‌فروشی رفته و قهوه ترکیب شده (مثلا با شیرخشک و یا شکر قهوه‌ای یا سفید) از فروشنده و یا کارمند کافی‌شاپ می‌خواهید، فروشنده باید درباره این مساله که آن قهوه مورد تقاضای شما، تولید کدام منطقه است، اطلاعاتی دقیق داشته باشد. در صورتی که فروشنده اطلاعات لازم در این ضمینه را نداشت، این امر صرفا به معنای بی‌‌کیفیت بودن قهوه‌ای که انتخاب کرده‌اید نمی‌باشد، بلکه بدین معناست که فروشنده آن قهوه و کارمند آن کافی‌شاپ، اهمیت و تاثیر عناصر اصلی و سازنده یک اسپرسو و قهوه خوب را نمی‌داند. غالبا اکثر قهوه‌ فروشان و کافی‌شاپ‌های خوب، اطلاعاتی عمیق درباره این ‌که قهوه اصل شما محصول کجا می‌باشد و در چه شرایطی به عمل آمده  و چگونه تفت داده شده است، دارند و  از تاثیر عمیق کلیه این موارد بر روی طعم قهوه آگاهی دارند.

گونه قهوه دم کنیم؟ آموزش قدم به قدم و مرحله به مرحله     

در اکثر نقاط دنیا، مردم بعد از خواب شبانگاهی برای از بین بردن خواب آلودگی و امادگی برای شروع کار قهوه می نوشند. از قهوه های دم شده در خانه گرفته تا شرکت های بزرگ فروش قـهوه ی آماده. خرید قـهوه ی آماده مزایای خاص خود را دارد، که از این دست می توان به اتلاف وقت بسیار کمتر آن اشاره کرد. اما با همان مقدار پول پرداخت شده، می توان به مدت یک هفته در خانه قـهوه ی تازه دم داشت. اگر خود تصمیم به دم کردن قهوه در خانه گرفته اید و راه درست آن را نمی دانید در این مقاله از “هاو کن یو” با ما همراه باشید.

ابتدا قهوه را بشناسید

سعی کنید قبل از دم کردن قـهوه در یک کافی شاپ یا باجه های فروش قهوه ی آماده یک فنجان قـهوه ی درجه یک( طبعاً گران قیمت تر) بنوشید تا با طعم آن آشنا باشید، سپس اقدام به خرید قـهوه کنید. در هنگام خریداری قهوه باید به این نکته توجه داشت که طعم همه ی قهـوه ها یکسان نیست و موارد مختلفی چون خاک ، نوع درخت و ارتفاع از سطح دریا و… در عطر و مزه ی آن تاثیر دارند. در این رابطه می توانید کتاب های مختلف قـهوه شناسی تهیه کرده و مطالعه نمایید.

نکته ی دیگری که باید مد نظر شما باشد، انتخاب بین قهوه ی آسیاب شده و قـهوه ی دانه ای (آسیاب نشده) است. پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از تازگی قـهوه سعی کنید آن را به صورت دانه ای (فله ای) خریداری کنید.

حال که محصول مورد علاقه ی خود را تعیین کرده اید نوبت به دم کردن آن می رسد. در این مقاله، دو نوع روش دم کردن قهوه آنوزش داده خواهد شد.

روش اول: توسط قـهوه ساز



وسایل مورد نیاز: ۱-قهوه ساز خانگی ۲-خرد کن ۳-فنجان ۴-صافی ریز


  1. ابتدا مقداری از دانه های قهـوه را در خرد کن ریخته و روشن کنید (اگر خرد کن شما درجه دارد، از درجه میانی یا medium استفاده کنید). اگر خرد کن شما دستی است تا حد آسیاب کنید که احساس کنید قهو ه به حالت پودر درآمده باشد.
  2. در این قسمت می توانید برای کیفیت بیشتر، قهـو ه را از صافی ریز رد کنید. دانه های مانده را دور نریزید زیرا آن را برای دفعه ی بعد نیز می توانید استفاده کنید.
  3. در سبد قـهوه، فیلتر کاغذی مناسب را قرار دهید، می توانید از فیلتر های چند بار مصرف موجود در بازار استفاده کنید. اگر فیلتر های کاغذی جداشونده استفاده می کنید، می توانید هر دفعه آن را با آب داغ بشویید تا از بوی کاغذ قهوه جلوگیری کنید.
  4. قهوه را اضافه کنید. مقدار قهوه معمولا ٢ قاشق غذا خوری (یا ٣٠ میلی گرم) به ازای هر فنجان است. اگرچه شما می توانید قدرت و مقدار قهوه را کم و زیاد کنید. اگر مقدار را بیشتر کنید یعنی قهوه ی سنگین تری خواهید داشت و اگر مقدار را از میزان گفته شده کمتر کنید یعنی قهـوه ی سبک تری دم کرده اید.
  5.  آب را به دستگاه اضافه کنید.
    می توانید از پیمانه استفاده کنید یا اینکه از مقدار نوشته شده روی دستگاه پیروی کنید. توجه داشته باشید که اگر قـهوه ی سنگین و تندی دم کردید می توانید از آب بیشتری استفاده کنید تا دوباره قـهوه شما به حالت مطبوع خود باز گردد.
  6. ۶- دستگاه را روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید تا صدای قل زدن آب به اتمام برسد. قـهوه آماده است.

روش دوم:توسط قهو ه جوش




این روش، ترفند دم کردن قهوه ترکی به روش سنتی است که در ایران طرفداران زیادی دارد.

  1. ابتدا قهوه ی آسیاب شده را در ظرف قهو ه جوش بریزید. میزان قهو ه به ازای یک فنجان، دو قاشق شربت خوری (متوسط) است.
  2. اگر طبق رسم قصد دارید تا قهوه را باشیر بنوشید مقدار نصف فنجان (باید همان فنجانی باشد که در آخر قهوه را در آن می ریزید) شیر و نصف دیگر را آب بریزید. سپس شیر و آب را در قهوه جوش ریخته و روی شعله ی گاز قرار دهید. اگر علاقه ای به شیر در قهوه ندارید، می توانید به جای شیر, آب بریزید.
  3. در صورت تمایل می توانید به مقدار لازم شکر اضافه کنید. (استاندارد= ١ قاشق شربت خوری)
  4. منتظر بمانید تا قهوه جوش داغ شده و قهوه قل بزند. در این قسمت کف قهوه از دور ظرف به سمت وسط سرازیر می شود. به محض اینکه یک دایره به شعاع ٢ سانتی متر در وسط قهو ه بدون کف باقی ماند، ظرف را از شعله برداشته و در فنجان بریزید.

     

    کد خبر: 234741
    00
    اگر این‌جوری قهوه بخورید، قطعا نابود می‌شوید

    قهوه یک نوشیدنی پرطرفدار است که الزاما نوشیدن آن مضر نیست اما....

    به گزارش بهداشت نیوز، قهوه یک نوشیدنی پرطرفدار است که الزاما نوشیدن آن مضر نیست اما این عادات نادرست است که باعث خطرناک شدن این نوشیدنی برای سلامتی جسم و روان می شود.

    در کنار فوایدی که قهوه دارد طبیعی است که مصرف بدون حد آن و بدون رعایت نکاتی مهم خود را در معرض عوارض جدی قرار میدهید.

    عوارض نوشیدن بیش از حد قهوه
    در صورت مصرف بیش از 400 میلی گرم قهوه در روز، به عوارض منفی آن مانند به هم ریختگی ساعات خواب شبانه، ابتلا به اضطراب و استرس ، عصبی شدن، ایجاد لرزش، تغییر در ریتم و ضربان قلب دچار خواهید شد.

    اگر میزان مصرف قهوه بیش از 3 تا 5 فنجان در روز نباشد ، قهوه می تواند نقش محافظ را برای قلب ایفا کند. البته این عوارض جنبه ارثی دارد و به حساسیت شخصی شما به کافئین، وابسته است.

    عادات اشتباه در مصرف قهوه که سلامت شما را نابود می کند
    نوشیدن بیش از 4 فنجان قهوه در روز خطرناک است
    میزان مصرف کافئین، نباید از مرز 400 میلی گرم در روز تجاوز کند و این میزان در هر نوبت نباید بیشتر از 200 میلی گرم باشد.

    بنابراین شما نهایتاً میتوانید 4 فنجان قهوه در روز میل کنید اما اگر در کنار قهوه از نوشیدنی های کافئین دار دیگری نیز استفاده می کنید (مثل چای یا نوشابه های انرژی زا)، از تعداد فنجان های قهوه روزانه خود بکاهید و به میزان کافئین آنها نیز دقت کنید و مراقب باشید که مجموع کافئین دریافتی بدنتان در روز، از مرز 400 میلی گرم تجاوز نکند.

    یک فنجان چای 150 میلی لیتری، حاوی 32 میلی گرم کافئین است و یک بطری کوچک نوشابه انرژی زا، حاوی 80 میلی گرم که تقریباً معادل کافئین یک فنجان قهوه است. بنابراین اگر قهوه کمتری مصرف کنید می توانید در کنار آن، چای و سایر نوشیدنی ها را نیز مصرف نمایید.

    کدام نوع قهوه کافئین کمتری دارد؟
    قهوه اسپرسو به نظر طعم قوی تری دارد ولی حاوی کافئین زیادی نیست. قهوه اسپرسو در حجم کوچک تری (٣٠ میلی لیتری) سرو می شود در آن حجم، کافئین کمتری از قهوه ی تصفیه شده که معمولا در حجم بیشتری (١٢٥ میلی لیتری) سرو می شود، دارد.

    مثلا یک فنجان 30 میلی لیتری اسپرسو، 60 تا 80 میلی گرم کافئین دارد اما یک فنجان 125 میلی لیتری قهوه تصفیه شده، حدوداً 100 میلی گرم کافئین دارد. باید بدانید قهوه اسپرسو دارای ذرات چرب به مقدار بسیار اندک می باشد بنابراین خطری برای افراد مبتلا به چربی و بیماری قلبی و عروقی ندارد.

    قهوه ربوستای خالص نسبت به قهوه عربیکا، دو برابر کافئین بیشتری دارد. قهوه تصفیه شده ای که در قهوه جوش برقی آماده می شود، نسبت به اسپرسو، کافئین بیشتری دارد زیرا در مدت طولانی تری در حالت دم قرار داشته است.

    دور قهوه ی جوشیده خط بکشید
    از مصرف قهوه جوشیده (قهوه ترک) پرهیز کنید زیرا دانه های قهوه حاوی چربی بسیار بالایی هستند و موجب افزایش کلسترول خون می شوند. هنگامی که آب جوش را مستقیم بر روی این دانه ها می ریزیم، چربی موجود در آنها جدا و داخل آب می شود.

    بنابراین اگر در مصرف این قهوه تصفیه نشده افراط کنید، به مشکلات قلبی- عروقی دچار می شوید. می توانید قهوه های فوری را با خیال راحت مصرف کنید زیرا این نوع از قهوه کاملاً چربی زدایی شده است و شما می توانید با خیال آسوده بر روی آن آب جوش بریزید.

    قهوه جوش های دارای صافی کاغذی را تهیه کنید
    اگر دوست دارید قهوه ترک مصرف کنید اما به علت چربی آن از مصرفش خودداری می کنید ، توصیه می شود ، این قهوه را درون قهوه جوش هایی که دارای صافی فلزی هستند، دم نکنید زیرا چربی آن گرفته نمی شود بهتر است به سراغ قهوه جوش هایی که صافی کاغذی دارند و یا صافی هایشان تاریخ مصرف دارد، بروید.

    قبل از خواب قهوه می نوشید !! بدترین زمان مصرف قهوه
    اگر نسبت به کافئین حساس هستید، بهتر است که پس از ساعت 4 عصر، لب به قهوه نزنید و در کل سعی کنید مصرف قهوه روزانه خود را به حداقل برسانید زیرا قهوه در مدت زمان خواب و کیفیت آن تأثیرات زیادی دارد.

    کافئین در مغز به گیرندگان آدنوزین مرتبط می شود و عملکرد این ماده آرامبخش، که عموماً در زمان خواب تولید می شود، را مختل می سازد.

    کافئین سبب تحریک محرک های عصبی می شود و در نتیجه خواب را از چشمان شما می گیرد. البته تأثیرات کافئین در همه افراد یکسان نیست و این قضیه با سوخت و ساز بدن هر فردی قابل توجیه است.

    بعضی از افراد که سوخت و ساز آرام تری دارند و بدن آنها کافئین را با سرعت کمتری دفع می کند و این ماده به مدت طولانی تری در خون آنها باقی می ماند. بنابراین این افراد نباید قهوه را در ساعت عصر مصرف نمایند و بهتر است مصرف قهوه در صبح باشد.


    نوشیدن قهوه در دوران بارداری

    مصرف کافئین در دوران بارداری نباید بیش از 200 میلی گرم در روز باشد زیرا نباید جنین را بیش از حد در معرض کافئین قرار داد، چرا که هنوز آنزیم های دفع این ماده در بدن او تکامل نیافته اند و این احتمال وجود دارد که کافئین رشد جنین را با مشکل مواجه سازد و حتی منجر به زایمان زودهنگام شود.

    نابراین در این دوره، کافئین کمتری مصرف نمایید و در روز بیش از یک فنجان قهوه یا یک نوشیدنی کافئین دار دیگر، مصرف نکنید.

    مصرف قهوه به همراه بعضی از داروها
    در کبد ، متابولیسم و سوخت و ساز داروهای شیمیایی و کافئین با یک آنزیم مشترک انجام می شود. بنابراین کافئین با مولکول های دارویی وارد رقابت شده و بیشتر در خون باقی می ماند، در این شرایط احتمال عدم تأثیر داروها قوی تر خواهد شد.

    اگر داروی خاصی مصرف می کنید و تحت درمان هستید در خصوص مصرف قهوه با پزشکتان مشورت کنید و سؤالاتی از او در مورد تأثیرات قهوه بر عملکرد داروهای مصرفی، بپرسید.

    بعضی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها، بنزودیازپین (داروی آرام بخش- ضد اضطراب، صرع و بی خوابی)، داروهای خواب آور و نیز داروهای تنگ کننده عروق را در کنار قهوه مصرف نکنید.


     

    خواص قهوه

    اگر به نکات بالا دقت کنید، می‌توانید تا حد زیادی قهوه تقلبی را از قهوه اصل تشخیص دهید. قهوه اصل بسیار خوشمزه بوده و خواص زیادی برای بدن دارد. اما باید دقت کنید که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. از جمله خواص و فواید قهوه این است که قهوه اثرات چربی‌سوزی بسیار زیادی دارد. مطالعات مختلف نشان داده که کافئین موجود در قهوه می‌تواند سوخت و ساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد بالا ببرد. این رقم در مورد افراد چاق حتی به ۳۰ درصد هم می‌رسد. قهوه از آنجا که حاوی میزان زیادی کافئین است، آدرنالین خون را بالا می‌برد و به چربی‌سوزی در بدن کمک می‌کند.

    یک فنجان قهوه حاوی موادی مغذی چون ویتامین B، پتاسیم، منگنز، منیزیم و نیاسین است. بنابراین نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌تواند مواد مغذی بدن را برای شما فراهم کند. کافئین موجود در قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. مطالعات نشان داده ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که قهوه مصرف می‌کنند ۵۰ درصد کمتر از دیگر افراد است. قهوه به دلیل داشتن مواد غذایی و خاصیت شگفت آورش باعث جلوگیری از ابتلا به آلزایمر می‌شود. همچنین کافئین که ماده اصلی قهوه است، خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون پارکینسون را کاهش می‌دهد. بر اساس برخی مطالعات، مصرف روزانه قهوه ۳۰ تا ۵۰ درصد احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.

    قهوه از کبد محافظت می‌کند. این ماده نشاط آور و ضد افسردگی است. طبق تحقیقات کسانی که قهوه مصرف می‌کنند کمتر دچار انواع سرطان از جمله سرطان روده می‌شوند. مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را که ناشی از فشار خون بالاست کاهش می‌دهد. کافئین نقش پررنگی در این موضوع دارد

    خاصیت فوق العاده قهوه با شیر برای بدن

  5. کدخبر: ۵۵۲۷۲۱
    برای مقابله با آسیب‌های بدن ناشی از التهاب، آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنول‌ها به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن ما کمک می‌کنند.
    خاصیت فوق العاده قهوه با شیر برای بدن

    به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ارث نوشت، مطالعه جدید به رهبری دانشگاه کپنهاگ نشان داده است که قهوه با شیر می‌تواند اثر ضد التهابی قوی داشته باشد زیرا ترکیب آنتی اکسیدان‌های قهوه با پروتئین‌های شیر خواص ضد التهابی سلول‌های ایمنی را دو برابر می‌کند.

    هنگامی که پاتوژن‌ها و سایر مواد خارجی وارد بدن ما می‌شوند، سیستم‌ ایمنی بدن ما با استفاده از ارتشی از گلبول‌های سفید و مواد شیمیایی برای محافظت از ما واکنش نشان می‌دهد که منجر به التهاب می‌شود. برای مقابله با آسیب‌های بدن ناشی از التهاب، آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنول‌ها به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن ما کمک می‌کنند. با این حال، چیزهای زیادی در مورد این مواد مفید ناشناخته باقی مانده است. اکنون، محققان بررسی کرده‌اند که وقتی پلی‌فنل‌ها با مولکول‌های دیگر، مانند آمینو اسیدها واکنش می‌دهند، چه اتفاقی می‌افتد.

    ماریان لوند، نویسنده ارشد این تحقیق و متخصص علوم غذایی در کپنهاگ گفت: در این مطالعه، ما نشان می‌دهیم که وقتی پلی‌فنل با یک اسید آمینه واکنش می‌دهد، اثر مهاری آن بر التهاب در سلول‌های ایمنی افزایش می‌یابد. به این ترتیب، به وضوح قابل تصور است که این ترکیب می‌تواند تأثیر مفیدی بر التهاب در انسان نیز داشته باشد.

    برای بررسی اثر ضدالتهابی پلی‌فنل‌های مخلوط با پروتئین، دانشمندان از التهاب مصنوعی روی سلول‌های ایمنی استفاده و کشف کردند، سلول‌هایی که در معرض این ترکیب قرار می‌گیرند دو برابر بیشتر از سلول‌هایی که فقط پلی‌فنول‌ها به آن اضافه می‌شود، در مبارزه با التهاب مؤثر هستند.

    نتایج نشان می‌دهد که واکنش بین پلی‌فنل‌ها و پروتئین‌ها در برخی از نوشیدنی‌های قهوه با شیری که ما مطالعه کردیم اتفاق می‌افتد. در واقع، واکنش آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که اجتناب از آن در هر یک از غذاهایی که تاکنون مطالعه کرده‌ایم سخت بوده است.

    از آنجایی که انسان آنقدر پلی‌فنول را جذب نمی‌کند، بسیاری از محققان در حال مطالعه چگونگی کپسوله‌ کردن پلی‌فنول‌ها در ساختارهای پروتئینی هستند که جذب آنها را در بدن بهبود می‌بخشد. این راهبرد مزیت اضافی افزایش اثرات ضد التهابی پلی‌فنول‌ها را به همراه دارد.

    آیانوشیدن قهوه با معده خالی باعث مشکلات گوارشی می‌شود؟

    این مطالعه در مجله Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است.هوه ممکن است عوارض جانبی منفی نیز داشته باشد صرف نظر از اینکه آن را با معده خالی می‌نوشید. به عنوان نمونه کافئین می‌تواند اعتیاد آور باشد و ژنتیک برخی از افراد ممکن است آنها را نسبت به آن حساس کند. به این دلیل که مصرف منظم قهوه می‌تواند شیمی‌مغز شما را تغییر دهد و برای تولید همان اثرات به تدریج به مقدار بیشتری کافئین نیاز دارد.

    نوشیدن مقادیر بیش از حد قهوه ممکن است منجر به اضطراب، بی قراری، تپش قلب و وخیم تر شدن حملات وحشت شود. حتی ممکن است در برخی افراد به سردرد، میگرن و فشار خون بالا منجر شود به همین دلیل اغلب متخصصان موافقند باید میزان کافئین خود را حدود ۴۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید. از آنجا که اثرات آن در بزرگسالان می‌تواند تا ۷ ساعت طول بکشد، همچنین قهوه می‌تواند خواب شما را مختل کند به ویژه اگر آن را اواخر روز بنوشید.

    به زنان باردار توصیه می‌شود مصرف قهوه خود را به یک تا ۲ فنجان در روز محدود کنند. به خاطر داشته باشید به نظر نمی‌رسد نوشیدن قهوه با معده خالی بر قدرت یا فراوانی این اثرات تاثیر بگذارد.

    بسیاری از مردم صبح قبل از خوردن صبحانه از نوشیدن قهوه لذت می‌برند. با وجود افسانه های پایدار شواهد علمی‌ اندکی نشان می‌دهد نوشیدن آن با معده خالی مضر باشد. در عوض، بدون توجه به نحوه مصرف تاثیرات مشابهی روی بدن شما می‌گذارد. در عین حال، اگر هنگام نوشیدن قهوه با معده خالی دچار مشکلات گوارشی می‌شوید سعی کنید آن را همراه صبحانه میل کن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد