بایگانی مطالب خواندنی  جالب..
بایگانی مطالب خواندنی  جالب..

بایگانی مطالب خواندنی جالب..

قرنطینه یک شهر ۳۰ هزار نفره در چین به علت شیوع بیماری طاعون خیارکی.

قرنطینه یک شهر ۳۰ هزار نفره در چین به علت شیوع بیماری طاعون خیارکی

چند روز پیش یک مرد ۳۸ ساله به علت ابتلا به بیماری «طاعون خیارکی» در منطقه ای از شهر Yumen، واقع در شمال غربی چین، جان خود را از دست داد. پس از این اتفاق و جهت جلوگیری از شیوع این بیماری مهلک، مقامات دولتی چین، تصمیم گرفتند تا راه های رفت و آمد به Yumen را مسدود نمایند.

Yumen جمعتی ۱۰۰.۰۰۰ نفره دارد و بخشی از آن که قرنطینه شده، بالغ بر ۳۰ هزار شهروند را در خود جای داده است. طاعون یا «مرگ سیاه» یک بیماری واگیردار است که از طریق نیش کک آلوده به این باکتری، به انسان منتقل می شود. جوندگان، به خصوص موش ها، این کک ها را به انسان منتقل می کنند. طبق گزاراشات، به نظر می رسد مرد چینی در اثر ارتباط با یک موش خرما به این بیماری دچار شده و جان خود را از دست داده است.

علاوه بر اینکه راه های دسترسی به Yumen محدود شده، ۱۵۱ نفر از کسانی که با بیمار ارتباط نزدیک داشته اند نیز در قرنطینه قرار گرفته اند. به گفته مقامات محلی، ذخیره های برنج، آرد و روغن شهر به مدت یک ماه نیاز ۳۰.۰۰۰ شهروند این منطقه را جوابگو خواهد بود. اما هنوز هیچ گزارشی در رابطه با اینکه این قرنطینه تا چه مدت به طول خواهد انجامید، منتشر نشده است.

به گزارش رویترز، طاعون خیارکی در چین بسیار نادر است و بیشتر اوقات این مهم در مناطق روستایی به وقوع می پیوندد. از سال ۲۰۰۹، ۱۲ نفر به این بیماری خطرناک مبتلا شده اند که ۴ نفر آن ها جان خود را از دست داده اند. آنتی بیوتیک های جدید، قادر هستند این بیماری را درمان کنند، اما برای این اتفاق نیاز است تا طاعون به سرعت تشخیص داده شود، چرا که باکتری آلوده می تواند ظرف ۲۴ ساعت مرگ بیمار را رقم زند.

طاعون یا «مرگ سیاه» در قرن چهاردم در اروپا شیوع پیدا کرد و بالغ بر ۲۵ میلیون نفر را به کام مرگ فرو برد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد