بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

راهنمای عملی راه اندازی کسب و کاری موفق به سبک استارباکس و رالف لورنرو رویاهای ساختگی، دستفروشی کراوات

رونده مرموز استارباکس – قهوه، نقطه توقف سوم و میلیون ها مشتری (+ راهنمای عملی راه اندازی کسب و کاری موفق به سبک استارباکس

یک نفر پیشنهادِ شگفت انگیزی برای شما دارد : تمام پول تان را در راه اندازی یک کافی شاپ (کافه) که فقـــط قهوه برای مشتری سرو میکند سرمایه گذاری کنید…

آیا اینکار را خواهید کرد؟

احتمالا تصور میکنید طرف مقابل تان درک صحیحی از بازار ندارد و یا بیش از حد رویاپرداز است؛ اما یک نفر این کار را کرد و امروز نامش جزو لیست 100 کارآفرین میلیاردر جهان است !

این پیشنهادی بود که یک بازاریاب قهوه به نامِ هــوارد شــولتز به دوستان و آشنایانش داد تا در ایده ای که در سر داشت سرمایه گذاری کنند؛ همه او را دیوانه خطاب میکردند و او را فاقد درک اقتصادی صحیح از بازار میدانستند… کسی او را جدی نگرفت.

بنابراین، هـــوارد مجبور شد خودش تنهایی ایده اش را پیگیری کند.
او تصویری از چیزی در سرش داشت که هیچکس نمیتوانست آنرا درک کند و با توضیح دادنِ آن باعث تمسخر و تحقیرش میشد… اما او به طرز عجیبی به ایده اش بـــاور داشت. یک حسِ قوی به او اطمینان میداد که ایده اش موفق و عملی خواهد شد.

نام ایده اش نقطه سوم توقف بود و استارباکس متولد شد؛
مشتریانِ کافی شاپ یا قهوه فروشیِ استارباکس افرادی بودند که یا از خانه به سمت محل کارشان خارج شده بودند و یا از محل کارشان به سمت خانه خارج شده بودند ! ایده کمی پیچیده و غیر قابل درک بود…

هوارد معتقد بود : من نمیخواهم قهوه بفروشیم، من سعی دارم محلی به عنوان نقطه توقف سوم ایجاد کنم… او سرانجام اینکار را کرد و در کمال حیرت همگان موفقیت فوق العاده ای بدست آورد !

او برای اجرای ایده اش به شدت مصمم بود؛ و بیش از 242 بار از طرف بانک های مختلف طرحش برای وام گرفتن و سرمایه گذاری از طرف بانک، رد شد !

هوارد شولتز استارباکس

او شکست نخورد، باور داشت تا زمانی که ایده ای که به او الهام شده را به مرحله اجرایی نرساند از تلاش دست بر نمیدارد… (در مورد ایده های ثروت زایی که به ذهن میلیاردرها الهام میشود این مطلب را حتما بخوانید)

سرانجــــام او با قرض گرفتن و داشتنِ سرمایه گذار شخصی، موفق شد ایده اش را اجرا کند.
هیچکس باور نمیکرد، هـــوارد، بازاریابِ قهوه دیروز که با انباشت قهوه ها در بسته های یک کیلویی در قهوه فروش های مختلف در حال فروش قهوه برای یک نفر دیگر بود، امروز فروشگاه فروشِ فـــقط قـــــهوه راه اندازی کرده است که تبدیل به بزرگترین شرکت فروشِ قهوه دنیا با 21536 شعبه در 65 کشور دنیا شده است و به عنوان تاجر سال 2011 از نظر مجله Fortune انتخاب شد.

این یعنی، موفقیت به معنی واقعی کلمه !
موفقیتی که یک کارآفرین بدون هیچ سرمایه ای فقط با یک ایده فوق العاده ساده اما با تصویری پیچیده در ذهنش برخلاف توصیه های دیگران آنرا اجـــرا کرد و به مرحله نهایی سود دهی رساند.

«استارباکس تجربه نوشیدن قهوه را از یک عادت روزمره و بی روح،
به یک خاطره خوب و بانشاط تبدیل خواهد کرد…»
__
هوارد شولتز، موسس استارباکس، قبل از راه اندازی در جمع سرمایه گذاران

سوال مهــمی که میخواهیم به آن بپردازیم این است :

آیا جادویی در موفقیت استارباکس بود؟

هرگز ! به هیچ وجه…
اگر از هر مشاور کسب و کاری هم بپرسید، موفقیت استارباکس را کاملا منطقی و پیش بینی پذیر میداند(!) اما چطور چنین چیزی ممکن است؟

اگر ما ایده ای در سر داشته باشیم، چطور آنرا مانند استارباکس تبدیل به یک ایده پولساز و مشهور کنیم؟ پاسخ این سوال دقیقا همین مقاله ای است که در حال خواندن آن هستید…

ما در این مقاله میخواهیم قدم به قدم، نه فقط آنچه در ظاهر از کسب و کار ثروت آفرینِ استارباکس قابل رویت است، بلکه هرآنچه در پشت پرده اداره فروشگاه های دوست داشتنی استارباکس انجام میشود را برای شما شرح دهیم.

این مقاله میتواند برای شما فوق العاده الهام بخش باشد.

 

  • اگر ایده ای در ذهن دارید.
  • اگر میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید.
  • و یا کسب و کاری دارید و میخواهید میزان فروش تان را 10 برابر کنید.

این مقاله چشم اندازی وسیع و نکاتی هیجان انگیز در عین حال پولساز به شما معرفی خواهد کرد تا بتوانید از با طرزفکرِ یک کارآفرین موفق و پولساز مانند هـــوارد شولتز کسب و کاری میلیارد دلاری و جهانی خلق کنید.

هشــــدار ! هشــــدار !
آنچه در ادامه میخوانید شاید برخلاف عرفِ آنچه در بازار امروز مشاهده میکنید باشد.
اگر اینطور بود، همیشه سخنِ هوارد شـولتـز را به خاطر آورید :
«برای موفقیت عظیم، کارها را به روشی که تاحالا انجام میشده اند، انجام ندهید.»

راهنمای عملی راه اندازی کسب و کاری موفق به سبک استارباکس :

استارباکس تنها یک فروشگاه با ایده انقلابی نبود.
استارباکس تاثیر عمیقی بر روی زبان روزمره انگلیسی زبانان شد ! اکثر کلماتِ روزمره مانند باریستا، لاته، ونتی، فراپوچینو و … که اکثر کافی شاپ های امروزی هم از آنها استفاده میکنند، از طریق استارباکس جهانی شد.

کتاب های زیادی در مورد نحوه موفقیت، راز و رمز موفقیت و ایده های مشابه استارباکس نوشته شده است و اکثر اوقات به عنوان ایده ای نـو از آن یاد میشود که در تاریخ کارآفرینی جایگاهی مشابه هـــنری فــورد (خالق اولین کارخانه تولید انبوه اتومبیل) قرار میگرد.

اگر تمام کتاب های مربوط به دلایل موفقیت استارباکس را بخواهید جمع بندی کنید، از تمام کارمندان آنجا دلیل موفقیت استارباکس را جویا شوید و بخواهید آنرا جمع بندی قابل قبولی بکنید، به 5 اصل موفقیت میتوانید آنها را خلاصه کنی


پرونده مرموز رالف لورن -رویاهای ساختگی، دستفروشی کراوات و مشهورترین برند فشن دنیا (+چرا و چطور باید از قدرت تصویرسازی ذهنی استفاده کنید)

 

در آخرین روز مدرسه زمانی که هرکدام از دانش آموزان اعلام میکردند میخواهند در آینده چه کسی شوند و چه چیزهایی بدست آورند او تنها یک جمله نوشت : میخواهم میلیاردر شوم…

در آن زمان شاید همه در دلشان به رویای این کودک از خانواده فقیر که از بلاروس به آمریکا مهاجرت کرده بودند، خندیدند؛ زیرا واقعا هیچ نشانه ای در زندگی و شرایط او نبود که سرنخی از آینده ای روشن بدست آنها بدهد اما…

در ذهن او آینده ای بود که میخواست بدست آورد.
نامش رالف لیفتشیتز بود. اما به علت تلفظ بد فامیلی اش در زبان انگلیسی، نام خانوادگی اش را به لورن تغییر داد و پیشه رنگ آمیزی ساختمان را برگزید.

رالف در بدترین شرایط زندگی میکرد.
خانواده فقیر، پدری که کمتر او را میدید و مادری که همیشه سرِ کار بود. زندگی آنها در فقر و بدبختی فرورفته بود و کمتر کسی میتوانست آنرا تحمل کند.

حتی رالف هم برای فرار از این زندگی فقیرانه روزهایش را در سینماها و به تماشا بازیگران پرآوازه میپرداخت.
تماشا گــری کوپر و کـِری گرانت و اینکه چطور با لباس های پر زرق و برق همه به آنها احترام میگذارند و یک زندگی لوکس دارند زندگی فقیرانه اش را از یاد میبرد.

بعدها در دفتر خاطراتش که به صورت عمومی منتشر شد نوشت : “من فیلم دوست نداشتم. اطلاعات کمی هم راجع به سینما داشتم. اما مجبور بودم به سینما بروم تا بدبختی هایم را فراموش کنم و زندگی ای را تماشا کنم که در رویاهایم میدیدم… میدانستم یک روز باید به آن دست پیدا کنم”

او خودش را در تصویرسازی های ذهنی اش به جای بازیگران اصلی داستان میگذاشت و نقش ها را به صورت ذهنی بازی میکرد. زندگی شیک و لوکس و ثروتمندی اش را در ذهنش زندگی میکرد.

در ظاهر یک پسر فقیر، اما
در ذهنش یک مرد جنتلمن و ثروتمند بود

پس از اتمام مدرسه و دبیرستانش به دانشگاه کسب و کار رفت.
علاقه شدید به دنیای بیزنس و کسب و کار داشت و در تمام کارهایی که انجام داده بود هم باریکه از هنر وجود داشت.

به همین دلیل بعد از ظهر ها پس از اتمام دانشگاه کراوات هایی دست ساز درست میکرد و در سطح شهر شروع به دستفروشی آنها میکرد. پس از چندی غرفه ای در یک فروشگاه لباس اجاره کرد و بعدها با مشارکتی که با مغازه دار کرد برندش یعنی POLO  را به صورت رسمی روانه بازار کرد.

در کمال ناباوری فقط در سال اول 500،000$ دلار کراوات هایش فروش رفت.
هیچکس باورش نمیشد… چطور یک پسر فقیر، نقاش ساختمان و دستفروش توانست به برندی بین المللی خلق کند و محصولاتی تولید کند که از تمام دنیا طرفدار داشته باشد؟

نام برند او POLO – Ralph Lauren است.
امروزه ثروتی معادل 8$بیلیون دلار دارد و مفتخر به دریافت نشان شوالیه و لژیون دونور از رئیس جمهور فرانسه آقای سارکوزی است و ناگفه نماند که یکی از بزرگترین کلکسیون های اتومبیل های قیمتی و آنتیک نیز متعلق به آقای رالف لورن نقاش ساختمان دیروز و 155مین فرد ثروتمند دنیا است.

 

رالف لائورن

 

در این مقاله میخواهیم به بررسی پرونده مرموز رالف لورن بپردازیم.
و جواب این سوال مهم را که چطور یک پسر فقیر توانست بدون هیچ سرمایه و پشتوانه مالی و ارتباطی تبدیل به 155 مین فرد ثروتمند دنیا شود؟ آیا رازی در این کار بود و یا تکنیک و روش خاصی استفاده شده که ما هم میتوانیم از آن استفاده کنیم؟

این مقاله قبل از اینکه یک مقاله انگیزشی باشد، یک مقاله فوق العاده کاربردی است.
زیرا قرار است شما یادبگیرید چطور حتی در بدترین شرایط زندگی، زمانی که هیچ نشانه ای موفقیت و پیروزی نمیبینید بتوانید همچنان در مسیر صحیح پیش بروید و بدون نیاز به پشتوانه مالی و ارتباطات به هرآنچه که میخواهید در این دنیا دست پیدا کنید…

آیا آماده رمزگشایی موفقیت خالق برند POLO هستید؟ کمربندهایتان را محکم ببندید…


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد