بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

دستـخط و ارتـباط با ..خود را مجبور به پیشرفت کنید.ومطالب جالب د

 


دستـخط و ارتـباط با شخصیـت انـسان


کسانى که دستخطى نامرتب دارند

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند.

کسانى که دستخط مرتب و خوانایى دارند

مى توان این طور برداشت کرد که آن ها خودشان را بسیار کنترل مى کنند و دوست ندارند به راحتى شخصیت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب مى کنند.

کسانى که خیلى کمرنگ مى نویسند

احتمال اینکه فردى حساس و دلسوز باشند بسیار زیاد است و موقعیت دیگران را حتى بیشتر از خودشان درک مى کنند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلى راحت ضربه مى خورند و وقتى دیگران از آن ها انتقاد مى کنند خیلى سریع از موضع خودشان عقب نشینى مى کنند.

کسانی که خیلى کند و آهسته مى نویسند

به سرعت قادر به نشان دادن عکس العمل نیست؛ این افراد احتمالاً به زمان بیشترى براى ابراز عقیده خود نیاز دارند. افرادى که آهسته مى نویسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه کار و محتاط هستند و در نتیجه به زمان بیشترى براى فکر کردن و فهمیدن نیاز دارند و در ابراز احساساتشان هم کند هستند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمى نگیرند تا این که یک تصمیم غلط بگیرند.

کسانی که دستخط تند و شتابزده اى دارند

احتمالاً افرادى کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته مى شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه اى هستند. سریع درک مى کنند و در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند و اغلب به دلیل شتابزدگى در تصمیم گیرى دچار لغزش و خطا شده و از اینکه در آرامش به حرف هاى دوستانشان گوش کنند خسته مى شوند.

کسانی که دستخط ساده اى دارند و خیلى ابتدایى مى نویسند

در روابط با دیگران ترجیحاً واقع گرا و با تدبیر هستند و نمى توانند قبول کنند که گاهى باید با دیگران کنار بیایند و به آن ها توجه کنند و همچنین اطرافیان به ندرت از آنچه درون آنها مى گذرد آگاهى پیدا مى کنند.

کسانی که دستخطى زیبا و پررنگ و لعابى دارند

این امکان وجود دارد که گاهى به شدت رسمى برخورد کرده و خیلى مفصل و با علاقه درباره مسایل دلخواهتان حرف بزنند و این احتمال نیز وجود دارد که در خواسته ها و تمایلاتتان پرتوقع و رویایى باشند.

کسى که خیلى پررنگ مى نویسد و قلم را زیاد فشار مى دهد

احتمالاً علاقه زیادى به مخالفت کردن با دیگران دارد؛ چرا که احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادى مى کند و دوست دارد روى دیگران اعمال نفوذ کند و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درک نمى کند.

کسى که دستخط شکسته اى دارد و حروف را زوایه دار و شکسته مى نویسد

این فرد، فردى بسیار با اراده مى باشد و در کارهایش حد وسط را قبول ندارد و به همین علت اهل سازش و مصالحه نیست و اغلب به همین خاطر که وسط را دوست ندارد از دیگران خسته مى شود و تصمیمى نمى گیرد چون دوست ندارد راه اشتباه را انتخاب کند.

کسی که دستخط ملایم و کشیده اى دارد

آدمى چند بعدى است و مى تواند مشکلاتش را از زوایاى مختلف بررسى و درک کند. برایش تنوع مهم است و گاهى احساس مى کند استعدادهاى زیادى دارد و نمى تواند هیچ کدامشان را به درستى شکوفا کند. ممکن است فردى زود رنج باشد و به ندرت علیه برداشت ها و انتقادات دیگران از خود دفاع کند.

کسى که کلمات را با فاصله و بازباز مى نویسد

خیلى راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و خیلى ساده و بى تکلف و مستقیماً به دیگران نزدیک مى شود. گاهى به راحتى از کوره درمى رود و با این کار ممکن است به حریم شخصى دیگران تجاوز کند و این به این علت است که او ارزشى به خوددارى کردن و کنترل خود نمى دهد، اما انسانى کوشا و باطراوت است که سریع تصمیم گرفته و با کارهاى خود به دیگران خدمت مى کند.

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آنها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند.

اگر کلمات را درهم و فشرده مى نویسید

احتمالاً شما فرد راحتى نیستید و در جمع خودتان را کنارى مى کشید و مى خواهید کنترل خود را از دست ندهید. از برقرارى رابطه با دیگران خوشتان نمى آید و گاهى دوست ندارید خود را فردى خوش فکر نشان بدهید. اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده مى کنید و عقیده خود را مى گویید واین به این علت است که قدرى محتاط هستید.

اگر شما خود را داراى دستخط ریزى مى بینید و بسیار کوچک مى نویسید

احتمالاً شما توانایى هاى خود را دست کم مى گیرید و خودتان را از آن چه واقعاً هستید کمتر ارزیابى مى کنید و ممکن است گاهى تنگ نظر و خرده گیر باشید.

اگر درشت مى نویسید

این احتمال وجود دارد که خودتان را زیادى بزرگ و مهم جلوه داده و گاهى بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار مى کنید.

د

 



شخصیت شناسی از روی امضا - مجله روانشناسی


 اگر می خواهید بدانید بغل دستی تان، واقعا کیست و چه ویژگی هایی دارد، بهتر است یک قلم و کاغذ جلویش بگذارید و بخواهید برای یادگاری هم که شده به شما امضا بدهد. متخصصان نشانه شناس و گروهی از روانشناسان، معتقدند شیوه امضا کردن آدم ها می تواند برخی از خصوصیات شان را آشکار کند و به ما بگوید که در مقابل شان باید چه رفتاری را در پیش بگیریم.

 

 

امضای منطقی ها

اگر در زمان امضا کردن، خودکار را به طرف عقربه های ساعت حرکت می دهد، فردی منطقی است. اما اگر برعکس این حرکت را انجام می دهد، احتمالا با فردی روبه رو هستید که به آسانی دلایل شما را نمی پذیرد و قانع نمی شود، چراکه افرادی که برخلاف عقربه های ساعت امضا می کنند، معمولا آدم هایی غیرمنطقی هستند. پس بهتر است زمانی که فرد مقابل تان امضا می کند، در کنارش حضور داشته باشید تا علاوه بر شکل امضا، بتوانید جهت حرکت خودکار روی کاغذ را هم ببینید.

 

 

 

شخصیت شناسی از روی امضا

امضای بی خیال ها

کسانی که امضایشان، گنگ و خط خطی است و با عجله و بدون درنگ امضا می کنند، زندگی را آسان می گیرندو به خاطر موانع  ای که  برسر راه شان است، زندگی را به کام خود تلخ نمی کنند. اگر شما هم آدم آسان گیری باشد، در کنار آنها خوش خواهید گذراند؛ اما اگر سخت گیر و عصبی باشید بودن با آنها برای تان سخت ترین کار خواهد بود.

 

 

شخصیت شناسی از روی امضا

 

 

 

امضای جدی ها

آدم هایی که هنگام امضا کردن، خودکار را روی کاغذ فشار می دهند، اغلب افراد جدی و منظمی هستند. اگر کاری را به آنها سپرده اید، نیازی نیست که نگران انجام شدنش باشید، چون نظم آنها نگرانی شما را برطرف می کند اما باید بدانید که این افراد استرس زیادی دارند و احتمال دارد از ضربه ای یا سختی ای که در کودکی خورده اند، آسیب دیده باشند.

 

 

شخصیت شناسی از روی امضا

 

 

 

امضای مرموز ها

اگر هنگام امضا کردن، خودکار را آرام حرکت می دهد و مراقب است که به بهترین شکل امضا کند، احتمالا شخصیتش با آنچه بروز می دهد متفاوت است و می خواهد در مقابل شما، خود را بهتر از آنچه که هست جلوه دهد. در مقابل چنین فردی کمی محتاط باشید و زمان بیشتری را صرف شناختن خود واقعی اش درنظر بگیرید، چراکه به احتمال زیاد، او چیزهای زیادی را برای پنهان کردن از شما دارد.

 

 

 

امضای آدم های مغرور

آدم هایی که به جای امضا کردن، نام خود را می نویسند، خود را فردی باارزش می دانند و به توانایی هایشان ایمان دارند. آنها دوست دارند نامشان را در همه جا مطرح کنند و آنقدر خود را مطرح و توانمند می دانند که ممکن است گاهی مغرور و خودخواه جلوه کنند. این افراد تمام تلاش شان را می کنند تا در موقعیت های شایسته ای قرار بگیرند و از این راه احساس غرور شان را ارضا کنند.

 

 

 

امضای برونگراها

اگر با فردی روبه رو هستید که بزرگ و با حروف درشت امضا می کند، احتمالا با یک برونگرا در ارتباط هستید. بررسی ها می گوید آنها افراد با اعتماد به نفسی هستند که گاهی خودشان را بیش از حد باور دارند اما به دلیل اراده قوی شان می توانید روی آنها حساب کنید. از طرف دیگر، کسانی که در سمت راست یک متن امضا می کنند، آدم هایی برونگرا و اجتماعی هستند که خیلی راحت با غریبه ها صمیمی می شوند و اگر با چنین فردی به مهمانی دعوت شوید، حتما به شما خوش می گذرد.

 

امضای صادق ها

برای آنکه بدانید با فردی صادق روبه رو هستید یا نه، می توانید از او بخواهید یک فرم را هم امضا کند. بررسی ها مaی گوید اگر او بالای فرم را امضا کرد، احتمالا آدم راستگویی نیست، اما اگر پایین فرم را امضا کرد، بیشتر می توانید به گفته هایش اعتماد کنید. از نظر آنها کسانی که بالای فرم را امضا می کنند، کمتر به تعهدات شان پایبند می مانند؛ پس بهتر است قبل از اعتماد کردن بهانه ای برای گرفتن امضایش پیدا کنید.

 

 

 

امضای لجباز ها

 اما اگر طرف مقابل تان در امضایش از خطوط عمودی استفاده می کند، باید بدانید با فردی لجباز روبه رو هستید که معمولا هر کاری که بخواهد، انجام می دهد، چراکه این افراد، معمولا روی تصمیم ها و کارهایی که می خواهند انجام دهند، پافشاری می کنند. البته این خصلت آنها همیشه هم بد نیست، چون برای رسیدن به چیزی که می خواهند تلاش و پافشاری می کنند، اگر شما هم آدم لجبازی هستید،  احتمالا آسان با چنین فردی کنار نمی آیید.

 

 

 

امضای عصبی ها

اگر با فردی روبه رو هستید که امضایش شلوغ  است، بدانید که شخصیتی مضطرب و ناآرام دارد به ویژه اگر این شخص، امضایی با شکل های در هم و آشفته را انتخاب کرده  است، می توانید آسان تر احتمال مضطرب بودنش را مطرح کنید. چنین فردی آسان از کوره در می رود، پس در مقابل او کمی محتاط تر رفتار کنید. بعید نیست که این افراد آدم های شکاکی باشند و بخواهد از همه رفتارهای شما سر در بیاورند.

 

امضای درونگراها

افرادی که سمت چپ صفحه را برای امضا کردن انتخاب می کنند، آدم های خجالتی و درونگرایی هستند که راحت با هرکسی کنار نمی آیند. این افراد از اینکه به جمعی وارد شوند که کسی را در آن نمی شناسند عذاب می کشند و دوست ندارند کسی سر از کار شان در بیاورد. آنها سرشان به کار خودشان گرم است و قرار گرفتن در موقعیت های ناگهانی، می تواند آنها را به شدت مضطرب و حتی ناامید کند.

 

 

 

امضای مهربان ها

آدم های مهربان و بخشنده، هنگام امضا کردن، قلم را بسیار آرام روی کاغذ حرکت می دهند. سادگی امضای آنها، از قلب ساده شان خبر می دهد. آنها یا شخصیتی ساده دارند یا سواد بالایی ندارند. این افراد به راحتی حرف دیگران را باور می کنند و خودشان هم برای بزرگ تر جلوه دادن شخصیت شان به دروغ و فریب رو نمی آورند. 

 

 

 

امضای سختکوش ها

کسانی که در امضایشان از خطوط منحنی و بدون زاویه استفاده می کنند، آدم های سختکوشی هستند که با هوش و پشتکار فراوانشان به هر چه بخواهند می رسند. این افراد برای رسیدن به اهداف خود بسیار مصمم و پر تلاش هستند و تا رسیدن به هدفشان، صبور و بردبارند.آنها حتی با وجود مشکلات هم، هرگز از تصمیم شان منصرف نمی شوند.

 

 

 

امضای خجالتی ها

کسانی که کوتاه و کوچک امضا می کنند، افرادی خجالتی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارد. آنها از توانایی های خودشان a و معمولا خود را در حاشیه قرار می دهند وa در مهما&

نوشته شده در 91/09/16ساعت 22:23 توسط سیدمحمدهادی شفیعی.   


                                                    سفارش ائمه به عطر زدن

موضوع: آداب زندگی

کلمات کلیدی: بوی خوش، عطر، یهودی

یکی از ویژگی هایی که طبق احادیث در پیامبران وجود داشته، استفاده آنان از بوی خوش است.

امام رضا علیه السّلام می فرماید:

«شایسته نیست که مرد، روزانه از بوی خوش استفاده نکند، و اگر نتوانست حداقل جمعه بوی خوش را ترک نکند.»

امام جعفر صادق علیه السلام هم می فرماید:

«هر که در هر روز بوی خوش استفاده کند، تا شب عقلش با او باشد.»

 ایشان در جمله ای دیگر نیز فرمود:

« نماز کسیکه خوشبو باشد بهتر است از هفتاد نماز که بى بوى خوش باشد.»

امیرالمؤمنین می فرماید:

«باید زن مسلمان پیوسته براى شوهرش، خود را خوشبو کند.»

روزى عثمان بن مظعون به  حضرت عرض کرد:می خواهم بوى خوش و چند مورد از لذتها را ترک کنم؛ حضرت فرمود که ترک بوى خوش نکن، که ملائکه بوى خوش مؤمن را می بویند. و البته در هر جمعه آن را ترک نکن و  همچنین فرمود که هر چه در بوى خوش خرج نمائى اسراف نیست!

نقل شده است که حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله برای تهیه عطر بیشتر خرج می کردند تا برای تهیه غذا.

برخی از فواید استفاده از بوی خوش

امام رضا می فرماید:

« چهار چیز است که دل را باز می کند و غم را از بین می برد:عطر زدن، عسل خوردن، سوارى کردن و به سبزه نظر کردن!»

از حضرت صادق  نقل شده است که بوى خوش دل را قوى می کند و قوّت جماع را افزایش می دهد.

استفاده زنان از عطر در بیرون از خانه

از حضرت رسول نقل شده است:

«هر زنى که عطر بزند و از خانه بیرون آید[1] پیوسته لعنت الهى بر او باشد تا به خانه برگردد.»

-------------------

[1] البته بدیهی است که منظور، در معرض نامحرم قرار گرفتن است.

به تصرف و تلخیص از حلیة المتّقین علامه مجلسی

 

 

نوشته شده توسط گروه آداب زندگی در روز دوشنبه 1391/4/19 ساعت 24:34



خود را مجبور به پیشرفت کنید

کسانی که از مشکلات فرار میکنند

خود را مجبور به پیشرفت کنید

 

ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند. اما آب هایا طراف ژاپن سالهاست که ماهی تازه ندارد.بنابر این برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن،قایق های ماهی گیری بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند. ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می کشید.اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید ماهیها دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دوست نداشتند.برای حل این مسئله، شرکت های ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند.آنها ماهی ها را می گرفتند آنها را روی دریا منجمد می کردند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند. بنابر این شرکت های ماهیگیری مخزنهایی را در قایق ها کار گذاشتند و ماهی را درمخازن آب نگهداری می کردند. ماهی ها پس ازکمی تقلا آرام می شدند و حرکت نمی کردند.آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند.متاسفانه ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به  ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. زیرا ماهی ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.باز ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. پس شرکت های ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می کردند.آنها چطور می توانستند ماهی تازه بگیرند؟اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟  ثروت زیاد  به محض اینکه شما به اهدافتان می رسیدمثلاً " یافتن یک همراه فوق العاده خوب ،تأسیس یک شرکت موفق، پرداخت بدهی هایتان یا هر چیز دیگر  "ممکن است شور و احساساتتان را از دست بدهید و دیگر به سخت کار کردن  تمایل نداشته باشید.شما همین موضوع را در مورد برندگان بخت آزمائی که پولشان را به راحتی از دست میدهند، کسانی که ثروت زیادی برایشان به ارث می رسد و هرگز موفق نمی شوند و ملاکین واجاره داران خسته ای که تسلیم مواد مخدر شده اند، شنیده و تجربه کرده اید.این مسئله را "رون هوبارد" در اوایل سال های۱۹۵۰دریافت:"بشر تنها در مواجه با محیط چالش انگیز به صورت عجیبی پیشرفت می کند. "  منافع و مزیتهای رقابت  شما هر چه با هوش تر، مصرتر و با کفایت ترباشید از حل یک مسئله بیشتر لذت می برید. اگربه اندازه کافی مبارزه کنید و اگر به طورپیوسته در چالش ها پیروز شوید، خوشبخت وخوشحال خواهید بود.و اما چطور ژاپنی ها ماهی ها را تازه نگه میدارند؟برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می کنند اما حالا آن ها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن میاندازند.کوسه چند تایی ماهی می خورد اما بیشتر ماهیها با وضعیتی بسیار سر زنده به مقصد می رسند.زیرا ماهی ها تلاش کردند.توصیه :-  به جای دوری جستن از مشکلات به میان آن ها شیرجه بزنید .- از بازی لذت ببرید .- اگر مشکلات و تلاش هایتان بیش از حد بزرگ و بیشمار هستند تسلیم نشوید. ضعف شما را خسته می کند، به جای آن مشکل را تشخیص دهید . عزم بیشتر و دانش بیشتر داشته و کمک بیشتری دریافت کنید.- اگر به اهدافتان دست یافتید، اهداف بزرگتری را برای خود تعیین کنید .- زمانی که نیازهای خود و خانواده تان رابرطرف کردید برای حل اهداف گروه، جامعه وحتی نوع بشر اقدام کنید .- پس از کسب موفقیت آرام نگیرید، شما مهارتهایی را دارید که می توانید با آن تغییرات و تفاوتهایی را در دنیا ایجاد کنید، در مخزن زندگیتان کوسه ای بیندازی

وببینید که واقعاً چقدر می توانید.

خواب شب را جدی بگیریم
همشهری آنلاین: بی‌خوابی و از دست دادن نیمی از خواب شب، می‌تواند به حافظه آسیب رسانده و رفتار عادی سلول‌های مغز را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، در یک مجموعه از تحقیقات ارائه شده در همایش سالانه علم عصب شناسی که توسط انجمن علم عصب شناسی در نیواورلئان برگزار شد اهمیت خواب به ویژه خواب شب مورد تأکید قرار گرفت.

براساس نتایج تحقیقات محققان آمریکایی، یک نفر از هر 5 بزرگسال آمریکایی دارای نشانه‌های کمبود مزمن خواب است، مشکلی که یک مشکل سلامتی عمومی و شایع محسوب می‌شود و همچون مشکل چاقی، مشکلات قلبی عروقی و حافظه از موضوعات جدی عرصه بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

بی‌خوابی فعالیت یک شبکه مهم از مناطق مغز را مختل می‌کند که اختلال در عملکرد این شبکه دربرگیرنده ایجاد بیماری آلزایمر است.

بی‌خوابی در ارتباط با منطقه مغزی هیپوکامپ تغییرات ناگهانی ایجاد می‌کند، درحالی که این منطقه برای حافظه و حالت پیش فرض شبکه مغز، حیاتی است.

خاطرات ترسناک در طول خواب به طور ارادی تضعیف می‌شوند که این امر می‌تواند احتمالی برای درمان اختلال استرس پس از یک آسیب روحی را مطرح کند.

کلیفورد ساپر، از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و کارشناس خواب و بی‌خوابی اظهار داشت: همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم نقش مهم خواب شب را نادیده بگیریم. تصویربرداری‌های انجام شده از مغز و مطالعات رفتاری نشان می‌دهد که بی‌خوابی مسیرهای مغزی را مسدود یا مختل می‌کند و این امر خطراتی را برای یادگیری، حافظه و سلامت ذهنی به دنبال دارد.

مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشکال در به خواب رفتن مجدد، بیدارشدن خیلی زود در صبح و خوابی که باعث تجدید قوا نشود را بی ‌خوابی می‌گویند.

بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است که در روان‌شناسی خواب مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. ناتوانی در به خواب رفتن و یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم خوابی می‌گویند. کم ‌خوابی در واقع خود بیماری به حساب نمی‌آید بلکه جزء علایم بیماری محسوب می‌شود.

کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی، می‌توان به احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین اشاره کرد، این درحالی است که کم‌ خوابی در بین زنان 1.4 برابر مردان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد